Харківський окружний адміністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнсь ка, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 листопада 2009 р. № 39872/09/2070
Харківський окружний адм іністративний суд
у складі: головуючого - судді Білової О.В.,
за участю секретаря судово го засідання К арамушко І.І.,
за участю представників: п озивача - Рисенко В.М., Лисенк о Г.В., відповідача - .Логвінов а О.Б.,
розглянувши у відкритом у судовому засіданні у залі с уду в м. Харкові справу за адмі ністративним позовом Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «МІЛАН»до Вовчанської міжрайонної державної подат кової інспекції у Харківські й області про визнання нечин ним рішення про застосування фінансових санкцій, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою ві дповідальністю «МІЛАН»звер нулося до суду з адміністрат ивним позовом до Вовчанської міжрайонної державної подат кової інспекції у Харківські й області про визнання нечин ним Рішення Вовчанської міжр айонної державної податково ї інспекції у Харківській об ласті № 000442302від 30 квітня 2009 року п ро застосування до Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «МІЛАН»фінансових санкці й на суму 59696,30 грн., обґрунтовуюч и свої вимоги наступним.
14 квітня 2009 року головними державними податковими реві зорами-інспекторами ОСОБА _3 та ОСОБА_2 відділу конт ролю за розрахунковими опера ціями ДПА у Харківській обла сті була проведена «планова» перевірка магазину Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Мілан»за адресою: пр. Мос ковський, 5, м. Харків. За резуль татами перевірки було складе но Акт (Довідка) № 3604/20/40/23/32497517 від 14 к вітня 2009 року.
На підставі Акту Вовчанс ькою міжрайонною державною п одатковою інспекцією Харків ської області було прийнято рішення № 0000442302 від 30 квітня 2009 рок у, яким до Товариства з обмеже ною відповідальністю «Мілан »застосовані штрафні (фінанс ові) санкції в сумі 59696,30 грн.
В Акті зазначено, що позив ачем порушені п.1., п.9., п.12 ст. 3, ст.7 Закону України «Про застосув ання реєстраторів розрахунк ових операцій у сфері торгів лі, громадського харчування та послуг»від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР (далі Закон № 265), а саме, за д умкою відповідача, позивач д опустив наступні порушення: не забезпечений друк звітн их чеків, а саме не роздрук овані Z-звіти за 10 вересня 2008 ро ку та 15 листопада 2008 року, діяль ність підприємства здійснює ться з 07 вересня 2008 року, а на об лік до ДПІ у Київському район і РРО поставлений 09 вересня 2009 року, неведення в порядку, вст ановленому законодавством, о бліку товарних запасів на ск ладах та за місцем їх реаліза ції, а саме реалізація товарі в на суму 29338,15 грн., які не відобр ажені в обліку запасів.
Зокрема, Рішенням Вовчансь кої міжрайонної державної по даткової інспекції Харківсь кої області до Товариства з о бмеженою відповідальністю « Мілан», на підставі ст. 20 Закон у № 265, за реалізацію товарів, як і не обліковані у встановлен ому порядку, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості необліко ваних товарів за цінами реал ізації, на суму 58676,30 грн.
Позивач вважає, що вказане р ішення № 0000442302 від 30 квітня 2009 року є протиправним та таким, що пі длягає скасуванню (визнанню нечинним). На думку позивача, п ротиправність рішення відпо відача випливає з наступного .
При перевірці, що проводила сь 14 квітня 2009 року, була присут ня продавець магазину Димаре цька О.А., яка не веде бухгалте рського обліку і не має право підписувати Акти перевірки від імені Товариства з обмеж еною відповідальністю «Міла н».
Під час здійснення перевір ки інспектори вибірково пере писали 10 найменувань товару, с клали відомість, при цьому за повнивши тільки дані про зал ишки вказаних товарів і їх ва ртість. Ніякі документи про п орядок обліку цих товарів не витребовувались. Інспектори поцікавились лише оригінала ми документів, що підтверджу ють «право власності»на вказ ані товари. Продавець магази ну повідомила про те, що оригі нали накладних, за якими това ри поступили до Товариства з обмеженою відповідальністю «Мілан», знаходяться у бухга лтерії підприємства, яка роз ташована за іншою адресою.
Ревізори-інспектори не поя снивши продавцю змісту виявл ених порушень (а продавець і н е може знати, що це за порушенн я і які наслідки їх занесення до Акту перевірки) і по суті в вівши його в оману, змусили пі дписати Акт перевірки.
Після цього підприємство н еодноразово зверталось до по даткових органів з роз'яснен нями, що вказані в Акті поруше ння не відповідають дійсност і. Зокрема, 23 квітня 2009 року вих.1 і 27 квітня 2009 року вих. 2 підприє мство направило до Вовчанськ ої міжрайонної державної под аткової інспекції Харківськ ої області і до ДПА в Харківсь кій області листи і додало до кументи, що підтверджують не тільки право власності на вк азані податківцями товари, а й ведення обліку товарних за пасів за місцем їх реалізаці ї і відображення в ньому саме цих товарів.
Незважаючи на це, 12 травня 2009 р оку підприємство отримало в ід Вовчанської міжрайонної д ержавної податкової інспекц ії Харківської області рішен ня про застосування фінансов их санкцій №000442302 від 30 квітня 2009 р оку на суму 59696,30 грн.
Позивач вважає, що співроб ітники ДПА, проводивши перев ірку, не мали законних підста в для цього, оскільки в направ ленні на перевірку № 4629 від 10 кв ітня 2009 року, на підставі якого проводилась перевірка вказа но, що перевірка є плановою.
Згідно з вимогами ч.4 ст. 11-1 Зак ону України «Про державну по даткову службу в Україні»пра во на проведення планової ви їзної перевірки платника под атків надається лише у випад ку, коли йому не пізніше ніж за десять днів до дня проведенн я зазначеної перевірки надіс лано письмове повідомлення і з зазначенням дати початку т а закінчення її проведення.» Але такого повідомлення підп риємство не отримувало і не м огло забезпечити присутніст ь осіб, які компетентні в пита ннях ведення обліку товарів.
Через це позивач прийшов до висновку, що перевірка, яка бу ла проведена, відноситься до позапланових перевірок, зак онних підстав для її проведе ння не було.
Позивач зазначає, що відпов ідач доводить відсутність об ліку товарів за місцем їх реа лізації, додаючи до Акту пере вірки відомість про результа ти перевірки щодо повноти оп рибуткування, реалізації та фактичних залишків запасів ( товарно-матеріальних ціннос тей) станом на 14 квітня 2009 року (д алі відомість). Однак вказана відомість, на думку позивача , таким доказом слугувати не м оже: перевірка не проведена в повному обсязі, а саме у відом ості не заповнена графа «Зал ишки запасів товарно-матеріа льних цінностей на "__" ___20__р. за да ними обліку». Відсутність да них у цій графі не доводить ві дсутність цих даних у підпри ємства, оскільки у такому вип адку у графі були відповідні відмітки відсутності даних обліку. Співробітники контро люючого органа навіть не вка зали дату ні в графі даних обл іку, ні в графі фактичних зали шків запасів товарно-матеріа льних цінностей.
Таким чином, неможливо вста новити відповідність фактич них залишків запасів та облі кових даних. В результаті, пер елічені товари на загальну с уму 29338,15 грн. не є ні надлишком, н і нестачею. Ці графи у Відомос ті також залишились незаповн еними. Фактично перевіряючі склали вибірковий перелік то варів, взагалі не порівнявши його з даним обліку.
Позивач зазначає, що торгів ля ведеться тільки облікован ими товарами з використанням РРО. За місцем реалізації вед еться облік на підставі внут рішніх видаткових накладних та інших документів.
Товари підприємством отри муються за господарськими до говорами на підставі товарно -транспортних та товарних на кладних постачальника. Перви нні документи на отримані то вари передаються до бухгалте рії підприємства, де і зберіг аються.
Товари, згідно з стандартом бухгалтерського обліку № 6 (9) о прибутковуються на субрахун ок 281, «товари на складі».
За місцем реалізації, зокре ма у магазині «Дельта-Спорт» , надходження товару здійсню ється на підставі видаткових накладних. На підставі видат кових накладних ведеться обл ік товарів за місцем їх реалі зації та у РРО.
Як зазначає позивач, на моме нт перевірки та складання Ак ту вказані внутрішні накладн і між ТОВ «Мілан»- склад та маг азином «Дельта Спорт»були пр исутні у продавця. Однак ці до кументи не є документами на п раво власності. Співробітник и ДПІ вимагали саме документ и на право власності, а не доку менту обліку і тому вони не на дані на момент перевірки, вна слідок некомпетентності про давця ОСОБА_1
Підтвердженням того, що обл ік товарів за місцем їх реалі зації ведеться, на думку пози вача, є саме Акт перевірки, в п .2.1.3. якого вказано, що до переві рки надано Книгу обліку розр ахункових операцій на реєстр атор розрахункових операцій від № 2007000375 р/ від 02 вересня 2008 року , яка зареєстрована Великобу рлуцьким відділенням Вовчан ської МДПІ. А також в п. 2.2.7, 2.2.8 Акт у від 14 квітня 2009 року вказано, щ о співробітники ДПІ здійснил и покупку спортивного костюм у за 1044,63 грн. і вказали, що відпо відний розрахунковий докуме нт, що підтверджує виконання розрахункової операції, роз друковувався, а в п. 2.2.10 Акту вка зано наступне: «Використання режиму попереднього програм ування найменування, цін тов арів (послуг) та обліку їх кіль кості - забезпечено».
Представники позивача - Тов ариства з обмеженою відповід альністю «МІЛАН»Рисенко В.М. , Лисенко Г.В. - в судовому засід анні позовні вимоги підтрима ли та просили суд позов задов ольнити.
Представник відповідача - Вовчанської міжрайонної де ржавної податкової інспекці ї у Харківській області Логв інов О.Б. - в судовому засіданн і проти позову заперечував п росив відмовити у його задов оленні, вказавши наступне.
В квітні 2009 року головними де ржавними податковими ревізо рами-інспекторами ДПА у Харк івській області ОСОБА_2 та ОСОБА_3 (направлення 4629 від 10 квітня 2009 року), була здійснен а перевірка магазину за адре сою: м. Харків, пр-т Московськи й, 5, який належить Товариству з обмеженою відповідальніст ю «Мілан».
За результатами перевірки щодо контролю за здійснення м розрахункових операцій у с фері готівкового та безготів кового обігу вищевказаного т оргового об'єкта встановлені порушення п.1, п. 9 п. 12, ст. 3 та ст. 7 З акону України «Про застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг»№265/95-ВР від 06 липня 1995 ро ку (із змінами та доповненням и) (далі Закон РРО) а саме: не за безпечений друк фіскальних з вітних чеків - не роздрукован і Z-звіти за 10 вересня 2008 року та 15 листопада 2008 року, що є поруше нням пункту 9 статті 3 Закону У країни «Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг »; проведення розрахункових операцій через не зареєстров аний у встановленому порядку реєстратор розрахункових оп ерацій, а саме: реєстратор роз рахункових операцій не поста влений на облік до ДПІ у Київ ському районі, за місцем здій снення діяльності, до початк у здійснення діяльності (згі дно КОРО діяльність здійснює ться з 07 вересня 2008 року, на облі к до ДПІ у Київському районі Р РО поставлено 09 вересня 2008 року ), що є порушенням пункту 1 стат ті 3, статті 7 Закону України «П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг»: невед ення в порядку, встановленом у законодавством обліку това рних запасів на складах та за місцем їх реалізації, а саме: реалізація товарів на суму 2933 8,15 грн., які не відображені в об ліку запасів, що є порушенням пункту 12 статті 3 Закону Украї ни «Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг».
За результатами розгляду м атеріалів перевірки, на підс таві акта перевірки від 14 квіт ня 2009 року № 3604/20/40/23/32497517 Начальником Вовчанської МДП1 30 квітня 2009 ро ку було прийняте рішення про застосування штрафних (фіна нсових) санкцій №0000442302 на загаль ну суму 59696,30 грн.: 680,00 грн. - двадцят ь неоподатковуваних мінімум ів доходів громадян за кожен випадок не роздрукування фі скальних звітних чеків Z-звіт ів, відповідно до п. 4 ст. 17 Закон у України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг»; 340,00 грн. - двадцять неопода тковуваних мінімумів доході в громадян у разі застосуван ня при здійсненні розрахунко вих операцій непереведеного у фіскальний режим роботи, не зареєстрованого, неопломбов аного або опломбованого з по рушенням встановленого поря дку реєстратора розрахунко вих операцій, відповідно до п . 2 ст. 17 Закону України «Про зас тосування реєстраторів розр ахункових операцій у сфері т оргівлі, громадського харчув ання та послуг»; 58676,30 грн. (29338,15 гр н. х 2) - у розмірі подвійної вар тості необлікованих товарі в за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковува них мінімумів доходів громад ян, відповідно до ст. 21 Закону У країни «Про застосування ре єстраторів розрахункових оп ерацій у сфері торгівлі, гром адського харчування та послу г», яке було отримано ТОВ «Міл ан»з повідомленням про вруче ння 05 травня 2009 року.
Суд, заслухавши поясненн я представників позивача та відповідача, дослідивши мате ріали справи, встановив такі обставини.
Згідно Свідоцтва про держа вну реєстрацію юридичної осо би серії А00 № 652020 Товариство з об меженою відповідальністю «М ілан»зареєстровано Великоб урлуцькою районною державно ю адміністрацією Харківсько ї області 15 грудня 2003 року за ре єстраційним номером 14531200000000106 (а.с .49).
14 квітня 2009 року головними державними податковими реві зорами-інспекторами ДПА у Ха рківській області ОСОБА_2 та ОСОБА_3, на підставі нап равлення № 4629 від 10 квітня 2009 рок у (а.с.12), була здійснена планова перевірка магазину за адрес ою: м. Харків, пр-т Московський , 5, який належить Товариству з обмеженою відповідальністю «Мілан».
За результатами перевірк и був складаний Акт (Довідка) щ одо дотримання суб' єктом го сподарювання порядку провед ення розрахунків за товари (п ослуги), вимог з регулювання о бігу готівки, наявності торг ових патентів і ліцензій за № 3604/20/40/23/32497517 (бланк 007368) від 14 квітня 2009 р оку, яким зафіксовані наступ ні порушення:
1) не забезпечений друк фіск альних звітних чеків, а саме: н е роздруковані Z-звіти за 10 вер есня 2008 року та 15 листопада 2008 ро ку, що є порушенням пункту 9 ст атті 3 Закону України «Про зас тосування реєстраторів розр ахункових операцій у сфері т оргівлі, громадського харчув ання та послуг»,
2) проведення розрахункових операцій через не зареєстро ваний у встановленому порядк у реєстратор розрахункових о перацій, а саме: реєстратор ро зрахункових операцій не пост авлений на облік до ДПІ у Киї вському районі за місцем зді йснення діяльності до початк у здійснення діяльності (згі дно КОРО діяльність здійснює ться з 07 вересня 2008 року, на облі к до ДПІ у Київському районі Р РО поставлено 09 вересня 2008 року ), що є порушенням пункту 1 стат ті 3, статті 7 Закону України «П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг»,
3) неведення в порядку, встан овленому законодавством обл іку товарних запасів на скла дах та за місцем їх реалізаці ї, а саме: реалізація товарів н а суму 29338,15 грн., які не відображ ені в обліку запасів, що є пору шенням пункту 12 статті 3 Закон у України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг»(а.с.10-11).
На підставі акту перевірк и від 14 квітня 2009 року № 3604/20/40/23/32497517, в межах строків застосування адміністративно-господарсь ких санкцій, встановлених ст . 250 Господарського кодексу Ук раїни, Начальником Вовчанськ ої МДП1 30 квітня 2009 року було при йняте рішення про застосуван ня штрафних (фінансових) санк цій № 0000442302 на загальну суму 59696,30 г рн.(а.с.15)
Позивач, не погоджуючись з висновками перевірки, звер тався до податкових органів з поясненнями щодо вказаних в Акті порушень. Зокрема, 23 кві тня 2009 року вих.1 і 27 квітня 2009 рок у вих. 2 підприємство направил о до Вовчанської міжрайонної державної податкової інспек ції Харківської області і до ДПА в Харківській області ли сти і доданням документів на підтвердження своїх запереч ень в частині ведення обліку товарних запасів за місцем ї х реалізації (а.с.16-17).
12 травня 2009 року позивач пись мово звернувся до Голови ДПА у Харківській області зі ска ргою, в якій оскаржив рішення про застосування штрафних (ф інансових) санкцій № 0000442302 в час тині донарахування штрафних санкцій в сумі 58676,30 грн., з донар ахуванням штрафу у розмірі 1020 ,00 грн. підприємство погоджува лося (а.с.18-20).
18 травня 2009 року ДПА в Харківс ькій області прийняла Рішенн я про продовження строку роз гляду скарг (а.с.21-23), а 03 червня 2009 р оку Рішення за результатами розгляду скарги, яким Рішенн я Вовчанської міжрайонної де ржавної податкової інспекці ї Харківської області про за стосування фінансових санкц ій №000442302 від 30 квітня 2009 року на су му 59696,30 грн. залишено без змін, а скаргу без задоволення (а.с. 24-2 7), яке підприємство отримало 0 4 червня 2009 року.
Щодо посилання позивача на недотримання відповідаче м порядку проведення перевір ки, а саме недодержання вимог ч. 4 ст. 11-1 Закону України «Про де ржавну податкову службу в Ук раїні»- ненаправлення письмо вого повідомлення із зазначе нням дати початку та закінче ння проведення планової виїз ної перевірки, суд зазначає н аступне.
Як вказано в направленні н а перевірку № 4629 від 10 квітня 2009 р оку, воно видане на проведенн я планової перевірки магазин у за адресою: м. Харків, пр-т Мос ковський, 5, який належить Това риству з обмеженою відповіда льністю «Мілан».
Право податкових органів з дійснювати контроль за дотри манням вимог Закону України «Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг»перед бачене ч. 1 ст. 15 цього Закону, ві дповідно до якої контроль за додержанням суб'єктами підп риємницької діяльності поря дку проведення розрахунків з а товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють орг ани державної податкової слу жби України шляхом проведенн я планових або позапланових перевірок згідно із законода вством України.
В силу ч. 1 ст. 9 Закону України «Про державну податкову слу жбу в Україні»№509-ХІІ від 04 груд ня 1990 року державні податкові адміністрації в областях ви конують функції, передбачені ст.8 цього Закону, крім функці й, зазначених у пунктах 2,3,8,11,12,13,16, а також п.15 цієї статті у части ні забезпечення виготовленн я марок акцизного збору. Пунк т 1 ст.8 даного Закону до таких ф ункцій відносить, зокрема, зд ійснення контролю за додержа нням порядку проведення готі вкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому зак оном порядку.
Порядок проведення плано вих та позапланових перевіро к, регламентований ст.ст. 11,11-1 За кону України „Про державну п одаткову службу в Україні”.
При цьому, оскільки Закон України «Про застосування р еєстраторів розрахункових о перацій у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг»є спеціальним у питаннях застосування РРО, то інші акт и законодавства, у т.ч. Закон У країни «Про державну податко ву службу в Україні», слід зас тосовувати лише в частині, не врегульованій Законом Украї ни «Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг».
Відтак, в силу ч. 1 ст. 11-1 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» плановою виїзною перевіркою вважається перевірка платни ка податків щодо своєчасност і, достовірності, повноти нар ахування та сплати ним подат ків та зборів (обов' язкових платежів), яка передбачена у п лані роботи органу державної податкової служби. Для таких перевірок передбачений поря док їх проведення, а саме: наді слання платнику податків не пізніше ніж за 10 днів до дня пр оведення зазначеної перевір ки письмового повідомлення і з зазначенням дати її початк у та закінчення.
Однак спірна перевірка не с тосується перевірки нарахув ання і сплати податків та збо рів (обов'язкових платежів) та вказаний закон не містить вк азівки про те, що право на пров едення перевірки дотримання вимог Закону України «Про за стосування реєстраторів роз рахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчу вання та послуг»пов' язане з обов' язковим повідомлення м про перевірку платника под атків не пізніше ніж за 10 днів до дня її проведення.
Статтею 11-2 Закону України «П ро державну податкову службу в Україні»встановлено, що по садові особи органу державно ї податкової служби вправі п риступити до проведення план ової або позапланової виїзно ї перевірки за наявності під став для їх проведення, визна чених цим та іншими законами України, та за умови надання п латнику податків під розписк у:
1) направлення на перевірк у, в якому зазначаються дата й ого видачі, назва органу держ авної податкової служби, мет а, вид (планова або позапланов а), підстави, дата початку та д ата закінчення перевірки, по сади, звання та прізвища поса дових осіб органу державної податкової служби, які прово дитимуть перевірку. Направле ння на перевірку є дійсним за умови наявності підпису кер івника органу державної пода ткової служби, скріпленого п ечаткою органу державної под аткової служби;
2) копії наказу керівника по даткового органу про проведе ння позапланової виїзної пер евірки, в якому зазначаються підстави проведення позапла нової виїзної перевірки, дат а її початку та дата закінчен ня.
Перевірка проводилась згі дно плану перевірок суб' єкт ами підприємницької діяльно сті розрахункових операцій у сфері готівкового обігу, на п ідставі направлення на прове дення перевірки щодо контрол ю за здійсненням розрахунков их операцій у сфері готівков ого та безготівкового обігу № 4629 від 10 квітня 2009 року, з пред' явленням службових посвідче нь працівників податкової сл ужби. (а.с. 9, 12)
Таким чином, викладені п озивачем обставини щодо пору шення порядку проведення пер евірки не відповідають дійсн им обставинам справи, не тягн уть за собою нечинності прий нятого на підставі акту пере вірки рішення та, відповідно , не можуть розглядатись як до кази на спростування виявлен ого під час перевірки поруше ння. Заявлені позовні вимоги у даній справі зобов'язують а дміністративний суд здійсни ти розгляд по суті виявлених порушень, за наявністю яких о рганом податкової служби зас тосовані штрафні санкції.
Відповідно до ст. 69 КАС Украї ни доказами в адміністративн ому судочинстві є будь-які фа ктичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність аб о відсутність обставин, що об ґрунтовують вимоги і запереч ення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильно го вирішення справи.
За таких обставин, спір розг лядається судом по суті вста новлених порушень.
Щодо незабезпечення дру ку фіскальних звітних чеків, а саме: нероздрукування Z-звіт ів за 10 вересня 2008 року та 15 лист опада 2008 року, за що застосован о штрафну санкцію у розмірі 680 ,00 грн., судом встановлено наст упне.
Відповідно до пункту 9 статт і 3 Закону України «Про застос ування реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг»від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР суб'єкти підприємниць кої діяльності, які здійснюю ть розрахункові операції в г отівковій та/або в безготівк овій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при прода жу товарів (наданні послуг) у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'я зані щоденно друкувати на ре єстраторах розрахункових оп ерацій (за виключенням автом атів з продажу товарів (послу г) фіскальні звітні чеки і заб езпечувати їх зберігання в к нигах обліку розрахункових о перацій.
Пунктом 4 ст. 17 Закону України «Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг»визна чено, що за порушення вимог ць ого Закону до суб'єктів підпр иємницької діяльності, які з дійснюють розрахункові опер ації за товари (послуги), за рі шенням відповідних органів д ержавної податкової служби У країни застосовуються фінан сові санкції, зокрема, у разі н евиконання щоденного друку ф іскального звітного чеку або його незберігання в книзі об ліку розрахункових операцій - у розмірі двадцять неоподат ковуваних мінімумів доходів громадян.
В судовому засіданні судом була оглянута книга обліку р озрахункових операцій магаз ину Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Мілан», роз ташованого за адресою: м. Харк ів, пр-т Московський, 5, в якій пі дклеєні зазначені Z-звіти за 10 вересня 2008 року та 15 листопада 2008 року, копії відповідних сто рінок зазначеної книги долуч ені до матеріалів справи (а.с. 91-92). Судом встановлено, що розд рукування зазначених Z-звіті в було здійснено 11 вересня 2008 р оку та 16 листопада 2008 року відп овідно, тобто наступного дня після відповідної дати. Дока зів існування будь-яких прич ин незабезпечення щоденного роздрукування Z-звітів, зокре ма, наявності технічних несп равностей РРО, представники позивача на вимогу суду не на дали, так само як і інших доказ ів в обґрунтування своєї поз иції щодо непогодження з заз наченим порушенням.
Крім того, суд зазначає, що д онарахування штрафу у розмір і 680,00 гривень за нероздрукуван ня фіскальних звітних чеків Z-звітів, підприємство в поряд ку адміністративного оскарж ення не оскаржувало, погоджу ючись з ним, про що зазначено в скарзі позивача від 12 травня 2009 року до ДПА у Харківській об ласті.(а.с. 18-20)
Таким чином, суд дійшов висн овку про те, що наявність вияв леного порушення підтвердж ена в судовому засіданні за д опомогою належних доказів, п озивачем не спростована, а то му в частині застосування шт рафу в розмірі 680,00 грн. рішення відповідача про застосуванн я штрафних (фінансових) санкц ій № 0000442302 від 30.04.2009 року є законним .
Щодо застосування при зд ійсненні розрахункових опер ацій незареєстрованого реєс тратора розрахункових опера цій, за що застосовано штрафн у санкцію у розмірі 340,00 грн., суд ом встановлено наступне.
Пунктом 2 ст. 17 Закону України "Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг" встан овлено, що за порушення вимог цього Закону до суб'єктів під приємницької діяльності, які здійснюють розрахункові опе рації за товари (послуги), за р ішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фіна нсові санкції у розмірі двад цять неоподатковуваних міні мумів доходів громадян - у раз і застосування при здійсненн і розрахункових операцій неп ереведеного у фіскальний реж им роботи, незареєстрованого , неопломбованого або опломб ованого з порушенням встанов леного порядку реєстратора р озрахункових операцій.
Як вже було зазначено, в с удовому засіданні судом була оглянута книга обліку розра хункових операцій магазину Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Мілан», розташов аного за адресою: м. Харків, пр -т Московський, 5, в якій за 07 та 08 вересня 2008 року підклеєні Z-зві ти, які підтверджують здійсн ення позивачем операцій у вк азані дні. Копії таких Z-звітів долучені до матеріалів спра ви (а.с. 89-90).
Як зазначено в Акті перевір ки, та не заперечувалося пред ставниками позивача в судово му засіданні, реєстратор роз рахункових операцій, що вико ристовується в магазині, зав одський № ДГ 90010906, фіскальний № 2 007000375, поставлено на облік до ДПІ у Київському районі 09 вересня 2008 року.
Таким чином, в судовому засі данні підтверджено факти зас тосування при здійсненні роз рахункових операцій незареє строваного реєстратора розр ахункових операцій, доказів на спростування зазначених в исновків позивачем не надано .
Крім того, суд зазначає, що д онарахування штрафу у розмір і 340,00 грн. за застосування при з дійсненні розрахункових опе рацій незареєстрованого реє стратора розрахункових опер ацій, підприємство в порядку адміністративного оскаржен ня не оспорювало, погоджуючи сь з ним, про що зазначено в ск арзі позивача від 12 травня 2009 р оку до ДПА у Харківській обла сті.(а.с. 18-20)
На підставі вищевказаного суд дійшов висновку про те, що наявність виявленого поруше ння підтверджена в судовому засіданні за допомогою належ них доказів, позивачем не спр остована, а тому в частині зас тосування штрафу в розмірі 340, 00 грн. рішення відповідача про застосування штрафних (фіна нсових) санкцій № 0000442302 від 30.04.2009 ро ку є законним.
Щодо неведення в порядку , встановленому законодавств ом, обліку товарних запасів н а складах та за місцем їх реал ізації, а саме: реалізація тов арів на суму 29338,15 грн., які не від ображені в обліку запасів, за що застосовано штрафну санк цію у розмірі 58676,30 грн., судом вс тановлено наступне.
Пунктом 12 статті 3 Закону Укр аїни «Про застосування реєст раторів розрахункових опера цій у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг»с уб'єкти підприємницької діял ьності, які здійснюють розра хункові операції в готівкові й та/або в безготівковій форм і (із застосуванням платіжни х карток, платіжних чеків, жет онів тощо) при продажу товарі в (наданні послуг) у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг зобов'язані вести у порядку, встановленому зак онодавством, облік товарних запасів на складах та/або за м ісцем їх реалізації, здійсню вати продаж лише тих товарів , які відображені в такому обл іку, за винятком продажу това рів особами, які відповідно д о законодавства оподатковую ться за правилами, що не перед бачають ведення обліку обсяг ів реалізованих товарів (над аних послуг).
До матеріалів справи надан о договір купівлі-продажу № TR2 9/08-09 від 29 серпня 2008 року (строк ді ї - до 31 грудня 2009 року), відпові дно до якого ТОВ «Тріакс»- про давець - зобов' язується пер едати у власність покупцю - ТО В «Мілан»товари за асортимен том та цінами, вказаним в това рних накладних, які є додатка ми до даного договору і стано влять його невід' ємну части ну. (а.с. 29-30)
Відповідно до умов зазначе ного договору на підставі ви даткових накладних № РН-0000028 ві д 05 лютого 2009 року, № РН-0000062 від 24 бе резня 2009 року, № РН-0000064 від 25 берез ня 2009 року ТОВ «Мілан»від ТОВ « Тріакс»було отримано спорти вні товари в асортименті на с уму 193728,68 грн., 226202,00 грн. та 62905,91 грн. ві дповідно. (а.с. 31-34)
Зазначені товари були відо бражені в бухгалтерському об ліку підприємства, що підтве рджується даними журналів-ор дерів по рахунку 63 «розрахунк и з постачальниками»за лютий та березень 2009 року, а саме бул о здійснено бухгалтерські пр оводки Дт 28 рахунку - Кт 63 раху нку на суму 193728,68 грн. 05 лютого 2009 р оку, на суму 226202,00 грн. 24 березня 2009 року та на суму 62905,91 грн. 25 лютого 2009 року, тобто у день здійсненн я господарських операцій - о тримані товари були оприбутк овані на склад підприємства в повній сумі (а.с. 58-59).
Зазначене підтверджує ная вність ведення обліку товарі в на складі підприємства.
Щодо порядку відображення в бухгалтерському обліку вн утрішніх переміщень товарів між складом та магазином суд ом встановлено наступне.
Відповідно до Облікової по літики підприємства - ТОВ «М ілан»(п.п. 2.2.3, 2.2.4) товари, які надх одять на підставі накладних постачальника, оприбутковую ться за місцем реалізації, пр и цьому робиться бухгалтерсь ка проводка Дт 282 - Кт 285, при оцін ці товару на суму торгової на цінки і виписується внутріш ня видаткова накладна, а тако ж вносяться дані до ПО „Торгі вля та сервіс”. Облік запасів і реалізації товарів ведеть ся у фіскальній пам' яті реє стратора розрахункових опер ацій (РРО), з' єднаного з комп' ютерною системою (КС) за місце м реалізації. При передачі зм іни, проводиться переоблік Т МЦ за кількістю та номенклат урою. На підставі даних, роздр укованих із КС, складається а кт прийому-передачі. Перший е кземпляр акту передається д о бухгалтерії, разом з наклад ними постачальника та одним екземпляром внутрішніх накл адних. Другий екземпляр зали шається на місці реалізації з другим екземпляром внутріш ніх накладних. (а.с.95-96)
На підтвердження додержан ня вказаного порядку позивач ем до матеріалів справи нада но видаткові накладні № 6 від 0 7 лютого 2009 року, № 20 від 25 березня 2009 року, № 21 від 26 березня 2009 року, оформлені на переміщення тов арів зі складу підприємства на магазин відповідно до пор ядку обліку запасів, встанов леного Обліковою політикою п ідприємства. (а.с. 45-48)
Крім того, позивачем надано журнал-ордер по субрахунку 282 2 «Товари в торгівлі»за квіте нь 2009 року, який ведеться відно сно магазину «Дельта спорт», що підтверджує наявність об ліку товарів окремо по магаз ину. (а.с. 60)
Щодо порядку ведення облік у товарів за місцем їх реаліз ації в магазині «Дельта спор т», судом встановлено, що това ри при їх передачі зі складу п ідприємства до магазину на п ідставі накладних на внутріш нє переміщення вносяться до комп' ютерної системи, що є ч астиною РРО, із зазначенням н айменування, коду, ціни, кільк ості та загальної вартості.
Передача товарів здійснює ться від продавця-касира одн ієї зміни до продавця-касира наступної зміни шляхом офор млення Актів передачі, які пі дписуються зазначеними прод авцями. Копія такого акту від 14 квітня 2009 року залучена до ма теріалів справи - а.с. 38-44, та пі дтверджує наявність в обліку магазину товарів, що були вне сені первіряючими до Відомос ті про результати перевірки щодо повноти оприбуткування реалізації та фактичних зал ишків запасів (товарно-матер іальних цінностей) станом на 14 квітня 2009 року магазину, розт ашованого за адресою: м. Харкі в, пр. Московський,5, суб' єкта господарювання ТОВ „Мілан”. (а.с. 13)
Під час допиту свідків - ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3 - було встановлено, що вибір ка товарів, які було внесено д о Відомості про результати п еревірки щодо повноти оприб уткування реалізації та фак тичних залишків запасів (тов арно-матеріальних цінностей ) станом на 14 квітня 2009 року мага зину, розташованого за адрес ою: м. Харків, пр. Московський,5, суб' єкта господарювання ТО В „Мілан” (а.с. 13), здійснено на п ідставі даних, отриманих з РР О. Жодних розбіжностей щодо н аявності товарів, занесених до РРО та їх залишків у магази ні, при перевірці встановлен о не було. Перевіряючими було підтверджено, що дослідженн я наявності товарів було зді йснено вибірково, повної інв ентаризації залишків товарі в проведено не було.
Відповідно до ст. 11 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні»№ 509-ХІІ від 04 грудня 1990 року органи держав ної податкової служби у випа дках, в межах компетенції та у порядку, встановлених закон ами України, мають право, зокр ема, застосовувати до платни ків податків фінансові (штра фні) санкції, стягувати до бюд жетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у в ипадках, порядку та розмірах , встановлених законами Укра їни.
Відповідно до статті 3 За кону України «Про застосуван ня реєстраторів розрахунков их операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг»від 06 липня 1995 року № 265/95- ВР, суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють р озрахункові операції в готів ковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням плат іжних карток, платіжних чекі в, жетонів тощо) при продажу то варів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харч ування та послуг зобов'язані : вести у порядку, встановлено му законодавством, облік тов арних запасів на складах та/а бо за місцем їх реалізації, зд ійснювати продаж лише тих то варів, які відображені в тако му обліку, за винятком прода жу товарів особами, які відп овідно до законодавства опо датковуються за правилами, щ о не передбачають ведення об ліку обсягів реалізованих то варів (наданих послуг) (пункт 1 2).
Статтею 6 того ж Закону пере дбачено, що облік товарних за пасів фізичною особою - суб'єк том підприємницької діяльно сті ведеться у порядку, визна ченому чинним законодавство м, а юридичною особою (її філіє ю, відділенням, іншим відокре мленим підрозділом) - у порядк у, визначеному відповідним н аціональним положенням (стан дартом) бухгалтерського облі ку.
Відповідно до пункту 2 статт і 3 Закону України «Про бухгал терський облік та фінансову звітність в Україні»від 16 лип ня 1999 року № 996-ХІУ бухгалтерськ ий облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підпри ємством. Фінансова, податков а, статистична та інші види зв ітності, що використовують г рошовий вимірник, ґрунтуютьс я на даних бухгалтерського о бліку.
Законом України «Про бух галтерський облік та фінансо ву звітність в Україні»(ст. 1, 4, п. 5 ст. 8) передбачено, що підпри ємство самостійно визначає о блікову політику підприємст ва, яка уособлює сукупність п ринципів, методів і процедур , що використовуються підпри ємством для складання та под ання фінансової звітності. О дним з принципів бухгалтерсь кого обліку та фінансової зв ітності є принцип послідовно сті, який передбачає постійн е (із року в рік) застосування підприємством обраної облік ової політики. Зміна обліков ої політики можлива лише у ви падках, передбачених націона льними положеннями (стандарт ами) бухгалтерського обліку, і повинна бути обгрунтована та розкрита у фінансовій зві тності.
Відповідно до пунктів 1, 3 і 5 статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фін ансову звітність в Україні»п ідставою для бухгалтерськог о обліку господарських опера цій є первинні документи, які фіксують факти здійснення г осподарських операцій. Перви нні документи повинні бути с кладені під час здійснення г осподарської операції, а якщ о це неможливо - безпосереднь о після її закінчення. Для кон тролю та впорядкування оброб лення даних на підставі перв инних документів можуть скла датися зведені облікові доку менти. Інформація, що містить ся у прийнятих до обліку перв инних документах, систематиз ується на рахунках бухгалтер ського обліку в регістрах си нтетичного та аналітичного о бліку шляхом подвійного запи су їх на взаємопов'язаних рах унках бухгалтерського облік у. Операції в іноземній валют і відображаються також у вал юті розрахунків та платежів по кожній іноземній валюті о кремо. Дані аналітичних раху нків повинні бути тотожні ві дповідним рахункам синтетич ного обліку на перше число ко жного місяця. Господарські о перації повинні бути відобра жені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в яком у вони були здійснені.
Статтею 2 Закону України «Пр о бухгалтерський облік та фі нансову звітність в Україні» визначено, що цей Закон пошир юється на всіх юридичних осі б, створених відповідно до за конодавства України, незалеж но від їх організаційно-прав ових форм і форм власності, а т акож на представництва інозе мних суб'єктів господарської діяльності, які зобов'язані в ести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітніст ь згідно з законодавством.
До документів, що є підставо ю для оприбуткування товару, як правило, належать накладн і та товарно-транспортні нак ладні. Такі документи є підст авою для внесення записів до облікових бухгалтерських ре єстрів. Відсутність відповід них первинних документів, як і підтверджують рух товарно- матеріальних цінностей, є по рушенням встановленого поря дку ведення бухгалтерського обліку.
Зібрані по справі докази пі дтверджують належне ведення бухгалтерського обліку на п ідприємстві, оприбуткування товарів на складі та відобра ження руху таких товарів між складом та магазином шляхом оформлення внутрішніх накла дних, актів передачі товару т а здійснення відповідних зап исів на рахунках бухгалтерсь кого обліку. Висновок переві ряючи про відсутність відобр аження в обліку товарів, що бу ли внесені до Відомості про р езультати перевірки щодо пов ноти оприбуткування реаліза ції та фактичних залишків за пасів (товарно-матеріальних цінностей) станом на 14 квітня 2009 року магазину, розташовано го за адресою: м. Харків, пр. Мос ковський,5, суб' єкта господа рювання ТОВ „Мілан”, не відпо відають встановленим обстав инам справи.
Таким чином, на підставі вищезазначеного суд вважає, що висновок відповідача про реалізацію товарів, що не від ображені в обліку запасів, що до ТОВ «Мілан»таким, що не зна йшов підтвердження під час с удового розгляду справи.
На підставі вищезазначено го суд прийшов до висновку пр о безпідставність застосува ння до позивача штрафних сан кцій на суму 58676,30 грн. з огляду н а не підтвердження факту пор ушення.
Із врахуванням вищевикл адених обставин суд вважає, щ о позовні вимоги позивача пр о визнання нечинним рішення Вовчанської міжрайонної дер жавної податкової інспекції у Харківській області № 000442302 ві д 30 квітня 2009 року про застосув ання до Товариства з обмежен ою відповідальністю «МІЛАН» фінансових санкцій в частин і донарахування фінансових с анкцій на суму 58676,30 грн. обґрунт овані та підлягають задоволе нню.
Відповідно до ч. 3 ст. 94 КАС Укр аїни, якщо адміністративний позов задоволено частково, с удові витрати, здійснені поз ивачем, присуджуються йому в ідповідно до задоволених вим ог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задов оленні яких позивачеві відмо влено.
На підставі вищевикладен ого, керуючись ст.ст. 9, 11, 11-1, 11-2 Зак ону України «Про державну по даткову службу в Україні»№ 509- ХІІ від 04 грудня 1990 року, ст. ст. 15, Закону України «Про застосув ання реєстраторів розрахунк ових операцій у сфері торгів лі, громадського харчування та послуг»від 06 липня 1995 року № 265/950ВР, ст. ст. 2, 3, 9 Закону України «Про бухгалтерський облік т а фінансову звітність в Укра їні»від 16 липня 1999 року № 996-ХІУ, с т. ст. 8-14, 69, 71, 94, 159, 160-164, 167, 186 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний по зов Товариства з обмеженою в ідповідальністю «МІЛАН» до В овчанської міжрайонної держ авної податкової інспекції у Харківській області про виз нання нечинним рішення про з астосування фінансових санк цій задовольнити частково.
Визнати нечинним рішення Вовчанської міжрайонної дер жавної податкової інспекції у Харківській області № 000442302 ві д 30 квітня 2009 року про застосув ання до Товариства з обмежен ою відповідальністю «МІЛАН» фінансових санкцій в частин і донарахування фінансових с анкцій на суму 58676,30 грн.
В частині донарахування фі нансових санкцій на суму 1020,00 г рн. рішення Вовчанської міжр айонної державної податково ї інспекції у Харківській об ласті № 000442302 від 30 квітня 2009 року п ро застосування до Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «МІЛАН» фінансових санкці й - залишити в силі.
Стягнути з Державного бюдж ету України (ВДК у Жовтневому районі м. Харкова, код 24134113, банк одержувача ГУДКУ у Харківсь кій області , код банку 851011, р/р 3141 12537700008) на користь Товариства з о бмеженою відповідальністю « МІЛАН»(62609, вул. Молодіжна, 10, с. Гн илиця, Великобурлуцький райо н, Харківська область, п/р 26009130753 в ХОД «Райффайзен Банк Аваль» , МФО 3380805, код ЄДРПОУ 32497517) витрати зі сплати судового збору у ро змірі 1(одна) гривня 70 копійок.
Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку до Харківського апеляційног о адміністративного суду чер ез Харківський окружний адмі ністративний суд шляхом пода чі заяви про апеляційне оска рження в десятиденний строк з дня складання постанови в п овному обсязі та поданням пі сля цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги, з од ночасною подачею її копії до суду апеляційної інстанції, або без попереднього поданн я заяви про апеляційне оскар ження, якщо скарга подається у строк, встановлений для под ання заяви про апеляційне ос карження.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків для подачі заяви про апел яційне оскарження чи апеляці йної скарги.
У повному обсязі постанова виготовлена 13 листопада 2009 р оку.
Суддя Білова О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.11.2009 |
Оприлюднено | 19.10.2010 |
Номер документу | 6886841 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Білова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні