ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И м. Київ 11 вересня 2017 року № 826/12774/16 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Федорчука А.Б., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної служби геології та надр України до Товариства з обмеженою відповідальністю «РІФ-СЕРВІС» про анулювання спеціального дозволу на користування надрами №4987 від 30.06.2009 На підставі ч. 6 ст. 128 КАС України, Суд розглядає справу у письмовому провадженні. ВСТАНОВИВ: Державна служба геології та надр України (далі-Позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «РІФ-СЕРВІС» (далі -Відповідач) в якому просила припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 4987 від 30.06.2009 наданого Товариству з обмеженою відповідальністю «РІФ-СЕРВІС». В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що Відповідачем були порушені вимоги законодавства, в частині неподання звітності до Державного науково-виробничого підприємства «Державного інформаційного геологічного фонду України» за щорічні звіти відповідно до форми державної статистичної звітності, як підтвердження експлуатації корисних копалин. Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва відкрито провадження у адміністративній справі. Представник Відповідача в судове засідання не прибув, про дату час та місце проведення судового засідання був повідомлений належним чином. Заперечень проти позову до суду не надходило. Враховуючи вище викладене, суд дійшов до висновку про розгляд справи в порядку письмового провадження у відповідності до положень ч.6 ст.128 КАС України. Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва, встановив наступне. Товариству з обмеженою відповідальністю «РІФ-СЕРВІС» надано спеціальний дозвіл на користування надрами № 4987 від 30.06.2009, невід'ємною частиною якого є угода про умови користування надрами. З моменту отримання спеціального дозволу на користування надрами у користувача надр виникають права та обов'язки, передбачені кодексом України про надра, Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженим постановою КМУ від 30.05.2011 №615 (далі - Порядок №615). Відповідно до ст. 24 Кодексу України про надра, користувачі надр зобов'язані використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано; забезпечувати повноту геологічного вивчення, раціональне, комплексне використання та охорону надр; забезпечувати безпеку людей, майна та навколишнього природного середовища; приводити земельні ділянки, порушені при користуванні надрами, в стан, придатний для подальшого їх використання у суспільному виробництві; надавати та оприлюднювати інформацію про загальнодержавні та місцеві податки і збори, інші платежі, а також про виробничу (господарську) діяльність, необхідну для забезпечення прозорості у видобувних галузях, відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України; виконувати інші вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та угодою про розподіл продукції. Права та обов'язки користувача надр виникають з моменту отримання спеціального дозволу на користування надрами, а в разі надання права користування надрами на умовах угод про розподіл продукції - з моменту набрання чинності такою угодою, якщо інше не передбачено цією угодою. Згідно до Угоди, надрокористувач зобов'язаний у встановленому порядку подавати до Державного науково-виробничого підприємства «Державний інформаційний геологічний фонд України» щорічні звіти відповідно до форми державної статистичної звітності, як підтвердження експлуатації корисних копалин. Державне науково-виробниче підприємство «Державний інформаційний геологічний фонд України» листом від 07.04.2015 року № 02/302-0972 повідомив, що інформація від надрокористувачів АР Крим щодо руху запасів не надходила. Тобто, Відповідач порушив умови Угоди, які зобов'язаний виконувати у встановленому порядку. Механізм проведення державного геологічного контролю з метою виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр визначено Порядком здійснення державного геологічного контролю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14.12.2011 № 1294. Так, у відповідності до п. 4 цього Порядку органи державного геологічного контролю відповідно до покладених на них завдань здійснюють державний геологічний контроль за: своєчасністю і правильністю державної реєстрації робіт з геологічного вивчення та використання надр, наявністю спеціальних дозволів на користування надрами і виконання передбачених ними умов. На підставі виявленого порушення Державною службою геології та надр України винесено наказ від 19.05.2015 №123 щодо зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами щодо зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами, яким встановлено термін для усунення порушень законодавства про надра з боку відповідача - 30 календарних днів з моменту опублікування оголошення в офіційному виданні «Урядовий кур'єр». У зв'язку з тим що по спливу часу жодної відповіді від відповідача до позивача не надходило, керуючись ст. 24 Кодексу України про надра, п. 23 Порядку №615, позивачем зупинено дію дозволу відповідача на користування надрами. Пунктом 5 ч. 1 ст. 26 Кодексу України про надра встановлено, що право користування надрами припиняється у разі використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр. Відповідно до ч. 2 ст. 26 цього Кодексу право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів, - у судовому порядку. Враховуючи наведені фактичні обставини справи, а також норми чинного законодавства, суд погоджується із доводами позивача щодо наявності підстав для анулювання спірного дозволу відповідача на користування надрами, враховуючи порушення ним законодавства у сфері надрокористування та не усунення відповідних порушень. Частиною 1 ст. 9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку. З урахуванням викладеного, суд приходить до висновків, що позовні вимоги підлягають задоволенню . Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Керуючись ст. ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254 КАС України, суд, - ПОСТАНОВИВ: 1. Адміністративний позов задовольнити. 2. Припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 4987 від 30.06.2009 наданого Товариству з обмеженою відповідальністю «РІФ-СЕРВІС» (код ЄДРПОУ 30800313). Відповідно до статті 254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення строку для її апеляційного оскарження. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 КАС України. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Суддя А.Б. Федорчук
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2017 |
Оприлюднено | 15.09.2017 |
Номер документу | 68850362 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Федорчук А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні