Справа № 2-а-7323/09/1170
Категорія статобліку 2.11.8
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
2 листопада 2009 року 11 год. 03 хв . м. Кіровоград
Кіровоградський окруж ний адміністративний суд у с кладі головуючого - судді Хилько Л.І., при секрета рі Урсатьєві А.В.,
за участю:
позивача - представник Савченко Г.О.
відповідача - представни к Нікішаєв Л.Л., представн ик Топчій С.В.
свідок - ОСОБА_4
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адмі ністративну справу за позово м комунального підприємства «Жигулі» Олександрійської м іської ради до Олександрійсь кої об'єднаної державної по даткової інспекції, про визн ання протиправним дій по вин есенню 15.07.2009 р. рішення за № 000142 2320 про застосування штрафни х (фінансових) санкцій у розмі рі 12080 грн. 25 коп. та скасування з азначеного рішення
ВСТАНОВИВ:
Комунальне підприємств о «Жигулі» Олександрійської міської ради звернулося до К іровоградського окружного а дміністративного суду з поз овом до Олександрійської об 'єднаної державної податко вої інспекції про визнання п ротиправним дій по винесенню 15.07.2009 р. рішення за № 0001422320 про з астосування штрафних (фінанс ових) санкцій у розмірі 12080 грн. 25 коп. та скасування зазначен ого рішення.
Позивач мотивує позовні ви моги протиправністю дій відп овідача в процесі прийняття рішення про застосування штр афних (фінансових) санкцій ві д 15.07.2009 р. № 0001422320 на підставі не існуючого Указу Президента У країни від 10.08.2005 р № 436/95 в той час я к нормативним актом, яким вст ановлено штрафні санкції зас тосовані Олександрійською О ДПІ є Указ Президента Україн и від 12.06.1995 р № 436/95 «Про застосуван ня штрафних санкцій за поруш ення норм з регулювання готі вки», також, позивач вважає не правомірним при винесенні ос каржуваного рішення застосу вання працівниками Олександ рійської ОДПІ норм підзаконн ого акту, Указу Президента Ук раїни, так як Закон України «П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.20 09 р. № 265/95-ВР має більшу юридичну силу. Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач наголошує на невідповідності висновків а кту перевірки від 08.07.2009 р. № 0068/11/26/23 /2309658 описовій частині даного а кту, а саме: відповідно до п.п. 2. 2.9. суб'єкт господарювання фі скального режиму роботи реєс тратора розрахункових опера цій дотримується, до п.п. 2.2.10. вик ористання режиму попередньо го програмування найменуван ня, цін товарів (послуг) та обл іку їх кількості згідно вимо г, до п.п. 2.2.11. пломби реєстратора розрахункових операцій в на явності та цілісності, до п.п. 2.2.12. друкування на реєстраторі розрахункових операцій фіск альних звітних чеків та їх зб ерігання в книзі обліку розр ахункових операцій згідно ви мог. Відповідно до висновку п еревірки згідно п.п. 3.1. акту в р езультаті перевірки встанов лено порушення п.п 7.5 п. 7 Порядк у реєстрації та ведення книг обліку розрахункових операц ій і розрахункових книжок, за твердженого наказом ДПА Укра їни від 01.12.2000 р. № 614, зареєстрован ого в Мін'юсті України 05.02.2001 р. за № 106/5297; порушено п.п 2.6 п.2 Положе ння про ведення касових опер ацій у національній валюті в Україні, затверджене Постан овою Правління Національног о банку України від 15.12.2004 р. № 637, за реєстрованого у Міністерств і юстиції України від 13.01.2005 р. за № 40/10320, зі змінами та доповнення ми, внесеними постановою Пра вління Національного банку У країни від 10.08.2005 р. № 277.
Відсутність фіскальних зв ітних чеків з № 0767 від 02.06.2009 р. по ф іскальний звітний чек № 0798 від 07.07.2009 р. у книзі обліку роз рахункових операцій № 1126001557р/4 в ід 02.06.2009 р. позивач в особі свідк а пояснює помилковим вкладен ням в іншу книгу обліку у зв' язку зі схожістю номерів кни г.
Також, позивач вважає, що не вірне зазначення відповідач ем дати прийняття Указу През идента № 436/95 та номеру акту пер евірки від 08.07.09 р. в оскаржуван ому рішенні, відсутність ном еру акту перевірки від 08.07.09 р. на даному позивачу відповідаче м після перевірки є підставо ю для скасування рішення про застосування штрафних (фіна нсових) санкцій від 15.07.2009 р. № 000 1422320.
Відповідач проти задово лення позовних вимог запереч ив мотивуючи прийняття оскар жуваного рішення про застосу вання штрафних (фінансових) с анкцій від 15.07.2009 р. № 0001422320 на підставі норм Указу П резидента України № 436/95 «Про за стосування штрафних санкцій за порушення норм з регулюва ння готівки» незабезпечення м позивачем всупереч п.п 7.5 п. 7 Порядку реєстрації та ве дення книг обліку розрахунко вих операцій і розрахункових книжок та п.п 2.6 п. 2 Положення пр о ведення касових операцій у національній валюті в Украї ні обліку готівкових коштів у повній сумі їх фактичних на дходжень у книзі обліку розр ахункових операцій, на підст аві фіскальних звітних чеків . З приводу невірного зазначе ння дати прийняття Указу Пре зидента № 436/95 та номеру акту пе ревірки від 08.07.09 р. в оскаржуван ому рішенні відповідач поясн ив механічною помилкою у зв' язку з значним обсягом рішен ь Олександрійської ОДПІ. Від повідач вважає, що помилка по зивача в процесі вкладення р оздрукованих фіскальних чек ів в іншу книгу не звільняє по зивача від відповідальності . Також, відповідач обґрунтов ує правомірність дій при вин есені оскаржуваного рішення подальшим адміністративним оскарженням позивачем рішен ня від 15.07.2009 р. № 0001422320 за резуль татами розгляду якого органа ми ДПС України позивачу відм овлено в задоволенні скарг.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Украї ни в судовому засіданні 02.11.2009 р. проголошено вступну та резо лютивну частини постанови. В иготовлення постанови у повн ому обсязі відкладено на 09.11.2009 р ., про що повідомлено після про голошення вступної та резолю тивної частини постанови в с удовому засіданні з урахуван ням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України.
Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши думку сторін я кі брали участь у справі суд в становив наступне.
Комунальне підприємство « Жигулі» Олександрійської мі ської ради, ід.код 23096758, зареєстр оване 27 червня 1991 р., номер запис у про державну реєстрацію 1 445 120 0000 000879, Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи с ерія А01 № 199911, форма власності ко мунальна, місце знаходження вул. Першотравнева, 17, м. Олекса ндрія, Кіровоградська област ь (а.с. 10, 11)
Відповідно до п.п. 3.1. Статуту (а.с. 7-9) Підприємство є юридичн ою особою з моменту його реєс трації Органом управління. О рганом управління згідно п.п . 1.1. Статуту є виконавчий коміт ет Олександрійської міської ради.
3 грудня 1991 року платник пода тків комунальне підприємств о «Жигулі» Олександрійської міської ради узятий на облік в Олександрійській об'єдна ній державній податковій за № 2. (а.с. 12)
8 липня 2007 року працівниками Олександрійської об'єднан ої державної податкової інсп екції на підставі направлень № 747 від 07.07.2009 р., № 748 від 07.07.2009 р. (а.с. 46, 47) проведено перевірку суб'єк та господарювання, комунальн ого підприємства «Жигулі» Ол ександрійської міської ради з метою здійснення контролю за додержанням суб'єктами господарювання порядку пров едення розрахунків за товари (послуги), наявністю торгових патентів та ліцензій. Направ лення на перевірку згідно пі дписів про ознайомлення та о тримання вручені 08.07.09 р. директ ору комунального підприємст ва Костенку В.Г.
За результатами перевірки складений 08.07.2009 р. акт перевірк и за дотриманням суб'єктами господарювання порядку пров едення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності тор гових патентів і ліцензій. ( а. с. 14, 15)
Відповідно до п.п. 2.2.14 акту від 08.07.09 р. в результаті здійсненої перевірки посадовцями Олек сандрійської ОДПІ виявлено, що відповідно фіскальних зві тних чеків з № 0767 від 02.06.2009 р. по фі скальний звітний чек № 0798 від 07 .07.2009 р. комунальним підприємст вом «Жигулі» справлявся збір за парковку автотранспорту по вул. 50 р. Жовтня, вул. Семашко , вул. Садовій, м. Олександрія. С ума розрахунків проведених ч ерез реєстратор розрахунков их операцій, Міні-500.02 МЕ, фін № 1126001557 за період з 02.06.2009 р. по 07.07.2009 р. склала 2416 грн. 05 коп. Перевіряюч им пред'явлено книгу обліку розрахункових операцій № 11260015 57р/4 від 02.06.2009 р. В зазначеній книз і не здійснювалося підклеюва ння фіскальних звітних чеків на відповідних сторінках кн иги обліку розрахункових опе рацій, також не забезпечено с воєчасне оприбуткування гот івки у повній сумі їх фактичн их надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на п ідставі фіскальних звітних ч еків на суму 2416,05 грн. (а.с. 14, 73) У зв' язку з виявленими фактами пр ацівниками Олександрійсько ї ОДПІ зроблено висновок, п. 3.1. акту перевірки, про порушенн я суб'єктом господарювання п.п 7.5 п. 7 Порядку реєстрації та ведення книг обліку розраху нкових операцій і розрахунко вих книжок, затвердженого на казом ДПА України від 01.12.2000 р. № 61 4 , зареєстрованого у Мін'юст і України 05.02.2001 р. № 106/5297 та п.п 2.6 п.2 П оложення про ведення касових операцій у національній вал юті в Україні, затвердженого Постановою Правління Націон ального банку України від 15.12.20 04 р. № 637, зареєстровано у Мініст ерстві юстиції України від 13.0 1.2005 р. за № 40/10320, зі змінами та допо вненнями. (а.с. 14, 73)
15 липня 2009 року на підставі ак ту перевірки № 0068/11/26/23/23069758 від 08.07.2009 р ., відповідно до п. 2.6 глави 4 пост анови Правління Національно го банку України від 15.12.2004 р. № 637, з ареєстровано у Міністерстві юстиції України від 13.01.2005 р. за № 40/10320, зі змінами та доповненням и, та п.п 7.5 п. 7 Порядку реєстраці ї та ведення книг обліку розр ахункових операцій і розраху нкових книжок, затвердженого наказом ДПА України від 01.12.2000 р . № 614, зареєстрованого у Мін'ю сті України 05.02.2001 р. № 106/5297 на підст аві п.1 Указу Президента Украї ни від 10.08.2005 р. № 436/95 «Про застосув ання штрафних санкцій за пор ушення норм з регулювання об ігу готівки», зі змінами та до повненнями, Олександрійсько ю ОДПІ прийняте рішення № 0001 422320 про застосування до КП «Ж игулі» штрафних (фінансових) санкцій в сумі 12080,25 грн., які під лягають сплаті у 10-денний терм ін від дня отримання цього рі шення на бюджетний рахунок о держувача відповідно до ст. 25 Закону України від 06.07.1995 р. № 265/95-В Р «Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг» в ре дакції від 01.06.2000 р. № 1777-ІІІ із змін ами та доповненнями. (а.с. 58)
Статтею 17 КАС України вст ановлено категорії спорів, н а які поширюється компетенці я адміністративних судів щод о вирішення адміністративни х справ, зокрема, на спори фізи чних чи юридичних осіб із суб 'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів ч и правових актів індивідуаль ної дії), дій чи бездіяльності .
Поняття "суб'єкт владних пов новажень" визначено статтею 3 КАС України, згідно з якою це - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, ї хня посадова чи службова осо ба, інший суб'єкт при здійснен ні ними владних управлінськи х функцій на основі законода вства, в тому числі на викона ння делегованих повноважен ь.
В процесі реалізації своєї компетенції, визначеною зак онодавством, щодо здійснення контролю за додержання м податкового законодавства , правильністю обчислення, по внотою і своєчасністю сплати до бюджету, державних цільов их фондів податків і зборів (о бов'язкових платежів), а так ож, неподаткових доходів, уст ановлених законодавством орган державної податков ої служби в межах наділених з аконом повноважень здійснює владні функції, делеговані й ому державою.
Відповідно до статті 2 За кону України «Про державну п одаткову службу в Україні» з авданнями органів державної податкової служби є, зокрема , здійснення контролю за доде ржанням податкового законод авства, правильністю обчисле ння, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державни х цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежі в), а також неподаткових доход ів, установлених законодавст вом.
До функції державних под аткових інспекцій в районах, містах без районного поділу , районних у містах, міжрайонн их та об'єднаних державних податкових інспекцій згідно п. 4 статті 10 Закону «Про держа вну податкову службу в Украї ні» належить здійснення конт ролю у межах своїх повно важень контроль за законніст ю валютних операцій, додержа нням порядку проведення готі вкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому зак оном порядку, за наявністю св ідоцтв про державну реєстрац ію суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій на пров адження видів господарської діяльності, що підлягають лі цензуванню відповідно до зак ону, з наступною передачею ма теріалів про виявлені поруше ння органам, що видають ці док ументи, за наявністю торгови х патентів. Пунктом 6 статті 10 з азначеного Закону передбаче не забезпечення державною по датковою інспекцією застосу вання та своєчасне стягнення сум фінансових санкцій, пере дбачених цим Законом та інши ми законодавчими актами Укра їни за порушення податкового законодавства, а також стягн ення адміністративних штраф ів за порушення податкового законодавства, допущені поса довими особами підприємств, установ, організацій та гром адянами.
Статтею 11, пунктом 2 Закон у України «Про державну пода ткову службу в Україні» визн ачено, що органи державної по даткової служби у випадках, в межах компетенції та у поряд ку, встановлених законами Ук раїни, мають право здійс нювати контроль, зокрема, за д одержанням порядку проведен ня готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановлен ому законом порядку. Пунктом 11 статті 11 даного Закону визна чене право органу ДПС застос овувати до платників податкі в фінансові (штрафні) санкції , стягувати до бюджетів та дер жавних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, пор ядку та розмірах, встановлен их законами України.
Органи державної податк ової служби України у своїй д іяльності керуються Констит уцією України, законами Укра їни, іншими нормативно-право вими актами органів державно ї влади, а також рішеннями Вер ховної Ради Автономної Респу бліки Крим і Ради міністрів А втономної Республіки Крим, о рганів місцевого самоврядув ання з питань оподаткування, виданими у межах їх повноваж ень. Зазначене визначене ста ттею 3 Закону.
Наказом Державної подат кової адміністрації України від 12.08.2008 р. № 534 затверджено Мето дичні рекомендації щодо офор млення матеріалів перевірок за дотриманням суб'єктами господарювання порядку пров едення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності тор гових патентів і ліцензій. Зг ідно частини 2 Методичних рек омендацій за результатами п еревірки складається акт, а у разі відсутності порушення суб'єктами господарювання ви мог чинного законодавства - д овідка. Акт перевірки - це служ бовий документ, який підтвер джує факт проведення перевір ки і є носієм доказової інфор мації про виявлені порушення (або їх відсутність) вимог чин ного законодавства зазначен ими суб'єктами. В акті перевір ки має бути чітко викладений зміст порушення з посилання м на законодавчі та норматив но-правові акти, вимоги яких п орушено.
Частиною 4 Методичних ре комендацій визначено якщо пр и здійсненні перевірки дотри мання суб'єктом господарюван ня порядку ведення касових о перацій встановлені порушен ня, в описовій частині акту пе ревірки, розділ 2, відображаєт ься інформація щодо порушенн я суб'єктом господарювання п орядку оприбуткування надхо дження готівки.
Відповідно до частини 6 Мето дичних рекомендацій у розділ і 3 акту перевірки відображає ться узагальнений перелік ви явлених перевіркою порушень законодавства з посиланням на пункти, частини та статті з аконодавчих та нормативно-пр авових актів, порушення вимо г яких встановлено під час пе ревірки. У висновку перевірк и в обов'язковому порядку заз начаються дата та час (години , хвилини) закінчення перевір ки.
Частиною 8 Методичних ре комендацій визначено наступ не. Датою акта перевірки є дат а підписання акта посадовими особами органу ДПС, що провод или перевірку, та посадовими особами (особами) суб'єкта гос подарювання. Датою реєс трації акта перевірки в орга ні ДПС за місцем здійснення д іяльності суб'єкта господарю вання є дата його реєстрації (не пізніше наступного робоч ого дня після його складання ) у журналі реєстрації матері алів перевірки підрозділу ко нтролю за розрахунковими опе раціями органу ДПС (додаток 2 д о Методичних рекомендацій), п осадові особи якого здійснюв али перевірку такого суб'єкт а. Датою реєстрації акта пере вірки в органі ДПС за місцем д ержавної реєстрації суб'єкта господарювання є дата його р еєстрації (у день отримання т акого акта) у журналі реєстра ції матеріалів перевірки під розділу контролю за розрахун ковими операціями органу ДПС за місцем державної реєстра ції такого суб'єкта господар ювання. Рішення про заст осування сум штрафних (фінан сових) санкцій за наслідками розгляду матеріалів перевір ки приймає керівник органу Д ПС (або його заступник) за місц ем реєстрації суб'єкта госпо дарювання протягом десяти ро бочих днів від дня реєстраці ї акта перевірки. Рішення про застосування сум штрафних (ф інансових) санкцій вручаєтьс я керівнику суб'єкта господа рювання (або особі, що його зам іщає) або надсилається реком ендованим листом з повідомле нням про вручення в установл еному порядку та визначені т ерміни.
Постановою Правління На ціонального банку України ві д 15.12.2004 р. № 637, зареєстрованою в Мі ністерстві юстиції України 1 3.01.2005 р. за № 40/10320 затверджено Поло ження про ведення касових оп ерацій у національній валюті в Україні.
Відповідно до п. 1.2. Положе ння про ведення касових опер ацій у національній валюті в Україні готівкова виручка (в иручка) - сума фактично одержа них готівкових коштів від ре алізації продукції (товарів, робіт, послуг) і позареалізац ійні надходження; касові опе рації - операції підприємств (підприємців) між собою та з ф ізичними особами, що пов'язан і з прийманням і видачею готі вки під час проведення розра хунків через касу з відображ енням цих операцій у відпові дних книгах обліку; книга обл іку розрахункових операцій - прошнурована і належним чин ом зареєстрована в органах д ержавної податкової служби У країни книга, що містить щоде нні звіти, які складаються на підставі відповідних розрах ункових документів щодо руху готівкових коштів, товарів (п ослуг); оприбуткування готів ки - проведення підприємства ми і підприємцями обліку гот івки в касі на повну суму її фа ктичних надходжень у касовій книзі, книзі обліку доходів і витрат, книзі обліку розраху нкових операцій; розрахунков ий документ - документ встано влених форми та змісту (касов ий чек, товарний чек, розрахун кова квитанція, проїзний док умент тощо), що підтверджує фа кт продажу (повернення) товар ів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, купівлі-п родажу іноземної валюти, над рукований у випадках, передб ачених Законом України "Про з астосування реєстраторів ро зрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харч ування та послуг", і зареєстро ваний у встановленому порядк у реєстратором розрахункови х операцій або заповнений вр учну.
У разі проведення готівк ових розрахунків із застосув анням РРО або використанням розрахункової книжки оприбу ткуванням готівки є здійснен ня обліку зазначених готівко вих коштів у повній сумі їх фа ктичних надходжень у книзі о бліку розрахункових операці й на підставі фіскальних зві тних чеків РРО (даних розраху нкової книжки).
Суми готівки, що оприбут ковуються, мають відповідати сумам, визначеним у відповід них касових (розрахункових) д окументах .
Відповідно до п. 2.6. Положе ння про ведення касових опер ацій у національній валюті в Україні уся готівка, що надхо дить до кас, має своєчасно (у д ень одержання готівкових кош тів) та в повній сумі оприбутк овуватися. Оприбуткуванням г отівки в касах підприємств, я кі проводять готівкові розра хунки з оформленням їх касов ими ордерами і веденням касо вої книги відповідно до вимо г глави 4 цього Положення, є зд ійснення обліку готівки в по вній сумі її фактичних надхо джень у касовій книзі на підс таві прибуткових касових орд ерів. У разі проведення готів кових розрахунків із застосу ванням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначен их готівкових коштів у повні й сумі їх фактичних надходже нь у книзі обліку розрахунко вих операцій на підставі фіс кальних звітних чеків РРО (да них РК). Суми готівки, що оприб утковуються, мають відповіда ти сумам, визначеним у відпов ідних касових документах, в д аному випадку розрахункових документах - фіскальних зв ітних чеках.
Пунктом 3.2. Положення про ведення касових операцій у н аціональній валюті в Україні касові операції, що проводят ься відповідно до Закону Укр аїни "Про застосування реєст раторів розрахункових опера цій у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг", о формляються згідно з вимогам и цього Закону.
Розділом 4 Положення про ведення касових операцій у н аціональній валюті в Україні визначено порядок ведення к асової книги та обов'язки к асира. Форма касової книги на ведена у додатку 5 Положення. В ідповідно до пункту 4.2. Положе ння усі надходження і видачу готівки в національній валю ті підприємства відображают ь у касовій книзі (додаток 5).
Згідно пункту 7.15. Положен ня про ведення касових опера цій у національній валюті в У країні уся готівка, що надход ить до кас, має своєчасно та в повній сумі оприбутковувати ся. Порядок оприбуткування г отівки в касах, у тому числі і під час розрахунків із засто суванням РРО (РК), визначено в пункті 2.6 цього Положення.
Наказом Державної подат кової адміністрації України від 1 грудня 2000 р. № 614, зареєстров ано в Міністерстві юстиції У країни 5 лютого 2001 року за № 106/5297, з атверджено Порядок реєстрац ії та ведення книг обліку роз рахункових операцій і розрах ункових книжок. Порядок розроблено на виконання Зак ону України "Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг". Порядок поширюється на книги обліку розрахункових операцій і розрахункові книж ки, що використовуються суб'є ктами підприємницької діяль ності при здійсненні розраху нків у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг, крім розрахунків при здійсн енні операцій з купівлі-прод ажу іноземної валюти.
Згідно розділу 1 Порядку реєстрації та ведення книг о бліку розрахункових операці й і розрахункових книжок роз рахункова квитанція - розрах унковий документ (крім касов ого чека) або його бланк, що ви значений Положенням про форм у та зміст розрахункових док ументів. Розрахунковий документ, розрахункова опера ція, реєстратор розрахункови х операцій, розрахункова кни жка, книга обліку розрахунко вих операцій, місце проведен ня розрахунків, фіскальний з вітний чек - згідно зі статтею 2 Закону України "Про застосув ання реєстраторів розрахунк ових операцій у сфері торгів лі, громадського харчування та послуг".
Пунктом 2.2. Поря дку реєстрації та ведення кн иг обліку розрахункових опер ацій і розрахункових книжок визначено зокрема, що кн ига обліку розрахункових опе рацій реєструється на кожний реєстратор розрахункових оп ерацій, форма книги обліку ро зрахункових операцій на реєс тратор розрахункових операц ій наведена в додатку 2 П орядку реєстрації та ведення книг обліку розрахункових о перацій і розрахункових книж ок.
Пунктом 7.5.Порядку реєстр ації та ведення книг обліку р озрахункових операцій і розр ахункових книжок визначено п орядок використання книги об ліку розрахункових операцій . Зазначеним пунктом передба чено наявність книги ОР О на місці проведення розрах унків, де встановлено РРО; під клеювання фіскальних звітни х чеків на відповідних сторі нках книги ОРО; щоденне викон ання записів про рух готівки та суми розрахунків, при цьом у дані за сумами, отриманими в ід покупців (клієнтів), та дані за сумами, виданими покупцям (клієнтам), записуються окрем о.
Наказом Державної подат кової адміністрацій України від 1 грудня 2000 року № 614, зареєст ровано в Міністерстві юстиці ї України 5 лютого 2001 р за № 105/5296, за тверджено Положення про форм у та зміст розрахункових док ументів. Положення розроблен о на виконання Закону Україн и "Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг". Поло женням визначено форми і змі ст розрахункових документів , які повинні видаватися при з дійсненні розрахунків суб'єк тами підприємницької діяльн ості для підтвердження факту продажу (повернення) товарів , надання послуг, отримання (по вернення) коштів у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг, крім розрахунків при здійсненні операцій з ку півлі-продажу іноземної валю ти.
Відповідно до розділу 1 П оложення про форму та зміст р озрахункових документів тер міни розрахунковий документ , розрахункова операція, реєс тратор розрахункових операц ій, розрахункова книжка, книг а обліку розрахункових опера цій вживаються у значенні зг ідно зі статтею 2 Закону Украї ни "Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг".
Правові засади застосув ання реєстраторів розрахунк ових операцій у сфері торгів лі, громадського харчування та послуг визначає Закон Укр аїни «Про застосування реєст раторів розрахункових опера цій у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг», введений в дію з 11 липня 1 995 року, із змінами і доповненн ями.
Статтею 1 Закону Укр аїни «Про застосування реєст раторів розрахункових опера цій у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг» визначено, в становленн я норм щодо застосування або незастосування реєстраторі в розрахункових операцій в і нших законах не допускається .
Згідно статті 3 Закону Ук раїни «Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг» суб 'єкти підприємницької діяльн ості, які здійснюють розраху нкові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жето нів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг зобов'язані, зокрем а: щоденно друкувати на р еєстраторах розрахункових о перацій (за виключенням авто матів з продажу товарів (посл уг) фіскальні звітні чеки і за безпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій.
Контроль за додержанням суб'єктами підприємницько ї діяльності порядку проведе ння розрахунків за товари (по слуги), інших вимог цього Зако ну шляхом проведення планови х або позапланових перевірок згідно із законодавством Ук раїни покладено на органи де ржавної податкової служби Ук раїни відповідно до статті 15 З акону України «Про застосува ння РРО у сфері торгівлі, гром адського харчування та послу г».
Розмір фінансових санкц ій за порушення вимог зазнач еного закону встановлений ст аттею 17. Відповідно до ч. 3 ст. 17 у разі невикористання при зд ійсненні розрахункових опер ацій у випадках, визначених ц им Законом, розрахункової кн ижки чи книги обліку розраху нкових операцій, або викорис тання незареєстрованої нале жним чином розрахункової кни жки чи порушення встановлено го порядку її використання р озмір фінансових санкцій скл адає двадцять неоподатковув аних мінімумів доходів грома дян.
В судовому засіданні поз ивач не заперечував проти фа кту порушення ним порядку ве дення книги обліку розрахунк ових операцій в частині не вк леювання фіскальних звітних чеків № 0767 від 02.06.2009 р. по фіскальн ий звітний чек № 0798 від 07.07.2009 р. у в ідповідну книгу та не ви конання записів про рух готі вки та суми розрахунків готі вки отриманих від клієнтів з а зазначеними чеками , ві дповідач підтвердив факт сво єчасного роздрукування пози вачем фіскальних звітних чек ів № 0767 від 02.06.2009 р. по фіскальний з вітний чек № 0798 від 07.07.2009 р. та їх н аявність під час здійснення перевірки, також підтвердив факт порушення позивачем по рядку ведення книги обліку р озрахункових операцій в част ині не підклеювання чеків та не оприбуткування готівки ш ляхом проведення обліку готі вки в книзі обліку розрахунк ових операцій одночасно напо лягаючи на правомірності дій працівників Олександрійськ ої ОДПІ в частині застосуван ня фінансових санкцій до КП « Жигулі» на підставі норм Ука зу Президента України від 12.06.19 95 р № 436/95 «Про застосування штра фних санкцій за порушення но рм з регулювання готівки».
Згідно Положення про веден ня касових операцій у націон альній валюті в Україні, затв ердженого Постановою Правлі ння Національного банку Укра їни від 15.12.2004 р. № 637, зі змінами та доповненнями, під терміном "к асові операції" мають на уваз і операції підприємств (підприємців) між собою та з фі зичними особами, що пов'язані з прийманням і видачею готів ки під час проведення розрах унків через касу з відображе нням цих операцій у відповід них книгах обліку.
Не виконання записів про ру х готівки та суми розрахункі в готівки отриманих від поку пців (клієнтів), та даних за су мами виданими покупцям (кліє нтам ) в книзі облі ку розрахункових операцій, п орядок ведення якої визначен ий пунктом 7.5.Порядку реє страції та ведення книг облі ку розрахункових операцій і розрахункових книжок, не мож е вважатися неоприбуткованн ям готівки, оскільки господа рські операції не є касовими . Отже, господарські операції не підпадають під дію даного Положення.
Згідно з преамбулою Зако ну України «Про застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг», введеного в д ію з 11 липня 1995 року, із змінами і доповненнями, він є спеціал ьним законом, яким встановле но п равові засади засто сування реєстраторів розрах ункових операцій у сфері тор гівлі, громадського харчуван ня та послуг .
Обґрунтування позивачем п озовних вимог в частині неві дповідності висновків а кту перевірки від 08.07.2009 р. № 0068/11/26/23 /2309658 описовій частині даного а кту, в частині невірного зазн ачення номеру акту перевірки , в частині зазначення невірн ої дати прийняття Указу През идента України № 436/95 в оскаржув аному рішенні судом до уваги не береться, так як при встано влені факту наявності правоп орушення рішення про застосу вання фінансових санкції не може бути скасоване з формал ьних підстав.
Пунктом 22 статті 92 Консти туції України визначено, що з асади цивільно-правової відп овідальності, діяння які є зл очинами, адміністративними а бо дисциплінарними правопор ушеннями, та відповідальніст ь за них визначаються виключ но законами України.
Згідно п.п. 1.1. рішення Конс титуційного суду України від 30 травня 2001 року по справ і N 1-22/2001 положення пункту 22 частини першої статт і 92 Конституції України треба розуміти так, що за цим полож енням виключно законами Укра їни визначаються засади циві льно-правової відповідально сті, а також діяння, що є злочи нами, адміністративними або дисциплінарними правопоруш еннями як підстави криміналь ної, адміністративної, дисци плінарної відповідальності , та відповідальність за такі діяння. Зазначені питання не можуть бути предметом регул ювання підзаконними нормати вно-правовими актами.
Статтею 19 Конституції Украї ни визначено, що правовий пор ядок в Україні ґрунтується н а засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушени й робити те, що не передбачено законодавством. Органи держ авної влади та органи місцев ого самоврядування, їх посад ові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.
Згідно роз'яснень Пленум у Верховного Суду України, що викладені в п. 1 постанови від 29.12.1976 року № 11 «Про судове рішенн я» рішення є законним тоді, ко ли суд, виконавши всі вимоги п роцесуального законодавств а і всебічно перевіривши обс тавини, вирішив справу у відп овідності з нормами матеріал ьного права, що підлягають за стосуванню до даних правовід носин .
Відповідно до статті 9 Кодек су адміністративного судочи нства України суд при виріше нні справи керується принцип ом законності, відповідно до якого органи державної влад и, органи місцевого самовряд ування, їхні посадові і служб ові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.
На підставі викладеного, су д приходить до висновку про п ротиправність дій Олександр ійської об'єднаної державн ої податкової інспекції в пр оцесі застосування штрафних санкцій за результатами пер евірки суб'єкта господарсь кої діяльності від 08.07.09 р до ком унального підприємства «Жиг улі» на підставі норм абзацу третього частини першої Ука зу Президента України від 12.06.19 95 р № 436/95 «Про застосування штра фних санкцій за порушення но рм з регулювання готівки». Та ким чином, позовні вимоги ком унального підприємства «Жиг улі» Олександрійської міськ ої ради до Олександрійської ОДПІ про визнання протиправн им дій по винесенню 15.07.2009 р. ріше ння за № 0001422320 про застосува ння штрафних (фінансових) сан кцій у розмірі 12080 грн. 25 коп. та скасування зазначено го рішення підлягають задово ленню в повному обсязі.
На підставі викладеного, к еруючись ст. ст. 86, 158-163, 167 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд ,
ПОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний позо в задовольнити в повному обс язі.
2. Визнати протиправними дії Олександрійської об'єд наної державної податкової і нспекції по винесенню 15 липня 2009 року рішення № 0001422320 про за стосування до комунального п ідприємства «Жигулі» Олекса ндрійської міської ради штра фних (фінансових) санкції на п ідставі норм абзацу третього частини першої Указу Презид ента України від 12.06.1995 р № 436/95 «Про застосування штрафних санкц ій за порушення норм з регулю вання готівки» у розмірі 12080 гр н. 25 коп. ( дванадцять тис яч вісімдесят грн. 25 коп.)
3. Скасувати рішення Олек сандрійської об'єднаної де ржавної податкової інспекці ї від 15 липня 2009 року рішення № 0001422320 про застосування до ком унального підприємства «Жиг улі» Олександрійської міськ ої ради, код ЄДРПОУ 23096758, штрафни х (фінансових санкцій) у розмі рі 12080,25 грн. (дванадцять тисяч ві сімдесят грн. 25 коп.).
Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо так у заяву не було подано. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у стро к, постанова суду набирає зак онної сили після закінчення цього строку.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровсь кого апеляційного адміністр ативного суду через Кіровогр адський окружний адміністра тивний суд шляхом подачі в 10- д енний строк з дня її проголош ення, а в разі складення поста нови у повному обсязі відпов ідно до ст. 160 КАС України - з д ня складення постанови у пов ному обсязі, заяви про апеляц ійне оскарження і поданням п ісля цього протягом 20 днів апе ляційної скарги, або в порядк у ч. 5 ст. 186 КАС України.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду Л.І. Хилько
Дата складання та підписання постанови в по вному обсязі 09.11.2009 р.
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2009 |
Оприлюднено | 25.12.2010 |
Номер документу | 6888164 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Хилько Любов Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні