Рішення
від 11.09.2017 по справі 911/1978/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"11" вересня 2017 р. Справа № 911/1978/17

Господарський суд Київської області у складі судді Щоткіна О.В., розглянувши матеріали справи

за позовом Маслівської сільської ради у Миронівському районі Київської області

до Колективного сільськогосподарського підприємства Маслівське

про зобов'язання вчинити дії

за участю представників сторін:

позивач - ОСОБА_1, адвокат, угода про надання правової допомоги від 03.05.2017;

відповідач - ОСОБА_2 - голова правління.

суть спору:

До господарського суду Київської області надійшла позовна заява комунального підприємства Маслівської сільської ради у Миронівському районі Київської області (позивач) до колективного сільськогосподарського підприємства «Маслівське» (відповідач) про зобов'язання передати у комунальну власність Маслівської сільської ради внутрішньогосподарську меліоративну (зрошувальну) систему, яка перебуває на балансі Колективного сільськогосподарського підприємства «Маслівське» .

Ухвалою господарського суду Київської області від 29.06.2017 порушено провадження у справі № 911/1978/17 та призначено до розгляду на 17.07.2017.

На підставі ухвали суду від 17.07.2017, у зв'язку з неявкою в судове засідання представника відповідача та неподання ним письмових пояснень з приводу заявленого позову, розгляд справи було відкладено на 18.08.2017.

18.08.2017 відповідачем через канцелярію суду (вх. номер 16522) на вимогу суду, був поданий відзив з приводу заявленого Маслівською сільською радою позову, відповідно до якого останній повністю заперечує викладену в позовній заяві позицію позивача та просить відмовити в задоволенні позовних вимог.

З урахуванням норм ст. 77 ГПК України, в судовому засіданні було оголошено перерву до 28.08.2017, про що сторони повідомлені особисто під розписку в бланку оголошення перерви господарського суду Київської області

28.08.2017 відповідачем подані додаткові пояснення на поданий позов, які залучені до матеріалів справи.

В судовому засіданні 28.08.2017 було оголошено перерву до 11.09.2017, у зв'язку з усним клопотанням позивача для ознайомлення з поданими відповідачем поясненнями. На підставі ухвали суду від 28.08.2017 розгляд справи було продовжено на 15 днів.

08.09.2017 позивач подав власні письмові пояснення з приводу заявленого позову, в якому додатково обґрунтував підстави для задоволення позовних вимог в повному обсязі.

11.09.2017 від позивача надійшли додаткові докази, які долучені до матеріалів справи.

Відповідно до частини 2 статті 82 Господарського процесуального кодексу України, рішення приймається судом за результатами оцінки доказів, поданих сторонами та іншими учасниками господарського процесу, а також доказів, які були витребувані господарським судом, у нарадчій кімнаті.

Частиною 1 статті 85 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що прийняте рішення оголошується господарським судом у судовому засіданні після закінчення розгляду справи.

Враховуючи достатність в матеріалах справи доказів для повного, всебічного та об'єктивного розгляду спору по суті, а також зважаючи на строки, передбачені ст. 69 ГПК України щодо терміну розгляду справи, в судовому засіданні 11.09.2017 року оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши докази та оцінивши їх в сукупності, суд, -

встановив:

Як вбачається з матеріалів справи, спір у справі стосується зрошувальної (меліоративної) системи, яка перебуває на балансі Колективного сільськогосподарського підприємства Маслівське , та яка не відноситься до майна яке підлягає приватизації, розпаюванню, а відтак згідно позиції позивача, підлягає безоплатній передачі у комунальну власність Маслівської сільської ради, яка від імені та в інтересах територіальної громади відповідно до закону Про місцеве самоврядування здійснює правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об'єктами права комунальної власності.

В свою чергу, правова позиція відповідача щодо неможливості безоплатної передачі вказаного майна в колективну власність обґрунтована тим, що дане майно було розпайоване і є власністю пайовиків.

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог виходячи з наступного.

Колективне сільськогосподарське підприємство Маслівське створене в результаті перетворення (під час приватизації) Державною підприємства Сільськогосподарське підприємство Маслівське , про що 21 грудня 2012 року до Єдиного державного реєстру про проведення державної реєстрації юридичної особи було внесено запис.

За результатом проведення інвентаризації майна ДП СП Маслівське , що проводилась у період з 02 квітня 2012 року по 12 квітня 2012 року інвентаризаційною комісією, утвореною згідно з наказом ДП СП Маслівське від 31 березня 2012 року № 15-в Про проведення повної інвентаризації майна , інвентаризаційною комісією було складено Зведений акт інвентаризації майна ДП СП Маслівське від 20 квітня 2012 року з додатками - інвентаризаційними відомостями та описами за №1-7, затверджений разом з додатками начальником Регіонального відділення ФДМУ по Київській області 20 квітня 2012 року на підставі рішення комісії з приватизації (протокол від 19 квітня 2012 року № 2).

Згідно п. 36 Інвентаризаційного опису №1 майна ДП СП Маслівське станом на 31 березня 2012 року встановлено, що до складу майна ДП СП Маслівське входить зрошувальна система, рік випуску (будівництва - 1988).

23 травня 2012 року комісією, утвореною згідно з наказами начальника Регіонального відділення ФДМУ по Київській області складено акт оцінки майна ДП СП Маслівське , затверджений начальником Регіонального відділення ФДМУ по Київській області 23 травня 2012 року, згідно п.11 якого вартість державного майна, що підлягає приватизації (статутний фонд відкритого акціонерного товариства, що створюється на базі майна державного підприємства) склала (п.11) 1 996 000,00 грн.

Разом з тим, згідно ч. 1 ст. 1 ЗУ Про меліорацію земель (в редакції на час приватизації підприємства) визначено, що меліоративна система - технологічно цілісна інженерна інфраструктура, що включає в себе такі окремі об'єкти, як меліоративна мережа каналів, трубопроводів (зрошувальних, осушувальних, осушувально-зволожувальних, колекторно-дренажних) з гідротехнічними спорудами і насосними станціями, захисні дамби, спостережна мережа, дороги і споруди на них, взаємодію яких забезпечує управління водним, тепловим, повітряним і поживним режимом ґрунтів на меліорованих землях.

Згідно положень ст. 26 ЗУ Про меліорацію земель (в редакції на час приватизації підприємства), у разі приватизації майна сільськогосподарських підприємств, які мають у користуванні меліоровані землі, передача меліоративних фондів власнику здійснюється відповідно до Закону України "Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі" (290/96-ВР) та за участю представника експлуатаційної водогосподарської організації, при цьому не допускається порушення технологічної цілісності та процесу функціонування меліоративних систем.

Згідно приписів ст. 19 ЗУ "Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі", у процесі приватизації майна державних підприємств, зазначених у статтях 2, 5, 8, 9, 10, 11, 12, 13 і 15 цього Закону, об'єкти соціально-побутового призначення, інженерні мережі та споруди комунального господарства, включаючи побудовані за рахунок коштів фонду соціального розвитку, передаються органами приватизації в комунальну власність за згодою власників підприємств.

Відповідно до частини 8 статті 31 Закону України «Про колективне сільськогосподарське підприємство» об'єкти соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, а також внутрішньогосподарські меліоративні системи підприємств, що не підлягали паюванню в процесі реорганізації цих підприємств та передані на баланс підприємств-правонаступників, підлягають безоплатній передачі до комунальної власності в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Наказом Міністерства аграрної політики України від 14 березня 2001 року № 62 Про затвердження Порядку розподілу та використання майна реорганізованих колективних сільськогосподарських підприємств (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 4 квітня 2001 року за № 305/5496 (із наступними змінами та доповненнями, внесеними наказами Міністерства аграрної політики України від 24 лютого 2003 року № 39, від 29 липня 2004 року № 275), який втратив чинність на підставі Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства №253 від 11.04.2013 був регламентований обов'язковий порядок використання і обліку майна, яке не було розпайоване при реорганізації колективних сільськогосподарських підприємств:

Так, підпунктом 14 визначено, що не підлягає поділу, зокрема, яке неможливо виділити в натурі в рахунок майнових паїв та поділити його без ушкодження, а саме: дороги, капітальні вкладення на поліпшення земель (меліоративні, осушувальні, іригаційні та інші мережі), гідротехнічні споруди, ставки, багаторічні насадження, лісосмуги, а також об'єкти, що знаходяться в загальному користуванні, передаються на баланс підприємствам- правонаступникам.

Підприємства-правонаступники (користувачі майна) ліквідованих або реорганізованих колективних сільськогосподарських підприємств несуть відповідальність за збереження об'єктів інженерної інфраструктури меліоративної мережі колишніх колективних сільськогосподарських підприємств, їх технологічну цілісність і використання у своїх земельних ділянках (землеволодінь).

Власники (землекористувачі) земельних ділянок, на яких розташовані та функціонують меліоративні системи, несуть відповідальність за дотримання правил або установленого режиму експлуатації меліоративних систем, у відповідності до законодавства України забезпечують їх спільне використання .

Таким чином, вказане свідчить про неможливість, що вказане майно, при здійсненні приватизації підприємства мало бути передане безоплатно в комунальну власність.

В свою чергу, механізм безоплатної передачі у комунальну власність зазначених об'єктів визначається Порядком безоплатної передачі у комунальну власність об'єктів соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, а також внутрішньогосподарських меліоративних систем колективних сільськогосподарських підприємств, що не підлягати паюванню в процесі реорганізації цих підприємств та передані на баланс підприємств-правонаступників, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13 серпня 2003 р. №1253 (далі - Порядок).

Відповідно до пункту 4 Порядку ініціаторами передачі об'єктів у комунальну власність можуть бути місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства-правонаступники, на балансі яких перебувають об'єкти.

У разі коли ініціатором передачі об'єктів у комунальну власність є місцевий орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, пропозиція погоджується з підприємством-правонаступником.

23 березня 2017 року Маслівська сільська рада звернулась до Регіонального відділення ФДМ України по Київській області з листом №02-31/95 щодо передачі меліоративної системи у комунальну власність.

У відповідь Регіональне відділення ФДМ України по Київській області підтвердило, що згідно акту оцінки майна ДП СП Маслівське від 23.05.2012 року до статуту новоствореного КСП Маслівське включена вартість зрошувальної системи (інвентаризаційний опис №1), але питання передачі системи у комунальну власність не входить до повноважень Регіонального відділення (лист № 11-07-2194) .

Як наслідок, 03 травня 2017 року Маслівською сільською радою у Миронівському районі Київської області було запропоновано голові КСП Маслівське погодити передачу зрошувальної системи.

Однак, зазначена пропозиція проігнорована КСП «Маслівське» та залишена без будь-якої відповіді та реагування (копія листа наявна матеріалах справи).

В свою чергу, за результатом звернення до Миронівської РДА з листом від 26.06.2017 року з проханням створити комісію для передачі у комунальну власність меліоративної системи, Миронівська РДА листом від 07.07.2017 року № 59/06/26-2913 повідомила, що механізм передачі меліоративної системи визначено постановою КМ України №1253 від 13 серпня 2003 року, згідно якого питання безоплатної передачі даної меліоративної системи знаходиться у віданні КСП Маслівське .

Таким чином, з вищевикладеного слідує, що оскільки внутрішньогосподарська меліоративна (зрошувальна) система знаходиться на території Маслівської сільської ради та не відноситься до майна, яке підлягає приватизації чи розпаюванню, однак на даний час перебуває на балансі КСП Маслівське та самостійно позивачеві в комунальну власність не передана, вимога позивача про зобов'язання Колективне сільськогосподарське підприємство Маслівське передати у комунальну власність Маслівської сільської ради є правомірною, обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню в повному обсязі.

Витрати по сплаті судового збору, згідно ст. 49 Господарського процесуального кодексу України покладаються на відповідача.

Керуючись ст. ст. 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд Київської області, -

вирішив:

1. Позовні вимоги задовольнити повністю.

2. Зобов'язати Колективне сільськогосподарське підприємство Маслівське (08850, Київська обл., Миронівський р-н, с. Маслівка, код ЄДРПОУ 35388896) передати у комунальну власність Маслівської сільської ради (08850, Київська обл., Миронівський р-н, с. Маслівка, вул. Незалежності, 119, код ЄДРПОУ 04362608) внутрішньогосподарську меліоративну (зрошувальну) систему, яка перебуває на балансі Колективного сільськогосподарського підприємства Маслівське згідно процедури, визначеної Порядком безоплатної передачі у комунальну власність об'єктів соціальної сфери, житлового фонду.

3. Стягнути з Колективного сільськогосподарського підприємства Маслівське (08850, Київська обл., Миронівський р-н, с. Маслівка, код ЄДРПОУ 35388896) на користь Маслівської сільської ради (08850, Київська обл., Миронівський р-н, с. Маслівка, вул. Незалежності, 119, код ЄДРПОУ 04362608) - 1600 (одну тисячу шістсот) грн. 00 коп. судового збору.

4. Накази видати після набрання рішенням законної сили.

Дата підписання повного тексту рішення 22.09.2017

Суддя О.В. Щоткін

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення11.09.2017
Оприлюднено24.09.2017
Номер документу69058962
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —911/1978/17

Постанова від 04.04.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Ткач І.В.

Ухвала від 20.02.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Ткач І.В.

Ухвала від 29.01.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Ткач І.В.

Постанова від 12.12.2017

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Руденко М.А.

Ухвала від 17.10.2017

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Руденко М.А.

Рішення від 11.09.2017

Господарське

Господарський суд Київської області

Щоткін О.В.

Ухвала від 29.06.2017

Господарське

Господарський суд Київської області

Щоткін О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні