Ухвала
від 15.09.2017 по справі 716/1448/17
ЗАСТАВНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №716/1448/17

Провадження № 1-кс/716/289/2017

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15.09.2017 року м.Заставна

Слідчий суддя Заставнівського районного суду Чернівецької області ОСОБА_1 , з участю секретаря ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 розглянув клопотання прокурора Кіцманської місцевої прокуратури ОСОБА_3 у кримінальному провадженні, внесеному в ЄДРДР за №12016260060000122 від 29 лютого 2016 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.197-1 КК України про надання дозволу на проведення позапланової перевірки,

В С Т А Н О В И В :

Прокурор Кіцманської місцевої прокуратури ОСОБА_3 звернувся до суду із клопотання про надання дозволу на проведення позапланової перевірки працівниками Головного управління Держгеокадастру у Чернівецькій області дотримання вимог земельного законодавства при використанні СП ВКФ «Саторі» земельної ділянки в кварталі №21, виділі №4, площею 7,1 га Мигівського лісництва ДП «Берегометське ЛМГ».

Суд перевірив надані матеріали клопотання, включаючи витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12016260060000122 від 29 лютого 2016 року щодо кримінального провадження.

Посилається на те, що в провадженні СВ Вижницького ВП Кіцманського ВП ГУНП в Чернівецькій області знаходиться кримінальне провадження внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань №12016260060000122 від 29 лютого 2016 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.197-1 КК України. Кіцманською місцевою прокуратурою здійснюється процесуальне керівництво досудовим розслідуванням у вказаному кримінальному провадженні. Так, в ході проведення досудового розслідування по матеріалах кримінального провадження встановлено, що ДП «Берегометське ЛМГ» в результаті обстеження земельної ділянки в кварталі №21, виділі №4, площею 7,1 га Мигівського лісництва ДП «Берегометське ЛМГ» встановлено, що СП ВКФ «Саторі» самовільно встановлено 6 залізобетонних опор під лінії електропередач.

В ході досудового розслідування допитано у якості свідків ряд осіб, покази яких не можуть бути визначальними при прийнятті будь-якого рішення в даному кримінальному провадженні, оскільки з метою підтвердження чи спростування певних обставин кримінального провадження необхідні спеціальні знання, при цьому іншим способом отримати зазначені в клопотанні відомості не має можливості.

На даний час є достатні підстави вважати, що посадові особи СП ВКФ «Саторі» за відсутності правочину щодо земельних ділянок фактично площею до 7,1 га, використовують земельні ділянки території ДП «Берегометське ЛМГ».

Саме тому, з метою всебічного, повного і неупередженого дослідження всіх обставин кримінального провадження, надання їм належної правової оцінки та прийняття законного процесуального рішення в передбачені кримінальним процесуальним законодавством строки виникла необхідність у проведенні перевірки дотримання вимог земельного законодавства СП ВКФ «Саторі» в кварталі №21, виділі №4, площею 7,1 га Мигівського лісництва ДП «Берегометське ЛМГ».

Прокурор в судовому засіданні клопотання підтримав в повному обсязі, просив його задовольнити.

Заслухавши думку сторони кримінального провадження, розглянувши клопотання, копії матеріалів, якими прокурор обґрунтовує доводи клопотання, слідчий суддя дійшов до висновку, що клопотання є обґрунтованим та такими, що підлягає до задоволення, виходячи з наступного.

Частиною 1ст.197-1 КК України передбачена кримінальна відповідальність за самовільне зайняття земельної ділянки, яким завдано значної шкоди її законному володільцю або власнику.

Статтею 91 КПК України передбачено, що у кримінальному провадженні підлягають доказуванню обставини, у тому числі: подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення), вид та розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням.

Згідно з ч.2 ст.93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Згідно з ч.1 ст.94 КПК України, слідчий, прокурор, слідчий суддя, суд за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінюють кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення.

Відповідно до ч. 1, п. 4 ч. 2ст. 99 КПК Українидокументом є спеціально створений з метою збереження інформації матеріальний об`єкт, який містить зафіксовані за допомогою письмових знаків, звуку, зображення тощо відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження. До документів, за умови наявності в них відомостей, передбачених частиною першою цієї статті, можуть належати висновки ревізій та акти перевірок.

Як вбачається з п.75.1. ст.75 ПК України,контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно із п. 2 ч. 1Постанови КМУ «Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» № 408 від 13.08.2014 року, надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбаченихКримінальним процесуальним кодексом України.

Відповідно до ст.123, 124 ЗК України, надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішень відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Статтею 125 цього ж кодексу передбачено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Згідно ст.93 ЗК України, право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.

Відповідно до ч.l ст.211 ЗК України, громадяни та юридичні особи несуть кримінальну відповідальність за самовільне зайняття земельних ділянок.

Згідно із ст.1 Закону України «Про державний контроль за використанням

та охороною земель», самовільне зайняття земельної ділянки - це будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо земельної ділянки.

Як вбачається з листа ДП «Берегометського ЛГ» від 26.02.2016 року СП ВКФ «Саторі» самовільно встановило шість залізобетонних опор під ЛЕП. Згідно листа Вижницького РЕМ від 19.05.2016 року на території кВ.21 вид 4 площею 7,1 га Мигівського лісництва СП ВКФ «Саторі» роботи Вижницьким РЕМ по встановленню залізобетонних опор не проводились, на даній території опор ЛЕП Вижницького РЕМ не має. Крім того, з листа відділу Держгеокадастру у Вижницькому районі Чернівецької області від 18.05.2016 року вбачається той факт, що на території Вижницького району на СП ВКФ «Саторі» договорів оренди на земельну ділянку площею 7,1 га не видавалися.

Відповідно до п.1 Положення «Про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру» затвердженого постановою Кабінету МіністрівУкраїни №15 від 14.01.2015 Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності.

Згідно п.п.25 п.3 Положення основними завданнями Держгеокадастру в

тому числі є здійснення державного нагляду (контроль): за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності та розрахунок розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання їх не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву без спеціального дозволу, та вживає заходів до її відшкодування в установленому законодавством порядку.

Відповідно до п.5-1 Положення керівники територіальних органів Держгеокадастру є головними державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель в Автономній Республіці Крим, області, м. Києві та Севастополі, районі, а їх перші заступники та заступники - відповідно першими заступниками та заступниками головних державних інспекторів у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель в Автономній Республіці Крим, області, м. Києві та Севастополі, районі.

Посадові особи Держгеокадастру та його територіальних органів, які є державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель, в межах своїх повноважень мають право: безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель; давати обов`язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов`язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків; складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель; проводити у випадках, установлених законом, фотографування, звукозапис, кіно- і відеозйомку як допоміжний засіб для запобігання порушенням земельного законодавства.

Дослідивши надані докази, слідчий суддя вважає, що з метою перевірки дотримання вимог земельного законодавства України у даному кримінальному провадженні необхідно провести позапланову виїзну перевірку.

Проведення перевірки забезпечить отримання відомостей, які в своїй сукупності будуть можливими для їх використання як доказів у кримінальному провадженні, сприятимуть встановленню осіб, що можливо скоїли кримінальне правопорушення, а також підтвердити/спростувати факт зловживання повноваженнями службовими особами юридичної особи приватного права та розміру спричиненої можливої шкоди. Дані відомості неможливо отримати в інший спосіб, окрім як з залученням спеціалістів Головного управління Держгеокадастру у Чернівецькій області.

Строк проведення позапланової перевірки визначити тривалістю 30 робочих днів.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 40, 93, 131, 132 КПК України,слідчий суддя, -

У Х В А Л И В:

Клопотання прокурора Кіцманської місцевої прокуратури ОСОБА_3 у кримінальному провадженні, внесеному в ЄДРДР за №12016260060000122 від 29 лютого 2016 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.197-1 КК України про надання дозволу на проведення позапланової перевірки задовольнити.

Призначити у кримінальному провадженні №12016260060000122 від 29.02.2016 виїзну перевірку дотримання вимог земельного законодавства при використанні СП ВКФ «Саторі» (код ЄДРПУО 21421734, юридична адреса: 59236, Чернівецька область, Вижницький район, село Мигове) земельної ділянки в кварталі №21, виділі №4, площею 7,1 га Мигівського лісництва ДП «Берегометське ЛМГ».

Проведення перевірки доручити інспекторам у сфері державного контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Чернівецькій області (58013, м.Чернівці. вул. Героїв Майдану, 194-А), на вирішення яких поставити питання правомірності використання зазначеної земельної ділянки відповідно до цільового призначення, а саме про наявність чи відсутність самовільного зайняття земельної ділянки та чи заподіяна шкода і у якому розмірі внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки.

Визначити термін проведення перевірки тривалістю 30 робочих днів, починаючи з 18 вересня 2017 року.

Висновок перевірки направити на адресу Кіцманської місцевої прокуратури.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудЗаставнівський районний суд Чернівецької області
Дата ухвалення рішення15.09.2017
Оприлюднено07.03.2023
Номер документу68957237
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —716/1448/17

Ухвала від 15.09.2017

Кримінальне

Заставнівський районний суд Чернівецької області

Стрілець Я. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні