243/8148/17
1-кс/243/815/2017
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 вересня 2017 року м. Слов`янськ
Слідчий суддя Слов`янського міськрайонного суду Донецької області ОСОБА_1
при секретарі ОСОБА_2 ,
за участю:
слідчого ОСОБА_3 ,
прокурора ОСОБА_4 ,
розглянувши в судовому засіданні в залі № 11 Слов`янського міськрайонного суду Донецької області клопотання слідчого СВ Слов`янського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Донецькій області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 щодо надання дозволу посадовим особам Головного управління Дергеокадастру у Донецькій області на проведення обстеження земельної ділянки за матеріалами досудового розслідування, внесеного до ЄРДР за № 42017051720000188 від 04.08.2017 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 239 КК України, -
В С Т А Н О В И В:
13 вересня 2017 року до Слов`янського міськрайонного суду звернувся слідчий СВ Слов`янського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Донецькій області старший лейтенант поліції ОСОБА_3 з клопотанням, погодженим прокурором Слов`янської місцевої прокуратури ОСОБА_4 , в якому просить надати дозвіл посадовим особам Головного управління Дергеокадастру у Донецькій області на проведення обстеження земельної ділянки.
З клопотання видно, що слідчим відділом Слов`янського ВП ГУНП в Донецькій області проводиться досудове розслідування за фактом забруднення земель відходами чи іншими матеріалами шкідливими для життя, здоров`я людей, або довкілля внаслідок порушення спеціальних правил, якщо це створило небезпеку для життя, здоров`я людей чи довкілля, відомості про який 04.08.2017 внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань під № 42017051720000188 за ознаками злочину, передбаченого ч. 1 ст. 239 КК України.
Досудовим розслідуванням кримінального провадження встановлено, що громадяни ОСОБА_5 та ОСОБА_6 є власниками земельних ділянок за кадастровими номерами 1424256500:01:000:0184 та 1424256500:01:000:0371 відповідно. Зазначені земельні ділянки розташовані на території Черкаської селищної ради та повинні використовуватися для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, проте з невідомих причин на протязі тривалого часу за вказаним призначенням не використовуються. Натомість встановлено, що на протязі тривалого періоду часу Товариство з обмеженою відповідальністю «Слов`янська птахофабрика» (ЄРДПОУ 39552652) організовує на зазначених вище земельних ділянках складування пташиного посліду, що є грубим порушенням санітарних норм та земельного законодавства України, оскільки створюють небезпеку для життя, здоров`я людей чи довкілля.
Окрім того, на адресу Черкаського селищного голови від мешканців с. Шнурки Слов`янського району неодноразово надходили скарги щодо забруднення території селища відходами, що є причиною порушення нормальних умов проживання місцевого населення.
Відповідно до п. 3.14 Ветеринарно-санітарних правил для птахівницьких господарств і вимог до їх проектування, затверджених наказом Головного державного інспектора ветеринарної медицини України № 53 від 03.07.2001, територію птахівничих господарств постійно підтримують у чистоті. Біля кожного приміщення (пташника) обладнують відповідні ємкості для посліду, сміття, які спеціальним транспортом, закріпленим за даною зоною, щодня відвозять у цех переробки на пудрет або в послідосховища для біотермічного знезаражування. Вивезення посліду на поля без знезаражування забороняється.
п. 3.25 вказаних правил визначено, що для збирання сміття встановлюють ящики з кришками. Пташиний послід регулярно відвозять спеціальним транспортом у послідосховище (склад).
п. 4.15 встановлено, що склад пташиного посліду, місця його переробк й утилізації розміщуються з навітряного боку надходження повітря на відстані 1,5 - 3,0 км від основних виробничих майданчиків.
Окрім цього, п.3.15 вказаного документу встановлено, що відпрацьовані і забруднені води з пташників і ветеринарно-санітарних об`єктів знезаражують на санітарно-очисній станції. При відсутності системи каналізації обладнують цементовані колодязі-відстійники для збору відпрацьованих вод. У цих колодязях воду хлорують і вивозять у спеціально відведене місце (відповідно до діючих ветеринарних та ветеринарно-санітарних норм).
Згідно до п. 3.3 Інструкції в проведенні санітарної обробки-дезінфекції, дезінсекції та дератизації об`єктів птахівництва, затвердженої наказом Державного департаменту ветеринарної медицини Мінагрополітики України №69 від 20.06.2007, підстилку, послід, залишки корму, зібрані в таких приміщеннях, відправляють на утилізацію згідно з існуючим порядком.
п. 4.6 вказаної інструкції встановлено, що територію ферми та вигульні дворики перед проведенням дезінфекції очищають від сміття, посліду та вивозять з дотриманням відповідних заходів безпеки на спеціальні площадки для знезараження або спалюють.
Частиною 9 зазначеної інструкції встановлено,що видалення, обробка, зберігання, транспортування та використання посліду проводять з урахуванням вимог охорони навколишнього середовища щодо забруднення та унеможливлення інфікування людей і тварин. Послід транспортують та використовують окремо від твердих побутових відходів населених пунктів, а стічні води птахогосподарств обробляють на очисних спорудах разом з побутовими стоками підприємств та поселень. Елементи системи видалення, знезаражування, зберігання та підготовки до використання посліду виконують з гідроізоляцією, яка виключає проникнення їх у підземні та поверхневі води і розсіювання збудників інфекційних хвороб у навколишнє середовище. Споруди для складування посліду, місця його переробки й утилізації розміщують щодо пташників з навітряного боку домінуючого напрямку вітру в теплий період року та нижче водозабірних споруд. Їх споруджують за межами огорожі птахоферми згідно з ветсанправилами для птахогосподарств на відстані 1,5-3 км від основних виробничих майданчиків. Територію споруди огороджують парканом заввишки не нижче 1,5м, обсаджують багатолітніми лісонасадженнями (ширина лісосмуги не менше 10 м), обладнують проїзди, під`їзну дорогу, дезбар`єри тощо. Для складування посліду споруджують сховище секційного типу та відповідні площадки з твердим покриттям. Сховище обладнують пристроєм для перемішування рідкого посліду. Для транспортування рідкого посліду використовують гідромеханічний транспорт. У птахогосподарствах передбачають спосіб та засоби для знезаражування посліду в залежності від епізоотичної ситуації та ряду інших факторів. При виникненні інфекційних хвороб послід знезаражують одним із таких способів: біологічним, біотермічним (тривале витримування), хімічним (аміаком, формальдегідом тощо), фізичним (термічна обробка, спалювання тощо). Тривале витримування посліду проводять в секційних сховищах, секції якого заповнюють по черзі. У певних випадках послід, сміття, дерев`яний інвентар, картонні ящики тощо спалюють. Контроль за ефективністю знезаражування посліду проводять шляхом санітарно-мікробіологічних досліджень.
Таким чином, у органа досудового розслідування виникли обґрунтовані підстави вважати, що ТОВ «Слов`янська птахофабрика» (ЄРДПОУ 39552652) у своїй діяльності грубо порушує норми ветеринарно-санітарних правил та інструкції в проведенні санітарної обробки-дезінфекції, дезінсекції та дератизації об`єктів птахівництва, що може свідчити про можливість порушення чинного законодавства у сфері використання та охорони земель, водних ресурсів та атмосферного повітря.
У зв`язку з викладеним, з метою встановлення фату забруднення, виникла необхідність в ініціюванні проведення обстеження земельних ділянок за кадастровими номерами 1424256500:01:000:0334 та 1424256500:01:000:0371, розташованих на території Черкаської селищної ради Слов`янського району, Донецької області.
Згідно до відповіді Міськрайонного управління Держгеокадастру у Слов`янському районі та м. Слов`янську, земельна ділянка з кадастровим номером 1424256500:01:000:0334 враховується за ОСОБА_5 , яка прийняла спадщину після ОСОБА_7 . Окрім того, інформації щодо власника земельної ділянки за кадастровим номером 1424256500:01:000:0371 в Національній кадастровій системі відсутня.
Відповідно до ст. 16 Закону України «Про органи центральної влади», основними завданнями центральних органів виконавчої влади є здійснення державного нагляду (контролю) , здійснення інших завдань, визначених законами України.
Відповідно до п. 1 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів Українивід 14 січня 2015 р. № 15, Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.
Відповідно до п.п. 25? п. 4 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань організовує та здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, у тому числі за: веденням державного обліку і реєстрацією земель, достовірністю інформації про наявність та використання земель; дотриманням вимог земельного законодавства в процесі укладання цивільно-правових договорів, передачі у власність, надання у користування, в тому числі в оренду, вилучення (викупу) земельних ділянок; дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю; проведенням землеустрою, виконанням заходів, передбачених проектами землеустрою, зокрема за дотриманням власниками та користувачами земельних ділянок вимог, визначених у проектах землеустрою; розміщенням, проектуванням, будівництвом та введенням в експлуатацію об`єктів, що негативно впливають або можуть вплинути на стан земель; використанням земельних ділянок відповідно до цільового призначення; дотриманням органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування вимог земельного законодавства з питань передачі земель у власність та надання у користування, зокрема в оренду, зміни цільового призначення, вилучення, викупу, продажу земельних ділянок або прав на них на конкурентних засадах та інше.
Наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 30.12.2016 № 361 затверджено Положення про управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області, і яке, згідно з п. 1 Положення є структурним підрозділом Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області, юрисдикція якого поширюється на територію Донецької області.
Відповідно до п. 4 Положення, управління до покладених на нього завдань здійснює державний нагляд (контроль) у частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, в тому числі виконання умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту під час проведення гірничодобувних, геологорозвідувальних, будівельних та інших робіт пов`язаних із порушенням ґрунтового покриву; дотримання вимог земельного законодавства в процесі укладання цивільно-правових договорів, передачі у власність, надання у користування, в тому числі в оренду, вилучення (викупу) земельних ділянок; розміщенням, проектуванням, будівництвом та введенням в експлуатацію об`єктів, які негативно впливають або можуть вплинути на стан земель; здійснення заходів, передбачених відповідними робочими проектами землеустрою щодо захисту земель від водної і вітрової ерозії, селів, підтоплення, заболочення, засолення, солонцювання, висушування, ущільнення та інших процесів, що призводять до погіршення стану земель, а також щодо недопущення власниками та користувачами земельних ділянок псування земель шляхом їх забруднення хімічними та радіоактивними речовинами і стічними водами, засмічення промисловими, побутовими та іншими відходами, заростання чагарниками, дрібноліссям та бур`янами; у частині родючості ґрунтів за: зміною показників якісного стану ґрунтів у результаті проведення господарської діяльності на землях сільськогосподарського призначення; своєчасним проведенням підприємствами, установами, організаціями всіх форм власності заходів щодо збереження, відтворення та підвищення родючості ґрунтів; стан, придатний для використання за призначенням; вносить у встановленому порядку до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування клопотання щодо: приведення у відповідальність до законодавства прийнятих ними рішень з питань регулювання земельних відносин, використання та охорони земель; обмеження або зупинення освоєння земельних ділянок у разі розробки корисних копалин, у тому числі торфу, проведення геологорозвідувальних, пошукових та інших робіт з порушенням вимог земельного законодавства; припинення будівництва та експлуатації об`єктів у разі порушення вимог земельного законодавства до повного усунення виявлених порушень і ліквідації їх наслідків; припинення права користування земельною ділянкою відповідно до закону; розраховує розмір шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання їх не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву без спеціального дозволу та вживає заходів щодо її відшкодування в установленому законодавством порядку; здійснює інші повноваження, визначенні законодавством.
Наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 03.03.2015 № 29 затверджено Положення про Головне управління Держгеокадастру в Донецькій області.
Згідно до ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Отже, перевірка в кримінальному провадженні не захід забезпечення кримінального провадження, в розумінні визначеному в розділі ІІ КПК України, а відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України є законним способом збирання стороною обвинувачення доказів.
Згідно положень чинного законодавства України слідчий або прокурор у кримінальному провадженні, не можуть самостійно ініціювати питання про призначення відповідної перевірки або обстеження.
Так, відповідно до пп. б, п. 12 Прикінцевих положень Закону України «Про Прокуратуру» від 14.10.2014 № 1697-VII у Кримінально процесуальному кодексі України виключено положення п.6 ч.2 ст. 36 КПК України, відповідно до якого прокурор був уповноваженим призначати ревізії та перевірки в порядку, передбаченому законом.
Відповідно до пп. в, п. 12 Прикінцевих положень Закону України «Про прокуратуру» від 14.10.2014 № 1697-VII у Кримінальному процесуальному кодексі України виключено пункт 4 частини другої статті 40, відповідно до якого слідчий уповноважений призначати ревізії та перевірки в порядку, передбаченому законом.
Згідно з п. 2 ч. 1 Постанови КМУ «Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» № 408 від 13.08.2014р., надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.
Таким чином, законом встановлено судовий контроль за дотриманням законності та обґрунтованості втручання у господарську діяльність, зумовлену потребами досудового розслідування задля досягнення його дієвості.
Згідно відомостей Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України Головне управління Держгеокадастру у Донецькій області (ЄДРПОУ 39767332, юридична адреса: 84102, Донецька область, м. Костянтинівка, вулиця Європейська, будинок 13), зареєстрований 27.04.2015 в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України номер запису: 1274102 0000 011596.
Результати проведеної Головним управлінням Держгеокадастру у Донецькій області перевірки матимуть суттєве доказове значення в рамках досудового розслідування, оскільки під час проведеної перевірки будуть встановлені наступні факти:
- чи використовуються земельні ділянки, з кадастровими номерами 1424256500:01:000:0334 та 1424256500:01:000:0371 відповідно до цільового призначення;
- чи забруднені землі сільськогосподарського призначення, з кадастровими номерами 1424256500:01:000:0334 та 1424256500:01:000:0371 хімічними та радіоактивними речовинами;
- чи спричинена шкода внаслідок їх забруднення, її розмір;
- чи існує факт самовільного заняття землі сільськогосподарського призначення з кадастровими номерами 1424256500:01:000:0334 та 1424256500:01:000:0371.
Можливість проведення вказаного обстеження без дозволу слідчого судді відсутня та призведе до істотного порушення інтересів держави, прав людини і основоположних свобод.
Враховуючи вищевикладене, для швидкого розслідування кримінального провадження, досягнення повноти, всебічності та неупередженості досудового розслідування вищезазначеного факту, зокрема для отримання відомостей, котрі є необхідними для належної кваліфікації вчиненого діяння, з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення необхідно отримати результати обстеження земельних ділянок з кадастровими номерами 1424256500:01:000:0334 та 1424256500:01:000:0371 розташованих на території Черкаської селищної ради Слов`янського району Донецької області поблизу с. Шнурки.
Вислухавши пояснення слідчого та прокурора, дослідивши надані матеріали, приходжу до висновку, що клопотання слідчого про надання дозволу посадовим особам Головного управління Дергеокадастру у Донецькій області на проведення обстеження земельної ділянки, підлягає задоволенню.
Під час судового розгляду, на обґрунтування даного клопотання слідчим, надані наступні документи.
Витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42017051720000188 від 04.08.2017 року, правова кваліфікація ч. 1 ст. 239 КК України, відповідно до якого невідомі особи в селі Шнурки Слов`янського району Донецької області земельні ділянки з кадастровими номерами 1424256500:01:000:0184 та 1424256500:01:000:0371 забруднили відходами чи іншими матеріалами, шкідливими для життя, здоровця людей або довкілля.
Акт обстеження земельної ділянки від 14.07.2017 року, відповідно до якого була проведена перевірена земельних ділянок (паїв), які обробляються власниками самостійно. Під час перевірки було виявлено земельну ділянку (пай), яка була засмічена послідом великих об`ємів із смердючим запахом з птахоферм ТОВ «Слов`янська птахофабрика», що є грубим порушенням санітарних норм та Земельного законодавства.
Акт обстеження земельної ділянки від 05.05.2017 року, відповідно до якого була проведена перевірена земельних ділянок (паїв) та було виявлено великі об`єми посліду з птиці на відстані менш ніж 100 м. від людського житла із смердючим запахом.
Заява ОСОБА_8 від 10.04.2017 року на ім`я голови Черкаської селищної ради про забруднення території селища відходами, що є причиною порушення нормальних умов проживання місцевого населення.
Протоколи допитів свідків ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 від 16.08.2017 року, відповідно до яких останні пояснили, що на адресу Черкаського селищного голови від мешканців с. Шнурки Слов`янського району неодноразово надходили скарги щодо забруднення території селища відходами, що є причиною порушення нормальних умов проживання місцевого населення. Під час перевірки ними було встановлено, що вказані земельні ділянки забруднені пташиним послідом великих об`ємів з характерним запахом з птахофабрики ТОВ «Слов`янська птахофабрика»
Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, відповідно до якого Товариство з обмеженою відповідальністю «Слов`янська птахофабрика» (ЄРДПОУ 39552652), зареєстроване за адресою: Донецька область, Слов`янський район, с. Дмитрівка, вул. Мічуріна, буд. 61.
Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, відповідно до якого Головне управління Держгеокадастру в Донецькій області (ЄДРПОУ 39767332), знаходиться за адресою: 85114, Донецька область, м. Костянтинівка, вул. Європейська, 13.
Згідно з ст. 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до п. 3.14 Ветеринарно-санітарних правил для птахівницьких господарств і вимог до їх проектування, затверджених наказом Головного державного інспектора ветеринарної медицини України №53 від 03.07.2001, територію птахівничих господарств постійно підтримують у чистоті. Біля кожного приміщення (пташника) обладнують відповідні ємкості для посліду, сміття, які спеціальним транспортом, закріпленим за даною зоною, щодня відвозять у цех переробки на пудрет або в послідосховища для біотермічного знезаражування. Вивезення посліду на поля без знезаражування забороняється.
п.3.25 вказаних правил визначено, що для збирання сміття встановлюють ящики з кришками. Пташиний послід регулярно відвозять спеціальним транспортом у послідосховище (склад).
п.4.15 встановлено, що склад пташиного посліду, місця його переробк й утилізації розміщуються з навітряного боку надходження повітря на відстані 1,5 - 3,0 км від основних виробничих майданчиків.
Окрім цього, п.3.15 вказаного документу встановлено, що відпрацьовані і забруднені води з пташників і ветеринарно-санітарних об`єктів знезаражують на санітарно-очисній станції. При відсутності системи каналізації обладнують цементовані колодязі-відстійники для збору відпрацьованих вод. У цих колодязях воду хлорують і вивозять у спеціально відведене місце (відповідно до діючих ветеринарних та ветеринарно-санітарних норм).
Згідно до п.3.3 Інструкції в проведенні санітарної обробки-дезінфекції, дезінсекції та дератизації об`єктів птахівництва, затвердженої наказом Державного департаменту ветеринарної медицини Мінагрополітики України №69 від 20.06.2007, підстилку, послід, залишки корму, зібрані в таких приміщеннях, відправляють на утилізацію згідно з існуючим порядком.
п.4.6 вказаної інструкції встановлено, що територію ферми та вигульні дворики перед проведенням дезінфекції очищають від сміття, посліду та вивозять з дотриманням відповідних заходів безпеки на спеціальні площадки для знезараження або спалюють.
Частиною 9 зазначеної інструкції встановлено,що видалення, обробка, зберігання, транспортування та використання посліду проводять з урахуванням вимог охорони навколишнього середовища щодо забруднення та унеможливлення інфікування людей і тварин. Послід транспортують та використовують окремо від твердих побутових відходів населених пунктів, а стічні води птахогосподарств обробляють на очисних спорудах разом з побутовими стоками підприємств та поселень. Елементи системи видалення, знезаражування, зберігання та підготовки до використання посліду виконують з гідроізоляцією, яка виключає проникнення їх у підземні та поверхневі води і розсіювання збудників інфекційних хвороб у навколишнє середовище. Споруди для складування посліду, місця його переробки й утилізації розміщують щодо пташників з навітряного боку домінуючого напрямку вітру в теплий період року та нижче водозабірних споруд. Їх споруджують за межами огорожі птахоферми згідно з ветсанправилами для птахогосподарств на відстані 1,5-3 км від основних виробничих майданчиків. Територію споруди огороджують парканом заввишки не нижче 1,5м, обсаджують багатолітніми лісонасадженнями (ширина лісосмуги не менше 10 м), обладнують проїзди, під`їзну дорогу, дезбар`єри тощо. Для складування посліду споруджують сховище секційного типу та відповідні площадки з твердим покриттям. Сховище обладнують пристроєм для перемішування рідкого посліду. Для транспортування рідкого посліду використовують гідромеханічний транспорт. У птахогосподарствах передбачають спосіб та засоби для знезаражування посліду в залежності від епізоотичної ситуації та ряду інших факторів. При виникненні інфекційних хвороб послід знезаражують одним із таких способів: біологічним, біотермічним (тривале витримування), хімічним (аміаком, формальдегідом тощо), фізичним (термічна обробка, спалювання тощо). Тривале витримування посліду проводять в секційних сховищах, секції якого заповнюють по черзі. У певних випадках послід, сміття, дерев`яний інвентар, картонні ящики тощо спалюють. Контроль за ефективністю знезаражування посліду проводять шляхом санітарно-мікробіологічних досліджень.
Відповідно до п. 1 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів Українивід 14 січня 2015 р. № 15, Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.
Відповідно до п.п. 25? п. 4 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань організовує та здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, у тому числі за: веденням державного обліку і реєстрацією земель, достовірністю інформації про наявність та використання земель; дотриманням вимог земельного законодавства в процесі укладання цивільно-правових договорів, передачі у власність, надання у користування, в тому числі в оренду, вилучення (викупу) земельних ділянок; дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю; проведенням землеустрою, виконанням заходів, передбачених проектами землеустрою, зокрема за дотриманням власниками та користувачами земельних ділянок вимог, визначених у проектах землеустрою; розміщенням, проектуванням, будівництвом та введенням в експлуатацію об`єктів, що негативно впливають або можуть вплинути на стан земель; використанням земельних ділянок відповідно до цільового призначення; дотриманням органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування вимог земельного законодавства з питань передачі земель у власність та надання у користування, зокрема в оренду, зміни цільового призначення, вилучення, викупу, продажу земельних ділянок або прав на них на конкурентних засадах та інше.
Наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 30.12.2016 № 361 затверджено Положення про управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області, і яке, згідно з п. 1 Положення є структурним підрозділом Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області, юрисдикція якого поширюється на територію Донецької області.
Відповідно до п. 4 Положення, управління до покладених на нього завдань здійснює державний нагляд (контроль) у частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, в тому числі виконання умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту під час проведення гірничодобувних, геологорозвідувальних, будівельних та інших робіт пов`язаних із порушенням ґрунтового покриву; дотримання вимог земельного законодавства в процесі укладання цивільно-правових договорів, передачі у власність, надання у користування, в тому числі в оренду, вилучення (викупу) земельних ділянок; розміщенням, проектуванням, будівництвом та введенням в експлуатацію об`єктів, які негативно впливають або можуть вплинути на стан земель; здійснення заходів, передбачених відповідними робочими проектами землеустрою щодо захисту земель від водної і вітрової ерозії, селів, підтоплення, заболочення, засолення, солонцювання, висушування, ущільнення та інших процесів, що призводять до погіршення стану земель, а також щодо недопущення власниками та користувачами земельних ділянок псування земель шляхом їх забруднення хімічними та радіоактивними речовинами і стічними водами, засмічення промисловими, побутовими та іншими відходами, заростання чагарниками, дрібноліссям та бур`янами; у частині родючості ґрунтів за: зміною показників якісного стану ґрунтів у результаті проведення господарської діяльності на землях сільськогосподарського призначення; своєчасним проведенням підприємствами, установами, організаціями всіх форм власності заходів щодо збереження, відтворення та підвищення родючості ґрунтів; стан, придатний для використання за призначенням; вносить у встановленому порядку до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування клопотання щодо: приведення у відповідальність до законодавства прийнятих ними рішень з питань регулювання земельних відносин, використання та охорони земель; обмеження або зупинення освоєння земельних ділянок у разі розробки корисних копалин, у тому числі торфу, проведення геологорозвідувальних, пошукових та інших робіт з порушенням вимог земельного законодавства; припинення будівництва та експлуатації об`єктів у разі порушення вимог земельного законодавства до повного усунення виявлених порушень і ліквідації їх наслідків; припинення права користування земельною ділянкою відповідно до закону; розраховує розмір шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання їх не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву без спеціального дозволу та вживає заходів щодо її відшкодування в установленому законодавством порядку; здійснює інші повноваження, визначенні законодавством.
Наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 03.03.2015 № 29 затверджено Положення про Головне управління Держгеокадастру в Донецькій області.
Відповідно до пп. б, п. 12 Прикінцевих положень Закону України «Про Прокуратуру» від 14.10.2014 № 1697-VII у Кримінально процесуальному кодексі України виключено положення п.6 ч.2 ст. 36 КПК України, відповідно до якого прокурор був уповноваженим призначати ревізії та перевірки в порядку, передбаченому законом.
Відповідно до пп. в, п. 12 Прикінцевих положень Закону України «Про Прокуратуру» від 14.10.2014 № 1697-VII у Кримінальному процесуальному кодексі України виключено пункт 4 частини другої статті 40, відповідно до якого слідчий уповноважений призначати ревізії та перевірки в порядку, передбаченому законом.
Згідно з п. 2 ч. 1 Постанови КМУ «Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» № 408 від 13.08.2014р., надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.
Згідно з п. 2 ч. 1 Постанови КМУ «Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» № 408 від 13.08.2014р., надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.
Приймаючи до уваги, що у ході судового розгляду даного клопотання, слідчим доведено, що для правильного швидкого, об`єктивного та неупередженого розслідування кримінального провадження та фіксації всіх обставин, необхідно проведення обстеження посадовими особами Головного управління Дергеокадастру у Донецькій області земельної ділянки, слідчий суддя вважає, що клопотання підлягає задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись п. 10, ч. 2 ст. 36, п. 5, ч. 2 ст. 40, ч. 2 ст. 93 КПК України, п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» від 13.08.2014 №408; п. 3 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.2014; -
У Х В А Л И В:
Клопотання слідчого СВ Слов`янського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Донецькій області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 щодо надання дозволу посадовим особам Головного управління Дергеокадастру у Донецькій області на проведення обстеження земельної ділянки за матеріалами досудового розслідування, внесеного до ЄРДР за № 42017051720000188 від 04.08.2017 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 239 КК України задовольнити.
Надати дозвіл посадовим особам Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області (ЄДРПОУ 39767332, юридична адреса: 84102, Донецька область, м. Костянтинівка, вулиця Європейська, будинок 13), в період з 12.09.2017 до 12.10.2017 (з врахуванням терміну продовження у разі виникнення необхідності) провести обстеження земельних ділянок з кадастровими номерами 1424256500:01:000:0334 та 1424256500:01:000:0371, розташованих на території Черкаської селищної ради Слов`янського району Донецької області поблизу с. Шнурки, з використанням матеріалів кримінального провадження № 42017051720000188 від 04 серпня 2017 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 239 КК України.
На вирішення інспекторів поставити такі питання:
1) чи використовуються земельні ділянки, з кадастровими номерами 1424256500:01:000:0334 та 1424256500:01:000:0371 відповідно до цільового призначення;
2) чи забруднені землі сільськогосподарського призначення, з кадастровими номерами 1424256500:01:000:0334 та 1424256500:01:000:0371 хімічними та радіоактивними речовинами;
3) чи спричинена шкода внаслідок їх забруднення, її розмір;
4) чи існує факт самовільного заняття землі сільськогосподарського призначення з кадастровими номерами 1424256500:01:000:0334 та 1424256500:01:000:0371.
Ухвала остаточна і оскарженню не підлягає.
Ухвала складена в одному екземплярі в нарадчій кімнаті.
Слідчий суддя
Слов`янського міськрайонного суду ОСОБА_1
Суд | Слов'янський міськрайонний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 14.09.2017 |
Оприлюднено | 08.03.2023 |
Номер документу | 68895098 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Слов'янський міськрайонний суд Донецької області
Сидоренко І. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні