Ухвала
від 12.09.2017 по справі 127/19221/17
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №127/19221/17

Провадження №1-кс/127/8065/17

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 вересня 2017 року Вінницький міський суд Вінницької області

в складі:

слідчого судді ОСОБА_1 ,

при секретарі ОСОБА_2 ,

за участю слідчого ОСОБА_3

розглянувши клопотання слідчогоСВ Вінницького РВП ВВП ГУНП у Вінницькій області ОСОБА_3 про надання дозволу на призначення виїзної позапланової перевірки, -

ВСТАНОВИВ:

Слідчий СВ Вінницького РВП ВВП ГУНП у Вінницькій області капітан поліції ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням про надання дозволу на призначення виїзної позапланової перевірки.

Клопотання мотивовано тим, що СВ Вінницького РВП ВВП ГУНП у Вінницькій області проводиться досудове розслідування кримінального провадження №12017020100000919 від 14.08.2017, за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 240 КК України.

В ході досудового розслідування вказаного кримінального провадження було встановлено, що приватне мале підприємство "Супутник" , яке знаходиться за адресою: Вінницька область Вінницький район с. Якушинці вулиця Барська, 10, без отримання відповідних спеціальних дозволів проводить незаконне видобування корисних копалин загальнодержавного значення.

Відповідно до Водного Кодексу України підземні води належать до державного водного фонду України, а згідно з Кодексом України про надра, вони є частиною надр. Виходить, що це природний ресурс з подвійним правовим режимом і, тому, використовуючи підземні води, слід керуватися і водним законодавством і законодавством про надра.

Фактичні ознаки розмежування загального і спеціального використання надр наводяться у ст. 23 Кодексу України про надра, яка надає власникам земельних ділянок і землекористувачам право без отримання спеціальних дозволів (ліцензій) та без гірничих відводів видобувати для своїх господарських і побутових потреб корисні копалини місцевого значення і торф загальною глибиною розробки до 2 м і прісні підземні води до 20 м та використовувати надра для господарських і побутових потреб. Однак закон не роз`яснює, що розуміти під господарськими і побутовими потребами.

Спеціальне використання надр на праві надрокористування передбачає, відповідно до ст. 19 Кодексу України про надра, отримання спеціального дозволу (ліцензії) на використання надр. Стаття 21 Кодексу про надра стверджує, що видобування прісних підземних вод і розробки родовищ торфу здійснюються без гірничих відводів, але за умови отримання спеціального дозволу (ліцензії).

Фактично від водокористувачів вимагається отримання двох дозвільних документів, що визначено у постановах Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку погодження та видачі дозволів на спеціальне водокористування та внесення змін до постанови Кабміну в$; 10 серпня 1992 року №459» №321 від 13 березня 2002 року та «Про затвердження Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами у 2008 році» №273 від 27 лютого 2008 року.

Зазначені постанови вимагають отримання таких двох дозволів:

- на спеціальне водокористування, відповідно до ст. 49 Водного кодексу України;на користування надрами для видобування корисних копалин, на підставі ст. 16 Кодексу України про надра (Державного комітету природних ресурсів про що зазначалося вище).

Таким чином, здійснення однієї і тієї ж дії - видобування (забору) підземної води, потребує оформлення двох різних дозволів.

Проведеними заходами встановлено, що Мале приватне підприємство «СУПУТНИК» (ЄДРПОУ 14260874) зареєстроване 15.01.1992, місцезнаходження юридичної особи Чернівецької область, м. Чернівці, вул. Головна, буд. 246 П, засновником, керівником та кінцевим бенефіціарним власником являється ОСОБА_4 , основний вид економічної діяльності: забір, очищення та постачання води. В мережі «ІНТЕРНЕТ» у відкритому доступі наявний офіційний веб-сайт МПП «СУПУТНИК» з адресою «http://dolina-plus.com.ua», згідно якого на сторінці міститься наступна інформація: місце знаходження - Україна, м. Вінниця, Вінницька обл., Вінницький район, с. Якушинці, вул. Барська №10, відображено інформацію про здійснення реалізації води питної на території м. Вінниця під торговою маркою ««Долина плюс» джерельна питна вода»», а також наявний графік доставки води по (місту, в якому відображено графік реалізації по районах міста та режим реалізації на 14 маршрутах.

Згідно з інформацією Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку, МПП «СУПУТНИК» 30.12.2013 набуло право оренди землі на земельні ділянки загальною площею 0,4956 га, що знаходяться за адресою: АДРЕСА_1 , та належать на праві приватної власності ОСОБА_4 , який являється директором МПП «Супутник». Крім того, в даній інформації зазначено цільове призначення, а саме, - для розміщення та експлуатації основних, підсобних підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництво та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води).

Згідно інформації Департаменту екології та природних ресурсів у Вінницької ОДА, щодо наявності дозволу на спецводокористування на території Вінницької області в МПП «СУПУТНИК», 30.06.2017 отримано відповідь про те, що МПП «Супутник» не звертався за отриманням дозволу на спецводокористування. Крім того, відповідно до інформації Державного науково-виробничого підприємства «Державний інформаційний геологічний фонд України», про наявність в МПП «СУПУТНИК» дозволів на користування надрами для видобування корисних копалин, отримано інформацію про те, що в МПП «СУПУТНИК» був наявний спеціальний дозвіл на користування надрами, №3965, виданий 14.07.2006, для промислової розробки родовищ, а саме, Родовище - Долинське, Джерело - №1, місцезнаходження с. Товтри, Заставнівський район, Чернівецька область, який 26.03.2013 анульовано, інформації про інші дозволи не значиться.

Згідно з п. 2 ч. 1 постанови Кабінету Міністрів України «Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» №408 від 13.08.2014, надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених КПК України.

Відповідно до ст.. 20-2 ЗУ «Про охорону навколишнього природного середовища» та Положення про Державну екологічну інспекцію, затвердженого Указом Президента України від 13.04.2011, центральним органом виконавчої влади, який утворюється для забезпечення реалізації державної політики (контролю) у сфері охорони навколишнього середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, є Державна екологічна інспекція, яка в межах своїх повноважень здійснює нагляд за дотриманням законодавства.

Відповідно до п. 5, 12 ст. 6 Положення про Державну екологічну інспекцію, для виконання покладених на неї завдань має право проводити перевірки з питань, що належать до її компетенції, розраховувати розмір збитків, заподіяних державі внаслідок порушення природоохоронного законодавства.

На підставі викладеного, зважаючи на необхідність встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, необхідно провести виїзну перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства України МПП «СУПУТНИК» (ЄДРПОУ 14260874), під час здійснення діяльності за адресою: Вінницька область, Вінницький район,с. Якушинці, вул. Барська, 10, просив задовольнити клопотання.

В судовому засіданні слідчий клопотання підтримав за обставин, викладених у ньому.

Суд вважає можливим розглянути клопотання у відсутності представника відповідно до вимог ст. 163 КПК України.

Суд, вислухавши пояснення слідчого, дослідивши матеріали кримінального провадження, клопотання слідчого, дійшов висновку, що клопотання є доведеним, а тому підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів, серед іншого, шляхом отримання від органів державної влади актів перевірок.

Згідно з ч. 2 ст. 94 КПК України одним із процесуальних джерел доказів є документи, до яких пунктом 4 частини другої статті 99 КПК України віднесено і акти перевірок.

Підпунктом 20.1.4 статті 20 Податкового кодексу України (далі ПК України) контролюючі органи наділені правом проводити відповідно до законодавства перевірки платників податків.

Відповідно до пп. 78.1.11 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: отримано судове рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки або постанову органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону.

На даний час з КПК України виключено п. 6 ч. 2 ст. 36 та п. 4 ч. 2 ст. 40, якими прокурору, який здійснює нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням, та слідчому надавались повноваження призначати ревізії та перевірки у порядку, визначеному законом.

Приймаючи до уваги викладене, зважаючи на те, що слідчим в судовому засіданні доведено необхідність проведення перевірки, суд вважає, що є достатні підстави для надання дозволу на призначення позапланової перевірки МПП «СУПУТНИК» .

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 93, 94, 159-164, 309, 395 КПК України, ст. 20, 36, 40 Податкового кодексу України, слідчий суддя,-

УХВАЛИВ:

Клопотання задовольнити.

Призначити по кримінальному провадженню № 12017020100000919 від 14.08.2017 проведення виїзної позапланової перевірки вимог природоохоронного законодавства України МПП «СУПУТНИК» (ЄДРПОУ 14260874), під час здійснення діяльності за адресою: Вінницька область, Вінницький район,с. Якушинці, вул. Барська, 10.

Проведення даної перевірки доручити Державній екологічній інспекції у Вінницькій області.

Строк проведення перевірки визначити протягом 30 - денного терміну з моменту постановлення ухвали.

Ухвала слідчого судді не підлягає апеляційному оскарженню, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження.

Слідчий суддя

Дата ухвалення рішення12.09.2017
Оприлюднено07.03.2023

Судовий реєстр по справі —127/19221/17

Ухвала від 12.09.2017

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Михайленко А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні