Постанова
від 13.09.2017 по справі 826/14151/16
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

13 вересня 2017 року № 826/14151/16

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Огурцова О.П. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовомРелігійної громади парафії на честь Преображення Господнього у Дніпровському районі м. Києва Української православної церкви до Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) провизнання протиправними дій,

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Релігійна громада парафії на честь Преображення Господнього у Дніпровському районі м. Києва Української православної церкви звернулася до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач неодноразово звертався до Центру надання адміністративних послуг у м. Києві із заявами про видачу містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки щодо будівництва православного храму на проспекті М.Бажана, 9 у Дарницькому районі м. Києва, а саме, з заявами від 11.10.2014, від 18.03.2015 та від 07.07.2015 за результатами розгляду яких відповідач за відсутності на те правових підстав, оскільки єдиною підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні, листами від 12.11.2014, від 20.03.2015 та від 10.07.2015 повідомив про неможливість надати містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки для будівництва православного храму на проспекті М.Бажана, 9 у Дарницькому районі м. Києва.

Представник позивача через канцелярію суду подав клопотання щодо розгляду справи в порядку письмового провадження.

Представник відповідача у судове засідання не прибув, про причини неприбуття суд не повідомив, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.

Відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ухвалив продовжити розгляд справи у порядку письмового провадження.

Підчас судового розгляду справи, суд,-

В С Т А Н О В И В:

Релігійною громадою парафії на честь Преображення Господнього у Дніпровському районі м. Києва Української православної церкви подано до Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) заяву від 14.07.2016, в якій відповідно до статті 7 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" викладено прохання надати містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки по вул. Миколи Бажана, 9 у Дарницькому районі міста Києва.

За результатами розгляду вказаної заяви Департамент містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) листом від 12.08.2016 № 687/16/12/27-16 повідомив позивачу наступне: "Повідомляємо, що відповідно до Генерального плану міста Києва та проекту планування його приміської зони на період до 2020 року, затвердженого рішенням Київської міської ради від 28.03.2002 № 370/1 80 Г земельна ділянка за функціональним призначенням відноситься до території багатоповерхової житлової забудови.

Департаментом у справі № 005-а-16 від 10.02.2016 на засіданні секції архітектурно-містобудівної ради було консультативно розглянуто проект будівництва православного храму по зазначеній адресі. За результатами розгляду рекомендовано доопрацювати архітектурно-планувальне та об'ємно просторове рішення проекту.

За результатами розгляду містобудівного розрахунку інформуємо, що вимоги та рекомендації викладені у протоколі засідання архітектурно- містобудівної ради не враховано. Зазначаємо, що містобудівною документацією не передбачено розвиток культової споруди та будівництво храму в запропонованих параметрах.

Для можливості опрацювання питання розробки містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки вам необхідно в повній мірі виконати вимоги викладені в протоколі № 005-а-16 від 10.02.2016 та попередніх листах Департаменту в тому числі:

доопрацювати містобудівний розрахунок з врахуванням обслуговування та інсоляції прилеглої житлової забудови;

визначити техніко-економічні показники з врахуванням всіх споруд та приміщень;

зменшити загальну площу забудови ділянки (не більше 60% від площі ділянки) з врахуванням забезпечення протипожежних відстаней із забезпеченням проїзду пожежних машин, розміщення в межах власної ділянки гостьових автостоянок, тощо;

доповнити містобудівний розрахунок транспортно - пішоходною схемою із зазначенням заїздів та виїздів, та розміщенням гостьових стоянок за рахунок власної території;

доповнити інженерну частину та надати роз'яснення: яка котельня буде використовуватись, яка її потужність, на якому виді палива буде працювати, її розміри санітарно-захисних зон з врахуванням охорони повітряного басейну.

У разі надходження необхідних доопрацьованих матеріалів в установленому порядку, Департамент повернеться до розгляду порушеного питання. "

Позивач вважаючи, що Департаментом містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) було допущено бездіяльність щодо невидачі їй містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки для будівництва православного храму по проспекту Миколи Бажана, 9 у Дарницькому районі м. Києва відповідно до звернення від 14.07.2016№01065-216412-069 звернулась з відповідним позовом до суду.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд вважає позов таким, що підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Пунктом 1 Положення про Департамент містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) затвердженого Розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації 27.01.2011 №90 встановлено, що Департамент містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Департамент) є структурним підрозділом виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), підпорядковується Київському міському голові, підзвітний та підконтрольний Київській міській раді, а з питань виконання функцій державної виконавчої влади - Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України.

Підпунктом 6.46 пункту 6 зазначеного Положення встановлено, що Департамент відповідно до визначених галузевих повноважень виконує такі завдання, зокрема, надає містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки.

Відповідно до статті 26 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" забудова територій здійснюється шляхом розміщення об'єктів будівництва. Суб'єкти містобудування зобов'язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об'єктів. Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради вживає заходів щодо організації комплексної забудови територій відповідно до вимог цього Закону. Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації. Проектування та будівництво об'єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: отримання замовником або проектувальником вихідних даних; розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; затвердження проектної документації; виконання підготовчих та будівельних робіт; прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів; реєстрація права власності на об'єкт містобудування.

Пунктом 1 частини першої статті 29 зазначеного Закону встановлено, що основними складовими вихідних даних є містобудівні умови та обмеження.

Згідно з частиною другою статті 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва.

Частинами третьою, четвертою та п'ятою статті 29 зазначеного Закону встановлено, що містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі. Перелік об'єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються, визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури. Спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури визначає відповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні. Розгляд заяви і надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову у їх наданні здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури протягом семи робочих днів з дня реєстрації заяви.

Відповідно до частини сьомої статті 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" склад, зміст, порядок надання містобудівних умов та обмежень визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури.

Пунктом 2.1 розділу ІІ Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 № 109 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.07.2011 за N 912/19650 встановлено, що містобудівні умови та обмеження є основною складовою вихідних даних. Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом семи робочих днів з дня реєстрації відповідної заяви разом із документами, передбаченими пунктом 2.2 цього розділу, у порядку, встановленому Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Відповідно до пункту 2.2 розділу ІІ вказаного Порядку для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовником додаються: засвідчена в установленому порядку копія документа про право власності (користування) земельною ділянкою; ситуаційний план (схема) щодо місцезнаходження земельної ділянки (у довільній формі); викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; кадастрова довідка з містобудівного кадастру (у разі наявності); черговий кадастровий план (витяг із земельного кадастру - за умови відсутності містобудівного кадастру); фотофіксація земельної ділянки (з оточенням); містобудівний розрахунок з техніко-економічними показниками запланованого об'єкта будівництва.

Згідно з пунктом 2.4 розділу ІІ Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 № 109 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.07.2011 за N 912/19650 розгляд заяви, надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову у їх видачі здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури у порядку, встановленому Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності". Підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні. Відмова у видачі містобудівних умов та обмежень або внесення змін до них з відповідним обґрунтуванням надається уповноваженим органом містобудування та архітектури у строк, визначений пунктом 2.1 цього розділу.

Таким чином, Департамент містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) протягом семи робочих днів з дня реєстрації заяви щодо видачі містобудівних умов та обмежень має прийняти одне з двох рішень або про надання містобудівних умов та обмежень або про відмову у їх видачі.

За результатами розгляду заяви позивача від 14.07.2016 № 01065-216412-069 щодо надання містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки щодо будівництва православного храму на проспекті М.Бажана, 9 у Дарницькому районі м. Києва відповідачем на ім'я позивача було складено лист від 12.08.2016 № 687/16/12/27-16 яким повідомлено про те, що до розгляду порушення питання відповідач повернеться після доопрацювання позивачем поданих ним матеріалів відповідно до викладених в листі зауважень.

Таким чином, листом від 12.08.2016 № 687/16/12/27-16 позивачу не відмовлено у наданні містобудівних умов та обмежень, з огляду на що він не може бути розцінений, як рішення щодо відмовити у наданні містобудівних умов та обмежень.

Позивач в позовній заяві зазначає про те, що інших документів, крім листа від 12.08.2016 №687/16/12/27-16, він за результатами розгляду його зави від 14.07.2016 № 01065-216412-069 не отримував.

Відповідач в судове засідання не прибув та заперечень на адміністративний позов суду не надав.

Таким чином, у суду відсутні підстави для висновку про те, що за результатами розгляду заяви позивача від 14.07.2016 щодо надання містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки щодо будівництва православного храму на проспекті М.Бажана, 9 у Дарницькому районі м. Києва було прийнято будь - яке рішення, крім складено на ім'я позивача листа від 12.08.2016 №687/16/12/27-16, який не є рішенням про відмову у наданні містобудівних умов та обмежень.

З огляду на зазначене, судом встановлено, що за результатами розгляду заяви позивача від 14.07.2016 № 01065-216412-069 відповідачем не було, у встановлені статтею 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та Порядком надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 № 109 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.07.2011 за N 912/19650 порядку та строк, прийнято рішення про надання містобудівних умов та обмежень або про відмову у їх видачі, а отже позовні вимоги в частині щодо визнання протиправною бездіяльності відповідача є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Оскільки позовні вимоги щодо зобов'язання відповідача видати позивачу містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки для будівництва православного храму по проспекту Миколи Бажана, 9 у Дарницькому районі м. Києва відповідно до звернення від 14.07.2016 №01065-216412-069 спрямована на майбутній захист прав, свобод та інтересів позивача, які на час розгляду справи не були порушені, суд дійшов висновку про безпідставність заявленої позовної вимоги.

Водночас, суд зазначає наступне.

Частиною другою статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд може вийти за межі позовних вимог в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.

З огляду на зазначене, а також враховуючи встановлення судом факту того, що відповідачем за результатами розгляду звернення позивача звернення від 14.07.2016 №01065-216412-069 в порядку встановленому чинним законодавством рішення прийнято не було, суд дійшов висновку про необхідність для повного захисту прав та інтересів позивача зобов'язати відповідача повторно розглянути заяву позивача від 14.07.2016 №01065-216412-069.

Відповідно до частин першої та другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Керуючись статтями 69-71, 94, 160-165, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов - задовольнити частково .

2. Визнати протиправною бездіяльність Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) щодо невидачі Релігійній громаді парафії на честь Преображення Господнього у Дніпровському районі м. Києва Української православної церкви містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки для будівництва православного храму по проспекту Миколи Бажана, 9 у Дарницькому районі м. Києва відповідно до звернення від 14.07.2016 №01065-216412-069.

3. В іншій частині адміністративного позову - відмовити .

4. Вийти за межі позовних вимог та зобов'язати Департамент містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) повторно розглянути звернення Релігійної громади парафії на честь Преображення Господнього у Дніпровському районі м. Києва Української православної церкви від 14.07.2016 №01065-216412-069.

5. Присудити за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 32, код ЄДРПОУ 26345558) на користь Релігійної громади парафії на честь Преображення Господнього у Дніпровському районі м. Києва Української православної церкви (02152, м. Київ, вул. Серафимовича, 6,кв. 83, код ЄДРПОУ 36602805) понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 1378,00 грн. (тисяча чотириста сімдесят вісім грн. 00 коп.).

Оригінали квитанції від 08.09.2016 № 15 на суму 2900,00 грн. зберігається у матеріалах справи та поверненню не підлягає.

Відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова набирає законної сили після закінчення строку для її апеляційного оскарження. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя О.П. Огурцов

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення13.09.2017
Оприлюднено14.09.2017
Номер документу68819345
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/14151/16

Ухвала від 28.11.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мацедонська В.Е.

Ухвала від 06.11.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мацедонська В.Е.

Ухвала від 06.11.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мацедонська В.Е.

Ухвала від 26.10.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мацедонська В.Е.

Постанова від 13.09.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні