Постанова
від 06.09.2017 по справі 812/607/16
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8.2.3

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

06 вересня 2017 рокуСєвєродонецькСправа № 812/607/16

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Борзаниці С.В.,

при секретарі судового засідання - Лященку А.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області до приватного науково-виробничого підприємства Арбас про стягнення коштів за податковим боргом, -

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області (далі за текстом - Позивач, ДПІ у м. Сєвєродонецьку) до приватного науково-виробничого підприємства Арбас (далі за текстом - Відповідача, ПНВП Арбас ), після уточнення позовних вимог остаточно просив стягнути кошти з Приватного науково-виробничого підприємства Арбас за податковим боргом з рахунків у банках, обслуговуючих боржника з орендної плати у сумі 16360,96 грн на користь Держави.

В обґрунтування адміністративного позову податковий орган зазначив, що Відповідно до договору оренди земельної ділянки № 040941900009 від 30.11.2007 року Відповідач має в оренді земельну ділянку загальною площею 0,3668 га, яка знаходиться м. Сєвєродонецьк, вул. Пивоварова. У зв'язку з несплатою податкових зобов'язань з орендної плати з юридичних осіб строки передбачені законодавством, у Відповідача виник податковий борг з серпня по грудень 2016 року на загальну суму 16360,96 грн. З метою стягнення податкового боргу ДПІ у м. Сєвєродонецьку було вжито наступні заходи на підставі ст. 59 ПК України виставлено податкову вимогу форми Ю №689-25 від 19.06.2015. Незважаючи на вжиті заходи, податковий борг Відповідача залишається несплаченим.

Представник позивача підтримав уточнені позовні вимоги у повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, надіслав заяву, в якій уточнений позов визнав у повному обсязі, просив розглянути справи за відсутності представника ПНВП Арбас .

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наявних у матеріалах справи доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст. ст. 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених вимог з огляду на таке.

Судом встановлено, що Приватне наукове-виробниче підприємство Арбас зареєстровано як юридична особа виконавчим комітетом Сєвєродонецької міської Ради, йому присвоєно ідентифікаційний код - 25370057.

Відповідач є платником податків і зборів, передбачених Податковим кодексом України (арк.спр.17-21).

Відповідно до договору оренди земельної ділянки № 040941900009 від 30.11.2007 року Відповідач має в оренді земельну ділянку загальною площею 0,3668 га, яка знаходиться за адресою: м. Сєвєродонецьк, вул. Пивоварова, 4 (арк.спр.9-10).

ПНВП Арбас подано до податкового органу податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) №9022098512 від 22.02.2016, згідно якої нараховано платником податків до сплати за весь період орендну плату в сумі 42026,11 грн., з розбивкою суми що підлягає сплаті щомісячно в розмірі 3502,18 грн (арк.спр.88-89).

Податкові зобов'язання, визначені у податковій декларації з плати за землю №9022098512 від 22.02.2016 були сплачені платником податків у сумі 1149,89 грн.

У зв'язку з несплатою податкових зобов'язань з орендної плати з юридичних осіб строки передбачені законодавством, у Відповідача виник податковий борг з серпня по грудень 2016 року на загальну суму 16360,96 грн (арк.спр.85).

З метою стягнення податкового боргу ДПІ у м. Сєвєродонецьку було вжито наступні заходи на підставі ст. 59 ПК України виставлено податкову вимогу форми Ю №689-25 від 19.06.2015 (арк.спр.13).

Відповідно до п. 20.1.34 ст. 20 Податкового кодексу України, Державна податкова інспекція має право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно з п.п. 14.1.175. п. 14.1. ст. 14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до п. 49.16 ст. 49 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний погасити податкове зобов'язання, самостійно визначене ним у такій податковій декларації, протягом строків, установлених Кодексом.

Згідно з п.54.1 ст.54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Відповідно до п.54.2 ст. 54 Податкового кодексу України грошове зобов'язання щодо суми податкових зобов'язань з податку, що підлягає утриманню та сплаті (перерахуванню) до бюджету в разі нарахування/виплати доходу на користь платника податку - фізичної особи, вважається узгодженим податковим агентом або платником податку, який отримує доходи не від податкового агента, в момент виникнення податкового зобов'язання, який визначається за календарною датою, встановленою розділом IV цього Кодексу для граничного строку сплати податку до відповідного бюджету.

Пунктом 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України встановлено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим кодексом для подання податкової декларації.

Відповідно до п. 288.1 ст.288 ПК України, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Згідно п. 288.7 ст. 288 ПК України, податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей ст.285-287 цього розділу.

Відповідно до п. 285.1 ст.285 ПК України, базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

Згідно ст. 286 ПК України підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Відповідно до п. 287.3 ст. 287 ПК України, податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Відповідно до п. 129.4 ст. 129 ПК України, на суми грошового зобов'язання, визначеного підпунктами 129.1.1 та 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог цього Кодексу, коли її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов'язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

На суми грошового зобов'язання, визначеного підпунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

Згідно п. 129.3 ст. 129 ПК України, нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов'язань;

Згідно з п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України регламентовано, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно підпунктів 95.2 та 95.3 статті ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно п. 95.4 ст. 95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

За таких обставин, враховуючи те, що сума податкового боргу в розмірі 16360,96 грн. на час розгляду справи не сплачена відповідачем в добровільному порядку, сума боргу не заперечувалася відповідачем, сума боргу є узгодженою, вимоги контролюючого органу про стягнення заборгованості визнаються судом обґрунтованими, доведеними і такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до п. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 94, 158 - 163, 167, Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області до приватного науково-виробничого підприємства Арбас про стягнення коштів за податковим боргом задовольнити повністю.

Стягнути кошти за податковим боргом з приватного науково-виробничого підприємства Арбас (ідентифікаційний код 25370057, місцезнаходження: 93400, Луганська обл., місто Сєвєродонецьк, вулиця Пивоварова, будинок 4, корпус 9) з орендної плати у сумі 16360,96 грн (шістнадцять тисяч триста шістдесят гривень 96 коп.) з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих платника податків, на користь Державного бюджету України.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Повний текст постанови складено та підписано 06 вересня 2017 року.

Суддя С.В. Борзаниця

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.09.2017
Оприлюднено11.09.2017
Номер документу68750949
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/607/16

Постанова від 06.09.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 06.09.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 21.06.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 21.06.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 22.05.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 22.05.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 05.04.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 05.04.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 04.07.2016

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 21.06.2016

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні