Ухвала
від 01.06.2016 по справі 520/6335/16-к
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ОДЕСИ

Справа № 520/6335/16-к

Провадження № 1-кс/520/1255/16

УХВАЛА

01.06.2016 року місто Одеса

Слідчий суддя Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора Одеської місцевої прокуратури № 1 ОСОБА_3 , ст. слідчого СВ Таїровського ВП Київського ВП в місті Одесі ГУНП в Одеській області ОСОБА_4 , розглянувши у судовому засіданні в залі суду м. Одеса, клопотання ст. слідчого СВ Таїровського ВП Київського ВП в місті Одесі ГУНП в Одеській області ОСОБА_4 , яке погоджене з прокурором Одеської місцевої прокуратури № 1 ОСОБА_3 , про тимчасовий доступ до речей та документів

ВСТАНОВИВ:

З клопотання слідчого вбачається, що Таїровським відділенням Київського відділу поліції у м. Одесі ГУНП в Одеській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження, відомості про яке 15.10.2015 внесені прокуратурою Одеської області до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42015160000000707 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України за фактом зловживання службовими особами Державного підприємства Науково-дослідний інститут « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) (далі- ДП НДІ « ІНФОРМАЦІЯ_1 »), своїм службовим становищем під час відчуження об`єктів державної власності, розташованих за адресою: АДРЕСА_1 , які перебували на балансі ДП НДІ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », що спричинило тяжкі наслідки.

Під час досудового розслідування встановлено, що приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_5 в період з 2004 по 2011 рік посвідчено 5 договорів купівлі-продажу щодо відчуження державного нерухомого майна по АДРЕСА_1 , а саме:

- Договір купівлі продажу будівель та споруд від 21 вересня 2004 року зареєстрованого в реєстрі за №3999, укладений між Верховною Радою України, від імені якої діяв Науково дослідний інститут « ІНФОРМАЦІЯ_1 », в особі директора ОСОБА_6 з одного боку та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » з другого боку, на підставі якого останній придбав 287/1000 частин нежитлової будівлі, розташованої в АДРЕСА_1 загальною площею 7477,1 кв.м.

- Договір купівлі продажу будівель та споруд від 21 вересня 2004 року зареєстрованого в реєстрі за №4000, укладений між Верховною Радою України, від імені якої діяв Науково дослідний інститут « ІНФОРМАЦІЯ_1 », в особі директора ОСОБА_6 з одного боку та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » з другого боку, на підставі якого останній придбав 31/1000 частин нежитлової будівлі, розташованої в АДРЕСА_1 загальною площею 808 кв.м.

- Договір купівлі продажу будівель та споруд від 15 квітня 2005 року зареєстрованого в реєстрі за №2443, укладений між Верховною Радою України, від імені якої діяв Науково дослідний інститут « ІНФОРМАЦІЯ_1 », в особі директора ОСОБА_6 з одного боку та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » з другого боку, на підставі якого останній придбав 28/1000 частин нежитлової будівлі, розташованої в АДРЕСА_1 загальною площею 740,9 кв.м.

- Договір купівлі продажу будівель та споруд від 30 березня 2010 року зареєстрованого в реєстрі за №453, укладений між Верховною Радою України, від імені якої діяв Науково дослідний інститут « ІНФОРМАЦІЯ_1 », в особі директора ОСОБА_6 з одного боку та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » з другого боку, на підставі якого останній придбав 9/1000 частин нежитлової будівлі, розташованої в АДРЕСА_1 загальною площею 239,7 кв.м.

- Договір купівлі продажу будівель та споруд від 27 грудня 2011 року зареєстрованого в реєстрі за №2347, укладений між Верховною Радою України, від імені якої діяв Науково дослідний інститут « ІНФОРМАЦІЯ_1 », в особі директора ОСОБА_7 з одного боку та ТОВ ВКП « ІНФОРМАЦІЯ_5 » з другого боку, на підставі якого останній придбав 20/1000 частин нежитлової будівлі, розташованої в АДРЕСА_1 загальною площею 517,1 кв.м. Разом з цим, установлено, що нежилі будівлі та споруди (науково-дослідного інституту « ІНФОРМАЦІЯ_1 ») за адресою: АДРЕСА_1 відповідно до свідоцтва про право власності № НОМЕР_2 від 29.10.2001, яке видане ІНФОРМАЦІЯ_6 , належать Державі, в особі Верховної Ради України, на праві державної власності.

Так, відповідно до ст. 1 Закону України «Про приватизацію державного майна», який регулює правові, економічні та організаційні основи приватизації державного майна та майна, що належить АРК, приватизація державного майна - це платне відчуження майна, що перебуває у державній власності, у тому числі разом із земельною ділянкою державної власності, на якій розташований об`єкт, що підлягає приватизації, на користь фізичних та юридичних осіб, які можуть бути покупцями відповідно до цього Закону, з метою підвищення соціально-економічної ефективності виробництва та залучення коштів для здійснення структурної перебудови національної економіки.

Разом з цим, статтею 7 ЗУ «Про приватизацію державного майна» встановлено, шо державну політику в сфері приватизації здійснюють ФДМУ, його регіональні відділення та представництва у районах і містах, органи в АРК, що становлять єдину систему органів приватизації в Україні. Державні органи приватизації у межах своєї компетенції здійснюють визначені повноваження, серед яких зокрема і здійснення повноважень власника державного майна у процесі приватизації, продаж майна, що перебуває у державній власності, в процесі приватизації, контроль виконання умов договорів купівлі-продажу державного майна.

Відповідно до пункту 4 Положення про порядок відчуження основних засобів, що є державною власністю, затвердженого наказом ФДМУ №1477 від 30.07.1999 (в редакції наказу ФДМУ від 29.03.2004 №604) (далі- Положення), (чинне на момент укладення зазначених договорів купівлі-продажу від 21.09.2004, 15.04.2005) відчуження майна державного підприємства, його структурного підрозділу, функції управління яким в установленому порядку передані державним органам приватизації, здійснюється безпосередньо підприємством після отримання погодження державного органу приватизації, який здійснює функції управління цим підприємством. Крім цього, згідно із приписами вказаного Положення, відчуження державного майна шляхом його продажу здійснюється виключно на конкурентних засадах- через біржі, на аукціоні, за конкурсом. Пунктом 22 Положення встановлено, що дозвіл (погодження) щодо відчуження державного майна надається листом (укладенням договору доручення) відповідного державного органу приватизації, яким визначаються умови продажу майна.

Окрім цього, Постановою КМУ від 06.06.2007 №803 (із змінами) затверджено Порядок відчуження об`єктів державної власності (далі-Порядок), (чинний на момент укладення зазначених договорів купівлі-продажу від 30.03.2010,27.12.2011). Відповідно до пункту 6 Порядку відчуження майна здійснюється безпосередньо суб`єктом господарювання на балансі якого перебуває таке майно, лише після надання на це згоди або дозволу відповідного суб`єкта управління майном. Також, відповідно до Порядку, рішення про надання згоди на відчуження нерухомого майна, повітряних та морських суден, суден внутрішнього плавання та рухомого складу залізничного транспорту приймається суб`єктами управління лише за погодженням з ІНФОРМАЦІЯ_7 .

В свою чергу, вивченням матеріалів нотаріальних справ, отриманих в порядку тимчасового доступу до речей і документів, за зазначеними трьома договорами купівлі-продажу будівель та споруд від 21.09.2004, 15.04.2005, було встановлено, що при укладені вказаних договорів державні органи приватизації - ІНФОРМАЦІЯ_7 та його регіональні відділення у ньому участі не приймали.

Натомість, ІНФОРМАЦІЯ_8 19.12.2003 укладено договір купівлі продажу інших 63/1000 частин нежитлових будівель та споруд, того самого об`єкта нерухомості, який перебував в управлінні науково дослідного інституту « ІНФОРМАЦІЯ_1 », тобто у відповідності із встановленим законом порядком відчуження нерухомого майна.

Наказом Міністерства юстиції України від 07.02.2002 №7/5 затверджено тимчасове положення про порядок реєстрації прав власності на нерухоме майно.

Відповідно до п.1.3 вказаного положення (діяло на момент укладення вищевказаних договорів купівлі продажу) повноваження державну реєстрацію прав власності на нерухоме майно здійснюють підприємства бюро технічної інвентаризації (далі - БТІ) у межах визначених адміністративно-територіальних одиниць на підставі відповідних рішень виконавчих органів місцевого самоврядування.

Документи, на підставі яких проводиться така реєстрація, зберігаються у вказаних Бюро технічної інвентаризації, в даному випадку в КП « ІНФОРМАЦІЯ_9 » Одеської міської ради.

В судовому засідання прокурор та слідчий підтримали клопотання та просили суд задовольнити його вказуючи, що під час досудового розслідування, з метою надання відповідної кримінально-правової кваліфікації незаконним діям осіб, виникла необхідність у встановленні обставин, що мають значення для кримінального провадження, а саме з метою встановлення обставин подальшої державної реєстрації (перереєстрації) права власності на нежилі будівлі та споруди за адресою: АДРЕСА_1 відповідно до раніше укладених договорів купівлі-продажу у КП « ІНФОРМАЦІЯ_9 » ОМР є необхідність у проведенні заходу забезпечення кримінального провадження-тимчасового доступу до речей і документів, а саме отримання доступу до матеріалів інвентаризаційної справи на об`єкт нерухомого майна за адресою: АДРЕСА_1 (з урахуванням корпусів, дробів та літер) із можливістю ознайомитись з ними, зробити їх копії. При цьому, вказана вище інвентаризаційна справа зберігається в КП « ІНФОРМАЦІЯ_9 » ОМР, яке розташоване за адресою: АДРЕСА_2 .

Згідно ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).

У відповідності ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, вислухавши думку прокурора та слідчого, які підтримали клопотання, беручи до уваги вищевикладене та враховуючи, що вказані документи як самі по собі, так і в сукупності з іншими речами та документами кримінального провадження мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, мають обмежений термін зберігання, та їх не вилучення може призвести до знищення у зв`язку із закінченням строку зберігання, а також не досягнення мети отримання доступу до них, слідчий суддя приходить до переконання, що клопотання слідчого є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню в повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 93, 156-160, 163-166, 309, 369-372, КПК України, слідчий суддя,

УХВАЛИВ:

Клопотання ст. слідчого СВ Таїровського ВП Київського ВП в місті Одесі ГУНП в Одеській області ОСОБА_4 , яке погоджене з прокурором Одеської місцевої прокуратури № 1 ОСОБА_3 , про тимчасовий доступ до речей та документів задовольнити.

Зобов`язати представників (співробітників) КП « ІНФОРМАЦІЯ_9 » ОМР надати (забезпечити) ст. слідчому СВ Таїровського відділення Київського ВП у м. Одесі ГУНП в Одеській області ОСОБА_4 та/або оперативним уповноваженим УЗЕ в Одеській області ДЗЕ НП України ОСОБА_8 та/або іншим оперативиним уповноваженим УЗЕ в Одеській області ДЗЕ НП України за дорученням слідчого в порядку ст. 40 КПК України, тимчасовий доступ до матеріалів інвентаризаційної справи на об`єкт нерухомого майна за адресою: АДРЕСА_1 (з урахуванням корпусів, дробів та літер) із можливістю ознайомлення з ними та вилучення їх копій, які перебувають у володінні Комунального підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_10 » Одеської міської ради, розташованого за адресою: АДРЕСА_2

Виконання ухвали доручити ст. слідчому СВ Таїровського відділення Київського ВП у м. Одесі ГУНП в Одеській області ОСОБА_4 та/або оперативним уповноваженим УЗЕ в Одеській області ДЗЕ НП України ОСОБА_8 та/або іншим оперативиним уповноваженим ІНФОРМАЦІЯ_11 за дорученням слідчого в порядку ст. 40 КПК України

Роз`яснити, що у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Строк дій ухвали слідчого судді не може перевищувати 1 (одного) місяця з дня постановлення ухвали.

Ухвала слідчого судді про тимчасовий доступ до речей і документів набирає законної сили з моменту її оголошення. Ухвала є обов`язковою для осіб, які беруть участь у кримінальному провадженні, а також для всіх фізичних та юридичних осіб, органів державної влади та місцевого самоврядування, їх службових осіб і підлягає виконанню на всій території України.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення01.06.2016
Оприлюднено14.03.2023

Судовий реєстр по справі —520/6335/16-к

Ухвала від 01.06.2016

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Іванчук В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні