Постанова
від 31.08.2010 по справі 7504/10/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

"31" серпня 2010 р. № 2а- 7504/10/2070

Харківський окружний адміністративний суд у складі

Головуючого судді Супрун Ю.О.

при секретарі Дейнеко Т.В.

за участю сторін:

прокурора -Іванової Г.С.,

представника позивача -ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Прокурора Дзержинського району міста Харкова в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова до Приватного підприємства Науково - виробничий інститут екології про стягнення податкового боргу, -

ВСТАНОВИВ:

Прокуратура Дзержинського району міста Харкова в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова звернулась до суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства Науково - виробничий інститут екології , в якому просила стягнути з відповідача податкову заборгованість у розмірі 11 417, 59 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що приватне підприємство Науково-виробничий інститут екології зареєстрований виконавчим комітетом Харківської міської ради 31.01.2008 року за № 14801020000039437. З 01.02.2008 року приватне підприємство Науково-виробничий інститут екології знаходиться на обліку як платник податків у Державній податковій інспекції у Дзержинському районі м. Харкова. Відповідач станом на 27.04.2010 року має податковий борг перед бюджетом на загальну суму 11 417,59 грн., що виник по податку на додану вартість у розмірі 7 774,05 грн., по штрафних санкціях по податку на додану вартість у розмірі 3 633,34 грн., по комунальному податку у розмірі 10,20 грн.

В судовому засіданні прокурор та представник позивача підтримали позовні вимоги та просили задовольнити адміністративний позов у повному обсязі.

Відповідач у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений повісткою з поштовим повідомленням. Відповідно до ч. 8 ст. 35 КАС України повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником. Таким чином, відповідач є належно повідомленим про дату, час та місце судового засідання, його відсутність у судовому засідання не перешкоджає розгляду справи.

Заслухавши пояснення сторін по справі, дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступні обставини.

Як вбачається з витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 11.08.2010 року, Приватне підприємство Науково-виробничий інститут екології , адреса місцезнаходження: 61166, м. Харків, Дзержинський район, вул. Коломенська, б.67, зареєстрований Виконавчим комітетом Харківської міської ради 31.01.2008 року за № 1 480 102 0000 039437.

Відповідно до довідки Державної податкової інспекції у Дзержинському районі міста Харкова про взяття на облік платника податків від 04.02.2008 року № 34337, приватне підприємство Науково-виробничий інститут екології узято на облік у Державній податковій інспекції у Дзержинському районі м. Харкова 01.02.2008 року за № 29558.

Згідно листа Відділення ДАІ з обслуговування Дзержинського району міста Харкова та АТІ від 26.08.2009 року за приватним підприємством Науково-виробничий інститут екології , який зареєстрований за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_1, автотранспортні засоби не зареєстровані.

Відповідно до акту Державної податкової інспекції у Дзержинському районі міста Харкова від 08.04.2009 року № 1897/1505/35701414 про результати невиїзної документальної (камеральної) перевірки податкової декларації з податку на додану вартість за грудень 2008 року приватного підприємства Науково-виробничий інститут екології в розрізі контрагентів встановлено порушення приватним підприємством Науково-виробничий інститут екології пп.7.3.1 п. 7.3 ст.7 Закону України Про податок на додану вартість , а саме включення до складу податкового кредиту не платника ПДВ, тобто завищення податкового кредиту на суму ПДВ - 9 083,34 грн.

Як вбачається з акту Державної податкової інспекції у Дзержинському районі міста Харкова від 08.04.2009 року № 492/1505/35701414, складеного старшим державним податковим інспектором відділу проведення невиїзних документальних (камеральних) перевірок управління оподаткування юридичних осіб ОСОБА_2, за юридичною адресою підприємства було направлено лист-запрошення № 3854/10/15-522 від 26.03.2009 року для підпису акту перевірки. Зазначений лист вручено керівнику підприємства ОСОБА_3 03.04.2009 року.

22.04.2009 року за № 00091505/0 Державною податковою інспекцією у Дзержинському районі м. Харкова було направлено до приватного підприємства Науково-виробничий інститут екології податкове повідомлення-рішення по податку на додану вартість на суму податкового зобов'язання у розмірі 12 716, 68 грн., у тому числі за основним платежем 9 083,34 грн., штрафні (фінансові) санкції - 3 633,34 грн., яке розміщно на дошці податкових повідомлень.

Відповідно до акту від 29.04.2009 року № 640/1505/35701414 посадовим особам приватного підприємства Науково-виробничий інститут екології неможливо вручити податкове повідомлення-рішення № 000091505/0 від 22.04.2009 року до акту про результати невиїзної (камеральної) перевірки з питання порушення податкового законодавства № 1897/1505/35701414 від 08.04.2009 року у зв'язку з відсутністю підприємства за юридичною адресою.

Державною податковою інспекцією у Дзержинському районі м. Харкова 19 травня 2009 року за № 1/576 до приватного підприємства Науково-виробничий інститут екології було направлено першу податкову вимогу на загальну суму податкового боргу платника податків за узгодженими податковими зобов'язаннями станом на 15 травня 2009 року у розмірі 11 407,39 грн., у тому числі за основним платежем 7 774,05 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 633,34 грн.

16 липня 2009 року за № 2/838 Державною податковою інспекцією у Дзержинському районі м. Харкова була направлена до приватного підприємства Науково-виробничий інститут екології друга податкова вимога на загальну суму податкового боргу платника податків за узгодженими податковими зобов'язаннями станом на 13 липня 2009 року у розмірі 11 417,59 грн., у тому числі за (фінансовими) санкціями 3 633,34 грн. Вимогу відповідач не отримав у зв'язку з відстністю його за зазначеною адресою, податкова вимога розміщена на дошці податкових повідомлень.

Відповідно до актів Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова від 10.06.2009 року та від 27.09.2009 року у відповідності до п.5.8 ст.5 Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових вимог платникам податків , затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 03.07.2001 року № 266, неможливо вручити податкові вимоги № 1/576 від 19.05.2009 року та № 2/838 від 16.07.2009 року приватному підприємству Науково-виробничий інститут екології , у зв'язку з чим податкова вимога підлягає розміщенню на дошці податкових повідомлень.

В п.п. 1, 4 п. 1 ст. 14 Закону України «Про систему оподаткування» від 25.06.1991 року № 1251-ХІІ, з наступними змінами та доповненнями, зазначено, що податок на додану вартість та податок на доходи фізичних осіб відносяться до загальнодержавних податків і зборів.

Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожний зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до п.п. 1, 11 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990 року № 509-ХІІ органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право: здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ (далі - платники податків); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірах, встановлених законами України.

Таким чином, позивачем правомірно та в межах повноважень органу державної податкової служби виявлені здійснені відповідачем порушення вимог податкового законодавства, а саме несвоєчасне перерахування суми податкових зобов'язань з ПДВ, в результаті чого виник податковий борг перед бюджетом на загальну суму 11 417, 59 грн.

Як вбачається з розрахунку позову по Приватному підприємству Науково-виробничий інститут екології , податковий борг перед бюджетом становить на загальну суму 11 417, 59 грн., що виник по податку на додану вартість у розмірі 7 774,05 грн. (повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 22.04.2009 року), по штрафних санкціях по податку на додану вартість у розмірі 3 633,34 грн. (повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 22.04.2009 року), по комунальному податку у розмірі 10,20 грн. (розрахунок № 48353 від 21.04.2009 року).

Відповідно до положень п.п. 6.2.1 п. 6.2. ст. 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12. 2000 року № 2181-ІІІ, з наступними змінами та доповненнями, у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податкові вимоги.

Рішенням першого заступника начальника Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м Харкова від 24.09.2009 року № 471/2 про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу вирішено здійснити стягнення коштів та продаж інших активів, що перебувають у власності (повному господарському віданні) платника податків приватного підприємства Науково-виробничий інститут екології , а також тих активів, права власності на які він набуде у майбутньому, в рахунок погашення узгодженої суми податкового боргу цього платника податків.

З пояснень представника позивача та прокурора, наданих у судовому засіданні, встановлено, що на час розгляду справи відповідачем податкова заборгованість в загальній сумі 11 417,59 грн., не сплачена.

Підпунктом 11 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» визначено право державних податкових інспекцій подавати в суди до боржників позови про стягнення заборгованості перед бюджетами та державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Відповідно до абз. 1 преамбули Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ цей Закон є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.

Згідно абз. 1,2 п. 5.1 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.

Відповідно до абз. 1, 3 п. 5.3.1. п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації. У разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

Відповідно до п. 6.1 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі коли сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом відповідно до статті 4 цього Закону, такий контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення, в якому зазначаються підстава для такого нарахування, посилання на норму податкового закону, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок податкових зобов'язань, сума податку чи збору (обов'язкового платежу), належного до сплати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строки їх погашення, а також попередження про наслідки їх несплати в установлений строк та граничні строки, передбачені законом для оскарження нарахованого податкового зобов'язання (штрафних санкцій за їх наявності).

Відповідно до п. п. 6.2.2. п. 6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкові вимоги мають містити крім відомостей, передбачених підпунктом 6.2.3 цієї статті, посилання на підстави їх виставлення; суму податкового боргу, належного до сплати, пені та штрафних санкцій; перелік запропонованих заходів із забезпечення сплати суми податкового боргу. Податкові вимоги також надсилаються платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суму податкових зобов'язань у встановлені законом строки, без попереднього направлення (вручення) податкового повідомлення.

Відповідно до п.п. 6.2.3. п.6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкові вимоги надсилаються:

а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків. обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;

б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Відповідно до абз. 1,2,3 п.п. 6.2.4. п. 6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписки або надіслано листом з повідомленням про вручення. Податкова вимога вважається надісланою (врученою) фізичній особі, якщо її вручено особисто такій фізичній особі або її законному представникові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого місця її знаходження із повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові повідомлення.

Таким чином, суми податків донараховані відповідачу правомірно та в межах повноважень органу державної податкової служби - Державної податкої інспекції у Дзержинському районі м. Харкова.

Підпунктом 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» визначено, що активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

З урахуванням наведеного, суд прийшов до висновку про законність та обґрунтованість позовних вимог, через що позов підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.

На підставі вищевикладеного, керуючись п.п. 1, 4 п. 1 ст. 14 Закону України «Про систему оподаткування» , ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990 року № 509-ХІІ, ст.ст. 3, 5, 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12. 2000 року № 2181-ІІІ, ст. ст. 8-14, 71, 94, 159, 160-164, 167, 186 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Прокурора Дзержинського району міста Харкова в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова до Приватного підприємства Науково - виробничий інститут екології про стягнення податкового боргу - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Приватного підприємства Науково-виробничий інститут екології (61166, м. Харків, вул. Коломенська, 67, код ЄДРПОУ 35701414, р/р 2600830134630, відкритий у АКБ Золоті Ворота , МФО 351931) на користь Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова (61166, м. Харків, пр. Леніна, 9, код ЄДРПОУ 22705936, р/р 35213001000291, банк УДК у Харківській області, МФО 851011) податкову заборгованість перед бюджетом у сумі 11 417 (одинадцять тисяч чотириста сімнадцять) грн. 59 коп.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня її проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга, подана після закінчення строків, встановлених законом, залишається без розгляду, якщо суд апеляційної інстанції за заявою особи, яка її подала не знайде підстав для поновлення строку, про що постановляється ухвала.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного проваджені або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови виготовлено 03 вересня 2010 року.

Суддя Супрун Ю.О.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.08.2010
Оприлюднено15.09.2017
Номер документу68854036
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —7504/10/2070

Постанова від 31.08.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

Ухвала від 11.06.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні