ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 вересня 2017 року Справа № 803/1015/17
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Плахтій Н.Б.,
при секретарі Головатій І.В.,
за участю представника позивача Кушнір Ю.В.,
представника відповідача Пилипчук І.Л.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Спецрембуд-1 про стягнення податкового боргу,
ВСТАНОВИВ:
10 серпня 2017 року Луцька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Волинській області (далі - Луцька ОДПІ) звернулась з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Спецрембуд-1 (далі - ТзОВ Спецрембуд-1 ) про стягнення податкового боргу в сумі 132 823 грн. 46 коп.
Відповідно до заяви про зменшення позовних вимог від 11 вересня 2017 року (а.с.74-75) позивач просить стягнути з відповідача податкову заборгованість в розмірі 98 608 грн. 97 коп., з яких: 98 590 грн. 87 коп. по земельному податку з юридичних осіб, в тому числі 96 613 грн. 20 коп. несплаченого грошового зобов'язання, 1 977 грн. 67 коп. пені; 18 грн. 10 коп. з податку на прибуток приватних підприємств.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач є платником податків і зборів, передбачених статтею 9 Податкового кодексу України (далі - ПК України), однак всупереч вимогам статті 36 ПК України не виконує свого обов'язку щодо своєчасності та повноти сплати податків та зборів в порядку і строки, визначені цим Кодексом, в зв'язку з чим у відповідача виник податковий борг по земельному податку з юридичних осіб в розмірі 98 590 грн. 87 коп. і з податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 18 грн. 10 коп. Позивачем в установлені законом строки вживались заходи щодо стягнення заборгованості шляхом надіслання податкової вимоги №7210-17 від 15 червня 2016 року, однак дані заходи не призвели до повного погашення податкового боргу відповідачем. Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20, пункту 95.3 статті 95 ПК позивач просить стягнути з відповідача кошти в розмірі 98 608 грн. 97 коп. для погашення податкового боргу з рахунків у банку, що обслуговують платника податків.
Відповідно до письмових заперечень проти адміністративного позову від 28 серпня 2017 року (а.с.36-37), пояснень по справі від 13 вересня 2017 року (а.с.82-84) відповідач позовні вимоги визнав частково - на суму 81 044 грн. 96 коп., з яких: 81 026 грн. 86 коп. податкової заборгованості по земельному податку, 18 грн. 10 коп. - з податку на прибуток приватних підприємств. Проти позову в частині стягнення податкового боргу з земельного податку в розмірі 17 564 грн. 01 коп. заперечив (в тому числі 1 977 грн 67 коп. пені), оскільки вважає, що товариство сплатило зазначену суму податкового зобов'язання, що стверджується відповідними платіжними дорученнями, а спрямування контролюючим органом цих коштів на погашення податкової заборгованості за попередні періоди є протиправним. Також, позивач зазначив, що нарахування пені в сумі 1 977 грн. 67 коп. є необґрунтованим, оскільки позивачем на надано розрахунку: не вказано періодів нарахування і сум, на які таке нарахування здійснене.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала з підстав, зазначених в позовній заяві, із врахуванням заяви про зменшення позовних вимог просила позов задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги визнала частково - на суму 81 044 грн. 96 коп., в решті позовних вимог просила відмовити з підстав, зазначених в письмових заперечень проти адміністративного позову та поясненнях по справі.
Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі, дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення повністю з огляду на наступне.
Судом встановлено, ТзОВ Спецрембуд-1 03 вересня 1997 року зареєстроване як суб'єкт господарювання, перебуває на податковому обліку з 05 вересня 1997 року в контролюючих органах як платник податків (а.с.6-7), має відкриті рахунки в банківських установах (а.с.8).
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до пункту 15.1 статті 15 Податкового кодексу платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Згідно з підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно з підпунктом 14.1.162, 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов'язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки. Податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до пункту 54.1 статті 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Пунктом 38.1 статті 38 ПК України передбачено, що виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Як свідчать матеріали справи, станом на 08 вересня 2017 року за відповідачем рахується податковий борг у загальній сумі 98 608 грн. 97 коп. з яких: 98 590 грн 87 коп. по земельному податку з юридичних осіб (96 613 грн 20 коп. - сума несплаченого грошового зобов'язання, самостійно визначеного платником у податкових деклараціях з плати за землю, 1 977 грн. 67 коп. - сума пені); 18 грн. 10 коп. з податку на прибуток приватних підприємств, про що зазначено у довідці про наявність боргу по платежах до бюджету та підтверджується зворотнім боком облікової картки платника по вказаних платежах (а.с.76, 77-78).
Податковий борг по земельному податку за грудень 2016 року в розмірі 11 292 грн. 23 коп. у відповідача виник через несплату самостійно узгоджених сум податкового зобов'язання, визначених в податковій декларації з плати за землю за 2016 рік №9020411624 від 19 лютого 2016 року та уточнюючій податковій декларації з плати за землю за 2016 рік №9032491206 від 11 березня 2016 року (а.с.16, 17); податковий борг по земельному податку за січень-липень 2017 року в розмірі 85 320 грн. 97 коп. у відповідача виник через несплату самостійно узгоджених сум податкового зобов'язання, визначених в податковій декларації з плати за землю за 2017 рік №9021439800 від 16 лютого 2017 року (а.с.18). Крім того, контролюючим органом нараховано відповідачу пеню в розмірі 1 977 грн. 67 коп. за порушення строку сплати грошового зобов'язання.
Податковий борг з податку на прибуток підприємств за 2016 рік в розмірі 18 грн. 10 коп. у відповідача виник через неповну сплату самостійно узгодженої суми податкового зобов'язання, визначеної в податковій декларації з податку на прибуток підприємств за 2016 рік №9269915458 від 09 лютого 2017 року (а.с.11-13).
Отже, як вбачається із довідки про наявність боргу по платежах до бюджету та даних зворотнього боку облікової картки платника ТзОВ Спецрембуд-1 , з врахуванням пені у розмірі 1 977 грн. 67 коп., податковий борг відповідача становить 98 608 грн. 97 коп.
Відповідно до частин першої, третьої статті 136 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) відповідач може визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи. Судове рішення у зв'язку з визнанням адміністративного позову ухвалюється за правилами, встановленими статтями 112, 113 цього Кодексу.
Як встановлено частиною 4 статті 112 КАС України суд не приймає визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.
Відповідно до частини третьої статті 72 КАС України обставини, які визнаються сторонами, можуть не доказуватися перед судом, якщо проти цього не заперечують сторони і в суду не виникає сумніву щодо достовірності цих обставин та добровільності їх визнання.
Перевіривши заяву відповідача про визнання адміністративного позову в частині позовних вимог про стягнення податкового боргу в розмірі 81 044 грн. 96 коп. (81 026 грн. 86 коп. - по земельному податку, 18 грн. 10 коп. - з податку на прибуток приватних підприємств) суд вважає, що таку заяву слід прийняти, та постановити рішення про задоволення адміністративного позову в цій частині, оскільки таке визнання адміністративного позову не суперечить закону та не порушує чиї-небудь права, свободи або інтереси.
Водночас, суд не приймає до уваги заперечень відповідача проти позову в частині стягнення 17 564 грн. 01 коп. податкового боргу з земельного податку, в тому числі - 1 977 грн. 67 коп. пені з огляду на наступне.
Відповідно до пункту 87.9 статті 87 ПК України у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов'язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до статті 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.
Спрямування коштів платником податків на погашення грошового зобов'язання перед погашенням податкового боргу забороняється, крім випадків спрямування цих коштів на виплату заробітної плати та єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Таким чином, вказаною нормою визначено обов'язок контролюючого органу щодо зарахування коштів в рахунок погашення податкового боргу із дотриманням черговості його виникнення; заборону щодо спрямування коштів платником податків на погашення грошового зобов'язання перед погашенням податкового боргу.
Як установлено судом, грошові кошти, сплачені відповідачем на підставі платіжних доручень №843 від 20 жовтня 2015 року, №850 від 13 листопада 2015 року, №215 від 26 квітня 2017 року, №222 від 28 квітня 2017 року, №268 від 09 серпня 2017 року, контролюючим органом зараховувались в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення, в межах строків, визначених статтею 102 ПК України, незалежно від напряму сплати, визначеного товариством (а.с.20-24).
Наведене спростовує твердження відповідача щодо протиправного неспрямування сплачених коштів відповідно до призначення платежу, зазначеного в платіжних дорученнях товариством.
Крім того, згідно з підпунктами 129.1.1, 129.1.2, 129.1.3 пункту 129.1 статті 129 ПК України нарахування пені розпочинається: при нарахуванні суми грошового зобов'язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов'язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження); при нарахуванні суми податкового зобов'язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов'язаних з проведенням податкових перевірок, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження); при нарахуванні суми податкового зобов'язання, визначеного платником податків або податковим агентом, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання.
Відповідно до пунктів 129.4, 129.5 статті 129 ПК України на суми грошового зобов'язання, визначеного підпунктами 129.1.1 та 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог цього Кодексу, коли її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов'язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
На суми грошового зобов'язання, визначеного підпунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
Зазначений розмір пені застосовується щодо всіх видів податків, зборів та інших грошових зобов'язань, крім пені, яка нараховується за порушення строку розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності, що встановлюється відповідним законодавством.
Відповідно до пункту 1 розділу 7 Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 №422 (далі - Порядок №422), пеня нараховується після закінчення строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу. При цьому ж визначено, що при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків контролюючими органами пеня нараховується після спливу 90 днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного ПК України
Наведені норми Порядку №422 дають підстави дійти висновку про те, що пеня позивачем нарахована на суму податкового боргу після спливу 90 днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, як це визначено статтею 129 ПК України, за кожний календарний день прострочення у його сплаті, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
Таким чином, встановлені судом обставини та надані позивачем докази підтверджують правомірність нарахування і стягнення з відповідача податкового боргу в загальній сумі 98 608 грн. 97 коп., з яких: 98 590 грн 87 коп. по земельному податку (96 613 грн. 20 коп. несплаченого грошового зобов'язаня, 1 977 грн. 67 коп. пені); 18 грн. 10 коп. з податку на прибуток приватних підприємств.
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (пункт 59.1 статті 59 ПК України). Позивач вживав заходи з метою погашення податкового боргу: відповідачу надіслано податкову вимогу форми Ю від 15 червня 2016 року №7210-17 (а.с.19). Вказані заходи не спричинили погашення платником податків податкового боргу, сума якого станом на день розгляду справи становить 98 608 грн. 97 коп.
В подальшому, відповідно до пунктів 95.1 - 95.4 статті 95 ПК України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів платника податків провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, які обслуговують такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.
Згідно із підпунктом 20.1.18 пункту 20.1 статті 20 ПК України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно з частиною першою статті 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Частиною першою статті 71 цього Кодексу встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідач не надав суду доказів про відсутність у нього податкового боргу в сумі 98 608 грн. 97 коп. та не спростував обставин, на яких ґрунтуються позовні вимоги.
Аналізуючи наявні в матеріалах справи докази та норми податкового законодавства, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог шляхом прийняття постанови про стягнення з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю Спецрембуд-1 у банках, обслуговуючих платника податків, в дохід держави коштів у сумі 98 608 грн. 97 коп.
Керуючись ст.ст.11, 17, 158, 160, 162, 163, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю Спецрембуд-1 (43016, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Іови Конзелевича, будинок 1, код ЄДРПОУ 25087663) на користь держави податковий борг в сумі 98 608 (дев'яносто вісім тисяч шістсот вісім) грн. 97 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Головуючий-суддя Н.Б.Плахтій
Постанова в повному обсязі складена 15 вересня 2017 року.
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2017 |
Оприлюднено | 17.09.2017 |
Номер документу | 68900389 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Плахтій Наталія Борисівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Плахтій Наталія Борисівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Плахтій Наталія Борисівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні