Постанова
від 16.12.2016 по справі 804/6845/16
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 грудня 2016 р. Справа № 804/6845/16 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Захарчук-Борисенко Н.В.,

розглянувши у скороченому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Сапфір фінанс" про стягнення штрафу в розмірі 17 000, 00 грн., -

ВСТАНОВИВ :

13 жовтня 2016 року Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг звернулася до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Сапфір фінанс" про стягнення штрафу в розмірі 17 000, 00 грн.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що Товариством з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Сапфір фінанс" не було надано до позивача річної фінансової звітності за 2015 рік та звітних даних за 2015 рік в паперовій та електронній формах.

За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні відповідача було винесено постанову, згідно якої до відповідача застосовано фінансову санкцію у розмірі 17 000,00 грн.

На момент звернення до суду зазначена сума штрафу відповідачем не сплачена.

Судом було направлено на адресу відповідача копію ухвали про відкриття скороченого провадження у справі. Однак конверт повернувся на адресу суду з відміткою відділення Укрпошти "за закінченням терміну зберігання".

Згідно зі ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України відповідач є належно повідомлений про розгляд справи у скороченому провадженні. Відповідач заперечення на позов протягом десяти днів не надав, позов не визнав.

Згідно пункту 2 частини 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого для надання заперечень або заяви про визнання позову, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши чинне законодавство, суд встановив наступні обставини.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Сапфір фінанс набуло статусу фінансової установи шляхом внесення до Державного реєстру фінансових установ, який ведеться Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, та є суб'єктом нагляду, відповідно до інформації, що міститься у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців (код ЄДРПОУ - 39029378) Товариство зареєстроване за адресою: 49000, місто Дніпро, вулиця Миронова, будинок 30.

Керуючись Положенням про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 № 2319, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 18.12.2012 за № 2112/22424, у межах своїх повноважень, Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, складено акт відносно Відповідача, про правопорушення законодавства про фінансові послуги від 24.03.2016 № 154/15-2.

25.03.2016 (вих. № 2325/15-8/258) Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, на адресу відповідача було направлено Акт про правопорушення та запрошення прийняти участь уповноваженого представника Товариства на розгляді справи на Комісії 06.04.2016 о 12 год 00 хв., що підтверджується штрих-кодом Укрпошти 0100138121830 рекомендований лист та довідкою Ф.20.

Відповідно до Постанови про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 06.04.2016 № 154/15-2 до Товариства застосовано штрафну санкцію за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг та вимога письмово повідомити Нацкомфінпослуг про виконання або про відмову від добровільного виконання постанови Нацкомфінпослуг у термін включно до 29.04.2016 з одночасним наданням у разі сплати штрафу документів, що підтверджують його сплату (оригінал квитанції або іншого платіжного документа).

З матеріалів справи вбачається, що відповідачем на дату складання акта не надано до Нацкомфінпослуг річної фінансової звітності за 2015 рік та звітних даних за 2015 рік в паперовій та електронній формах, що є порушенням вимог:

- статті 14 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг у частині обов'язковості надання фінансовою установою звітності відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів держаних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг;

- пунктів 5 та 6 розділу II Порядку складання та подання звітності кредитними установами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 19.02.2007 № 6832, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.03.2007 за № 234/13501, у частині подання до Нацкомфінпослуг річної фінансової звітності та звітних даних за 2015 рік до 28-го лютого року, наступного за звітним.

Враховуючи викладене, на підставі пункту 10 частини першої статті 28, статті 39, пункту 3 частини першої статті 40, пункту 2 частини першої статті 41, частини першої статті 42 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , абзацу першого пункту 1.5 розділу І, підпункту 3 пункту 2.1, пункту 2.4 розділу II, пункту 3.2 розділу III, абзацу другого пункту 4.21, пункту 4.26 розділу IV Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 №2319, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.12.2012 за №2112/22424, до Товариства було застосовано штрафну санкцію у розмірі 17 000,00 грн.

12.04.2016 (вих. № 2918/15-8/257) Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, на адресу Відповідача було направлено постанову про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 06.04.2016 №154/15-2, що підтверджується штрих-кодом Укрпошти 0100139355886 рекомендований лист та довідкою форми Ф 20.

На момент пред'явлення цього позову, документів, які б підтверджували виконання зазначеної постанови, до Нацкомфінпослуг не надходило, отже, сума штрафу у розмірі 17 000,00 грн. не була перерахована до Державного бюджету України.

Відповідно до пункту 3 Рішення Комісії від 23.07.13 р. №1281 юридичні особи, які отримали безстрокові ліцензії на провадження професійної діяльності на фондовому ринку - діяльності з управління активами інституційних інвесторів (діяльність з управління активами), протягом двох років після набрання чинності Законом України від 04 липня 2012 року № 5042-VI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства про цінні папери" зобов'язані подати Комісії інформацію, передбачену пунктами 2 - 13 частини другої статті 27-1 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" (далі - Закон №5042-VI).

Відповідно до пунктів 2-13 частини другої статті 27-1 Закону №5042-VI юридична особа, яка має намір провадити професійну діяльність на фондовому ринку, для отримання ліцензії на провадження відповідного виду такої діяльності подає Комісії в установленому нею порядку:

1) копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з відомостями про юридичну особу (якщо інше не передбачено законом);

2) нотаріально засвідчену копію статуту юридичної особи з відміткою державного реєстратора про проведення її державної реєстрації (якщо юридична особа утворюється на підставі модельного статуту - інформацію про розмір статутного (складеного) капіталу);

3) копії визначених Комісією документів, необхідних для ідентифікації учасників (акціонерів) та всіх осіб, через яких здійснюватиметься опосередкований контроль щодо юридичної особи;

4) відомості про структуру власності юридичної особи та учасників (акціонерів) з істотною участю в ній відповідно до вимог Комісії;

5) інформацію про фінансовий стан юридичної особи та учасників (акціонерів) з істотною участю в ній за формою, встановленою Комісією;

6) інформацію про ділову репутацію учасників (акціонерів) з істотною участю, членів виконавчого органу та/або наглядової ради і всіх осіб, через яких здійснюватиметься опосередкований контроль за юридичною особою, за формою, встановленою Комісією;

7) інформацію про юридичних осіб, у яких учасник (акціонер) з істотною участю - фізична особа є керівником та/або контролером, за формою, встановленою Комісією;

8) інформацію про асоційованих осіб учасників (акціонерів) з істотною участю - фізичних осіб за формою, встановленою Комісією;

9) інформацію про персональний склад наглядової ради (у разі її створення), виконавчого органу та ревізійної комісії юридичної особи за формою, встановленою Комісією;

10) інформацію про ділову репутацію особи (осіб), яка здійснює повноваження одноосібного виконавчого органу (у разі якщо такі особи призначені головою та членами колегіального виконавчого органу), головного бухгалтера та керівника служби внутрішнього аудиту (контролю), за формою, встановленою Комісією;

11) інформацію про наявність організаційної структури та спеціалістів, необхідних для провадження професійної діяльності на фондовому ринку, а також обладнання, комп'ютерної техніки, програмного забезпечення, приміщень, що відповідають установленим Комісією вимогам, за визначеною нею формою;

12) копії внутрішніх положень юридичної особи, що визначають порядок надання фінансових послуг, порядок здійснення внутрішнього аудиту (контролю) та систему управління ризиками.

Пунктом 7 частини 1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні № 448/96-ВР від 30.10.1996 р. передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неподання інформації до Комісії - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно статті 11 Закону № 448/96-ВР у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Пунктом 3 розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 р. №1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 р. за №1855/22167, передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України.

Враховуючи зазначене, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.10, 12, 60, 86, 160, 161, 163, 183-2 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Сапфір фінанс" про стягнення штрафу в розмірі 17 000, 00 грн. - задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Сапфір фінанс (49000, місто Дніпро, вулиця Миронова, будинок 30, код ЄДРПОУ 39029378) до Державного бюджету України, (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106) штраф у сумі 17 000,00 грн. (сімнадцять тисяч грн. 00 копійок).

Постанова підлягає негайному виконанню відповідно до ч.6 ст.183-2 та ч.1 ст. 256 КАС України.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя Н.В. Захарчук-Борисенко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.12.2016
Оприлюднено19.09.2017
Номер документу68918758
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/6845/16

Ухвала від 20.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 03.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Постанова від 16.12.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 13.10.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні