ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ПРО ЗАМІНУ СТОРОНИ ПО СПРАВІ ЇЇ ПРАВОНАСТУПНИКОМ
13 вересня 2017 року Справа № 808/301/17
м. Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Батрак І.В.,
за участю секретаря судового засідання Лялько Ю.В.,
розглянув у відкритому судовому засіданні заяву Енергодарського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області про заміну сторони по адміністративній справі
за позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Енергодарі Запорізької області
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Спеценергомонтажвентиляція»
про стягнення заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсії, призначеної на пільгових умовах по Списку №2
ВСТАНОВИВ:
Управління Пенсійного фонду України в м. Енергодарі Запорізької області (далі – позивач або УПФУ в м. Енергодарі Запорізької області) звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду (далі - суд) із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Спеценергомонтажвентиляція» (далі – відповідач або ТО«Спеценергомонтажвентиляція»), в якому просить стягнути з відповідача заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених на підставі п. «б» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» за період з січня по грудень 2016 року в розмірі 2592,72 грн.
Постановою суду від 16.02.2017 у справі № 808/301/17 адміністративний позов задоволено повністю, присуджено до стягнення з відповідача на користь УПФУ в м.Енергодарі Запорізької області заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за віком, призначених на пільгових умовах за списком № 2 у розмірі 2592,72 грн. Указане рішення оскаржене не було та набрало законної сили 07 квітня 2017 року.
Ухвалою суду від 06.07.2017 у задоволенні заяви Енергодарського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області вх. № 14774 від 24.05.2017 про заміну сторони виконавчого провадження відмовлено.
28.08.2017 на адресу суду надійшла заява Енергодарського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області про заміну сторони (вх. №23668), у якій у зв'язку із проведенням реорганізації на підставі постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання функціонування територіальних органів Пенсійного фонду України» №988 від 21.12.2016 просить замінити позивача у справі Управління Пенсійного фонду України в м. Енергодарі Запорізької області на його правонаступника Енергодарське об'єднане управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області.
Представник заявника у судове засідання не з'явився, проте 12.09.2017 звернувся до суду із клопотанням (вх. №24828) про розгляд справи без його участі.
Представники сторін у судове засідання не з'явились, про причини неявки суд не повідомили, про час та місце проведення судового засідання повідомлялись належним чином. Заперечення проти заміни сторони на адресу суду не надходили.
Відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу по суті без участі сторін, за наявними у справі матеріалами.
У зв'язку із неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, на підставі приписів ч. 6 ст. 12 та ч. 1 ст. 41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Стаття 129-1 Конституції України та стаття 14 КАС України встановлюють, що судові рішення, зокрема, постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України. Невиконання судових рішень тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Відповідно до ч. 2 ст. 257 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, є підставою для його виконання.
За приписами статті 55 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії адміністративного процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов'язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов'язкові для особи, яку він замінив.
При цьому, відповідно до визначення адміністративного процесу, наведеного у статті 3 КАС України, це правовідносини, що складаються під час здійснення адміністративного судочинства.
Таким чином, процесуальним правонаступництвом є заміна у справі сторони чи третьої особи у разі переходу повноважень (для суб'єкта владних повноважень), прав і обов'язків від однієї особи до іншої (правонаступника) у відносинах, щодо яких виник спір.
Постановою Кабінету Міністрів України «Деякі питання функціонування територіальних органів Пенсійного фонду України» №988 від 21.12.2016 вирішено реорганізувати деякі територіальні органи Пенсійного фонду України шляхом злиття окремих органів Пенсійного фонду України за переліком згідно з додатком 1, зокрема, реорганізувати шляхом злиття управління Пенсійного фонду України в м. Енергодарі та Кам'янсько-Дніпровського об'єднаного управління Пенсійного фонду України та утворити Енергодарське об'єднане управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області.
Здійснення заходів, пов'язаних з утворенням та реорганізацією центральних органів виконавчої влади, регулюється Порядком здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 № 1074. Відповідно до пункту 15 Порядку, у разі припинення органу виконавчої влади. Кабінет Міністрів України утворює відповідну комісію, затверджує її голову та визначає строк проведення реорганізації або ліквідації.
Відповідно до пунктів 7, 23 постанови № 1074 майнові права та обов'язки органів виконавчої влади у разі їх злиття, приєднання або перетворення переходять правонаступникові на підставі передавального акта. Передавальний акт чи розподільчий ліквідаційний баланс складається комісією після закінчення строку пред'явлення вимог кредиторами та задоволення або відхилення таких вимог, підписується членом комісії – бухгалтером та затверджується головою комісії. Розподільчий баланс або передавальний акт повинен містити положення про правонаступництво щодо всіх фінансових зобов'язань органу виконавчої влади або територіального органу, що припиняється, всіх його кредиторів та боржників, у тому числі зобов'язання, які оспорюються сторонами.
Передавальний акт головою комісії з припинення діяльності управління Пенсійного фонду України в м. Енергодарі Запорізької області та начальником Енергодарського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області підписаний та затверджений 30 березня 2017 року (копія міститься в матеріалах справи).
Крім того, згідно із частиною четвертою статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» №755-IV від 15.05.2003 у разі злиття юридичних осіб здійснюється державна реєстрація новоутвореної юридичної особи та державна реєстрація припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті злиття. Припинення вважається завершеним з дати державної реєстрації припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті злиття.
Із змісту витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що 31.03.2017 здійснено державну реєстрацію припинення юридичної особи управління Пенсійного фонду України в м.Енергодарі Запорізької області.
Ураховуючи вищевикладене, а також ту обставину, що процесуальне правонаступництво допускається на будь-якій стадії адміністративного процесу – під час розгляду справи у суді першої інстанції, суді апеляційної інстанції, суді касаційної інстанції, під час перегляду справи за винятковими чи нововиявленими обставинами, правонаступництво допускається і на стадії виконання судового рішення в адміністративній справі (стаття 264 КАС України), суд вважає клопотання обґрунтованим та дійшов висновку про необхідність заміни сторони по справі на її правонаступника.
Керуючись ст. ст. 55, 160, 165 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
Клопотання Енергодарського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області задовольнити.
Замінити первинного позивача по справі Управління Пенсійного фонду України в м. Енергодарі Запорізької області на його правонаступника Енергодарське об'єднане управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області (вул. Українська, буд. 4А, офіс 2, м.Енергодар, Запорізька область, 71503, ідентифікаційний код 41249795).
Ухвала про здійснення процесуального правонаступництва окремо не оскаржується.
Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.
Суддя І.В.Батрак
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2017 |
Оприлюднено | 18.09.2017 |
Номер документу | 68818584 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні