Рішення
від 07.09.2017 по справі 914/2068/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07.09.2017р. Справа № 914/2068/13

Суддя О.Запотічняк при секретарі В.Думин розглянула справу

За позовом: Львівської місцевої прокуратури №1 в інтересах держави в особі Львівської міської ради, м. Львів

До відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Будпромбаза", м. Львів

Про: внесення змін в договір оренди землі.

За участю представників:

Прокурор: Труш О.Б. (посвідчення №011184);

Від позивача: не з'явився;

Від відповідача: не з'явився;

Суть спору: Прокурор Личаківського району м. Львова звернувся в Господарський суд Львівської області в інтересах держави в особі Львівської міської ради з позовом до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Будпромбаза" про: внесення змін в договір оренди землі.

Позовні вимоги прокурор обґрунтовує тим, що 23.02.2006 року між Львівською міською радою (Орендодавець) та ТзОВ Будпромбаза (Орендар) було укладено договір оренди землі, згідно з яким орендар прийняв у строкове платне користування земельну ділянку кадастровий номер №4610137200:08:009:0064, загальною площею 0,06904 га по вул.Ковельській,73 у м.Львові для обслуговування виробничих споруд підприємства. Договір зареєстровано у Львівській міській раді 23.02.2006 року за №Л-317 та у Львівському міському відділі Львівської регіональної філії Центру ДЗК 14.07.2006 року за №04:06:438:01662 кн. 04-5.

Згідно із п.5 даного договору, нормативна грошова оцінка переданої в оренду земельної ділянки становить 846 430,4 грн, а згідно з п.9 договору, орендна плата вноситься орендарем в розмірі 13 732,06 грн. в рік.

30.11.2007 року до п.9 вказаного договору внесено зміни та передбачено, що розмір орендної плати становить 25 392,91 грн. в рік. Розмір орендної плати було визначено на підставі грошової оцінки земель м.Львова, яка затверджена ухвалою Львівської міської гади № 210 від 29.04.1999 року Про затвердження відкорегованої грошової оцінки земель м. Львова .

18.06.2009р. Львівською міською радою прийнято ухвалу №2712 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Львова , згідно з якою з 01.01.2011р. введено нову грошову оцінку земель м.Львова.

Відповідно до довідки управління Держкомзему у м.Львові від 27.09.2012р. №40/3/694 нормативна грошова оцінка одного квадратного метра земельної ділянки, яка перебуває в оренді ТзОВ Будпромбаза станом на 2012 рік становить 640,31 грн. Таким, чином, нормативна грошова оцінка орендованої ТзОВ Будпромбаза земельної ділянки станом на 27.09.2012 року становить 4 420 700,24 грн., а розмір орендної плати в рік становить 132 621,01 грн.

У зв'язку зі зміною нормативно-грошової оцінки земельної ділянки Львівською міською радою скеровано лист від 21.12.2012 року №2403-вих-1456 на адресу ТзОВ Будпромбаза у якому повідомлено про необхідність підписання додатків до договору та зміни зазначеного у договорі розміру нормативної грошової оцінки землі та розміру орендної плати. Проте, у позасудовому порядку досягти згоди щодо зміни умов договору сторонам не вдалося.

Прокурор просить суд внести зміни до п.5 та п.9 договору оренди землі від 23.02.2006 року, зареєстровано у Львівській міській раді 23.02.2006 року за №Л-317 та у Львівському міському відділі Львівської регіональної філії Центру ДЗК 14.07.2006року за №04:06:438:01662 кн. 04-5, а саме викласти їх в наступній редакції:

• п.5: Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 4 420 700,24 грн.;

• п.9: Орендна плата за землю вноситься Орендарем у формі та розмірі 132 621,01 грн. (Сто тридцять дві тисячі шістсот двадцять одна гривня 01 копійок) в рік, що становить 3 відсотки від нормативної грошової оцінки земельної ділянки та вноситься щомісячно рівними частинами на розрахунковий рахунок №33215812700006 УДК у Львівській області, МФО 825014, ЄДРПОУ 38007620, отримувач: міський бюджет для Личаківського району, код платежу 13050200 для юридичних осіб до 30-го числа місяця наступного за звітним.

Обставини справи: Розглянувши подані матеріали суд визнав їх достатніми для прийняття заяви до розгляду і ухвалою 18.06.2013року.

В судовому засіданні 18.06.2013р. розгляд справи відкладався на 02.07.2013р. у зв'язку із неявкою представників сторін в судове засідання.

В судовому засіданні 02.07.2013р. оголошувалась перерва до 16.07.2013р. для надання відповідачу можливості подати відзив на позов.

В судовому засіданні 16.07.2013р. оголошувалась перерва для надання прокурору можливості подати докази направлення відповідачу змін до договору оренди землі.

Для надання сторонам можливості подати додаткові докази по справі суд ухвалою від 25.07.2013р. продовжив строк розгляду справи на 15 днів та відклав розгляд справи на 05.08.2013р.

В судовому засіданні 05.08.2013р. представником відповідача було подано клопотання про зупинення провадження у справі у зв'язку із оскарженням в Галицький районний суд м.Львова ухвали Львівської міської ради від 16.06.2009р. №2712, яка є підставою поданого прокурором позову.

З метою надання відповідачу можливості подати докази оскарження ухвали Львівської міської ради від 16.06.2009р. №2712 до суду, в судовому засіданні 05.08.2013р. було оголошено перерву до 08.08.2013р.

Ухвалою суду від 08.08.2013 року провадження у справі №914/2068/13 було зупинено до вирішення пов'язаної справи №461/8220/13-а за позовом ТзОВ "Спектр сервіс центр" до Львівської міської ради про визнання незаконною та скасування ухвали №2712 від 18.06.2009 року, яка розглядалась Галицьким районним судом міста Львова.

23.08.2017р. на адресу суду надійшла заява Львівської місцевої прокуратури №1 про поновлення провадження у справі №914/2068/13 за позовом Прокурора Личаківського району м. Львова в інтересах держави в особі Львівської міської ради до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Будпромбаза" про: внесення змін в договір оренди землі, оскільки постановою Галицького районного суду міста Львова від 18.08.2015р. у справі №461/8220/13-а, яка залишена без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 19.11.2015р., визнано незаконною та скасовано ухвалу Львівської міської ради від 18.06.2009р. №2712. Копію ухвали Львівського апеляційного адміністративного суду від 19.11.2015р. у справі №461/8220/13-а прокурором було долучено до клопотання.

Оскільки відпали підстави зупинення провадження у справі, суд поновив провадження у справі № 914/2068/13 та призначив розгляд справи на 07.09.2017р. Також суд зобов'язав прокурора документально обґрунтувати, що Прокуратура Личаківського району м. Львова ліквідована а її процесуальні повноваження перейшли до Львівської місцевої прокуратура №1.

В судове засідання 07.09.2017р. з'явився прокурор. Позивач та відповідач не забезпечили явки уповноважених представників, причин неявки не повідомили.

Прокурор надав суду письмові пояснення щодо переходу процесуальних повноважень Прокуратура Личаківського району м. Львова до Львівської місцевої прокуратури №1, з яких вбачається, що Додатком до Закону України Про прокуратуру від 14.10.2014 № 1697-VII визначено перелік і територіальну юрисдикцію місцевих та військових прокуратур, в тому числі територіальну юрисдикцію Львівської місцевої прокуратури №1, яка розповсюджується на Галицький, Личаківський та Сихівський райони м. Львова.

Згідно із п.1 розділу XII Прикінцеві положення Закону України Про прокуратуру від 14.10.2014 № 1697-VII (з наступними змінами і доповненнями), цей Закон набирає чинності з 15.07.2015, крім, зокрема, ст. 12 та Додатка до цього Закону щодо переліку та територіальної юрисдикції місцевих прокуратур, які набирають чинності з 15.12.2015.

Законом України Про внесення змін до Закону України Про прокуратуру щодо удосконалення та особливостей застосування окремих положень від 02.07.2015 розділ ХНІ Перехідні положення Закону України Про прокуратуру від 14.10.2014 доповнено п. 11, яким передбачено, що до утворення місцевих прокуратур їх повноваження здійснюють міські, районні, міжрайонні, районні у містах прокуратури. На зазначений період за прокурорами та керівниками цих прокуратур зберігається відповідний правовий статус, який вони мали до набрання чинності цим Законом, при реалізації функцій прокуратури.

Таким чином прокуратура Личаківського району м. Львова ліквідована та з 15.12.2015р. процесуальні повноваження прокуратури Личаківського м. Львова перейшли до Львівської місцевої прокуратури № 1.

З огляду на викладене суд замінив Прокуратуру Личаківського району м.Львова яка звернулася до суду із даним позовом на її правонаступника Львівську місцеву прокуратуру №1.

Прокурор в наданих суду поясненнях підтримав позовні вимоги в повному обсязі.

В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Суд заслухавши пояснення прокурора, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, встановив наступне:

23 лютого 2006року між Львівською міською радою (орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Будпромбаза" (орендар) було укладено договір оренди землі, який зареєстровано у Львівській міській раді 23.02.2006року за №Л-317 та у Львівському міському відділі Львівської регіональної філії Центру ДЗК 14.07.2006 року за №04:06:438:01662 кн. 04-5.

За умовами договору відповідач отримав в строкове платне користування земельну ділянку кадастровий номер №4610137200:08:009:0064, загальною площею 0,06904 га по вул.Ковельській,73 у м.Львові для обслуговування виробничих споруд підприємства.

Договір укладено на 10 років до 03.11.2015р. Сторони погодили, що після закінчення строку договору оренди орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 90 днів до закінчення строку дії договору оренди повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію (п. 8).

Сторонами не надано суду доказів вжиття ними заходів щодо пролонгації дії договору після 03.11.2015р.

Відповідно до п. 37 договору, сторони погодили, що дія договору припиняється у разі у разі закінчення строку на який його було укладено.

Таким чином укладений між Львівською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Будпромбаза" договір оренди землі, який зареєстровано у Львівській міській раді 23.02.2006року за №Л-317 та у Львівському міському відділі Львівської регіональної філії Центру ДЗК 14.07.2006 року за №04:06:438:01662 кн. 04-5 припинив свою дію з 03.11.2015р.

Згідно позовних вимог прокурор просить суд внести зміни до п.5 та п.9 договору оренди землі від 23.02.2006 року, зареєстровано у Львівській міській раді 23.02.2006 року за №Л-317 та у Львівському міському відділі Львівської регіональної філії Центру ДЗК 14.07.2006року за №04:06:438:01662 кн. 04-5, а саме викласти їх в наступній редакції:

• п.5- Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 4 420 700,24 грн.;

• п.9- Орендна плата за землю вноситься Орендарем у формі та розмірі 132 621,01 грн. (Сто тридцять дві тисячі шістсот двадцять одна гривня 01 копійок) в рік, що становить 3 відсотки від нормативної грошової оцінки земельної ділянки та вноситься щомісячно рівними частинами на розрахунковий рахунок №33215812700006 УДК у Львівській області, МФО 825014, ЄДРПОУ 38007620, отримувач: міський бюджет для Личаківського району, код платежу 13050200 для юридичних осіб до 30-го числа місяця наступного за звітним.

Як на підставу даного позову прокурор посилається на ухвалу Львівської міської ради від 18.06.2009р. №2712 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Львова , згідно з якою з 01.01.2011р. введено нову грошову оцінку земель м.Львова.

Відповідно до п. 5,9 договору встановлено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 846 430,4 грн. Орендна плата вноситься орендарем у формі та розмірі 13 732,06 грн. в рік.

30.11.2007 року сторонами було внесено зміни до п.п. 5,9 згаданого договору оренди землі, зокрема встановлено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 846430,40 грн., а орендна плата вноситься орендарем у формі та розмірі 25 392,91 грн. в рік, що становить 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Відповідно до п.13 вищезгаданого договору оренди землі від 23.02.2006р. розмір орендної плати переглядається відповідно до Закону України Про оренду землі та згідно з цим договором у разі: зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; в інших випадках, передбачених законом.

18.06.2009р. Львівською міською радою прийнято ухвалу №2712 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Львова , згідно з якою з 01.01.2011р. введено нову грошову оцінку земель м.Львова.

Згідно з проведеним департаментом містобудування Львівської міської ради розрахунком розміру орендної плати для ТзОВ Будпромбаза , нормативна грошова оцінка орендованої ТзОВ Будпромбаза земельної ділянки станом на 27.09.2012 року становить 4 420 700,24 грн., розмір орендної плати в рік становить 132 621,01 грн. (а.с. 23).

Відповідно до статті 21 Закону України "Про оренду землі" розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Згідно пункту 14.1.125. статті 14 Податкового кодексу України нормативна грошова оцінка земельних ділянок - це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.

Пунктом 14.1.136 статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності є обов'язковим платежем, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Відповідно до ст.288.5 Податкового кодексу України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; не може перевищувати: а) для земельних ділянок, наданих для розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, включаючи технологічну інфраструктуру таких об'єктів (виробничі приміщення, бази, розподільчі пункти (пристрої), електричні підстанції, електричні мережі) - 3 відсотки нормативної грошової оцінки; б) для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Згідно із ст. 289.1 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Відповідно до частини п'ятої статті 5 Закону України "Про оцінку земель", нормативна грошова оцінка використовується при визначенні розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Як зазначено в п. 2.19. Постанови Пленуму ВГС України від 17.05.2011р. № 6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин", орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

В п. 36 договору сторони погодили, що зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв'язується у судовому порядку

Зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується у судовому порядку (ст. 30 ЗУ "Про оренду землі").

Відповідно до ст. 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Відповідно до ст.188 ГК України сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.

У зв'язку зі зміною нормативно-грошової оцінки земельної ділянки Львівською міською радою було скеровано на адресу ТзОВ Будпромбаза лист від 21.12.2012 року №2403-вих-1456 у якому повідомлено про необхідність підписання додатків до договору та зміни зазначеного у договорі розміру нормативної грошової оцінки землі та розміру орендної плати. Проте, зі сторони відповідача зміни підписані не були.

Однак, як вбачається з матеріалів справи, провадження у справі №914/2068/13 було зупинено до вирішення пов'язаної справи №461/8220/13-а за позовом ТзОВ "Спектр сервіс центр" до Львівської міської ради про визнання незаконною та скасування ухвали №2712 від 18.06.2009 року, яка розглядалась Галицьким районним судом міста Львова.

Постановою Галицького районного суду м.Львова від 18.08.2015р. у справі №461/8220/13-А, позовні вимоги задоволено і визнано нечинною та скасовано ухвалу Львівської міської ради від 18.06.2009р. №2712 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Львова з моменту її прийняття.

Оскільки ухвала Львівської міської ради на підставі якої прокурор просив суд внести зміни до спірного договору визнана судом недійсною та скасована з моменту її прийняття, відсутні підстави для задоволення даного позову та внесення змін до спірного договору оренди землі.

Окрім того, як встановлено судом, договір оренди землі до якого прокурор просить внести зміни припинив свою дію з 03.11.2015р. Суд звертає увагу на те, що зміни до договору в судовому порядку могли бути внесені тільки до закінчення терміну дії договору.

Відповідно до ст. 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Згідно з ст. 34 ГПК України, господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи.

Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

З огляду на викладені обставини, дослідивши матеріали справи в їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги до задоволення не підлягають.

Враховуючи наведене та керуючись ст.ст. 4-3, 27, 29, 33, 34, 43, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. В задоволенні позовних вимог Львівської місцевої прокуратури №1 в інтересах держави в особі Львівської міської ради до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Будпромбаза" про: внесення змін в договір оренди землі укладений 23.02.2006 року між Львівською міською радою та ТзОВ Будпромбаза , зареєстрований у Львівській міській раді 23.02.2006 року за №Л-317 та у Львівському міському відділі Львівської регіональної філії Центру ДЗК 14.07.2006 року за №04:06:438:01662 кн. 04-5 - відмовити.

2. Рішення суду може бути оскаржено згідно ст.ст. 91-95 ГПК України.

Повне рішення складено 11.09.2017 року.

Суддя Запотічняк О.Д.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення07.09.2017
Оприлюднено12.09.2017
Номер документу68753841
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/2068/13

Рішення від 07.09.2017

Господарське

Господарський суд Львівської області

Запотічняк О.Д.

Ухвала від 28.08.2017

Господарське

Господарський суд Львівської області

Запотічняк О.Д.

Ухвала від 08.08.2013

Господарське

Господарський суд Львівської області

Запотічняк О.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні