25.09.17
Справа № 744/796/17
Провадження № 2-а/744/43/2017
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 вересня 2017 року Семенівський районний суд Чернігівської області у складі: головуючого - судді Смаги С. В.,
при секретарі Фільчаговій Г. В.,
за участю:
позивача ОСОБА_1,
представника позивача ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Семенівка Чернігівської області адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до виконуючої обов'язки Тимоновицького сільського голови - секретаря Тимоновицької сільської ради Семенівського району Чернігівської області Чаловської Надії Федорівни про визнання розпорядження протиправним,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач, ОСОБА_1, пред'явила адміністративний позов до відповідача, у якому просить: визнати протиправним та скасувати розпорядженя в. о. Тимоновицького сільського голови - секретаря Тимоновицької сільської ради Чаловської Н. Ф. № 09 від 07 серпня 2017 року Про скасування розпорядження в. о. Тимоновицького сільського голови - секретаря сільської ради Чаловської Н. Ф. .
Обґрунтовуючи свої позовні вимоги позивач посилається на те, що 12 січня 2017 року вона була прийнята на роботу головним бухгалтером Тимоновицької сільської ради Семенівського району, Чернігівської області, як переможниця конкурсу на заміщення вакантної посади особи місцевого самоврядування. Весь цей час вона пропрацювала плідно і без порушень,сумлінно виконуючи свої посадові обов'язки. 24 травня 2017 року вийшла Постанова КМУ № 353 Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 09.06.2006 року №268 Про впорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів , за цими постановами було збільшено посадовий оклад вищезазначеним працівникам та відновлена можливість призначення працівникам надбавок за високі досягнення у праці, виконання особливо важливої роботи. 29 червня 2017 року вона була ознайомлена з розпорядженням виконуючої обов'язки Тимоновицького сільського голови секретаря сільської ради Чаловської Н.Ф. від 29 червня 2017 року № 08 Про умови оплати праці головного бухгалтера сільської ради ОСОБА_1 . Пунктом 1 цього розпорядження позивачу було встановлено посадовий оклад відповідно до додатку №54 постанови КМУ № 268 від 09.06.2006 року в редакції від 26.05.2017 року, пунктом 2 цього з розпорядження їй було встановлено надбавку за високі досягнення у праці, виконання особливо важливої роботи у розмірі 30% посадового окладу з урахуванням надбавки за ранг та вислугу років. Також 29.06.2017 року в. о. Тимоновицького сільського голови секретарем Тимоновицької сільської ради Чаловською Н.Ф. було затверджено Типовий штатний розпис на 2017 рік, у якому зарплати працівників сільської ради були приведені у відповідність до постанови КМУ від 09.06.2006 року №268 Про впорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади , органів прокуратури, судів та інших органів .
08 серпня 2017 року виконуюча обов'язки Тимоновицького сільського голови секретар сільської ради Чаловська Надія Федорівна ознайомила позивача зі своїм розпорядженням № 09 від 07 серпня 2017 року Про скасування розпорядження в.о. Тимоновицького сільського голови секретаря сільської ради Чаловської Н.Ф. . Пунктом 1 цього розпорядження було скасовано розпорядження в.о. сільського голови секретаря сільської ради № 08 від 29 червня 2017 року Про умови оплати праці головного бухгалтера сільської ради ОСОБА_1 .
Таким чином було скасовано посадовий оклад позивача та надбавку в розмірі 30%. Чим було грубо порушено постанову КМУ №268 від 09.06.2006 року Про впорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади , органів прокуратури, судів та інших органів .
Позивач вважає, що розпорядженням №09 від 07.08.2017 року в.о. Тимоновицького сільського голови секретаря сільської ради Чаловською Н.Ф. була порушена ст. 2 Кодексу Законів про працю України.
Позивач вважає, що цим розпорядженням порушено її право на оплату праці, як працівника бюджетної установи, що прописано в ст. ст. 94, 98 КЗпП.
Також схема посадових окладів затверджується Кабінетом Міністрів України, а не секретарем Тимоновицької сільської ради, про що вказано нормами статті 96 КЗпП.
Також, на думку позивача порушено норми постанови КМУ № 268 від 09.06.2006 року Про впорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів в редакції від 26.05.2017 року, саме додаток №54 цієї постанови , в якому встановлена схема посадових окладів для осіб місцевого самоврядування головному бухгалтеру місячний посадовий оклад в розмірі 3200 грн.
13 липня 2017 року відбулася тринадцята сесія сьомого скликання Тимоновицької сільської ради, на якій було прийнято рішення №81 Про внесення змін до рішення сільської ради № 61 від 14 лютого 2017 року Про сільський бюджет на 2017 рік , в цьому рішенні було збільшено видатки на оплату праці працівників сільської ради у відповідності до вимог постанови КМУ від 09.06.2006 року №268 Про впорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів . Таким чином достатня кількість коштів на оплату праці була закладена в бюджет сільської ради на 2017 рік в повному обсязі.
Позивач вважає, що розпорядження в.о. Тимоновицького сільського голови секретаря сільської ради Чаловської Н.Ф. від 07 серпня 2017 року Про скасування розпорядження в.о. Тимоновицького сільського голови секретаря сільської ради Чаловської Н.Ф. є протиправним, оскільки порушує діюче законодавство.
Позивач ОСОБА_1 у судовому засіданні адміністративний позов підтримала повністю та пояснила про те, що, на її думку, позов підлягає задоволенню за обставин, викладених у ньому.
Представник відповідача Мирошник Сергій Олександрович у судовому засіданні адміністративний позов підтримала повністю та пояснила про те, що, на її думку, позов підлягає задоволенню за обставин, викладених у ньому.
Відповідач, секретар Тимоновицької сільської ради Семенівського району Чернігівської області Чаловська Надія Федорівна, у судове засідання не з'явилась, будучи належним чином повідомленою про дату, час і місце засідання, надала до суду письмову заяву про розгляд справи без її участі, позовні вимоги визнає повністю, наслідки визнання позову їй роз'яснені та зрозумілі, на даний час вона не виконує обов'язки сільського голови у зв'язку з тим, що сільський голова ОСОБА_4 поновився на роботі.
Суд, вислухавши осіб, які беруть участь у справі, дослідивши матеріали адміністративної справи та постанову про накладення адміністративного стягнення, вважає за необхідне адміністративний позов задовольнити повністю за наступних обставин.
У справі встановлено, що12 січня 2017 року позивач ОСОБА_1 була прийнята на роботу головним бухгалтером Тимоновицької сільської ради Семенівського району, Чернігівської області, як переможниця конкурсу на заміщення вакантної посади особи місцевого самоврядування. Весь цей час вона пропрацювала без порушень, сумлінно виконуючи свої посадові обов'язки. 24 травня 2017 року вийшла Постанова КМУ № 353 Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 09.06.2006 року №268 Про впорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів , за цими постановами було збільшено посадовий оклад вищезазначеним працівникам та відновлена можливість призначення працівникам надбавок за високі досягнення у праці, виконання особливо важливої роботи. 29 червня 2017 року позивач була ознайомлена з розпорядженням виконуючої обов'язки Тимоновицького сільського голови секретаря сільської ради Чаловської Н.Ф. від 29 червня 2017 року № 08 Про умови оплати праці головного бухгалтера сільської ради ОСОБА_1 . Пунктом 1 цього розпорядження позивачу було встановлено посадовий оклад відповідно до додатку №54 постанови КМУ № 268 від 09.06.2006 року в редакції від 26.05.2017 року, пунктом 2 цього з розпорядження їй було встановлено надбавку за високі досягнення у праці, виконання особливо важливої роботи у розмірі 30% посадового окладу з урахуванням надбавки за ранг та вислугу років. Також 29.06.2017 року в. о. Тимоновицького сільського голови секретарем Тимоновицької сільської ради Чаловською Н.Ф. було затверджено Типовий штатний розпис на 2017 рік, у якому зарплати працівників сільської ради були приведені у відповідність до постанови КМУ від 09.06.2006 року №268 Про впорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади , органів прокуратури, судів та інших органів .
07 серпня 2017 року виконуючою обов'язки Тимоновицького сільського голови - секретарем Тимоновицької сільської ради Семенівського району Чернігівської області Чаловською Надією Федорівною було видано розпорядження № 09 Про скасування розпорядження в.о. Тимоновицького сільського голови секретаря сільської ради Чаловської Н.Ф. . Пунктом 1 цього розпорядження було скасовано розпорядження виконуючої обов'язки Тимоновицького сільського голови - секретаря Тимоновицької сільської ради Семенівського району Чернігівської області № 08 від 29 червня 2017 року Про умови оплати праці головного бухгалтера сільської ради ОСОБА_1 .
Таким чином було скасовано посадовий оклад позивача та надбавку в розмірі 30%. Чим було грубо порушено постанову КМУ №268 від 09.06.2006 року Про впорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади , органів прокуратури, судів та інших органів .
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Розпорядженням № 09 від 07.08.2017 року виконуючою обов'язки Тимоновицького сільського голови - секретарем Тимоновицької сільської ради Семенівського району Чернігівської області Чаловською Н. Ф. була порушена ст. 2 Кодексу Законів про працю України, якою передбачено що право громадян України на працю, - тобто на одержання роботи з оплатою прані не нижче встановленого державою мінімального розміру, включаючи право на вільний вибір професії, роду занять і роботи, забезпечується державою. Держава створює умови для ефективної зайнятості населення, сприяє працевлаштуванню, підготовці і підвищенню трудової кваліфікації, а при необхідності забезпечує перепідготовку осіб, вивільнюваних у результаті переходу на ринкову економіку. Працівники реалізують право на працю шляхом укладення трудового договору про роботу на підприємстві, в установі, організації або з фізичною особою. Працівники мають право на відпочинок відповідно до законів про обмеження робочого дня та робочого тижня і про щорічні оплачувані відпустки, право на здорові і безпечні умови праці, на об'єднання в професійні спілки та на вирішення колективних трудових конфліктів (спорів) у встановленому законом порядку, на участь в управлінні підприємством, установою, організацією, на матеріальне забезпечення в порядку соціального страхування в старості, а також у разі хвороби, повної або часткової втрати працездатності, на матеріальну допомогу в разі безробіття, на право звернення до суду для вирішення трудових спорів незалежно від характеру виконуваної роботи або займаної посади, крім випадків, передбачених законодавством, та інші права, встановлені законодавством.
Вказаним розпорядженням порушено право позивача на оплату праці, як працівника бюджетної установи, передбачене ст. ст. 94, 98 Кодексу законів про працю України.
Статтею 94 Кодексу законів про працю України визначено, що заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.
Розмір заробітної плати залежить від складності та умов виконуваної роботи, професійно-ділових якостей працівника, результатів його праці та господарської діяльності підприємства, установи, організації і максимальним розміром не обмежується.
Питання державного і договірного регулювання оплати праці, прав працівників на оплату праці та їх захисту визначається цим Кодексом, Законом України "Про оплату праці" та іншими нормативно - правовими актами.
Відповідно до вимог статті 98 Кодексу законів про працю України оплата праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, здійснюється на підставі законів та інших нормативно-правових актів України, генеральної, галузевих, регіональних угод, колективних договорів, у межах бюджетних асигнувань та позабюджетних доходів.
Схема посадових окладів затверджується Кабінетом Міністрів України, а не секретарем Тимоновицької сільської ради, про що вказано нормами статті 96 Кодексу законів про працю України.
Згідно зі статтею 96 Кодексу законів про працю України системами оплати праці є тарифна та інші системи, що формуються на оцінках складності виконуваних робіт і кваліфікації працівників.
Тарифна система оплати праці включає: тарифні сітки, тарифні ставки, схеми посадових окладів і професійні стандарти (кваліфікаційні характеристики).
Тарифна система оплати праці використовується при розподілі робіт залежно від їх складності, а працівників - залежно від кваліфікації та за розрядами тарифної сітки. Вона є основою для формування та диференціації розмірів заробітної плати.
Тарифна сітка (схема посадових окладів) формується на основі тарифної ставки робітника першого розряду та міжкваліфікаційних (міжпосадових) співвідношень розмірів тарифних ставок (посадових окладів).
Схема посадових окладів (тарифних ставок) працівників установ, закладів та організацій, що фінансуються з бюджету, формується на основі:
мінімального посадового окладу (тарифної ставки), встановленого Кабінетом Міністрів України;
міжпосадових (міжкваліфікаційних) співвідношень розмірів посадових окладів (тарифних ставок) і тарифних коефіцієнтів.
Мінімальний посадовий оклад (тарифна ставка) встановлюється у розмірі, не меншому за прожитковий мінімум, встановлений для працездатних осіб на 1 січня календарного року.
Віднесення виконуваних робіт до певних тарифних розрядів і присвоєння кваліфікаційних розрядів робітникам провадиться власником або органом, уповноваженим власником, згідно з професійними стандартами (кваліфікаційними характеристиками) за погодженням із виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником).
Вимоги до кваліфікаційних та спеціальних знань працівників, їх завдання, обов'язки та спеціалізація визначаються професійними стандартами або кваліфікаційними характеристиками професій працівників.
Порядок розроблення та затвердження професійних стандартів визначається Кабінетом Міністрів України.
Порядок розроблення та затвердження кваліфікаційних характеристик визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері праці та соціальної політики.
Колективним договором, а якщо договір не укладався - наказом (розпорядженням) власника або уповноваженого ним органу, виданим після погодження з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником), а в разі відсутності первинної профспілкової організації - з вільно обраними та уповноваженими представниками (представником) працівників, можуть встановлюватися інші системи оплати праці.
Також порушено норми постанови Кабінету Міністрів України № 268 від 09.06.2006 року Про впорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів в редакції від 26.05.2017 року, саме додаток № 54 до цієї постанови, в якому встановлена схема посадових окладів для осіб місцевого самоврядування, зокрема головному бухгалтеру - місячний посадовий оклад в розмірі 3200 грн.
13 липня 2017 року відбулася тринадцята сесія сьомого скликання Тимоновицької сільської ради Семенівського району Чернігівської області, на якій було прийнято рішення № 81 Про внесення змін до рішення сільської ради № 61 від 14 лютого 2017 року Про сільський бюджет на 2017 рік , в цьому рішенні було збільшено видатки на оплату праці працівників сільської ради у відповідності до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 09.06.2006 року № 268 Про впорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів . Таким чином достатня кількість коштів на оплату праці була закладена в бюджет сільської ради на 2017 рік в повному обсязі.
Відповідно до частини 10 статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.
Виходячи з викладеного розпорядження виконуючої обов'язки Тимоновицького сільського голови - секретаря Тимоновицької сільської ради Семенівського району Чернігівської області Чаловської Н. Ф. від 07 серпня 2017 року Про скасування розпорядження в.о. Тимоновицького сільського голови секретаря сільської ради Чаловської Н. Ф. є протиправним та підлягає скасуванню.
Керуючись ст. ст. 2, 3, 7, 11, 17, 18, 19, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 167Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до виконуючої обов'язки Тимоновицького сільського голови - секретаря Тимоновицької сільської ради Семенівського району Чернігівської області Чаловської Надії Федорівни про визнання розпорядження протиправним - задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати розпорядження в. о. Тимоновицького сільського голови - секретаря Тимоновицької сільської ради Семенівського району Чернігівської області Чаловської Надії Федорівни № 09 від 07 серпня 2017 року Про скасування розпорядження в. о. Тимоновицького сільського голови секретаря сільської ради Чаловської Н. Ф. .
Стягнути з Тимоновицької ради Семенівського району Чернігівської області (код ЄДРПОУ 04416223) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 640(шістсот сорок) гривень 00 копійок.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання в цей строк апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова не набрала законної сили.
Постанова може бути оскаржена шляхом подачі протягом десяти днів з дня отримання копії постанови апеляційної скарги до Київського апеляційного адміністративного суду через Семенівський районний суд Чернігівської області з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.
Суддя: С. В. Смага
Суд | Семенівський районний суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2017 |
Оприлюднено | 28.09.2017 |
Номер документу | 69091136 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Семенівський районний суд Чернігівської області
Смага С. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні