Постанова
від 18.02.2010 по справі 43961/09/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія< >

Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

"18" лютого 2010 р. Справа № 2а-43961/09/2070

Харківський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді - Мельникова Р.В.

за участю:

секретаря судового засідання - Кондратюка І.О. ,

представника позивача - ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Червонозаводському районі міста Харкова до дочірнього підприємства "ТЕПЛОІМПОРТ ХАРКІВ" , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, - виконавчий комітет Харківської міської ради в особі Департаменту державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Харківської міської ради, про припинення юридичної особи , -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Державна податкова інспекція у Червонозаводському районі міста Харкова, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до дочірнього підприємства "ТЕПЛОІМПОРТ ХАРКІВ", у якому просить суд припинити державну реєстрацію дочірнього підприємства "ТЕПЛОІМПОРТ ХАРКІВ".

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що відповідач зареєстрований як юридична особа та знаходиться на обліку в ДПІ у Червонозаводському районі м.Харкова як платник податків, але більше року не подає до податкового органу податкові декларації, документи фінансової звітності.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

Відповідач належним чином повідомлявся про час, дату та місце розгляду справи за адресою, вказаною у довідці з ЄДРПОУ, проте до суду повернувся конверт із судовими документами з поміткою "за вказаною адресою не знаходиться".

13.01.2010 представник третьої особи подав до суду пояснення на позовну заяву, у яких повідомив, що відповідно до чинного законодавства до компетенції органу державної реєстрації не віднесено відстеження надання суб'єктами господарювання податкових декларацій та документів бухгалтерської звітності до органів державної податкової служби, тому надання Департаментом державної реєстрації юридичних і фізичних осіб - підприємців Харківської міської ради пояснень по суті позовних вимог є неможливим. У вказаних поясненнях представник третьої особи просив провести судове засідання без його участі.

Враховуючи викладене, суд вважає можливим розглянути справу без участі представника відповідача та представника третьої особи.

Суд, заслухавши представника позивача, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, встановив наступне.

Відповідач - дочірнє підприємство "ТЕПЛОІМПОРТ ХАРКІВ" зареєстрований як юридична особа, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію (а.с.9) та довідкою з ЄДРПОУ (а.с.7). Відповідача взято на облік в ДПІ у Червонозаводському районі м. Харкова 17.08.2001, про що свідчить довідка (а.с.6).

Відповідачем 08.02.2008 до ДПІ у Червонозаводському районі м. Харкова було подано Декларацію з податку на прибуток підприємства за 2007 рік (а.с.11). Вказана декларація була останньою податковою звітністю, поданою відповідачем до ДПІ у Червонозаводському районі м.Харкова, про що свідчить довідка від 26.11.2009 (а.с.10).

Підставою для звернення з позовом у справі є неподання відповідачем звітності до податкових органів більше року (починаючи з податкового періоду за 1 квартал 2008 року по строку 10.05.2008), що підтверджується актом про порушення податкового законодавства від 20.11.2009 (а.с.5). Відповідно до вказаного акта відповідач не має заборгованості перед бюджетом.

ДПІ у Червонозаводському районі м. Харкова на адресу відповідача були направлені листи-запрошення для проведення невиїзної документальної перевірки стосовно неподання декларацій з податку на прибуток підприємства (а.с.8).

Відповідно до статті 67, 68 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах встановлених законом (ст. 67), кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності (ст. 68).

Частиною 1 ст. 9 Закону України Про систему оподаткування від 25 червня 1991 року N 1251-XII (зі змінами і доповненнями) передбачено обов'язок платників податків і зборів (обов'язкових платежів) вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами; подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Відповідно до ст. 33 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 15 травня 2003 року N 755-IV (зі змінами і доповненнями) юридична особа припиняється, зокрема, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом. Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Частина 2 ст. 38 цього ж Закону визначає, що однією з підстав для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Підпунктом 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами від 21 грудня 2001 року № 2181-ІІІ встановлено, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:

а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;

б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);

в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року;

г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.

Відповідно до п.п.2.1.1 п.2.1 ст.2 та абз.2 п.16.4 ст.16 Закону України Про оподаткування прибутку підприємств від 28 грудня 1994 року N 334/94-ВР платники податку (з числа резидентів - суб'єкти господарської діяльності, бюджетні, громадські та інші підприємства, установи та організації, які здійснюють діяльність, спрямовану на отримання прибутку як на території України, так і за її межами) у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну. Форми декларацій з цього податку встановлюються центральним податковим органом за узгодженням з комітетом Верховної ОСОБА_2 України, що відповідає за проведення податкової політики.

Згідно зі ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" від 4 грудня 1990 року N 509-XII (зі змінами і доповненнями) до функцій органів державної податкової служби входить здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів). Крім того, податкові органи контролюють своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків та інших платежів, а також, перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів; забезпечують застосування та своєчасне стягнення сум фінансових санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами України за порушення податкового законодавства, а також, стягнення адміністративних штрафів за порушення податкового законодавства, допущені посадовими особами підприємств, установ, організацій та громадянами; проводять перевірки фактів приховування і зниження сум податків та зборів (обов'язкових платежів) у порядку, встановленому цим Законом та іншими законами України.

В силу п.17 ст.11 Закону України Про державну податкову службу в Україні органам державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, надано право звертатися до суду з заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.

Відповідно до п. 8.6 положень Наказу ДПА України № 80 від 19 лютого 1998 року „Про затвердження Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів)" якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом, та у разі неподання протягом одного року в органи державної податкової служби податкових декларацій, документів податкової звітності, то керівник органу державної податкової служби приймає рішення у вигляді розпорядження відносно платника податків - про звернення до суду або господарського суду із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності, постановлення судового рішення про припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця.

Враховуючи викладене та беручи до уваги те, що факт неподання відповідачем протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності підтверджується матеріалами справи, суд прийшов до висновку, що вимоги позивача обґрунтовані та підлягають задоволенню.

Керуючись Законом України Про систему оподаткування , Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців , Законом України Про державну податкову службу в Україні , ст.ст. 4, 7, 69-71, 86, ч.1 ст.158, 160-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України Харківський окружний адміністративний суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Червонозаводському районі міста Харкова до дочірнього підприємства "ТЕПЛОІМПОРТ ХАРКІВ", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, - виконавчий комітет Харківської міської ради в особі Департаменту державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Харківської міської ради, про припинення юридичної особи - задовольнити у повному обсязі.

Припинити юридичну особу - дочірнє підприємство "ТЕПЛОІМПОРТ ХАРКІВ" (ідент. код 31631752; місцезнаходження: вул. 1-ої ОСОБА_3, 13-а, м. Харків; зареєстроване 06.08.2001 у виконавчому комітеті Харківської міської ради).

Постанова може бути оскаржена в Харківський апеляційний адміністративний суд через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження постанови суду в десятиденний строк з дня складення постанови в повному обсязі та поданням після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги, або без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

У повному обсязі постанову складено 23.02.2010.

Суддя (підпис)< > ОСОБА_2

З оригіналом згідно. Постанова не набрала законної сили. Оригінал постанови знаходиться в матеріалах справи.< >

Суддя< > ОСОБА_2< >

Секретар< > ОСОБА_4< >

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.02.2010
Оприлюднено13.09.2017
Номер документу68808118
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —43961/09/2070

Постанова від 18.02.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні