Справа №461/4312/17
Провадження №2/461/1175/17
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
31 серпня 2017 року м.Львів
Галицький районний суд м. Львова у складі:
головуючого судді Зубачик Н.Б.
секретаря судових засідань Пелех О.А.,
за участю:
представника позивача ОСОБА_2,
представника відповідача Зубашевського Н.П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду у м. Львові цивільну справу за позовом ОСОБА_4 до державного реєстратора державного нотаріуса П'ятої Львівської державної нотаріальної контори Кірілової Тетяни Миколаївни про скасування рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень та зобов'язання до вчинення дій -
в с т а н о в и в:
ОСОБА_4 звернувся до суду з позовом, який згодом уточнив, до державного реєстратора державного нотаріуса П'ятої Львівської державної нотаріальної контори Кірілової Тетяни Миколаївни, та остаточно просив: скасувати рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно державного нотаріуса П'ятої Львівської державної нотаріальної контори Кірілової Тетяни Миколаївни про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень №36847373 від 31.08.2017 року; зобов'язати державного реєстратора прав на нерухоме майно державного нотаріуса П'ятої Львівської державної нотаріальної контори Кірілову Тетяну Миколаївну повторно розглянути подану ОСОБА_4 заяву про державну реєстрацію права власності на нерухоме майно щодо проведення державної реєстрації прав та їх обтяжень щодо права власності ОСОБА_4 на нежитлові приміщення загальною площею 351,7 кв.м. по АДРЕСА_1 та внесення до Державного реєстру прав (Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна) відповідного запису про реєстрацію права власності та провести державну реєстрацію прав та їх обтяжень щодо права приватної власності ОСОБА_4 на нежитлові приміщення загальною площею 351,7 кв.м. по АДРЕСА_1, зареєструвати за ОСОБА_4 право приватної власності на нежитлові приміщення загальною площею 351,7 кв.м. по АДРЕСА_1 та внести до Державного реєстру прав /Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна/ відповідний запис про реєстрацію права власності.
В обґрунтування заявленого позову покликається на те, що ним було здійснено реконструкцію належних йому нежитлових приміщень та здано закінчений будівництвом об'єкт в експлуатацію, про що Інспекцією ДАБК у Львівській області 31.12.2009 року було видано свідоцтво НОМЕР_2 про відповідність збудованого об'єкта проектній документації, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил. Відповідно до зазначеного свідоцтва, загальна площа об'єкта - 351,7 м.кв. 23.08.2017 року Обласним комунальним підприємством Львівської обласної ради Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки було складено технічний паспорт на нежитлові приміщення , згідно з яким загальна площа об'єкта - 351,7 кв.м. Однак, у результаті розгляду державним реєстратором пакету поданих ним документів для проведення державної реєстрації права приватної власності на зазначений об'єкт нерухомості, таким йому було відмовлено із покликанням на невідповідність поданих документів вимогам та неможливість встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують, а саме невідповідність заявлених прав поданим документам. Із покликанням на положення Національного стандарту №2 Оцінка нерухомого майна , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.10.2004 №1442, Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, затвердженого і введеного в дію наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 17.08.2000 №507, Додатку Б Державних будівельних норм України. Будинки і споруди. Житлові будинки. Основні положення ДБН В.2.2-15-2005, затверджених наказом Державного комітету України з будівництва та архітектури від 18.05.2005 №80, Методичних рекомендацій стосовно об'єктів нерухомого майна, права на які підлягають державній реєстрації, схвалених колегією Державної реєстраційної служби України 11.12.2012 /Протокол №3/, норми ст. 1 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку , ст.ст. 188, 317, 319, 321, 328, 331, 332 ЦК України, вважає незаконною оскаржувану відмову у проведенні державної реєстрації, оформлену відповідним рішенням державного реєстратора, та просить задоволити позов.
В судовому засіданні представник позивача ОСОБА_2 позов підтримав у повному обсязі з підстав, наведених у позовній заяві, просив позов задоволити.
Представник відповідача Зубашевський Н.П. у судовому засіданні проти позову заперечив, просив у задоволенні позову відмовити за необґрунтованістю й безпідставністю позовних вимог.
Заслухавши пояснення учасників процесу, дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовну заяву необхідно задоволити, виходячи з наступних підстав.
Судом встановлено, що приміщення малого глядацького залу в будинку по АДРЕСА_1 в цілому на праві колективної власності зареєстровано за Спільним українсько-польським підприємством товариством з обмеженою відповідальністю Мистецький кіноконцертний комплекс Кінотеатр Дніпро на підставі договору купівлі-продажу №4Ц(109), посвідченого приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу ОСОБА_6 23.04.1998 р. за Р. №2378, акту прийому-передачі від 23.04.1998 р., розпорядження Галицької районної адміністрації №1280 від 13.11.1998 року, про що Львівським обласним державним комунальним бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки Управління житлово-комунального господарства Львівської обласної державної адміністрації було видано реєстраційне посвідчення від 25.11.1998 р. серії КММ НОМЕР_1, та записано в реєстрову книгу №4 за реєстровим №1220.
25.10.2001 року 15-тою сесією 3-го скликання Львівської міської ради прийнято ухвалу №1260 Про користування Спільним українсько-польським підприємством товариством з обмеженою відповідальністю Мистецький кіноконцертний комплекс Кінотеатр Дніпро земельною ділянкою на АДРЕСА_1 .
Згідно з довідкою про приналежність, технічний стан житлового будинку та площу земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1, складеної та наданою Львівським обласним державним комунальним бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки, станом на 22.04.2004 р., корисна площа 654,3 кв.м., в т.ч. осн. 654,3, загальний стан будинку - незадовільний, процент зносу будинку в цілому - 49%.
Відповідно до витягу з реєстру прав власності на нерухоме майно від 11.08.2006 р., за №11513029, сформованого та наданого Обласним комунальним підприємством Львівської обласної ради Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки , приміщення малого глядацького залу належне на праві колективної власності спільному українсько-польському підприємству товариству з обмеженою відповідальністю Мистецький кіноконцертний комплекс Кінотеатр Дніпро , реєстраційний номер: 5616224; згідно з описом об'єкта, нежитлові приміщення від 29-31 по 29-41, загальна площа - 561,7 кв.м., відсоток зносу - 49%, нежитлові приміщення від 29-48 по 29-50, загальна площа - 490,1 кв.м., відсоток зносу - 49%; проводиться реконструкція (дозвіл на підставі розпорядження Галицької райадміністрації Львівської міської ради за №69 від 05.02.2004 р.) Загальна площа збільшилась (була 647,5 кв.м.) за рахунок переобладнання та становить 1051,8 кв.м.
31.12.2009 року Інспекцією ДАБК у Львівській області було видано Свідоцтво НОМЕР_2 про відповідність збудованого об'єкта проектній документації, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, котрим було засвідчено відповідність закінченого будівництвом об'єкта (окремого пускового комплексу): Нежитлові приміщення після реконструкції, загальна площа - 351,7 м.кв., м. Львів, АДРЕСА_1, - проектній документації, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил та підтверджено його готовність до експлуатації; замовником об'єкта будівництва зазначено ОСОБА_4.
Згідно листа Галицької районної адміністрації Львівської міської ради від 21.11.2013 р. за №31-4602 директору СП ТзоВ МКК к-тр Дніпро ОСОБА_4, на його лист, зареєстрований за №2-23301 від 19.11.2013 року, Галицька районна адміністрація погодила ескізний проект облаштування виходу з Плазма за адресою: АДРЕСА_1 у м. Львові.
23.05.2014 р. за №ЛВ143141990648 Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області було зареєстровано Декларацію про готовність об'єкта до експлуатації Реконструкція нежитлових приміщень під літ. А-3 в будинку АДРЕСА_1 м. Львові під торгово-офісні приміщення ; замовник - СП ТзОВ Мистецький кіноконцертний комплекс кінотеатр Дніпро , ЄДРПОУ 22396984, директор - ОСОБА_4; дозвіл на початок виконання будівельних робіт виданий Інспекцією ДАБК Львівської міської ради 13.07.2004 р. №317/04; місцезнаходження об'єкта: м. Львів, АДРЕСА_1; опис об'єкта: нежитлові приміщення триповерхові з підвалом та антресоллю; несучі конструкції: фундамент бутобетонний, стіни цегляні, перекриття дерев'яне, бетонне; огороджувальні конструкції: стіни цегляні; фасади: існуючі; загальна площа будівлі 1510,80 м. кв.; основні показники об'єкта: загальна площа 1498,20 м. кв.
Відповідно до довідки № ОЗ/413 26.06.2014, складеної Обласним комунальним підприємством Львівської обласної ради Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки , загальна площа будівлі становить 1510,8 кв.м. на підставі декларації про готовність об'єкта до експлуатації від 23.05.2014 р. №ЛВ143141390648.
29.05.2017 р. директором СП ТзОВ МКК к-тр Дніпро ОСОБА_4 листом за №371/05 було надіслано на адресу Управління охорони історичного середовища м. Львова для розгляду та погодження проекти паспортів опорядження фасаду по АДРЕСА_1 у м. Львові. Листом від 22.06.2017 р. №0004-1390 директору СП ТзОВ МКК к-тр Дніпро ОСОБА_4 Управління охорони історичного середовища Львівської міської ради повідомило, що вважає за можливе кольорове опорядження фасадів від АДРЕСА_1 згідно з паспортом кольорового опорядження фасадів, опрацьованим ТзОВ TM UNIVERSAL+ .
Згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо Спільного українсько-польського підприємства Товариства з обмеженою відповідальністю Мистецький кіноконцертний комплекс Кінотеатр Дніпро , ідентифікаційний код юридичної особи - 22396984, дата державної реєстрації: 11.05.1998, дата запису: 22.03.2005, № запису: 1 415 120 0000 003937, до переліку засновників належать ОСОБА_4 (керівник; підписант) та Маріот-Львів , код ЄДРПОУ 20819469. Згідно Статуту СП ТзОВ МКК - К-тр Дніпро , учасниками Товариства є: ОСОБА_4, яким внесено грошовий вклад у розмірі 75020,00 доларів США, що на день підписання статуту за курсом НБУ становить 391604,40 грн. та частка котрого у статутному капіталі складає 55%; та ТзОВ Маріот-Львів , зареєстроване Відділом реєстрації господарських формувань та громадських організацій Львівської адміністрації 20.06.1994 р., реєстраційний №08068, яким внесено грошовий вклад у розмірі 61380,00 доларів США, що на день підписання статуту за курсом НБУ становить 320403,60 грн. та частка котрого у статутному капіталі складає 45%. Відповідно до Статуту ТзОВ Маріот-Львів (затвердженого рішенням загальних зборів учасників товариства від 29.03.2004 року, протокол №7; державні реєстрації змін до установчих документів: 24.12.2004, № запису 14151050001002523, та 17.05.2007, № запису 1415105000400252), учасниками Товариства є ОСОБА_4, котрому належить внесок у розмірі 191,25 грн. до статутного капіталу та частка котрого у статутному капіталі становить 51%, та ОСОБА_7, котрому належить внесок у розмірі 183,75 грн. до статутного капіталу та частка котрого у статутному капіталі становить 49%.
Як вбачається із свідоцтва НОМЕР_2 про відповідність збудованого об'єкта проектній документації, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, виданого Інспекцією ДАБК у Львівській області 31.12.2009 р., вказаним свідоцтвом Інспекція ДАБК у Львівській області засвідчила відповідність закінченого будівництвом об'єкта (окремого пускового комплексу) Нежитлові приміщення після реконструкції загальна площа - 351,7 м.кв. м. Львів, АДРЕСА_1 проектній документації, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил та підтвердила його готовність до експлуатації. У свідоцтві зазначено, що відповідно до пункту 18 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.10.2008 р. №923, Свідоцтво про відповідність збудованого об'єкта проектній документації, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил є підставою для укладення договорів про постачання на ці об'єкти необхідних для його функціонування ресурсів (води, газу, тепла, електроенергії), включення даних про цей об'єкт до державної статистичної звітності та оформлення права власності на цей об'єкт.
23.08.2017 року Обласним комунальним підприємством Львівської обласної ради Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки було складено Технічний паспорт на нежитлові приміщення АДРЕСА_1, згідно з експлікацією до котрого, загальна площа нежитлових приміщень під індексами 1?24 складає 351,7 кв.м.
30.08.2017 року ОСОБА_4 звернувся до державного реєстратора державного нотаріуса П'ятої Львівської державної нотаріальної контори Кірілової Тетяни Миколаївни із заявою про державну реєстрацію свого права власності на об'єкт нерухомості (прийнятою за реєстраційним номером 23913855).
31.08.2017 року державний реєстратор за результатами розгляду заяви, керуючись ст. 24 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , пунктами 18, 23 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.12.2015 року №1127, вирішив відмовити у державній реєстрації права власності, форма власності: приватна на нежитлові приміщення, що розташовані Львівська обл., АДРЕСА_1, за суб'єктом: ОСОБА_4, податковий номер/серія, номер паспорта НОМЕР_3/НОМЕР_4. Відмова мотивована тим, що подані документи не відповідають вимогам, або не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують, а саме невідповідність заявлених прав поданим документам.
Суд не вбачає обґрунтованих підстав для прийняття рішення від 31.08.2017 року за №36847373 про відмову у державній реєстрації права власності позивача на нерухоме майно з огляду на таке.
Згідно ст.321 ЦК України, право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні. Зміст права власності охоплює права володіння, користування і розпорядження власником своїм майном, які він здійснює на власний розсуд (ст.ст. 317, 319 ЦК України; п. 3 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 09.11.2011 року №14-рп/2011 у справі №1-22/2011 за конституційним зверненням громадянина ОСОБА_8 щодо офіційного тлумачення положень пункту 2 статті 10 Закону України Про приватизацію державного житлового фонду ).
Статтею 332 ЦК України передбачено набуття права власності на перероблену річ. Причому об'єкт, на який набувається право власності, визначено як нову річ.
Статтею 331 ЦК України встановлено, що право власності на нову річ, яка виготовлена (створена) особою, набувається нею, якщо інше не встановлено договором або законом. Особа, яка виготовила (створила) річ зі своїх матеріалів на підставі договору, є власником цієї речі. Право власності на новостворене нерухоме майно (житлові будинки, будівлі, споруди тощо) виникає з моменту завершення будівництва (створення майна). Якщо договором або законом передбачено прийняття нерухомого майна до експлуатації, право власності виникає з моменту його прийняття до експлуатації. Якщо право власності на нерухоме майно відповідно до закону підлягає державній реєстрації, право власності виникає з моменту державної реєстрації.
Відповідно до ст. 328 ЦК України, право власності набувається на підставах, що не заборонені законом. Право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом.
Необхідно враховувати, що єдиний майновий комплекс згідно зі ст.188 ЦК України є складною річчю (нерухомим майном) до складу якої, зокрема, входять інші нерухомі речі, речові права на які підлягають державній реєстрації. (Методичні рекомендації стосовно об'єктів нерухомого майна, права на які підлягають державній реєстрації, схвалені колегією Державної реєстраційної служби України 11.12.2012 /Протокол №3/).
При визначені будівель, в яких розташовані приміщення, призначені для перебування людини, розміщення рухомого майна, збереження матеріальних цінностей, здійснення виробництва тощо, та право власності на які підлягають державній реєстрації слід зазначити, що Державним класифікатором будівель та споруд ДК 018-2000, затвердженим і введеним в дію наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 17.08.2000 №507, передбачено, що будівлі - це споруди, що складаються з несучих та огороджувальних або сполучених (несуче-огороджувальних) конструкцій, які утворюють наземні або підземні приміщення, призначені для проживання або перебування людей, розміщення устаткування, тварин, рослин, а також предметів. До будівель відносяться: житлові будинки, гуртожитки, готелі, ресторани, торговельні будівлі, промислові будівлі, вокзали, будівлі для публічних виступів, для медичних закладів та закладів освіти та т. ін.
Національним стандартом №2 Оцінка нерухомого майна , затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28.10.2004 №1442, передбачено, що приміщення - це частина внутрішнього об'єму будівлі, обмежена будівельними елементами, з можливістю входу і виходу. У Додатку Б Державних будівельних норм України. Будинки і споруди. Житлові будинки. Основні положення ДБН В.2.2-15-2005, затверджених наказом Державного комітету України з будівництва та архітектури від 18.05.2005 №80 приміщення класифіковано на житлові та нежитлові та встановлено, що до нежитлових приміщень належать приміщення в структурі житлового будинку, що не відноситься до житлового фонду та є самостійним об'єктом цивільно-правових відносин. Ст. 1 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку визначено, що нежитлове приміщення - ізольоване приміщення в багатоквартирному будинку, що не належить до житлового фонду і є самостійним об'єктом нерухомого майна.
Як встановлено ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.1 ст.2 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (Державний реєстр прав) - єдина державна інформаційна система, що забезпечує обробку, збереження та надання відомостей про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів таких прав; заявник - власник, інший правонабувач, сторона правочину, у яких виникло речове право, або уповноважені ними особи - у разі подання документів для проведення державної реєстрації набуття, зміни або припинення права власності та інших речових прав.
Статтею 9 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень визначені повноваження суб'єктів державної реєстрації прав, що 1) забезпечують: проведення державної реєстрації прав; ведення Державного реєстру прав; взяття на облік безхазяйного нерухомого майна; формування та зберігання реєстраційних справ (Зберігання реєстраційних справ у паперовій формі здійснюється виключно виконавчими органами міських рад міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київською, Севастопольською міськими, районними, районними у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями за місцезнаходженням відповідного майна);2) здійснення інших повноважень, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
Згідно із п. 1, 2 ч. 3 ст. 10 цього Закону, державний реєстратор встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема: відповідність обов'язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом;відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав; відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих/отриманих документах;наявність обтяжень прав на нерухоме майно; наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов'язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації; перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення.
В силу п.1 ч.1 ст.4 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , право власності підлягає обов'язковій державній реєстрації.
Ч.1 ст.5 цього Закону встановлено, що у Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об'єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: підприємства як єдині майнові комплекси, житлові будинки, будівлі, споруди, а також їх окремі частини, квартири, житлові та нежитлові приміщення.
Ч.1 ст.24 зазначеного Закону визначені підстави відмови в державній реєстрації прав та обтяжень. Відмова в державній реєстрації прав з підстав, не передбачених частиною першою цієї статті, заборонена (ч.5 статті 24 Закону).
Згідно з п.45 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.12.2015 року №1127 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23.08.2016 р. №553), для державної реєстрації права власності у зв'язку із зміною суб'єкта такого права в результаті реконструкції об'єкта нерухомого майна, у тому числі в результаті переведення об'єкта нерухомого майна із житлового у нежитловий або навпаки подаються: 1) документ, що посвідчує право власності на об'єкт нерухомого майна до його реконструкції (крім випадків, коли право власності на такий об'єкт вже зареєстровано в Державному реєстрі прав); 2) документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта; 3) технічний паспорт на об'єкт нерухомого майна; 4) письмова заява або договір співвласників про розподіл часток у спільній власності на реконструйований об'єкт нерухомого майна (у разі, коли державна реєстрація проводиться щодо майна, що набувається у спільну часткову власність); 5) договір про спільну діяльність або договір простого товариства (у разі, коли державна реєстрація проводиться щодо майна, реконструкція якого здійснювалась у результаті спільної діяльності).
Так, оскільки, ОСОБА_4, було надано відповідачу документи, необхідні для здійснення реєстрації права власності на об'єкт нерухомості, у відповідача не було підстав для відмови у здійсненні реєстрації прав та виник обов'язок здійснити таку реєстрацію (провести державну реєстрацію прав та їх обтяжень щодо права приватної власності ОСОБА_4 на нежитлові приміщення загальною площею 351,7 кв.м. по АДРЕСА_1, зареєструвати за ОСОБА_4 право приватної власності на нежитлові приміщення загальною площею 351,7 кв.м. по АДРЕСА_1 та внести до Державного реєстру прав /Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна/ відповідний запис про реєстрацію права власності).
Таким чином, у державного реєстратора не було передбачених ст. 24 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень підстав для відмови у державній реєстрації права, відтак, суд виходить з неправомірності відмови відповідача у проведенні державної реєстрації прав на нерухоме майно та наявності підстав для зобов'язання відповідача вчинити дії щодо повторного розгляду заяви ОСОБА_4 щодо державної реєстрації прав.
Беручи до уваги ненаділеність суду адміністративно-дискреційними повноваженнями з огляду на принцип розподілу влади (єдиним критерієм здійснення правосуддя є право), суд не може підміняти інший орган державної влади та перебирати на себе повноваження щодо вирішення питань, які законодавством віднесені до компетенції цього органу державної влади (дискреційне повноваження державного реєстратора), відтак, захищаючи порушене право, визнає дії та рішення неправомірними та зазначає визначені чинним законодавством спосіб вчинення дій та прийняття рішення.
Згідно п.6 ч.1 ст.3 ЦК України, загальними засадами цивільного законодавства є справедливість, добросовісність та розумність.
Відповідно до ст.55 Конституції України, права і свободи людини і громадянина захищаються судом.
Як убачається із п. 1 резолютивної частини Рішення Конституційного Суду України від 1 грудня 2004 р. №18-рп/2004 у справі за конституційним поданням 50 народних депутатів України щодо офіційного тлумачення окремих положень ч. 1 ст. 4 Цивільного процесуального кодексу України (справа про охоронюваний законом інтерес), судовий захист є одним із засобів правової охорони. Конституційним Судом України у Рішенні від 1 грудня 2004 року №18-рп/2004 надано тлумачення поняття охоронюваний законом інтерес , що вживається в частині першій статті 4 Цивільного процесуального кодексу України та інших законах України у логічно-смисловому зв'язку з поняттям права , треба розуміти як прагнення до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об'єктивного і прямо не опосередкований у суб'єктивному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об'єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загальноправовим засадам.
Згідно ч.1 ст.15 ЦК України, кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. В силу ч. 1 ст. 16 ЦК України, кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Частиною 2 ст.16 ЦК України встановлюються способи захисту цивільних прав та інтересів судом. До них належать: 1) визнання права; 2) визнання правочину недійсним; 3) припинення дії, яка порушує право; 4) відновлення становища, яке існувало до порушення; 5) примусове виконання обов'язку в натурі; 6) зміна правовідношення; 7) припинення правовідношення; 8) відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди; 9) відшкодування моральної (немайнової) шкоди; 10) визнання незаконними рішення, дії чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.
Відтак, з'ясувавши характер, суть та підстави заявлених позивачем ОСОБА_4 вимог, норми права, якими вони регулюються, давши належну правову оцінку зібраним у справі доказам та поясненням сторін у їх сукупності, суд дійшов до переконання про необхідність задоволення пред'явлених позивачем вимог частково.
В частині зобов'язання відповідача зареєструвати за ОСОБА_4 право приватної власності на нежитлові приміщення, загальною площею 351,7 кв.м по АДРЕСА_1 у м.Львові та внести до Державного реєстру прав / Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна / відповідний запис про реєстрацію права власності, суд вважає за необхідне відмовити, оскільки це не належить до компетенції суду, а є правом державного реєстратора.
Окрім того, суд вважає за необхідне сплачений ОСОБА_4 судовий збір залишити за позивачем, оскільки питання про розподіл судових витрат не ставилося.
Враховуючи вищевикладене та керуючись ст.ст. 3, 8, 41, 48, 55 Конституції України, ст.ст. 15, 16, 317, 319, 321, 328, 331, 332 ЦК України, ст.ст. 10, 11, 57-61, 79, 88, 208, 212-215, 218 ЦПК України, суд -
в и р і ш и в :
Позов ОСОБА_4до державного реєстратора прав на нерухоме майно державного нотаріуса П'ятої Львівської державної нотаріальної контори Кірілової Тетяни Миколаївни, про скасування рішення про відмову у державній реєстрації прав та зобов'язання до вчинення дій - задоволити частково.
Рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно державного нотаріуса П'ятої Львівської державної нотаріальної контори Кірілової Тетяни Миколаївни про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень №36847373 від 31.08.2017 року - скасувати.
Зобов'язати державного реєстратора прав на нерухоме майно державного нотаріуса П'ятої Львівської державної нотаріальної контори Кірілову Тетяну Миколаївну повторно розглянути подану ОСОБА_4 заяву про державну реєстрацію права власності на нерухоме майно щодо проведення державної реєстрації прав та їх обтяжень щодо права власності ОСОБА_4 на нежитлові приміщення загальною площею 351,7 кв.м. по АДРЕСА_1 та внесення до Державного реєстру прав (Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна) відповідного запису про реєстрацію права власності та провести державну реєстрацію прав та їх обтяжень щодо права приватної власності ОСОБА_4 на нежитлові приміщення загальною площею 351,7 кв.м. по АДРЕСА_1.
В іншій частині позовних вимог - відмовити.
Рішення може бути оскаржене до Апеляційного суду Львівської області через Галицький районний суд м.Львова протягом 10 днів з моменту його проголошення. У разі, якщо судове рішення було постановлено без участі особи, яка його оскаржує, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Суддя Зубачик Н.Б.
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 31.08.2017 |
Оприлюднено | 12.09.2017 |
Номер документу | 68771414 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Галицький районний суд м.Львова
Зубачик Н. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні