Постанова
від 11.09.2017 по справі 820/3042/17
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, код 34390710

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 вересня 2017 р. № 820/3042/17

Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Бідонька А.В., розглянувши в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Головного Управління Держпраці у Харківській області до Приватного сільськогосподарського підприємства "ЧЕРВОНА ЗОРЯ" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Головне Управління Держпраці у Харківській області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Приватного сільськогосподарського підприємства "ЧЕРВОНА ЗОРЯ", в якому просить суд: застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до ПСП "ЧЕРВОНА ЗОРЯ", код ЄДРПОУ 30560529, розташованого за адресою: 64863, Харківська обл., Близнюківський р-н, с. Новоукраїнка, вул. Центральна, буд.1, шляхом зупинення експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування та виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме:

- роботи пов'язані з обслуговуванням електроустановок ОСОБА_1;

- електрообладнання що знаходиться на території токового господарства;

- роботи пов'язані із зберіганням та застосуванням шкідливих небезпечних речовин 1,2, і 3 класу небезпеки;

- газозварювальне обладнання (різак, рукави, балони);

- зерноочищувач повітре-решітчатий стаціонарний (ЗПР) - ЗАВ-20 (фнв. № 21) на території току підприємства;

- норії № 1 мала та № 2 велика -ЗАВ-20 (інв. № 21) на території току підприємства;

- токарний верстат (1 К62 інв. № 29) у токарному приміщенні на території току підприємства;

- заточувальний верстат (інв. № 28) у токарному приміщенні на території току підприємства ;

- сверлильний верстат (інв. № 27) у токарному приміщенні на території току підприємства.

Звернути постанову суду до негайного виконання та покласти на Управління Держпраці виконання постанови.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що на підставі відповідного направлення на перевірку та наказу посадовими особами Головного Управління Держпраці у Харківській області проведено планову перевірку відповідача на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно - правових актів з охорони праці та промислової безпеки. Під час проведення перевірки було виявлено порушення норм чинного законодавства України, які на даний час відповідачем не усунені.

Відповідно до ч. 4 ст. 183- 2 КАС України, суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.

Ухвалу про відкриття скороченого провадження судом направлено на адресу відповідача та отримано останнім 27.07.2017 року, що підтверджується наявним в матеріалах справи повідомленням про вручення поштового відправлення.

Отже, відповідач є належним чином повідомлений про наслідки неподання заперечень проти позову та необхідних документів або заяви про визнання позову до суду, з огляду на що суд, дослідивши матеріали справи, зазначає наступне.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ст. 41 КАС України.

Судом встановлено, що відповідно до направлення на перевірку від 27.06.2017 року № 01.01-94/04/1521 та наказу від 27.06.2017 року № 01.01-07/891 у період з 03.07.2017 року по 07.07.2017 року посадовими особами Управління Держпраці проведено перевірку Приватного сільськогосподарського підприємства "ЧЕРВОНА ЗОРЯ", код ЄДРПОУ 30560529, розташованого за адресою: 64863, Харківська обл., Близнюківський р-н, с. Новоукраїнка, вул. Центральна, буд. 1, (фактична адреса проведення перевірки: 64863, Харківська обл., Близнюківський р-н, с. Новоукраїнка, вул. Центральна, буд. 1) на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, а також ведення робіт, пов'язаних з геологічним вивченням надр, їх використанням та охороною.

За результатами проведеної перевірки складено акт від 07.07.2017 року №19-03-04-5414/1248.

Зазначений акт вручено директору ПСП "ЧЕРВОНА ЗОРЯ", що підтверджується особистим підписом останнього (зворотна сторона а.с.17).

На підставі висновків акту перевірки ГУ Держпраці у Харківські області складено приписи від 07.07.2017 року № 19-03-04-5414/1248-1294/5418, №19-03-04-5414/1248-1293/5417 з вимогами усунення виявлених під час перевірки порушень (а.с.18-22).

Вказані вище приписи вручені 07.07.2017 року директору ПСП "ЧЕРВОНА ЗОРЯ", що підтверджується особистим підписом останнього.

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов наступного висновку.

Згідно п. 1 Положення про Державну службу з питань праці України, затвердженого Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року №96, Державна служба з питань праці Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики України.

Пунктом 3 Положення про Державну службу з питань праці України, основні завдання Держпраці, зокрема, реалізація державної політики у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Відповідно до п. 7 Положення про Державну службу з питань праці України, Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Згідно ст. 38 Закону України "Про охорону праці", державний нагляд за яким законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України "Про охорону праці", державна політика в галузі охорони праці визначається відповідно до Конституції України Верховною Радою України і спрямована на створення належних, безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням.

Статтею 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", державний нагляд (контроль) - державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до положень ст. 21 Закону України "Про охорону праці", роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - дозвіл). Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, видає дозволи на безоплатній основі на підставі висновку експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб'єкта господарювання, проведеної експертно-технічними центрами, які належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, або незалежними експертними організаціями, які забезпечують науково-технічну підтримку державного нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці. На застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки виробник або постачальник устаткування підвищеної небезпеки отримує дозвіл до прийняття зобов'язань на постачання. Одержання дозволу не вимагається у разі експлуатації (застосування) устаткування підвищеної небезпеки, яке прийнято в експлуатацію з видачею відповідного сертифіката або щодо якого зареєстровано декларацію про готовність до експлуатації, а також у разі реєстрації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Згідно з п. 1.4 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 № 826, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.12.2011 за № 1531/20269 (далі - Положення №826), загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

Пунктом 2.26 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки, зокрема, порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників.

Згідно пункту 4 Положення про Управління Держпраці, відповідно до покладених на неї завдань, зокрема: здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства у сфері охорони праці в і безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань:

- забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту;

- монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;

- безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами, проведення робіт з утилізації звичайних видів боєприпасів, ракетного палива та вибухових матеріалів військового призначення;

- виробництва, зберігання, використання отруйних речовин у виробничих процесах, у тому числі продуктів біотехнологій та інших біологічних агентів;

- організації проведення навчання (в тому числі спеціального) і перевірки знань з питань охорони . навчання працівників у сфері поводження з вибуховими матеріалами та перевірки їх знань.

Відповідно до частини 5 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду. Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом (ч.7 ст.7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності").

Згідно ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до положень ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Статтею 86 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

З огляду на те, що відповідачем до суду не надано жодних доказів щодо усунення порушень, зазначених в акті перевірки, аналізуючи наведені норми, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Головного управління Держпраці у Харківський області є обґрунтованими, внаслідок чого підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 94, 183-2, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов Головного Управління Держпраці у Харківській області до Приватного сільськогосподарського підприємства "ЧЕРВОНА ЗОРЯ" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду - задовольнити.

Зстосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Приватного сільськогосподарського підприємства "ЧЕРВОНА ЗОРЯ" (код ЄДРПОУ 30560529), розташованого за адресою: 64863, Харківська обл., Близнюківський р-н, с. Новоукраїнка, вул. Центральна, буд. 1, шляхом зупинення експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування та виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме:

- роботи пов'язані з обслуговуванням електроустановок ОСОБА_1;

- електрообладнання що знаходиться на території токового господарства;

- роботи пов'язані із зберіганням та застосуванням шкідливих небезпечних речовин 1,2, і 3 класу небезпеки;

- газозварювальне обладнання (різак, рукави, балони);

- зерноочищувач повітре-решітчатий стаціонарний (ЗПР) - ЗАВ-20 (фнв. № 21) на території току підприємства;

- норії № 1 мала та № 2 велика -ЗАВ-20 (інв. № 21) на території току підприємства;

- токарний верстат (1 К62 інв. № 29) у токарному приміщенні на території току підприємства;

- заточувальний верстат (інв. № 28) у токарному приміщенні на території току підприємства ;

- сверлильний верстат (інв. № 27) у токарному приміщенні на території току підприємства.

Обов'язок щодо забезпечення виконання постанови покласти на Головне Управління Держпраці у Харківській області.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами та іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки, в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги стороною, або іншою особою, яка брала участь у справі, у десятиденний строк з моменту отримання копії постанови.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя Бідонько А.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.09.2017
Оприлюднено11.09.2017
Номер документу68751382
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/3042/17

Постанова від 11.09.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бідонько А.В.

Ухвала від 21.07.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бідонько А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні