КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/7208/16 Головуючий у 1-й інстанції: Федорчук А.Б. Суддя-доповідач: Кучма А.Ю.
У Х В А Л А
Іменем України
05 вересня 2017 року м. Київ
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:
Головуючого-судді: Кучми А.Ю.
суддів: Аліменка В.О., Карпушової О.В.,
за участі секретаря: Козлової І.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду апеляційну скаргу Київської міської митниці ДФС на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 28.02.2017 у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Хімфармінвест" до Київської міської митниці ДФС про визнання протиправним та скасування рішення та картку відмови в прийнятті декларації,-
В С Т А Н О В И Л А:
ТОВ "Хімфармінвест" звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Київської міської митниці ДФС про скасування рішення про визначення коду товару № КТ-100000000-0172-2015 від 29.12.2015 та скасування картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № 100260001/2016/00002.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 28.02.2017 вищевказаний адміністративний позов задоволено.
Не погоджуючись з судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції від 28.02.2017 та ухвалити нову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити.
У судове засідання - 05.09.2017 з'явився представник позивача.
Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду - без змін.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Суд першої інстанції дійшов висновку про задоволення позовних вимог, з чим погоджується колегія суддів, з огляду на наступне.
Згідно матеріалів справи, між позивачем (покупець), з однієї сторони та компанія "Przedsiebiorsrwo ARKOP Sp. z о.о." (продавець, Польща), з іншої сторони укладено Контракт № 28/2015 від 27.11.2015 на купівлю товару.
Позивачем з метою митного оформлення 11.12.2015 подано до Київської міської митниці ДФС України електронну митну декларацію № 100260001/2015/151973, відповідно до якої було заявлено до митного оформлення імпортний товар - "оксид цинку (zinc oxide - ZnO) зі змістом основної речовини 72%. CAS № 1314-13-2. Використовується у хімічній промисловості. Виробник: Przedsiebiorstwo ARKOP Sp. z. o. o. Торгова марка - ARKOP. Країна виробництва - PL".
У поданій електронній декларації позивачем задекларовано імпортований товар - оксид цинку, у графі 33 за кодом УКТ ЗЕД 817000000 - товарна підкатегорія "оксид цинку, пероксид цинку" групи 28 "Продукти неорганічної хімії: неорганічні або органічні сполуки дорогоцінних металів, рідкісноземельних металів, радіоактивних елементів або ізотопів".
Разом з митною декларацією ТОВ "ХІМФАРМІНВЕСТ" подало документи, зазначені в гр. 44 декларації.
Відповідачем взято проби для проведення дослідження для визначення компонентів хімічного складу даного товару та однозначної класифікації відповідно до вимог УКТ ЗЕД. Відділом класифікації товарів Київської міської митниці ДФС прийнято рішення про визначення коду товару № КТ-100000000-0172-2015 від 29.12.2016 яким імпортований товар "оксид цинку (zinc oxide - ZnO) зі змістом основної речовини 72%. CAS № 1314-13-2. Використовується у хімічній промисловості. Виробник: Przedsiebiorstwo ARKOP Sp. z. o. o. Торгова марка - ARKOP. Країна виробництва - PL" віднесено до 2309909690 (товарна підкатегорія 23099096 "інші" товарної категорії 230990 "інші" товарної позиції 2309 "Продукти, що використовуються для годiвлi тварин" групи 23 "Залишки і відходи харчової промисловості; готові корми для тварин"). На підставі цього 06.01.2016 року Відповідачем видана картка відмови в прийнятті митної, декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № 100260001/2016/00002.
У відповідності до п. 1, 2, 3, 4 і 6 Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД додатку до Закону України "Про Митний тариф України" від 19.09.2013 № 584-VII (в редакції чинній на момент митного оформлення спірного товару та винесення оскаржуваного рішення), класифікація товарів в УКТ ЗЕД здійснюється за такими правилами:
1. Назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТ ЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого, відповідно до таких правил:
2. (a) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який виріб стосується також некомплектного чи незавершеного виробу за умови, що він має основну властивість комплектного чи завершеного виробу. Це правило стосується також комплектного чи завершеного виробу (або такого, що класифікується як комплектний чи завершений згідно з цим правилом), незібраного чи розібраного;
(b) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який матеріал чи речовину стосується також сумішей або сполук цього матеріалу чи речовини з іншими матеріалами чи речовинами. Будь-яке посилання на товар з певного матеріалу чи речовини розглядається як посилання на товар, що повністю або частково складається з цього матеріалу чи речовини. Класифікація товару, що складається більше ніж з одного матеріалу чи речовини, здійснюється відповідно до вимог правила 3.
3. У разі коли згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (prima facie) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином:
(a) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Проте в разі коли кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару;
(b) суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно з правилом 3 (a), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови, що цей критерій можна застосувати;
(c) товар, класифікацію якого не можна здійснити відповідно до правила 3 (a) або 3 (b), повинен класифікуватися в товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед номерів товарних позицій, що розглядаються.
4. Товар, який не може бути класифікований згідно з вищезазначеними правилами, класифікується в товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільше подібні до тих, що розглядаються.
6. Для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень (mutatis mutandis), положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.
Позивач визначив код імпортованого товару за УКТ ЗЕД: 2817000000 - оксид цинку; пероксид цинку.
Спірним рішенням про визначення коду товару відповідач визначив код імпортованого позивачем товару за УКТ ЗЕД: 2309909690 - Залишки i вiдходи харчової промисловостi; готовi корми для тварин. Продукти, що використовуються для годiвлi тварин: інші. В тексті рішення № КТ-100000000-0172-2015 від 29.12.2015 відповідач навів наступний опис товару: оксид цинку (Е6) кормовий ZN-72 %: ZINC OXIDE ZN-72 FEED GRADE, у вигляді дрібнодисперсної речовини темно-коричневого кольору без запаху та сторонніх включень. Добавка для кормів для всіх категорій тварин. Максимальна кількість, дозволена для додавання у готові корми, відповідно до інформації на упаковці 150-250 мг/кг. Визначений вміст цинку в перерахунку на ZnO становить 90,6 мас.%. Згідно сертифікату виробника від 09.12.2015 р. продукт має наступний склад: Zinc Oxide (ZnO) - 90-93%, Fe2O3 - max 1,5 %, CuO - max 1,2 %, MnO - max 1,4 %, SiO2 - max 2,0 %. Al2O3 - max 1,5 %, CaO - max 1.5 %. Строк придатності: 2 р. Виробник "ARKOP Sp.z.o.o."; Торговельна марка ARKOP; Країна виробництва - PL".
Приймаючи оскаржуване рішення щодо зміни коду товару "оксид цинку" відповідач керувався УКТ ЗЕД у редакції товарної номенклатури Митного тарифу України, висновком СЛЕД № 142005702-0158 від 25.12.2015, наданими на розгляд документами, інформацією виробника про кількісно-якісний хімічний склад товару та фотозображенням товару.
Згідно з приміткою до групи 23 "Залишки і відходи харчової промисловості; готові корми для тварин" УКТ ЗЕД до товарної позиції 2309 включаються продукти, що використовуються для годівлі тварин, в іншому місці не зазначені, одержані в результаті переробки рослинної або тваринної сировини до такого ступеня, що вони втратили основні властивості вихідної сировини, крім рослинних залишків і побічних продуктів такої переробки.
Відповідно до п. 1 примітки до групи 28 Пояснень до УКТ ЗЕД "Продукти неорганічної хімії: неорганічні або органічні сполуки дорогоцінних металів, рідкісноземельних металів, радіоактивних елементів або ізотопів", зазначено, що до товарних позицій цієї групи включаються лише:
(a) окремі хімічні елементи та окремі сполуки визначеного хімічного складу, які містять або не містять домішки;
(b) водні розчини продуктів, зазначених у пункті (а);
(c) продукти, зазначені у пункті (а), розчинені в інших розчинниках за умови, що розчинення є звичайною і необхідною умовою для їх збереження або транспортування і при цьому зберігаються властивості цих продуктів, що не допускає їх використання в інших цілях, що відрізняються від традиційних;
(d) продукти, зазначені у пунктах (а), (b) або (c), із доданням стабілізуючої речовини (включаючи агент, що запобігає злежуванню), необхідної для їх збереження або транспортування;
(e) продукти, зазначені у пунктах (а), (b), (c) або (d), із доданням протипилового засобу або барвника для полегшення їх ідентифікації або з міркувань безпеки за умови, що ці добавки не роблять продукт придатним для нетрадиційного використання.
У загальних положеннях до підгрупи IV "Неорганічні основи та оксиди, гідроксиди і пероксиди металів" Пояснень до УКТ ЗЕД до групи 28 зазначено, що оксиди металів - це сполуки металів з киснем. Багато з них можуть сполучатися з однієї чи декількома молекулами води з утворенням гідроксидів. До цієї підгрупи включаються:
(1) оксиди, гідроксиди та пероксиди металів основні, кислотні, амфотерні чи солеподібні;
(2) інші неорганічні основи, які не містять кисень, такі як аміак товарна позиція 2814) чи гідразин (товарна позиція 2825), або не містять метал, такі як гідроксиламін (товарна позиція 2825).
Окремі елементи та сполуки визначеного хімічного складу, описані вище, доданням стабілізувальної речовини для їхнього зберігання або для зручності транспортування включаються в цю групу.
З аналізу вищевказаних Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, пояснень до УКТ ЗЕД, вбачається та митним органом не доведено, що імпортовані позивачем товари не відносяться до підсоложених кормів, готових кормів, інших готових продуктів для тварин, що включаються у групу 23 УКТ ЗЕД.
Згідно з поясненнями до товарної позиції 2817 (А) оксид цинку (цинкові білила, цинковий блиск) (ZnО) одержують дією струменя повітря на нагрітий до червоного жару цинк; замість цинку може бути використана суміш цинкових руд, збагачених киснем (випалений сфалерит, каламін - товарна позиція 2608) та вуглецю. Проникаючи в порожнини речовини, гази утворюють області хімічно чистих оксидів, серед яких найчистішим є цинковий блиск. Оксид цинку являє собою білий шаруватий порошок, який під час нагрівання жовтіє.
За даними копії висновку СЛЕД ДФС № 142005702-0158 від 25.12.2015, в ході проведеного дослідження зразка відібраної проби товару встановлено, що: "згідно наданої супровідної документації (п. 6.5) продукт "Zinc Oxide Zn72" має наступний склад: цинк - min 72%; свинець - max 0,030%; кадмій - max 0,002%; арсенікум - max 0,009%. Проба, зазначена на маркувальній етикетці як "Оксид цинку", має вигляд дрібнодисперсної порошкоподібної речовини темно-коричневого кольору, без запаху та сторонніх включень. До визначеного елементного складу проби входять цинк (основа), також виявлено алюміній, кремній, залізо, марганець, сірку, мідь, інші добавки/домішки. Визначений вміст цинку в перерахунку на ZnO становить 90,6±0,3 мас. %, що перевищує відповідний показник, зазначений у гр. 31 МД від 11.12.2015 № 100260001/2015/151973.
Встановити походження товару, а також визначити, чи є компоненти у складі продукту привнесені для визначеної цілі, чи вони є побічним продуктом в процесі виготовлення товару, не видається можливим через відсутність необхідних методик та обладнання.
Область використання та спосіб застосування товару визначається фірмою-виробником.
Питання щодо класифікації наданої проби товару згідно з УКТ ЗЕД, а також встановлення віднесення продукту до кормових добавок виходить за межі компетенції Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень ДФС".
Встановлення придатності даних продуктів для використання в якості продуктів для годівлі тварин, згідно ст. 7 Закону України "Про ветеринарну медицину" № 2498-XII від 25.06.1992, покладено на Державний департамент ветеринарної медицини.
Так, згідно норм ст. 76 цього Закону обіг та використання в Україні кормових добавок, преміксів та готових кормів дозволяється тільки після їх державної реєстрації. Реєстрація кормових добавок, преміксів та готових кормів підтверджується шляхом видачі реєстраційних посвідчень, які в пакеті документів відсутні". Тобто, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що встановлення віднесення продукту до кормових добавок виходить за межі компетенції відповідача.
Згідно поданої до митного оформлення декларації країни відправлення № 15PL331020E0218104 відправником товару компанії "Przedsiebiorstwo ARKOP Sp. z.o.o." вказаний саме код 2817000000.
Також, відповідно до копій листів компанії "Przedsiebiorstwo ARKOP Sp. z.o.o." від 18.11.2015 та від 11.12.2015, які наявні в матеріалах справи, виробник імпортованого товару повідомив, що він являється виробником оксиду цинку для технічного використання та у якості кормової домішки. Сфери застосування зазначеного продукту - гумово-технічна промисловість (зменшує час початку вулканізації гуми), лакофарбова (в якості пігменту), скляна промисловість (подовжує термін придатності скла - виробництва спеціальних видів скла, емалей та глазурі), в якості сировини для інших цинкових сполук, кормова домішка. Хімічний склад та хімічна формула оксиду цинку не залежить від кінцевого застосування та залишається однаковою за будь-яких умов. При цьому, наведені за формулою компоненти (оксиди заліза, міді, марганцю, кремнію, алюмінію та кальцію) в малих кількостях наявні у готовому продукті так як вони були у складі сировини, яка використовується у виробництві оксиду цинку. Такі компоненти не були окремо додані та не виконують жодної функціональної ролі у готовому продукті. Митний код для оксиду цинку визначається виробником як 281700000.
Таким чином, колегія суддів доходить аналогічного з судом першої інстанції висновку про те, що товар, імпортований позивачем є хімічною речовиною, основним компонентом якої є оксид цинку (ZnО), водночас, яка не містить ані тваринної, ані рослинної сировини, виготовляється промисловим хімічним шляхом, та за цільовим призначенням використовується здебільшого у промисловості та додатково може застосовуватися в якості кормової домішки для тварин, а отже, такий товар як за основним компонентом, так і за способом виготовлення і основним цільовим призначенням найбільш повно відповідає коду УКТ ЗЕД 2817000000, що й був визначений позивачем у митній декларації при здійсненні його митного декларування.
Дані висновки суду відповідають висновкам Вищого адміністративного суду України та Київського апеляційного адміністративного суду міста Києва, що наведені у їх судових рішеннях за результатами розгляду аналогічних адміністративних справ, а саме: ухвала від 12.11.2015 № К/800/37834/14 (справа № 826/310/14), ухвала від 07.09.2016 у справі № 826/27284/15.
Крім того, у судовому засіданні - 05.09.2017 представником позивача надано суду апеляційної інстанції митні декларації ТОВ "ХІМФАРМІНВЕСТ" № 100070/2017/205093 та № 100070/2017/1972019 за березень, серпень 2017 року з якими вони звертались до Волинської митниці ДФС та відповідно до яких були заявлені до митного оформлення імпортний товар - "оксид цинку (zinc oxide - ZnO) зі змістом основної речовини 72% саме за кодом 2817000000. За результатами перевірки аналогічних митних декларацій митними органами ДФС прийняті зазначені митні декларації та випущено іпортований товар у вільний обіг.
Таким чином, аналогічний товар в 2017 році продовжував поставлятись за кодом 2817000000 в Україну без будь-яких зауважень з боку митних органів ДФС.
Отже, колегія суддів вважає, що рішення відповідача про зміну коду на 2309909690 в групі УКТЗЕД Залишки і відходи харчової промисловості; готові корми для тварин є помилковим, оскільки за цим кодом поставляються товари, одержані в результаті переробки рослинної або тваринної сировини до такого ступеня, що вони втратили основні властивості вихідної сировини, крім рослинних залишків і побічних продуктів такої переробки.
Оскільки рішення про визначення коду товару, картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення є неправомірними, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про задоволення позовних вимог.
З урахуванням вище викладеного та приписів ст. 159 КАС України, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права і підстав для його скасування не вбачається.
Керуючись ст. ст. 159, 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Київської міської митниці ДФС залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 28.02.2017 - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядок і строки, визначені ст. 212 КАС України.
Повний текст ухвали виготовлено: 11.09.2017.
Головуючий-суддя: А.Ю. Кучма
Судді: В.О. Аліменко
О.В. Карпушова
Головуючий суддя Кучма А.Ю.
Судді: Карпушова О.В.
Аліменко В.О.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.09.2017 |
Оприлюднено | 12.09.2017 |
Номер документу | 68779815 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Гончарова І.А.
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Кучма А.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні