Справа № 815/4294/17
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 вересня 2017 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Андрухів В.В., розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Роздільнянської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю “Кипрей” про стягнення податкового боргу у розмірі 46149,50 грн.,
ВСТАНОВИВ:
Роздільнянська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС в Одеській області звернулась до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю “Кипрей” про стягнення податкового боргу у розмірі 46149,50 грн.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, що ТОВ «Кипрей» (код ЄДРПОУ 19197287) має статус юридичної особи, не перебуває в стані припинення діяльності та не ліквідовано. Відповідач знаходиться на обліку, як платник податків в ДПІ у Малиновському районі ГУ ДФС в Одеській області. Представник позивача вказав, що ТОВ «Кипрей» подано податкову декларацію з плати за землю підприємства за 2016 рік від 28.04.2016 року з відображенням суми податкового зобов'язання в розмірі 46149,50 грн. У зв'язку з несплатою податкової заборгованості ТОВ «Кипрей» було винесено податкову вимогу №306-17 від 01.02.2017 року на загальну суму 7022,06 грн., яку було відправлено рекомендованим листом відповідачу.
Враховуючи, що відповідачем у добровільному порядку не сплачено заборгованість, позивач звернувся до суду з відповідним позовом.
У судове засідання, призначене на 07 вересня 2017 року на 14:30 годину представник позивача не з'явився, про дату, час і місце судового засідання повідомлений належним чином та своєчасно, через канцелярію суду надав клопотання про розгляд справи без участі представника в порядку письмового провадження.
Представник відповідача в судовому засіданні надав заяву, якою позов визнав, зазначивши, що заборгованість ТОВ «Кипрей» перед бюджетом не погашена у зв'язку з арештом усіх рахунків підприємства.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи викладене, суд ухвалив розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у ній письмовими доказами.
Дослідивши матеріали справи та надані докази, судом встановлено наступні обставини.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Кипрей» (код ЄДРПОУ 19197287) зареєстроване Виконавчим комітетом Одеської міської ради 16.04.1996 року за №15561200000012557.
Основним видом економічної діяльності ТОВ «Кипрей» є: «Виробництво гофрованого паперу та картону, паперової та картонної тари» (код КВЕД 17.21).
Як вбачається з довідки ГУ ДФС в Одеській області, станом на 13.06.2017 року за даними карток особових рахунків платника податків, податковий борг ТОВ «Кипрей» перед бюджетом складає 46149,50 грн. (а.с. 6).
Відповідно до п.п. 16.1.3, 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК України, платник податків зобов'язаний: подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до пункту 286.2 статті 286 ПК України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Пунктом 287.3 статті 287 ПК України визначено, що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Згідно п.п. 49.1., п.п. 49.18.2. п. 49.18. ст. 49 ПК України, податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. Податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Порядок визначення сум податкових та грошових зобов'язань відповідно до п. 54.1 ст. 54 ПК України передбачає, що платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені ПК України. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Згідно п. 57.1 ст. 57 ПК України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п. 59.1 ст. 59 ПК України, у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно пункту 59.3 статті 59 ПК України, податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання. Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Як вже встановлено судом, у зв'язку з несплатою ТОВ "Кипрей" узгодженої суми податкового зобовязання, ГУ ДФС в Одеській області було вжито заходи щодо погашення податкового боргу відповідачем, а саме: направлено платнику податків податкову вимогу за №306-17 від 01.02.2017 року, щодо сплати суми податкового боргу за узгодженими грошовими зобов'язаннями станом на 31.01.2017 року у розмірі 7022,06 грн. (а.с. 17).
Згідно з п.59.5 ст.59 ПК України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Таким чином, вищезазначена податкова вимога відповідно до вимог п. 58.3 ст. 58 ПК України вважається врученою. Відомостей щодо оскарження відповідачем вимоги про сплату боргу в адміністративному або судовому порядку відповідно до ст. 56 ПК України сторонами не надано.
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобовязаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до вимог п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 ПК України, контролюючі органи мають право стягувати з банків та інших фінансових установ пеню за несвоєчасне виконання ними рішень суду та доручень платників податків про сплату податків, зборів, платежів.
Згідно з п.п. 95.1, 95.2 ст. 95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Враховуючи, що з дня надіслання податковим органом відповідачу податкової вимоги минуло 60 календарних днів, в першу чергу вживаються заходи щодо погашення податкового боргу платника податків за рахунок стягнення коштів, які перебувають у його власності, з рахунків платника податків у банках за рішенням суду.
У зв'язку з визнанням відповідачем адміністративного позову, відповідно до ч.3 ст.136 КАС України, судове рішення у зв'язку з відмовою від адміністративного позову, визнанням адміністративного позову чи примиренням сторін ухвалюється за правилами, встановленими статтями 112, 113 цього Кодексу.
Згідно ч.3 ст.112 КАС України, у разі часткового визнання адміністративного позову відповідачем і прийняття його судом може бути прийнята постанова суду про задоволення визнаних відповідачем позовних вимог відповідно до статті 164 цього Кодексу. У разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Роздільнянської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, згідно ч.4 ст.94 КАС України, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 2, 6-9, 11, 23, 35, 69, 71, 86, 122, ч. 6 ст. 128, ст.ст. 136, 158-163 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Роздільнянської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю “Кипрей” про стягнення податкового боргу у розмірі 46149,50 грн. – задовольнити повністю.
Стягнути податковий борг з усіх відкритих рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Кипрей» (код ЄДРПОУ 19197287) на суму у загальному розмірі – 46149,50 грн. (сорок шість тисяч сто сорок дев'ять гривень п'ятдесят копійок) на користь державного бюджету.
Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції - протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.
Постанова суду набирає законної сили у разі неподання апеляційної скарги у 10-денний строк з дня отримання копії постанови. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Суддя В.В. Андрухів
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.09.2017 |
Оприлюднено | 22.09.2017 |
Номер документу | 68978711 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Андрухів В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні