Постанова
від 29.05.2007 по справі 3/554-нм
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

3/554-НМ

   

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області


10002, м. Житомир, майдан Путятинський,3/65

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "29" травня 2007 р.                                                     Справа № 3/554-НМ

Господарський суд Житомирської області у складі:

                         судді Машевської О.П.

          при секретарі Зоренко В.М.  

за участю представників сторін

від позивача Котвицька Т.В. - довіреність №26401/9/10 від 07.05.2007 року

від відповідача не з'явився   

Розглянув у відкритому судовому засіданні справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Житомирі (м.Житомир)  

до ПП "Житомирська промислово - переробна компанія" (м. Житомир)

про припинення юридичної особи

Позивач звернувся з позовом про припинення юридичної особи ПП "Житомирська промислово - переробна компанія" (м. Житомир) згідно п.2 статті 38 Закону України "Про порядок державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" у зв'язку з неподанням органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до  ст.9 Закону України "Про систему оподаткування".

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав, обгрунтовуючи його наданими в матеріали справи доказами.

Відповідач відзиву на позов не подав, свого представника в судове засідання не направив. Ухвала господарського суду від 17.04.2007 року про закінчення підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду  на 29.05.2007 о 14:30 у приміщенні господарського суду повернулася на адресу останнього з відміткою відділення поштового зв'язку про відсутність юридичної особи за адресою, визначеною у поштовому повідомленні. Згідно Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії АОО № 132176 (а.с.21) місцезнаходженням юридичної особи є: м.Житомир, Корольовський район, вул.Баранова,93. На цю адресу і було надіслано поштову кореспонденцію суду.

Відповідно до статті 40 КАС України особи, які беруть участь у справі, зобов'язані під час провадження у справі повідомляти суд про зміну місця знаходження. У разі неповідомлення про зміну адреси повістка надсилається їм за останньою адресою і вважається врученою. Наведене дає підстави господарському суду розглянути справу за відстуністю представника відповідача.

Заслухавши представника  ДПІ у Житомирському районі, дослідивши матеріалим справи, господарський суд, -

                                                               ВСТАНОВИВ:

ПП "Житомирська промислово - переробна компанія" (м. Житомир)  зареєстровано виконавчим комітетом Житомирської міської ради як юридичну особу, про що зроблено запис 20.08.2004 року за реєстраційним № 13051020000000169  за адресою: м.Житомир, Корольовський район, вул. Баранова,93, ідентифікаційний код 33128171 та видано Свідоцтво про державну реєстрацію серії АОО № 132178.

Як платника податків поставлено на облік у Державній податковій інспекції в м. Житомирі 31.08.2004 року за № 8245 (а.с.5)..

Відповідно до п.2 ч.1 ст.9 Закону України "Про систему оподаткування"від 25.06.91 р. № 1251-ХІІ платник податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язаний подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).

Проведеною позивачем перевіркою встановлено, що підприємство не подаєзвіти про фінансово-господарську діяльність з податку на прибуток з квітня 2005 року; по місцевих податках та зборах - з січня 2005 року;  не є платником ПДВ; на виклики по факту неподання звітності керівник не з'являється (а.с 5).   

Як свідчить довідка № 151/19-1/15 від 02.02.07 відповідач не звітується перед податковим органом з 27.04.05р. , тобто на момент подачі позову до суду - більше року.

Частиною першою статті 238 ГК України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.

Пунктом 1 ст.247 Господарського кодексу України передбачено, що у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації, що, у розумінні ст.238 цього Кодексу,  є заходом організаційно-правового характеру.

Відповідно до п.17 статті 11 Закону України "Про державну податкову службу в України" органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності -юридичної особи. Наведене підтверджує повноваження ДПІ у м.Житомирі на застосування до відповідача адміністративно-господарської санкції у вигляді скасування  його державої реєстрації.   

При цьому,  звернення до господарського суду із позовною заявою про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності -юридичної особи може мати місце у разі, якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом, про що зазначено у п.8.6 Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів) (з наступними змінами та доповненнями), затвердженого наказом ДПА України 19.02.1998 року за № 80 та зареєстрованого у Мінюсті 16.03.1998 року за № 172/ 2612.

Згідно довідки позивача від 31.01.2007 року   заборгованість за платежами до бюджету у відповідача відсутня (а.с. 8).

Враховуючи викладене, адміністративний позов  ДПІ у м.Житомирі як суб'єкта владних повноважень відповідно до статті 4 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" є правомірним, оскільки  спрямований на захист інтересів держави.

Додатково до наведеного обгрунтування адміністративного позову, правомірність якого  судом визнається, господарський суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Згідно ст.104 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 року (далі - ЦК України) та ст.33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15.05.03р. №755-ІV (далі- Закон №755-ІV) юридична особа припиняється, окрім іншого,  за  судовим рішенням, прийнятим у випадках, передбачених законом.

Згідно п.1 та п.2 частини 38 Закону №755-ІV підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, зокрема  є  неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності.

Відповідно до ч.1 ст.105 ЦК України суд, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язаний негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення.

Окрім того, згідно частини 2 цієї статті суд призначає комісію з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо)  та встановлює  порядок та строки припинення юридичної особи. Виконання функції ліквідатора  з припинення юридичної особи суд може  покласти на орган управління юридичної особи.

Відповідно до довідки Головного управління статистики у Житомирській області  № 14/10/43 від 22.01.2007 року за організаційно-правовою формою господарювання відповідач -  приватне підприємство. Правовий статус приватного підприємства визначається нормами Господарського кодексу України, і зокрема у статті 65 якого зазначено, що управління підприємством здійснюється відповідно до його установичх документів: або  власник здійснює свої права щодо управління підприємством безпосередньо або через уповноважені ним органи. У Статуті відповідача зазначено, що засновником Приватного підприємства "Житомирська промислово-переробна компанія" є Карманова Н.В. (а.с.16); управління підприємством може здійснювати як сам власник, так і найнятий ним керівник.. У зазначеній довідці статистики зазначено, що керівником  підприємства є Водернадський В.В. (а.с.15). У п.10.4 розділу Х Статуту зазначено, що в разі припинення діяльності підприємства за рішенням господарсього  суду, його ліквідацію здійснює призначена судом ліквідаційна комісія. (а.с.20).

Приписи статті 105 ЦК України кореспондуються з приписами ч.5 статті 38 Закону №755-ІV про призначення судом в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку  з її ліквідацією комісії з припинення ( ліквідаційної комісії) та встановлення строку і порядку її роботи, про що державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис.

Керуючись наведеними приписами закону, господарський суд вважає за необхідне функції ліквідатора покласти на засновника юридичної особи - Карманову Н.В.

Частиною   7  статті 38 Закону №755-ІV передбачено обов'язок державного реєстратора надіслати керівнику органу управління або засновнику юридичної особи, а також суду, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відповідне повідомлення.

ВІдповідно до частини 8 цієї статті документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи подаються головою комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи , яку призначив суд, у порядку, який встановлено частинами першою-п'ятою статті 36 або частинами першою - шостою статті 37 цього Закону.

Так, у частині першій статті 36 Закону  №755-ІV зазначено, що для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії після закінчення процедури ліквідації, яка передбачена законом, але не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені цією частиною та частиною другою цієї статті. Обов'язок розміщення ліквідатором у друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї визначено частиною 4 статті 105 ЦК України. При цьому цей  строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи.  Порядок ліквідації юридичної особи після публікації визначено статтями 110-112 Цивільного кодексу України.

Враховуючи вище наведені норми законодавства України, функції ліквідатора з припинення юридичної особи, в тому числі в частині подання державному реєстратору документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, господарський суд  покладає  на засновника  - Карманову Н.В., яка зобов'язана припинити юридичну особу в порядку, визначеному ст.105 Цивільного кодексу України та ст.ст. 38 та 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних-осіб-підприємців" у строк, що не перевищує трьох місяців з дня набрання постановою законної сили.

Згідно з частиною 8 статті 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб- підприємців" дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації є датою державної реєстрації припинення юридичної особи. Відповідно                              до Положення про Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України  (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22 червня 2005 р. N 499) підставою  для внесення до Реєстру або виключення з нього даних  щодо  суб'єктів,  а  також  внесення  змін  до  Реєстру   є надходження   від   державного  реєстратора  до  органу  державної статистики інформації про вчинення реєстраційних дій, передбачених Законом   України  "Про  державну  реєстрацію  юридичних  осіб  та фізичних осіб-підприємців".  

Враховуючи викладене, позовні вимоги обґрунтовані, підтверджуються належними доказами, а тому підлягають задоволенню - юридичну особу Приватне підприємство "Житомирська промислово -переробна компанія" (м.Житомир)  слід припинити.

Судові витрати стягненню не підлягають відповідно до ч.4 ст.94 КАС України.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 51,59, 65, п.1 ст.247 ГК України, п.п.1,2 ст.9 Закону України "Про систему оподаткування", ст.ст.36 та 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15.05.03р. №755-ІV, ст.105, ст.ст. 110-112 Цивільного кодексу України, ст.ст. 4, 14, 69-73, 86, 94, 104, 158-163, 167, 254-259, п.п. 3,6,7 Розділу 7 "Прикінцеві та перехідні положення"  Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд,-

 

 ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задоволити.

Припинити державну реєстрацію юридичної особи ПП "Житомирська промислово - переробна компанія" (м. Житомир) вул. Баранова,93, ідентифікаційний код 33128171.

2. Виконання функції ліквідатора покласти на засновника юридичної особи - Карманову Н.В., яка мешкає за адресою: м.Житомир, пров. ІІІ Щорса, буд.18.

3. Зобов'язати ліквідатора Карманову Наталію Володимирівну припинити юридичну особу в порядку, визначеному ст.ст. 105, 110-112 Цивільного кодексу України, ст.ст. 36,38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" у строк не більше шести місяців з моменту набрання постановою суду законної сили.

4. Копію постанови надіслати сторонам, засновнику та державному реєстратору  виконавчого комітету Житомирської міської ради ( державному реєстратору -після набрання  постановою законної сили).

Постанова господарського суду може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення шляхом подачі заяви, а в разі складення постанови суду у повному обсязі відповідно до ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення в повному обсязі.

Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого КАС України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений КАС України, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя                                                                         

             Дата підписання

                                                                                    " ___"_____2007 року

іддрукувати: 4 прим.

1 - в справу;

2 - позивачу;

3 - відповідачу;

4 - державному реєстратору виконавчого комітету Житомирської міської ради .  

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення29.05.2007
Оприлюднено22.08.2007
Номер документу690710
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —3/554-нм

Постанова від 29.05.2007

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Машевська О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні