Постанова
від 12.09.2017 по справі 522/14834/17
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

12.09.2017

Справа № 522/14834/17

Провадження № 1-«кс»/522/17170/17

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 вересня 2017 року м. Одеса

Слідчий суддя Приморського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю слідчого ОСОБА_3 , розглянувши клопотання старшого слідчого СВ УСБУ в Одеській області, погоджене з прокурором відділу прокуратури Одеської області, про тимчасовий доступ до речей і документів, -

ВСТАНОВИВ:

Згідно клопотання СВ УСБУ в Одеській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні внесеному до ЄРДР за №22017160000000098 від 20.05.2017 р., за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 110-2 та ч. 5 ст. 191 КК України.

Досудовим розслідування встановлено, що з 2011 року по теперішній час, за рахунок коштів бюджету м. Одеси, в порушення положень Конституції України, Бюджетного кодексу України, закону України «Про свободу совісті та релігійні організації» та закону України «Про охорону культурної спадщини», здійснюється повнокошторисне утримання релігійної організації « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (Українська православна церква Московського патріархату, далі по тексту ІНФОРМАЦІЯ_2 ), код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 .

Зокрема, встановлено, що відрахування здійснюються з реєстраційного рахунку ІНФОРМАЦІЯ_3 (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , адреса: АДРЕСА_2 ).

Вказані відрахування здійснюються на виконання рішень ІНФОРМАЦІЯ_4 про бюджет на відповідний рік, якими передбачено здійснення видатків на фінансування утримання об`єкта культурної спадщини, пам`ятки історії ІНФОРМАЦІЯ_5 , право власності на нежитлову будівлю якого належить релігійній організації « ІНФОРМАЦІЯ_6 » ( ІНФОРМАЦІЯ_2 ), код ЄДРПОУ НОМЕР_3 , юридична адреса: АДРЕСА_3 .

Як зазначено в листі Міністерства фінансів України вих. № 05230-10-10/22804 від 22.08.2017, відповідно до частини 2 статті 85 Бюджетного кодексу України забороняється планувати та здійснювати видатки, не віднесені до місцевих бюджетів Бюджетним кодексом України.

Відповідно до статті 91 Бюджетного кодексу України не передбачено видатків, які відносяться до утримання заходів, пов`язаних з бюджетним фінансуванням церков та конфесій. Здійснення фінансової підтримки з місцевого бюджету об`єкта культурної спадщини, який належить релігійній організації, Бюджетним кодексом України взагалі не передбачено.

Згідно положень Бюджетного кодексу України за рахунок коштів місцевого бюджету можуть утримуватись лише установи, які мають статус бюджетних (повністю або частково), а також в окремих випадках, установи, передбачені статтею 85 Бюджетного кодексу України. Оскільки юридичні особи «Одеський кафедральний Спасо-Преображенський собор» та « ІНФОРМАЦІЯ_7 » мають статус релігійних організацій, вони не можуть бути віднесені ні до бюджетних установ, ні до установ, зазначених у вказаній нормі Бюджетного кодексу України.

Так, згідно листа ІНФОРМАЦІЯ_8 вих. № 4688/02-38/04/4807 від 02.08.2017, - виходячи з положень статті 35 Конституції України та статті 5 закону України «Про свободу совісті та релігійні організації» церква (релігійні організації) відокремлена від держави. Держава не втручається у здійснювану в межах закону діяльність релігійних організацій, не фінансує діяльність будь-яких організацій, створених за ознакою ставлення до релігії.

Підставою для початку досудового розслідування слугувала заява про вчинення кримінального правопорушення народного депутата України ОСОБА_4 №473-зз від 16.05.2017 (вх. № 65/16/2415 від 19.05.2017) про те, що рішеннями ІНФОРМАЦІЯ_4 від 07.12.2016 та 15.03.2017 виділено фінансування на утримання ІНФОРМАЦІЯ_5 ( ІНФОРМАЦІЯ_9 патріархату, далі за текстом ІНФОРМАЦІЯ_2 ).

При цьому, згідно вищевказаної заяви, ІНФОРМАЦІЯ_2 можливо причетна до фінансування дій незаконних військових формувань на сході України, вчинених з метою зміни меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України.

Крім того, 02.06.2017, до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості та розпочато досудове розслідування у кримінальному провадженні № 22017160000000108 за повідомленням ГВ БКОЗ УСБУ в Одеській області (вих. № 65/4-4914 від 31.05.2017) про те, що в період з 2012 року по теперішній час службовими особами головного розпорядника видатків з загального фонду бюджету ІНФОРМАЦІЯ_4 у сфері охорони культурної спадщини здійснюється незаконне витрачення бюджетних коштів в особливо великих розмірах, тобто за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.

В подальшому прокуратурою Одеської області матеріали вказаних досудових розслідувань об`єднано під спільним № 22017160000000098 та визначено підслідність за слідчим відділом Управління СБ України в Одеській області.

Також встановлено, що існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження у вигляді тимчасового доступу до речей та документів, у органу досудового розслідування з метою встановлення обставин, що мають значення для кримінального провадження, виникла необхідність в отриманні відомостей, що містять банківську таємницю.

Разом з тим, встановлено, що протиправне утримання релігійної організації « ІНФОРМАЦІЯ_1 » здійснювалось з реєстраційного рахунку ІНФОРМАЦІЯ_3 (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) № НОМЕР_4 , відкритому в ІНФОРМАЦІЯ_10 , МФО НОМЕР_5 ( АДРЕСА_4 ).

Релігійна організація « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична адреса: АДРЕСА_1 , має відкритий реєстраційний рахунок № НОМЕР_6 та реєстраційні рахунки, які використовувались протягом 2011-2014 років № 35430001005604 та № НОМЕР_7 в ІНФОРМАЦІЯ_10 , МФО НОМЕР_5 ( АДРЕСА_4 ).

Таким чином, в матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що в ІНФОРМАЦІЯ_10 , МФО НОМЕР_5 ( АДРЕСА_4 ), знаходиться інформація про рух грошових коштів по рахункам релігійної організації « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ІНФОРМАЦІЯ_3 (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), яка містить дані про проведення оплати та рух грошових коштів та банківські документи, які слугували підставою для відкриття та обслуговування розрахункових рахунків, виходячи з того, що без розкриття банківської таємниці дослідити вказану інформацію не являється можливим та вказані дані мають важливе значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні.

Вилучення зазначених документів обґрунтовується необхідністю дослідження цих документів в ході досудового розслідування, використанням їх в ході проведення слідчих дій та експертиз. Крім того, зазначені документи містять відомості, які можуть бути використані як доказ факту і обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в зв`язку з чим слідчий просив клопотання задовольнити та провести його розгляд без виклику представників релігійних організацій « ІНФОРМАЦІЯ_6 », « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ІНФОРМАЦІЯ_10 .

Вислухавши думку слідчого, вважаю за можливим розгляд клопотання провести без виклику представників релігійних організацій « ІНФОРМАЦІЯ_6 », « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ІНФОРМАЦІЯ_10 , оскільки існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів.

Розглянувши клопотання, заслухавши думку слідчого, вивчивши надані до нього матеріали, вважаю необхідним клопотання задовольнити з наступних підстав.

Відповідно до ст.160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, які мають значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні, у випадку можливості використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та у разі неможливості іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, а також у випадку подання клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Надані матеріалі свідчать про те, що документи, а саме: виписки про рух грошових коштів по розрахунковому рахунку ІНФОРМАЦІЯ_3 № НОМЕР_4 в ІНФОРМАЦІЯ_10 , МФО НОМЕР_5 , за період з 01.01.2011 по 12.09.2017; виписки про рух грошових коштів по розрахунковим рахункам релігійної організації « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична адреса: АДРЕСА_1 ) № НОМЕР_6 , № НОМЕР_8 та № НОМЕР_7 в ІНФОРМАЦІЯ_10 , МФО НОМЕР_5 за період з 01.01.2011 по 12.09.2017; копії юридичних справ релігійної організації « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ІНФОРМАЦІЯ_3 , копії банківських карток зі зразками підписів службових осіб та відбитками печаток релігійної організації « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ІНФОРМАЦІЯ_3 , копії платіжних доручень на перерахування коштів, які надавались службовим особам, копії документації, які свідчить про отримання від працівників банку електронної картки зі зразком підпису службових осіб, копії листів, заяв та інших документів наданих для відкриття (закриття) рахунків, копії договорів на встановлення системи «Банк-Клієнт», копії протоколів системи «Банк-Клієнт», копії відомостей щодо реєстрації клієнта на сервері банку та на сервері багатоканального телефонного вузда ISP (InternetServiceProvaider) із зазначення телефонних номерів та повних реквізитів Інтернет провайдера, копії заявок, заяв та інших документів на купівлю та конвертацію валюти, та інші документи, які знаходяться в ІНФОРМАЦІЯ_10 , МФО НОМЕР_5 , за адресою: АДРЕСА_4 , мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні та можуть бути доказами під час судового розгляду.

Крім того, в судовому засіданні слідчим доведено, що ІНФОРМАЦІЯ_11 , володіючи зазначеною вище інформацією має можливість безповоротно її змінити або знищити.

Відповідно до ч.2 ст.163 КПК України якщо сторона кримінального провадження, яка звернулась з клопотанням, доведе наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, клопотання може бути розглянуто слідчим суддею, судом без виклику особи, у володінні якої вони знаходяться.

Як вбачається з клопотання та наданих до суду матеріалів, слідчим було обґрунтовано доведено, що вказані документи мають суттєве доказове значення для встановлення істини по справі, а довести вищенаведені обставини іншим способом не надається можливим.

За таких обставин, є підстави, передбачені ст.159-163 КПК України, для надання тимчасового доступу та вилучення зазначених в клопотанні документів.

Керуючись ст.ст.159, 160, 162, 163, 164 КПК України,

УХВАЛИВ :

Клопотання старшого слідчого СВ УСБУ в Одеській області ОСОБА_3 - задовольнити.

Надати старшому слідчому СВ УСБУ в Одеській області ОСОБА_3 , та за його дорученням співробітникам УСБУ в Одеській області та співробітникам Служби безпеки України, тимчасовий доступ до речей та документів, з можливістю ознайомитись з ними та вилучити належним чином завірені їх копії, які знаходяться в ІНФОРМАЦІЯ_10 МФО НОМЕР_5 , за адресою: АДРЕСА_4 , а саме до:

- виписки про рух грошових коштів по розрахунковому рахунку ІНФОРМАЦІЯ_3 (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), № НОМЕР_4 в ІНФОРМАЦІЯ_10 , МФО НОМЕР_5 ( АДРЕСА_4 ), за період з 01.01.2011 по 12.09.2017, з вказівкою часу та дати проведення операції, перерахованої суми грошових коштів, призначення та кореспонденту платежу;

- виписки про рух грошових коштів по розрахунковим рахункам релігійної організації « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична адреса: АДРЕСА_1 ) № НОМЕР_6 , № НОМЕР_8 та № НОМЕР_7 в ІНФОРМАЦІЯ_10 , МФО НОМЕР_5 ( АДРЕСА_4 ) за період з 01.01.2011 по 12.09.2017, з вказівкою часу та дати проведення операції, перерахованої суми грошових коштів, призначення та кореспонденту платежу;

- копії юридичних справ релігійної організації « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ІНФОРМАЦІЯ_3 (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), в тому числі анкети, реєстраційні документи підприємства, накази про призначення службових осіб, копії паспортів засновників та службових осіб, довіреності на ім`я осіб, які мають право відкриття та розпорядження рахунком, здійснення дій від імені директора;

- копії банківських карток зі зразками підписів службових осіб та відбитками печаток релігійної організації « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ІНФОРМАЦІЯ_3 (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 );

- копії платіжних доручень на перерахування коштів (включаючи електронні платіжні доручення на паперових носіях), які надавались службовим особам релігійної організації « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ІНФОРМАЦІЯ_3 (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 );

- копії документації, які свідчить про отримання від працівників банку електронної картки зі зразком підпису службових осіб релігійної організації « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ІНФОРМАЦІЯ_3 (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 );

- копії листів, заяв та інших документів наданих для відкриття (закриття) рахунків службовими особами релігійної організації « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ІНФОРМАЦІЯ_3 (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), договору на розрахунково-касове обслуговування клієнта, із додатками;

- копії договорів на встановлення системи «Банк-Клієнт», актів виконаних робіт, а також технічної документації щодо проведення працівниками банку інсталяції на комп`ютер релігійної організації « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ІНФОРМАЦІЯ_3 (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) вказаної системи, документів з даними про місце проведення вказаної інсталяції та документів, які підтверджують факт видачі та отримання ключів доступу до системи «Банк-Клієнт»;

- копії протоколів системи «Банк-Клієнт», в яких міститься дата та час з`єднання (включаючи години, хвилини та секунди з`єднання), електронне ім`я користувача, назва операції та ІР-адреса клієнта релігійної організації « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ІНФОРМАЦІЯ_3 (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 );

- копії відомостей щодо реєстрації клієнта релігійної організації « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ІНФОРМАЦІЯ_3 (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), на сервері банку та на сервері багатоканального телефонного вузда ISP (InternetServiceProvaider) із зазначення телефонних номерів та повних реквізитів Інтернет-провайдера;

- копії заявок, заяв та інших документів на купівлю та конвертацію валюти (включаючи заявки, зроблені за допомогою системи «Банк-Клієнт») за період з 01.01.2014 по теперішній час релігійної організації « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ІНФОРМАЦІЯ_3 (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 );

- копії угод, договорів, контрактів, інвойсів та інших документів пов`язаних з проведенням банківських операцій релігійної організації « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ІНФОРМАЦІЯ_3 (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 );

- копії записів із книги видачі перепусток, де зазначена інформація про відвідування банку службовими особами релігійної організації « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ІНФОРМАЦІЯ_3 (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 );

- копії грошових чеків, заявок на отримання готівки, заявок на отримання чекових книжок та інших документів, що підтверджують зняття грошових коштів з рахунків: релігійної організації « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ІНФОРМАЦІЯ_3 (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 );

- копії документів кредитної та депозитної справи релігійної організації « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ІНФОРМАЦІЯ_3 (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) з наявними договорами, додатками, додатковими угодами, заявами і дорученнями, анкетами, договорами застави та інших документів кредитної та депозитної справи, документів, підтверджуючих стан проведення розрахунків цими угодами, а також інших документів, які мають значення речових доказів.

Встановити строк дії ухвали протягом 1 /одного/ місяця з дня її постановлення.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя:

Дата ухвалення рішення12.09.2017
Оприлюднено07.03.2023

Судовий реєстр по справі —522/14834/17

Постанова від 12.09.2017

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Лабунський В. М.

Постанова від 12.09.2017

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Лабунський В. М.

Постанова від 17.08.2017

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Осіік Д. В.

Постанова від 17.08.2017

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Осіік Д. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні