Ухвала
від 08.09.2017 по справі 913/1195/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 61022 м. Харків, пр. Науки, буд.5, тел./факс 702-10-79 inbox@lg.arbitr.gov.ua


УХВАЛА

                    

08 вересня 2017 року                                                             Справа № 913/1195/16

                                                                                 Провадження № 24/913/1195/16

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "Промсоюз", м. Сєвєродонецьк Луганської області

до Управління житлово-комунального господарства Брянківської міської ради, м. Брянка Луганської області

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача – Головне управління Державної казначейської служби України у Луганській області, м. Сєвєродонецьк Луганської області

Орган виконання судового рішення – Головне управління Державної казначейської служби України у Луганській області, м. Сєвєродонецьк Луганської області

про стягнення 218 586 грн. 55 коп.

Суддя господарського суду Луганської області Рябцева О.В.

без виклику представників сторін

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "Промсоюз" звернулось до господарського суду Луганської області з позовною заявою до Управління житлово-комунального господарства Брянківської міської ради про стягнення боргу за договором підряду від 25.10.2013 № 422 в сумі 218 586 грн. 55 коп.

Рішенням господарського суду Луганської області від 17.11.2016 позовні вимоги задоволено в повному обсязі, стягнуто з Управління житлово-комунального господарства Брянківської міської ради борг в сумі 218 586 грн. 55 коп., судовий збір в сумі 3 278 грн. 80 коп., всього 221 865 грн. 35 коп.

На виконання рішення Товариству з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "Промсоюз" видано наказ від 05.12.2016 про примусове виконання рішення суду, який було пред'явлено до виконання до Головного управління Державної казначейської служби України у Луганській області та повернуто останнім без виконання з огляду на недотримання відповідачем п. 11 Тимчасового порядку фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 № 595, яким встановлено, що установи, які переміщені на контрольовану територію, відкривають рахунки в органах Казначейства за місцезнаходженням у порядку, встановленому законодавством.

09.03.2017 (згідно поштового штемпеля) Товариство з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "Промсоюз" звернулось до господарського суду Луганської області відповідно до ст. 121-2 ГПК України зі скаргою від 20.02.2017 № б/н, в якій просило:

- визнати дії Головного управління Державної казначейської служби України у Луганській області незаконними та такими, що порушують принципи обов'язковості виконання судового рішення при виконанні наказу господарського суду Луганської області від 05.12.2016 № 913/1195/16;

- зобов'язати Головне управління Державної казначейської служби України у Луганській області виконати наказ господарського суду Луганської області від 05.12.2016 № 913/1195/16.

Вподальшому заявою від 22.03.2017 № б/н позивач уточнив вимоги за скаргою і просив визнати дії Головного управління Державної казначейської служби України у Луганській області щодо повернення наказу без виконання незаконними та зобов'язати орган – Головне управління Державної казначейської служби України у Луганській області прийняти до виконання наказ господарського суду Луганської області від 05.12.2016 № 913/1195/16.

Ухвалою суду від 15.05.2017 дії Головного управління Державної казначейської служби України у Луганській області щодо повернення наказу господарського суду Луганської області від 05.12.2016 № 913/1195/16 без виконання визнано незаконними та зобов'язано Головне управління Державної казначейської служби України у Луганській області прийняти до виконання зазначений наказ.

06.09.2017 (згідно поштового штемпеля) до господарського суду Луганської області звернулось Головне управління Державної казначейської служби України у Луганській області відповідно до ст. 121 ГПК України з заявою від 05.09.2017 № 12-12/2807, в якій просить відстрочити виконання рішення господарського суду Луганської області від 17.11.2016 у справі № 913/1195/16 до прийняття нормативно-правового акту, що регулюватиме питання про виконання судових рішень, боржники за якими не перемістилися на територію підконтрольну українській владі.

На обґрунтування вимоги за заявою орган виконання судового рішення посилається на п. 24 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845, в якому передбачено, що стягувачі, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів з рахунків боржника, подають до органу Казначейства, в якому обслуговується боржник, документи, зазначені у пункті 6 цього Порядку. Згідно п. 2 Порядку боржники – визначені в рішенні про стягнення коштів розпорядники (бюджетні установи) та одержувачі бюджетних коштів, а також підприємства, установи та організації, рахунки яких відкриті в органах Казначейства. Таким чином, боржник, визначений в рішенні суду про стягнення коштів має бути розпорядником (бюджетною установою)/одержувачем бюджетних коштів або підприємством установою, організацією, рахунки якого відкрито в органах Казначейства. Згідно даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22.12.2011 № 1691, боржник – Управління житлово-комунального господарства Брянківської міської ради обслуговувався в Управлінні Державної казначейської служби України у м. Брянці Луганської області, яке є територіальним органом Державної казначейської служби України і діє відповідно до Положення про управління (відділення) Державної казначейської служби України у районах, районах у містах, містах обласного, республіканського значення, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.10.2011 № 1280. Відповідно до п. 17 Положення управління (відділення) Казначейства є юридичними особами публічного права. Разом з тим, а ні Положенням про Головне управління Державної казначейської служби України у Луганській області, а ні Положенням про управління Казначейства Луганської області не передбачено переходу прав та обов'язків від одного органу Казначейства до іншого, тобто відсутнє правонаступництво. Таким чином, Управління (відділення) Казначейства є самостійними в реалізації державної політики у сферах казначейського обслуговування бюджетних коштів, бухгалтерського обліку виконання бюджетів тощо.

Станом на сьогодні місцезнаходженням боржника – Управління житлово-комунального господарства Брянківської міської ради згідно виконавчого документа та відомостям Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань зазначено м. Брянка Луганської області, яке віднесено до території, на якій органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження відповідно до Переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 № 1085-р.

Боржник не перемістився на територію, підконтрольну українській владі, рахунки в органах Казначейства Луганської області не відкрито.

Приписами Указу Президента України від 24.09.2014 № 744/2014 "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 серпня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо захисту України та зміцнення її обороноздатності" та постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 № 595 "Деякі питання фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської області обмежено проведення видатків на території, що непідконтрольні українській владі. Тобто, постановою Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 № 595 чітко визначено обов'язок установи відкрити рахунки в органах Казначейства у разі її переміщення на територію підконтрольну українській владі. Боржником не здійснено переміщення, а також не відкрито рахунків в органах Казначейства Луганської області.

На сьогодні законодавством не визначено порядок стягнення коштів з боржників, які не обслуговуються в органах Казначейства та/або місцезнаходження яких є територія непідконтрольна українській владі. Неврегульованість даного питання унеможливлює виконання рішення господарського суду Луганської області від 17.11.2016 у справі № 913/1195/16.

Зважаючи на відсутність визначеного механізму стягнення коштів з боржників, які не перемістилися на територію підконтрольну українській владі, що є, на думку Головного управління, суттєвою підставою для відстрочення виконання рішення суду в розумінні ст. 121 ГПК України, а також у зв'язку з відсутністю підстав для виконання Головним управлінням рішень суду, боржники, за якими не відкрили в Головному управлінні та в органах Казначейства Луганської області рахунки, та враховуючи відсутність правонаступництва, тому вказані обставини ускладнюють або на теперішній час роблять неможливим виконання рішення суду.

Відповідно до ст. 121 ГПК України за наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, за заявою сторони виконавчого провадження або за власною ініціативою господарський суд, який видав виконавчий документ, у десятиденний строк розглядає це питання у судовому засіданні з викликом сторін, прокурора і у виняткових випадках, залежно від обставин справи, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови.

Відповідно до п.п. 2 п. 5 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників під час виконання виконавчих документів органи Казначейства мають право, зокрема, звертатися у передбачених законом випадках до органу, який видав виконавчий документ, щодо роз'яснення рішення про стягнення коштів, порушувати клопотання про встановлення чи зміну порядку і способу виконання такого рішення, а також відстрочку та/або розстрочку його виконання.

          Розглянувши заяву, суд вважає необхідним прийняти її до розгляду і призначити до слухання.

          На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 86, 121 ГПК України, суд

у х в а л и в:

1.Заяву Головного управління Державної казначейської служби України у Луганській області від 05.09.2017 № 12-12/2807 про відстрочку виконання рішення господарського суду Луганської області від 17.11.2016 у справі № 913/1195/16 прийняти до розгляду.

2.Розгляд заяви призначити до слухання на 18.09.2017 об 11 год. 45 хв.

3.Зобов'язати позивача (стягувача) – надати відзив на заяву з доказами надіслання органу виконання судового рішення, документальне підтвердження і нормативне обґрунтування викладених у відзиві доводів, докази прийняття наказу суду від 05.12.2016 № 913/1195/16 до виконання.

4.Зобов'язати третю особу та орган виконання судового рішення – Головне управління Державної казначейської служби України у Луганській області – надіслати копію заяви про відстрочку виконання рішення позивачу за адресою: 03148, м. Київ, вул. Я.Коласа, 6а/112, докази надіслання надати суду, надати заперечення на відзив позивача, документальне підтвердження і нормативне обґрунтування заперечень, докази прийняття наказу суду від 05.12.2016 № 913/1195/16 до виконання, пояснення і документальне підтвердження вжитих заходів до виконання, обґрунтування щодо можливості прийняття нормативно-правового акту, що регулюватиме питання про виконання судових рішень, боржники за якими не перемістилися на територію підконтрольну українській владі.

5.Представники учасників судового процесу повинні мати паспорт, довіреність (оригінал – для огляду, копію – для залучення в матеріали справи), а в необхідних випадках – документ, що посвідчує службове становище.

Інформація про дату, час і місце судового засідання додатково розміщена на сторінці суду (у розділі "Новини та події суду") офіційного веб-порталу "Судова влада в Україні" в мережі Інтернет (www.court.gov.ua/sudy/).

          

Суддя                                                                       О.В.Рябцева

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення08.09.2017
Оприлюднено14.09.2017
Номер документу68754317
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —913/1195/16

Постанова від 10.04.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Селіваненко В.П.

Ухвала від 12.03.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Селіваненко В.П.

Ухвала від 12.02.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Селіваненко В.П.

Постанова від 18.10.2017

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Стойка О.В.

Ухвала від 06.10.2017

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Стойка О.В.

Ухвала від 18.09.2017

Господарське

Господарський суд Луганської області

Рябцева О.В.

Ухвала від 08.09.2017

Господарське

Господарський суд Луганської області

Рябцева О.В.

Ухвала від 15.05.2017

Господарське

Господарський суд Луганської області

Рябцева О.В.

Ухвала від 18.04.2017

Господарське

Господарський суд Луганської області

Рябцева О.В.

Ухвала від 04.04.2017

Господарське

Господарський суд Луганської області

Рябцева О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні