ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 вересня 2017 року о/об 09 год. 54 хв. Справа № 808/3361/16 м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Бойко К.О., розглянувши у місті Запоріжжі адміністративну справу
за позовом Запорізької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області
до Товариства з обмеженою відповідальністю "ВМК Інвест"
про стягнення податкового боргу,
ВСТАНОВИВ:
У провадженні Запорізького окружного адміністративного суду перебуває справа за адміністративним позовом Запорізької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі – позивач, Запорізька ОДПІ ГУ ДФС у запорізькій області) до Товариства з обмеженою відповідальністю “ВМК Інвест” (далі - відповідач, ТОВ «ВМК Інвест») про стягнення з рахунків відповідача у банках, обслуговуючих цього платника податків, а також за рахунок готівки, що належить такому платнику податків, коштів у сумі податкового боргу: 86660 грн. 75 коп. – з податку на додану вартість.
Позивач у позові зазначив, що за ТОВ «ВМК Інвест» обліковується податковий борг у сумі 86660 грн. 75 коп. з податку на додану вартість, який виник з сум узгодженого податкового зобов'язання, нарахованого контролюючим органом, та пені.
Представник позивача підтримав позовні вимоги, просив позов задовольнити.
Відповідач до суду не прибув. Про дату, час і місце судового розгляду справи відповідач повідомлялося належним чином.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з'ясував наступне.
Відповідач зареєстрований як юридична особа за адресою: 69041, Запорізька область, м.Запоріжжя, вул.Академіка Весніна, буд.17-А, кімната 14. ТОВ «ВМК Інвест» має ідентифікаційний код 36014992.
ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя ГУ ДФС у Запорізькій області (правонаступником якої є позивач) здійснено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість, розрахунках коригування за жовтень, листопад 2015 року, січень 2016 року та даних Єдиного реєстру податкових накладних, за результатами якої складено Акт перевірки №161/28-04-42/36014992 від 28.01.2016. При проведенні камеральної перевірки встановлено порушення вимог п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, п.2 Наказу Міністерства фінансів України від 22.09.2014 №957 "Про затвердження форми податкової накладної та порядку заповнення податкової накладної", п.2 "Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, в результаті чого порушено терміни реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, що призвело до порушення ст.120-1 Податкового кодексу України. (а.с.16-18).
На підставі Акту перевірки №161/28-04-42/36014992 від 28.01.2016 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення №0001661501 від 11.02.2016, яким відповідачу нараховано грошове зобов'язання з податку на додану вартість у вигляді штрафної (фінансової) санкції у сумі 68563 грн. 14 коп. (а.с.15).
13.05.2016 ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя ГУ ДФС у Запорізькій області (правонаступником якої є позивач) здійснено камеральну перевірку своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету, за результатами якої складено Акт перевірки №837/08-28-12-01/36014992 від 13.05.2016. При проведенні камеральної перевірки встановлено, що ТОВ "ВМК Інвест" не своєчасно сплачено суми самостійно визначених грошових зобов'язань в уточнюючому розрахунку по Податковій декларації з податку на додану вартість, що є порушенням п.50.1 ст.50 Податкового кодексу України (а.с.20 (зворот)-21).
На підставі Акту перевірки №837/08-28-12-01/36014992 від 13.05.2016 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення №0001401201 від 02.06.2016, яким відповідачу нараховано грошове зобов'язання з податку на додану вартість у вигляді штрафної (фінансової) санкції у сумі 971 грн. 80 коп. (а.с.19), та податкове повідомлення-рішення №0001391201 від 02.06.2016, яким відповідачу нараховано грошове зобов'язання з податку на додану вартість у вигляді штрафної (фінансової) санкції у сумі 4085 грн. 15 коп. (а.с.20).
Також, 22.08.2016 Запорізькою ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області здійснено камеральну перевірку даних щодо своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків у Єдиному реєстрі податкових накладних, за результатами якої складено Акт перевірки №278/08-28-12-01/36014992 від 22.08.2016. При проведенні камеральної перевірки встановлено порушення вимог п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, п.2 Наказу Міністерства фінансів України від 22.09.2014 №957 "Про затвердження форми податкової накладної та порядку заповнення податкової накладної", п.2 "Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, в результаті чого порушено терміни реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, що призвело до порушення ст.120-1 Податкового кодексу України (а.с.24-25).
На підставі Акту перевірки №278/08-28-12-01/36014992 від 22.08.2016 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення №0004191201 від 08.09.2016, яким відповідачу нараховано грошове зобов'язання з податку на додану вартість у вигляді штрафної (фінансової) санкції у сумі 12932 грн. 00 коп. (а.с.23).
Доказів самостійної сплати податкового зобов'язання з податку на додану вартість (платіжних документів) ТОВ "ВМК Інвест" до суду не надало.
Оскільки відповідачем не подано до суду доказів скасування податкових повідомлень-рішень №0001661501 від 11.02.2016, №0001401201 від 02.06.2016, №0001391201 від 02.06.2016, №0004191201 від 08.09.2016, то вказана у них сума грошового зобов'язання відповідно до п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України є узгодженою і підлягає сплаті.
Зважаючи на наявну у відповідача заборгованість по пені у сумі 108 грн. 66 коп., загальна заборгованість з податку на додану вартість складає 86660 грн. 75 коп.
Податковий контроль – це система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (п.61.1 ст.61 Податкового кодексу України).
За приписами пп.62.1.1-62.1.2 п.62.1 ст.62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.
Як передбачено п.1 Розділу І «Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», затвердженого 07.04.2016 наказом Міністерства фінансів України №422, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.05.2016 за №751/28881 (надалі – «Порядок ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»), цей Порядок визначає організацію діяльності з ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).
Згідно з п.2 Розділу І «Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» терміни в цьому Порядку вживаються в таких значеннях: інтегрована картка платника (далі - ІКП) – форма оперативного обліку податків, зборів, митних платежів до бюджетів та єдиного внеску, що ведеться за кожним видом платежу та включає перелік показників підсистем інформаційної системи органів ДФС, які характеризують стан розрахунків платника з бюджетами та цільовими фондами.
Відповідно до п.1 Глави 1 Розділу ІІ «Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» зазначено, що з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску органами ДФС відкриваються ІКП за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками. ІКП містить інформацію про облікові операції та облікові показники, які характеризують стан розрахунків платника податків з бюджетами та цільовими фондами за відповідним видом платежу.
Позивачем в обґрунтування позовних вимог надано інтегровану картку ТОВ «ВМК «Інвест» згідно з якою за відповідачем обліковується податковий борг у сумі 86660 грн. 75 коп. з податку на додану вартість.
Даних про розстрочення (відстрочення) вказаних узгоджених грошових зобов'язань, надміру та/або помилково сплачені кошти вказаний документ – не містить.
Відповідачем не надано до суду будь-яких доказів про сплату вказаного податкового боргу.
Отже, позивачем доведено заборгованість ТОВ «ВМК Інвест» у сумі 86660 грн. 75 коп.
Згідно з пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг – це сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Як зазначено у пп.14.1.153 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, податкова вимога – це письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.
Судом досліджено надану позивачем податкову вимогу від 23.12.2015 за №3751-23 (а.с.26).
Згідно з п.95.1 ст.95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності – шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу.
Як зазначено у п.95.4 ст.95 Податкового кодексу України, контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Враховуючи вище викладене, судом з'ясовано, що відповідач на час судового засідання має податковий борг у сумі 86660 грн. 75 коп. – з податку на додану вартість, який у добровільному порядку – не погашений. У зв'язку з цим, суд приходить до висновку, що вказана сума заборгованості повинна бути стягнута з ТОВ «ВМК Інвест» у порядку та спосіб, встановлений ст.95 Податкового кодексу України.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.11,17,71, 94, 158-163КАС України, ст.19 Конституції України, ст.95 Податкового кодексу України, суд, –
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю "ВМК Інвест" (69041, Запорізька область, м.Запоріжжя, вул.Академіка Весніна, буд.17-А, кімната 14; ідентифікаційний код 36014992) у банках, обслуговуючих даного платника податків, а також за рахунок готівки, що належить такому платнику податків, податковий борг з податку на додану вартість у сумі 86660 грн. 75 коп. на користь бюджету (р/р31119029700006, УК у м.Запоріжжі/Дніпровського району, код отримувача 38025426, банк - ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО - 813015, код платежу 14060100).
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.ст.167, 186, 254 КАС України.
Постанова суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.167, 186 КАС України.
Постанова виготовлена у повному обсязі 06.09.2017.
Суддя О.О. Прасов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.09.2017 |
Оприлюднено | 26.09.2017 |
Номер документу | 69060401 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні