ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"13" вересня 2017 р. Справа № 809/467/17
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
судді Лучко О.О.,
за участю секретаря Королевич О.В. ,
за участю сторін:
представника позивача: Гладуна О.І., Говзана М.,
представника третьої особи на стороні позивача: Луцишин І.В.,
представника відповідача: Понайди Р.М.,
представника третіх осіб на стороні відповідача: ОСОБА_6,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "Укр-Надра",
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Івано-Франківська ОДА
до Голови Тисменицької районної державної адміністрації Семанюк Івана Миколайовича,
треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_6, ОСОБА_10,
про визнання протиправними та скасування рішень,-
ВСТАНОВИВ:
30.03.2017 року Товариство з обмеженою відповідальністю Укр-Надра (далі позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до голови Тисменицької районної державної адміністрації Семанюка Івана Миколайовича (далі відповідач) про визнання протиправними та скасування розпоряджень №125, 126, 127, 128 від 27.02.2017 року.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 18.04.2017 року до участі у справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача залучено ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_6, ОСОБА_10
29.06.2017 року ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду залучено до участі у справі, як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Івано-Франківську обласну державну адміністрацію.
14.07.2017 року Івано-Франківським окружним адміністративним судом прийнято ухвалу про забезпечення адміністративного позову, якою зупинено дію розпоряджень голови Тисменицької районної державної адміністрації за №125, 126, 127, 128 від 27.02.2017 року про надання дозволу ОСОБА_9, ОСОБА_6, ОСОБА_10, ОСОБА_8, на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, розташованих на території Загвіздянської сільської ради за межами населеного пункту с.Загвіздя до ухвалення рішення в адміністративній справі.
Позовні вимоги мотивовані тим, що у власності ТзОВ Укр-Надра перебувають нежитлові приміщення (кіоски) по АДРЕСА_1. Вказав, що в 2016 році позивач звертався до Тисменицької районної державної адміністрації, Івано-Франківської обласної державної адміністрації з заявами про надання дозволу на складання проекту відведення земельної ділянки з подальшою передачею в оренду, земельної ділянки для обслуговування нежитлових приміщень площею 0,3836 га, яка знаходиться за межами населеного пункту с.Загвіздя. Однак, за результатами розгляду заяв позивачу повідомлено, що звернення перебуває на вивченні. Крім того, позивачу стало відомо, що розпорядженнями голови Тисменицької районної державної адміністрації від 27.02.2017 року за №125, 126, 127, 128 надано дозвіл ОСОБА_9, ОСОБА_6, ОСОБА_10 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кожному площею 0,1000 га, а ОСОБА_8 площею 0,0600 га, яка розташована на території Загвіздянської сільської ради, за межами населеного пункту с.Загвіздя, з подальшою передачею її у власність для індивідуального дачного будівництва. В зв`язку з наведеним, позивач вважає дії відповідача протиправними та просить скасувати вказані розпорядження.
Представники позивача в судовому засіданні позов підтримали, суду пояснили, що ТзОВ Укр-Надра є власником нежитлових приміщень, а саме: кіосків по АДРЕСА_1. Вказали, що позивачем 29.04.2016 року подано заяву до Тисменицької районної державної адміністрації про надання дозволу на складання проекту відведення з подальшою передачею в оренду земельної ділянки для обслуговування нежитлових приміщень площею 0,3896 га, яка знаходиться за межами населеного пункту с.Загвіздя, оскільки позивач є власником нежитлових приміщень на вказаній земельній ділянці. За наслідками розгляду вказаної заяви головою Тисменицької РДА листом за №1388/01-021/163 від 18.05.2016 року відмовлено в наданні такого дозволу. Крім того, 22.08.2016 року позивач звернувся до голови Івано-Франківської обласної державної адміністрації з такою ж заявою про надання дозволу на складання проекту відведення земельної ділянки для обслуговування нежитлових приміщень. Однак, Головним управлінням Держгеокадастру в Івано-Франківській області листом за №406/05/03 від 21.09.2016 року позивачу відмовлено в наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою, оскільки ним не було виконано всіх вимог, встановлених ч.2 ст.123 Земельного кодексу України, в тому числі не зазначено бажаного місця розташування земельної ділянки на графічних матеріалах. В той же час головою Тисменицької районної державної адміністрації 27.02.2017 року прийнято розпорядження за №125, 126, 127, 128 про надання дозволу ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_6, ОСОБА_10 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення спірної земельної ділянки для індивідуального дачного будівництва на території Загвіздянської сільської ради, за межами населеного пункту с.Загвіздя в урочищі Заріка . Вважають вказані розпорядження протиправними, оскільки ними фактично позбавлено позивача на документальне оформлення права користування земельною ділянкою, на території якої знаходяться нежитлові приміщення, що перебувають у його власності. На підставі наведеного позов просили задовольнити.
Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Івано-Франківська ОДА в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити. Пояснив, що ТзОВ Укр-Надра є власником об`єктів нерухомого майна по АДРЕСА_2, а тому має переважне право на користування земельною ділянкою, на якій знаходяться об`єкти нерухомості.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив. Суду пояснив, що розпорядженнями Тисменицької районної державної адміністрації від 27.02.2017 року за №125, 126, 127, 128 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, розташованої на території Загвіздянської сільської ради, за межами населеного пункту с.Загвіздя в урочищі Заріка , які видано на підставі розглянутих заяв ОСОБА_9, ОСОБА_6, ОСОБА_10, ОСОБА_8 Вказав, що розпорядження приймалися в порядку та в межах норм безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами. Крім того, за наслідками розгляду звернення позивача листом №1388/01-021/163 від 18.05.2016 року повідомлено, що відповідно до Земельного кодексу України районна державна адміністрація не надає у власність чи користування земельні ділянки під обслуговування нежитлових приміщень. Також згідно відповіді Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області №406/05/03 від 21.09.2016 року визначено, що позивачем не додано графічних матеріалів, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки. Крім того, вказав, що вищезазначена земельна ділянка відноситься до угідь - чагарник, що відповідно до ст.22 Земельного кодексу України не відноситься до земель сільськогосподарського призначення. На підставі наведеного, у задоволенні позову просив відмовити.
Представник третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив. Суду пояснив, що звертався до Загвіздянської сільської ради та з'ясував, що спірна земельна ділянка нічия. Вказане стало підставою для звернення 4 громадян до сільради про надання земельних ділянок у власність для ведення індивідуального дачного будівництва та звернення до відповідача щодо надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок. При цьому зазначив, що комісія Загвіздянської сільської ради проводила виїзд на місце розташування земельної ділянки по АДРЕСА_2 та встановила відсутність будь-яких об`єктів нерухомого майна. Вважає, що оскаржувані розпорядження прийняті відповідачем в межах його повноважень та відповідно до законодавства.
Розглянувши позовну заяву, заперечення проти позову, заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, представників третіх осіб, дослідивши та оцінивши подані докази, суд зазначає наступне.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Укр-Надра є власником нежитлових приміщень, а саме: кіосків по АДРЕСА_1, що підтверджується рішенням господарського суду Івано-Франківської області від 10.08.2010 року у справі №22/88 та витягом про реєстрацію права власності на нерухоме майно від 27.08.2017 року №27132103 (а.с.17-19 т.1).
29.04.2016 року ТзОВ Укр-Надра звернулося із заявою та доданими до неї відповідними додатками до голови Тисменицької районної державної адміністрації І.Семанюка про надання дозволу на складання проекту відведення з подальшою передачею в оренду земельної ділянки для обслуговування нежитлових приміщень площею 0,3836 га, яка знаходиться за межами населеного пункту с.Загвіздя, урочище За рікою (а.с.11 т.1).
18.05.2016 року голова Тисменицької районної державної адміністрації надав відповідь за №1388/01-021/163, згідно з якою рекомендував звернутися з даного приводу до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області (а.с.12 т.1).
22.08.2016 року ТзОВ Укр-Надра звернулося із заявою та доданими до неї відповідними додатками до голови Івано-Франківської обласної державної адміністрації про надання дозволу на складання проекту відведення земельної ділянки для обслуговування нежитлових приміщень на умовах оренди площею 0,3836 га, яка знаходиться за межами населеного пункту с.Загвіздя, урочище За рікою (а.с.26 т.1).
21.09.2016 року Головним управлінням Держгеокадастру в Івано-Франківській області надано відповідь, з якої вбачається, що ТзОВ Укр-Надра при поданні заяви не виконало всіх вимог, встановлених ч.2 ст.123 Земельного кодексу України, а також не зазначило бажаного місця розташування земельної ділянки на графічних матеріалах, що стало підставою для повторного звернення позивача до Івано-Франківської обласної державної адміністрації про надання дозволу на складання проекту відведення земельної ділянки для обслуговування нежитлових приміщень на умовах оренди (а.с.27 т.1).
27.02.2017 року Тисменицькою районною державною адміністрацією видано розпорядження №125, яким надано дозвіл ОСОБА_9 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,1000 га (землі державної власності), розташованої на території Загвіздянської сільської ради, за межами населеного пункту с.Загвіздя, в урочищі Заріка , з подальшою передачею її у власність для індивідуального дачного будівництва (а.с.14 т.1).
27.02.2017 року Тисменицькою районною державною адміністрацією видано розпорядження №126, яким надано дозвіл ОСОБА_6 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,1000 га (землі державної власності), розташованої на території Загвіздянської сільської ради, за межами населеного пункту с.Загвіздя, в урочищі Заріка , з подальшою передачею її у власність для індивідуального дачного будівництва (а.с.15 т.1).
27.02.2017 року Тисменицькою районною державною адміністрацією видано розпорядження №127, яким надано дозвіл ОСОБА_10 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,1000 га (землі державної власності), розташованої на території Загвіздянської сільської ради, за межами населеного пункту с.Загвіздя, в урочищі Заріка , з подальшою передачею її у власність для індивідуального дачного будівництва (а.с.16 т.1).
27.02.2017 року Тисменицькою районною державною адміністрацією видано розпорядження №128, яким надано дозвіл ОСОБА_8 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0600 га (землі державної власності), розташованої на території Загвіздянської сільської ради, за межами населеного пункту с.Загвіздя, в урочищі Заріка , з подальшою передачею її у власність для індивідуального дачного будівництва (а.с.13 т.1).
Прийняття вказаних розпоряджень стало підставою для звернення позивача з даним позовом до суду.
При вирішенні даного спору, суд виходив з наступного регулювання спірних правовідносин.
Згідно із ч.1 ст.116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону
Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування (ч.2 ст.116 Земельного кодексу України).
Згідно із п. "г" ст.15 Земельного кодексу України до повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин, належать забезпечення здійснення землеустрою, моніторингу земель і державного контролю за використанням та охороною земель.
Відповідно до ч.1 ст.19 Земельного кодексу України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.
В ст.55 Земельного кодексу України визначено, що до земель лісогосподарського призначення належать землі, вкриті лісовою рослинністю, а також не вкриті лісовою рослинністю, нелісові землі, які надані та використовуються для потреб лісового господарства. До земель лісогосподарського призначення не належать землі, зайняті: а) зеленими насадженнями у межах населених пунктів, які не віднесені до категорії лісів; в) окремими деревами і групами дерев, чагарниками на сільськогосподарських угіддях, присадибних, дачних і садових ділянках.
Землі лісогосподарського призначення можуть перебувати у державній, комунальній та приватній власності. Громадянам та юридичним особам за рішенням органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади можуть безоплатно або за плату передаватись у власність замкнені земельні ділянки лісогосподарського призначення загальною площею до 5 гектарів у складі угідь селянських, фермерських та інших господарств. Громадяни і юридичні особи в установленому порядку можуть набувати у власність земельні ділянки деградованих і малопродуктивних угідь для залісення (ст.56 Земельного кодексу України).
Відповідно до ст.57 Земельного кодексу України, земельні ділянки лісогосподарського призначення за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування надаються в постійне користування спеціалізованим державним або комунальним лісогосподарським підприємствам, іншим державним і комунальним підприємствам, установам та організаціям, у яких створено спеціалізовані підрозділи, для ведення лісового господарства. Порядок використання земель лісогосподарського призначення визначається законом.
Крім того, відповідно до ст.4 Лісового кодексу України до лісового фонду України належать лісові ділянки, в тому числі захисні насадження лінійного типу, площею не менше 0,1 гектара. До лісового фонду України не належать: зелені насадження в межах населених пунктів (парки, сади, сквери, бульвари тощо), які не віднесені в установленому порядку до лісів; окремі дерева і групи дерев, чагарники на сільськогосподарських угіддях, присадибних, дачних і садових ділянках.
Згідно із ч.1 ст.84 Земельного кодексу України у державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності. Право державної власності на землю набувається і реалізується державою через органи виконавчої влади відповідно до повноважень, визначених цим Кодексом.
Відповідно до п. г ч.4 ст.84 Земельного кодексу України до земель державної власності, які не можуть передаватись у приватну власність, належать, зокрема, землі лісогосподарського призначення, крім випадків, визначених цим Кодексом.
Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів №548 від 23.07.2010 року відповідно до пункту "г" статті 15 та статті 19 Земельного кодексу України, пункту "ґ" статті 14 Закону України "Про землеустрій", підпункту 11 пункту 4 Положення про Державний комітет України із земельних ресурсів та з метою забезпечення обліку земель за видами їх цільового призначення у державному земельному кадастрі затверджено Класифікацію видів цільового призначення земель.
Відповідно до п.1.1 Класифікації видів цільового призначення земель (далі - КВЦПЗ) вона розроблена відповідно до Земельного кодексу України, Закону України "Про землеустрій" та Положення про Державний комітет України із земельних ресурсів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.2008 № 224.
Код та цільове призначення земель застосовуються для забезпечення обліку земельних ділянок за видами цільового призначення у державному земельному кадастрі (п.1.2 КВЦПЗ).
Згідно із п.1.3 КВЦПЗ вона застосовується для використання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, організаціями, підприємствами, установами для ведення обліку земель та формування звітності із земельних ресурсів.
КВЦПЗ визначає поділ земель на окремі види цільового призначення земель, які характеризуються власним правовим режимом, екосистемними функціями, видом господарської діяльності, типами забудови, типами особливо цінних об'єктів (п.1.4 КВЦПЗ).
Так, згідно даної Класифікації (секція H) до земель лісогосподарського призначення відносяться землі лісогосподарського призначення (землі, вкриті лісовою рослинністю, а також не вкриті лісовою рослинністю, нелісові землі, які надані та використовуються для потреб лісового господарства, крім земель, зайнятих зеленими насадженнями у межах населених пунктів, які не віднесені до категорії лісів, а також земель, зайнятих окремими деревами і групами дерев, чагарниками на сільськогосподарських угіддях, присадибних, дачних і садових ділянках) - код 09; для ведення лісового господарства і пов'язаних з ним послуг - код 09.01; для іншого лісогосподарського призначення - код 09.02; для цілей підрозділів 09.01-09.02 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду - код 09.03.
Наведені вище норми розрізняють види земель щодо їх цільового призначення, деталізуючи навіть у частині одного виду земель.
А тому суд не може взяти до уваги доводи представника відповідача, представника третіх осіб на стороні відповідача з посиланням тільки на ст.19 ЗК України, оскільки підзаконними актами на виконання вимоги даної статті Земельного кодексу України деталізовано категорії земель за видами їх цільового призначення.
При цьому суд зазначає, що згідно довідки відділу Держгеокадастру у Тисменицькому районі Івано-Франківської області за №97-26-99.4-2680/2-16 від 27.07.2016 року, станом на 01.01.2016 року земельна ділянка площею 0,3695 га, яка розташована на території Загвіздянської сільської ради за межами населеного пункту с.Загвіздя, урочище За рікою , відноситься до земель державної форми власності та є землями лісів ті інших лісовкритих площ (а.с.140 т.1).
Суд враховує також і лист відділу Держгеокадастру у Тисменицькому районі Івано-Франківської області за №99-28-99.4-4352/2-16 від 23.12.2016 року, адресованого Головному управлінню Держгеокадастру в Івано-Франківській області, в якому зазначено, що вказана земельна ділянка належить до земель лісогосподарського призначення, угіддя - чагарники (а.с.141 т.1).
Крім того, суд зазначає, що постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 20.02.2017 року (справа №809/1791/16), залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 11.05.2017 року, позов ТзОВ Укр-Надра , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Державне підприємство "Івано-Франківське лісове господарство" до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Івано-Франківська обласна державна адміністрація, про визнання протиправними дій, - задоволено частково.
Даним судовим рішенням, яке набрало законної сили, встановлено, що земельна ділянка, розташована на території Загвіздянської сільської ради за межами населеного пункту с. Загвіздя, урочище За рікою , відповідно до вимог Прикінцевих та Перехідних положень Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності відноситься до земель державної форми власності та належить до земель дісогосподарського призначення, а тому прийняття рішення про передачу даної земельної ділянки відноситься до повноважень Івано-Франківської ОДА (а.с.204-215 т.1).
Відповідно до ч.1 ст.72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
В силу закону наведені вище обставини звільняються від доказування.
Відповідно до ч.1 ст.255 КАС України постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.
Згідно із ч.3 статті 122 Земельного кодексу України районні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів для: а) ведення водного господарства; б) будівництва об'єктів, пов'язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району (шкіл, закладів культури, лікарень, підприємств торгівлі тощо), з урахуванням вимог частини сьомої цієї статті; в) індивідуального дачного будівництва.
Обласні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами третьою, четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах міст обласного значення та за межами населених пунктів, а також земельні ділянки, що не входять до складу певного району, або у випадках, коли районна державна адміністрація не утворена, для всіх потреб (ч.5 статті 122 Земельного кодексу України).
Порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування визначено ст.123 Земельного кодексу України.
Відповідно до ст.123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.
Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).
Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр", право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.
Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.
Аналіз вказаних норм дає суду можливість дійти висновку, що відповідач не наділений повноваженнями надавати дозволи на розроблення проекту землеустрою для ведення індивідуального дачного будівництва стосовно земельної ділянки, яка відноситься до земель лісогосподарського призначення, а тому розпорядження голови Тисменицької районної державної адміністрації № 125 від 27.02.2017 про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_9, розпорядження голови Тисменицької районної державної адміністрації № 126 від 27.02.2017 про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_6, розпорядження голови Тисменицької районної державної адміністрації № 127 від 27.02.2017 про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_10, розпорядження голови Тисменицької районної державної адміністрації № 128 від 27.02.2017 про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_8 є протиправними, а позовні вимоги про скасування вказаних розпоряджень відповідача підлягають задоволенню.
При цьому суд зазначає, що право на звернення до суду з вказаним позовом обгруновується тим, що ТзОВ Укр-Надра є власником нежитлових приміщень на спірній земельній ділянці площею 0,3695 га, яка розташована на території Загвіздянської сільської ради за межами населеного пункту с.Загвіздя, урочище За рікою , та попередньо звертався до відповідача із заявою про надання дозволу на складання проекту на відведення земельної даної ділянки, на що останній роз'яснив товариству його право подати відповідне клопотання до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області.
Відповідно до ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових та службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Згідно із ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, зокрема, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації.
Відповідно до ст.9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого суд вирішує справи на підставі Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа. А тому підлягає стягненню з Тисменицької районної державної адміністрації на користь позивача 6 400,00 грн. сплаченого судового збору.
На підставі ст.124 Конституції України, керуючись ст.ст. 2, 8-14, 86, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати розпорядження голови Тисменицької районної державної адміністрації № 125 від 27.02.2017 про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_9, розпорядження голови Тисменицької районної державної адміністрації № 126 від 27.02.2017 про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_6, розпорядження голови Тисменицької районної державної адміністрації № 127 від 27.02.2017 про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_10, розпорядження голови Тисменицької районної державної адміністрації № 128 від 27.02.2017 про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_8
Стягнути з Тисменицької районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 20563188 ) за рахунок бюджетних асигнувань даного суб`єкта владних повноважень на користь Товариства з обмеженою відповідальність "Укр-Надра" (код ЄДРПОУ 20530504 ) сплачений судовий збір в розмірі 6 400 грн. (шість тисяч чотириста гривень).
Скасувати заходи забезпечення позову щодо зупинення дії розпоряджень голови Тисменицької районної державної адміністрації за №125, 126, 127, 128 від 27.02.2017 року про надання дозволу ОСОБА_9, ОСОБА_6, ОСОБА_10, ОСОБА_8 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, розташованих на території Загвіздянської сільської ради за межами населеного пункту с.Загвіздя.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 КАС України, апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Відповідно до ст.254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення встановлених строків подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Лучко О.О.
Постанова складена в повному обсязі 18.09.2017.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2017 |
Оприлюднено | 20.09.2017 |
Номер документу | 68978272 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Лучко О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні