ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 травня 2017 р. Справа № 804/1767/17 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сидоренка Д.В., розглянувши в письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Дніпропетровського обласного центру зайнятості до Товариства з обмеженою відповідальністю Мілджан про стягнення заборгованості, -
ВСТАНОВИВ:
До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Дніпропетровського обласного центру зайнятості до Товариства з обмеженою відповідальністю Мілджан про стягнення суми штрафу у розмірі 32000 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідачем було порушено законодавство про зайнятість населення, а саме: п. 1 ст. 42 Закону України Про зайнятість населення , згідно якої підприємства, установи та організації мають право на застосування праці іноземців та осіб без громадянства на території України на підставі дозволу, що видається територіальними органами центрального органу виконавчої влади. В зв'язку з чим, до відповідача на підставі ч.5 статті 53 Закону України Про зайнятість населення було застосовано штраф у розмірі 32000 грн., який підприємство добровільно не сплатило.
Ухвалами Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13.03.2017 року відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.
Представником позивача до суду подано клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження без його участі.
Відповідач заперечень на позовну заяву не надав. Ухвалу про відкриття провадження у справі разом з судовою повісткою направлено на адресу відповідача, що вказана у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, рекомендованим поштовим відправленням, але конверт повернуто на адресу суду з відміткою "за закінченням терміну зберігання".
Згідно частини 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.
За таких підстав, суд вважає за можливе розглянути справу за наявними у ній матеріалами, оскільки судом вжито усіх заходів для повідомлення відповідача належним чином про розгляд судової справи.
У відповідності до вимог ст. 128 КАС України, справу розглянуто без участі сторін, на підставі наявних у ній доказів.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Встановлено, що Головним управлінням Держпраці у Дніпропетровській області в період з 02.12.2016 по 06.12.2016 року була здійснення позапланова перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю МІЛДЖАН (код ЄДРПОУ 39952382) щодо додержання законодавства про працю та загальнообов'язкового соціального страхування (акт перевірки від 06 грудня 2016 №585/4.1-11). Перевірка проведена у присутності директора ТОВ МІЛДЖАН ОСОБА_1 Ібрагім.
В ході перевірки було встановлення порушення підприємством чинного законодавства про зайнятість населення, а саме: вимог частини 2 статті 8 Закону України Про зайнятість населення (ч. 1 ст. 42 Закону України Про зайнятість населення № 5067-УІ (в новій редакції), згідно якої підприємства, установи та організації мають право на застосування праці іноземців та осіб без громадянства на території України на підставі дозволу, що видається територіальними органами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, на строк до одного року, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України).
В ході перевірки ТОВ МІЛДЖАН (код ЄДРПОУ 39952382), встановлено наступне: згідно зі статутом Товариства з обмеженою відповідальністю МІЛДЖАН (Державна реєстрація юридичної особи проведена, дата реєстрації 17.08.2015, номер запису 12241020000073723), єдиним Засновником (Учасником) Товариства є громадянин ОСОБА_2 Республіки: ОСОБА_1 Ібрагім, що мешкає за адресою: 34000, ОСОБА_2 Республіка, район Фатіх, АДРЕСА_1. Реєстраційний номер облікової картки платника НОМЕР_1.
На момент перевірки без дозволу на підприємстві працював на посаді директора іноземний громадянин - ОСОБА_1 Ібрагім. Дія дозволу № 3819 від 29.09.2015 року на застосування праці іноземців та осіб без громадянства в Україні закінчився 28.09.2016 року. Продовження дії дозволу підприємством здійснено не було.
Згідно з письмовими поясненнями директора ТОВ МІЛДЖАН ОСОБА_1 Ібрагім з приводу питання щодо продовження дозволу №3819 зазначено, що на теперішній час він оформлює вид на проживання на території України, у зв'язку з чим, дозвіл не продовжувався.
06.12.2016 року з урахуванням висновків, зроблених в ході проведеної перевірки, Головним управлянням Держпраці у Дніпропетровській області було винесено припис №585/4.1-11-414.
Головним управлянням Держпраці у Дніпропетровській області на підставі вимог Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2013 р. № 509 (далі Порядок), а саме: ч. 2 ст. 265 Кодексу законів про працю України та частинами другою-сьомою ст. 53 Закону України Про зайнятість населення розглянута справа про накладення штрафу.
21 грудня 2016 року, керуючись п.п. 54 п. 4 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року № 96, та на підставі ч. 5 ст. 53 Закону України Про зайнятість населення Головним управлянням Держпраці у Дніпропетровській області була винесена Постанова № 585/4.1-11/461 про накладення штрафу на Товариство з обмеженою відповідальністю МІЛДЖАН у розмірі 32000 грн.
Товариством з обмеженою відповідальністю Мілджан добровільно суму штрафу не сплачено.
Розглядаючи дану справу в межах позовних вимог, суд виходить з наступного.
Відповідно до ст.42 Закону України Про зайнятість населення від 05.07.2012 №5067-VI підприємства, установи та організації мають право на застосування праці іноземців та осіб без громадянства на території України на підставі дозволу, що видається територіальними органами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, на строк до одного року, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
У разі застосування роботодавцем праці іноземців або осіб без громадянства та осіб, стосовно яких прийнято рішення про оформлення документів для вирішення питання щодо надання статусу біженця: на умовах трудового або іншого договору без дозволу на застосування праці іноземця або особи без громадянства, стягується штраф за кожну особу у двадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої на момент виявлення порушення. (ч.5 ст.53 Закону).
Штрафи, зазначені у частинах другій - сьомій цієї статті, накладаються уповноваженим органом з реалізації державної політики з питань державного нагляду та контролю за дотриманням законодавства про зайнятість населення у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
У разі несплати (відмови від сплати) протягом місяця передбачених цією статтею штрафів їх стягнення здійснюється в судовому порядку. Суми штрафів, зазначених у частинах другій, п'ятій та шостій цієї статті, зараховуються до бюджету Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, а ті, що зазначені у частинах третій, четвертій, сьомій та восьмій, - до державного бюджету.
Механізм накладення на суб'єктів господарювання та роботодавців штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, передбачених частиною другою статті 265 Кодексу законів про працю України та частинами другою - сьомою статті 53 Закону України Про зайнятість населення встановлений Постановою Кабінету Міністрів України від 17.03.2013 № 509 Порядок накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення .
Згідно п.8-9 Порядку за результатами розгляду справи уповноважена посадова особа на підставі акта, зазначеного в пункті 3 цього Порядку, приймає відповідне рішення. Постанова про накладення штрафу складається у двох примірниках за формою, встановленою Мінсоцполітики, один з яких залишається у Держпраці або її територіальному органі, другий - надсилається протягом трьох днів суб'єктові господарювання або роботодавцю, стосовно якого прийнято постанову, або видається його представникові, про що на ньому робиться відповідна позначка, засвідчена підписом такого представника. У разі надсилання примірника постанови поштою у матеріалах справи робиться відповідна позначка.
Штраф сплачується протягом одного місяця з дня прийняття постанови про його накладення, про що суб'єкт господарювання або роботодавець повідомляють Держпраці чи її територіальний орган.
Не сплачені у добровільному порядку штрафи стягуються у судовому порядку регіональними центрами зайнятості на підставі матеріалів справи, що передаються їм територіальними органами Держпраці (щодо штрафів, передбачених частинами другою, п'ятою і шостою статті 53 Закону України Про зайнятість населення ).
Аналіз зазначених норм права дає підстави для висновку, що штрафи на підставі ч.5 ст.53 Закону України Про зайнятість населення застосовуються Держпраці або її територіальним органом. При цьому, у разі добровільної несплати суб'єктом господарювання такого штрафу протягом місяця, з дня винесення відповідної постанови, територіальні органи Держпраці після закінчення терміну для добровільної сплати, передають матеріали справи до органів державної служби зайнятості для стягнення таких коштів у судовому порядку.
Згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Враховуючи наведене, а також те, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування, судом визнається, що в позовній заяві достатньо доказів, що підтверджують обґрунтованість застосування до відповідача штрафу за порушення законодавства про працю та зайнятість населення.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
Виходячи з вищенаведеного, суд вважає правомірним стягнення з відповідача на користь Дніпропетровського обласного центру зайнятості заборгованості в сумі 32000 грн., оскільки доказів добровільного погашення суми штрафу відповідачем до суду не надано.
Керуючись статтями 128, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов - задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю МІЛДЖАН (код ЄДРПОУ 39952382) на користь Дніпропетровського обласного центру зайнятості суму штрафу у розмірі 32000 (тридцять дві тисячі) гривень (р/р 37173305700002, код банку - 805012 ГУДКСУ у Дніпропетровській області УДКСУ у Новокодацькому районі м. Дніпра, код за ЄДРПОУ 40991299 Дніпровський міський центр зайнятості).
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду.
Суддя ОСОБА_3
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.05.2017 |
Оприлюднено | 14.09.2017 |
Номер документу | 68817971 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сидоренко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сидоренко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сидоренко Дмитро Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні