Постанова
від 20.09.2017 по справі 818/1197/17
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 вересня 2017 р. Справа № 818/1197/17

Суддя Сумського окружного адміністративного суду Кунець О.М.,

розглянувши в приміщенні суду в м. Суми в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Управління Держпраці у Сумській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Шосткажитлосервіс" про застосування заходів реагування,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, управління Держпраці у Сумській області, звернувся до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Шосткажитлосервіс" (далі - відповідач, ТОВ "Шосткажилосервіс"), в якому просить застосувати до відповідача заходи реагування у сфері державного нагляду, а саме зупинити:

- виконання робіт на висоті;

- експлуатацію ліфтів з реєстраційними номерами №355, 356, 357, 358 (вул. Садовий бульвар, б.8, м. Шостка), №137, 138, 139 (вул. Садовий бульвар, б.20, м. Шостка), №148, 149, 151 (вул. Садовий бульвар, б. 18, Шостка), №172, 173, 174 (вул. Садовий бульвар, б. 16, м. Шостка), №432, 433, 434, 429, 430, 431 (вул. Миру, б. 12, м. Шостка), №553, 554, 555 (вул. Миру, б.14, м. Шостка) - загальна кількість 28 ліфтів.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за результатами планової перевірки ТОВ "Шосткажилосервіс" з питань охорони праці та промислової безпеки, виявлено ряд порушень нормативно-правових актів з питань безпеки експлуатації ліфтів. Про виявлені порушення попереджено керівника ТОВ "Шосткажилосервіс" та вказано на необхідність негайного зупинення робіт на висоті та експлуатацію зазначених ліфтів. Оскільки вказані вимоги не були виконані позивач звернувся до суду.

Про відкриття скороченого провадження у справі відповідач повідомлений належним чином (а.с.26), заперечення проти позову або заяви про визнання позову у встановлений строк до суду не подав.

Дослідивши письмові матеріали справи, суд задовольняє позовні вимоги, виходячи із наступного.

Судом встановлено, що на виконання плану проведення перевірок суб'єктів господарювання ТОВ "Шосткажилосервіс" повідомлено про проведення планової перевірки (повідомлення від 29.06.2017 року № 05-30/87)(а.с.11).

17.07.2017 року управлінням Держпраці у Сумській області видано наказ від №348 про проведення всебічної комісійної перевірки ТОВ "Шосткажилосервіс" (а.с.12), на підставі якого оформлено направлення на проведення перевірки від 17.07.2017 року №05-29/268 (а.с.13).

З 01.08.2017 року по 07.08.2017 року управлінням Держпраці у Сумській області проведена планова перевірка дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки ТОВ "Шосткажилосервіс", за результатами якої складено акт від 07.08.2017 року №05-34/440 (а.с.14-20). Акт перевірки підписаний директором ТОВ "Шосткажилосервіс" без зауважень, примірник акту перевірки отриманий ним 07.08.2017 року.

Перевіркою встановлено ряд порушень відповідачем вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки в тому числі при експлуатації ліфтів. При цьому, серед вказаних порушень є такі, що забороняють подальшу експлуатацію ліфтів, а саме відображені в пунктах 24, 31, 40, 41, 42, 43, 47, 49, 52, 53, 54 акту перевірки.

Так:

- працівники підприємства не забезпечені касками для виконання робіт на висоті, чим порушено вимоги пунктів 1.12 та 4.1.12 НПАОП 0.00-1.15-07 Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті (пункт 24 розділу 5 Акту перевірки);

- закінчився термін випробування страхувального канату, періодичність випробування 1 раз на 6 місяців, що є порушенням вимог пункту 4.7.1.7 НПАОП 0.00-1.15-07 Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті (пункт 31 розділу 5 Акту перевірки);

- відсутній дозвіл на експлуатацію ліфтів з реєстраційними №355, 356 (вул. Садовий бульвар, б. 8), 137, 138, 139 (вул. Садовий бульвар, б. 20), 148, 149, 151 (вул. Садовий бульвар, б. 18), 172, 173, 174 (вул. Садовий бульвар, б. 16), 243 (вул. Садовий бульвар, б. 12). 432, 433, 434, 429, 430, 431 (вул. Мира, б. 12), що є порушенням вимоги пунктів 9.1.3 та 9.7.1 НПАОП 0.00-1.02-08 Правила будови та безпечної експлуатації ліфтів та пункту 19 додатку 3 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого Постановою КМ України від 26 жовтня 2011 року №1107 (пункт 40 розділу 5 Акту перевірки);

- ліфтам з реєстраційними №355, 356, 357, 358 (вул. Садовий бульвар, б. 8), 137, 138, 139 (вул. Садовий бульвар, б. 20), 148, 149, 151 (вул. Садовий бульвар, б. 18), 172, 173, 174 (вул. Садовий бульвар, б. 16), 267, 268, 269 (вул. Садовий бульвар, б. 10), 241, 242, 243 (вул.Садовий бульвар, б. 12), 432, 433, 434, 429, 430, 431 (вул. Мира, б. 12), 553, 554, 55 (вул.Мира, б. 14) не проведені технічні огляди, після відпрацювання нормативного терміну експлуатації, чим порушено вимоги пунктів 9.4.1 та 9.7.15 НПАОП 0.00-1.02-08 Правила будови та безпечної експлуатації ліфтів (пункт 41 розділу 5 Акту перевірки);

- ліфтам з реєстраційними №355, 356, 357, 358 (вул. Садовий бульвар, б. 8), 137, 138.

139 (вул. Садовий бульвар, б. 20), 148, 149, 151 (вул. Садовий бульвар, б. 18), 172, 173. 174 (вул. Садовий бульвар, б. 16), 267, 268, 269 (вул. Садовий бульвар, б. 10), 241, 242, 243 (вул. Садовий бульвар, б. 12), 432, 433, 434, 429, 430, 431 (вул. Мира, б. 12), 553, 554, 55 (вул. Мира, б. 14) не проведено експертні обстеження після відпрацювання граничного строку експлуатації, чим порушено вимоги пунктів 9.6.1. 6.1.22 та 9.7.15 НПАОП 0.00-1.02-08 Правила будови та безпечної експлуатації ліфтів (пункт 42 розділу 5 Акту перевірки);

- не проведено перевіряння елементів заземлення та опору ізоляції електрообладнання ліфтів з реєстраційними №355, 356, 357, 358 (вул. Садовий бульвар, б. 8), 137, 138, 139 (вул. Садовий бульвар, б. 20), 148, 149, 151 (вул. Садовий бульвар, б. 18), 172, 173, 174 (вул. Садовий бульвар, б. 16), 267. 268, 269 (вул. Садовий бульвар, б. 10), 241, 242, 243 (вул. Садовий бульвар, б. 12), 432, 433, 434, 429, 430, 431 (вул. Мира, б. 12), 553, 554, 55 (вул. Мира, б. 14), чим порушено вимоги пункту 9.4.2 та 9.7.15 НПАОП 0.00-1.02-08 Правила будови та безпечної експлуатації ліфтів (пункт 43 розділу 5 Акту перевірки);

- протікання мастила в редукторі ліфтів з реєстраційними №137, 138, 139 (вул. Садовий бульвар, б. 20), 173 (вул. Садовий бульвар, б. 16), 241,242 (вул. Садовий бульвар, б. 12), 267 (вул. Садовий бульвар, б. 10), чим порушено вимоги пункту 9.7.15 НПАОП 0.00- 1.02-08 Правила будови і безпечної експлуатації ліфтів (пункт 47 розділу 5 Акту перевірки);

- відсутній двосторонній диспетчерський зв'язок в ліфтах з реєстраційними №138, 138, 139 (вул. Садовий бульвар, б. 20), 242 (вул. Садовий бульвар, б. 12), 357 (вул. Садовий бульвар, б. 8), чим порушено вимоги пунктів 9.7.15, 9.8.1 НПАОП 0.00-1.02-08 Правила будови і безпечної експлуатації ліфтів (пункт 49 розділу 5 Акту перевірки);

- в станціях керування ліфтів з реєстраційним №137 (вул. Садовий бульвар, б. 20) відсутні плавкі запобіжники, чим порушено вимоги пункту 9.7.15 НПАОП 0.00-1.02-08 Правила будови і безпечної експлуатації ліфтів (пункт 52 розділу 5 Акту перевірки);

- в станціях керування ліфтів з реєстраційними №137, 138, 139 (вул. Садовий бульвар, б. 20), 172, 173 (вул. Садовий бульвар, б. 16), 242, 243 (вул. Садовий бульвар, б. 12), 269 (вул. Садовий бульвар, б. 10) встановлені замість плавких запобіжників жучки , чим порушено вимоги пункту 9.7.15 НПАОП 0.00-1.02-08 Правила будови і безпечної експлуатації ліфтів (пункт 53 розділу 5 Акту перевірки);

- відсутнє аварійне світло в кабіні ліфтів з реєстраційними №137, 139, 173, 269, 267, 355, чим порушено вимоги пункту 9.7.15 НПАОП 0.00-1.02-08 "Правила будови і безпечної експлуатації ліфтів" (пункт 53 розділу 5 Акту перевірки).

Вищезазначені обставини свідчать про те, що подальше виконання робіт на висоті та експлуатація ліфтів, з реєстраційними номерами №355, 356, 357, 358 (вул. Садовий бульвар, б.8, м. Шостка), №137, 138, 139 (вул. Садовий бульвар, б.20, м. Шостка), №148, 149, 151 (вул. Садовий бульвар, б. 18, Шостка), №172, 173, 174 (вул. Садовий бульвар, б. 16, м. Шостка), №432, 433, 434, 429, 430, 431 (вул. Миру, б. 12, м. Шостка), №553, 554, 555 (вул. Миру, б.14, м. Шостка) - загальна кількість 28, повинна бути зупинена.

На підставі виявлених порушень, що несуть загрозу життю та здоров'ю, негайній зупинці підлягають:

- виконання робіт на висоті;

- експлуатації ліфтів з реєстраційними №355, 356, 357, 358 (вул. Садовий бульвар, б. 8), 137, 138, 139 (вул. Садовий бульвар, б. 20), 148, 149, 151 (вул. Садовий бульвар, б. 18), 172, 173, 174 (вул. Садовий бульвар, б. 16), 267, 268, 269 (вул. Садовий бульвар, б. 10), 241, 242, 243(вул. Садовий бульвар, б. 12), 432, 433, 434, 429, 430, 431 (вул. Миру, б. 12), 553, 554, 555 (вул. Миру, б. 14) - загальна кількість 28 ліфтів.

У зв'язку з виявленими порушеннями попереджено уповноважену особу ТОВ Шосткажитлосервіс - директора ОСОБА_1 - про необхідність негайного зупинення виконання робіт на висоті та експлуатації зазначених вище ліфтів, однак, вимога не була повністю виконана.

Пункт 9.7.15 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів, затверджених наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 01.09.2008 №190, встановлює що робота ліфта не дозволяється, якщо:

- відсутній паспорт чи відомості про реєстрацію;

- не проведено технічний огляд або експертне обстеження ліфта;

- закінчився зазначений у паспорті термін роботи ліфта;

- не призначено наказом працівників, відповідальних за організацію робіт з технічного обслуговування і ремонту ліфтів, за організацію експлуатації та за справний стан ліфтів;

- відсутній атестований обслуговуючий персонал (електромеханіки, ліфтери);

- не виконані приписи посадових осіб спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з промислової безпеки та охорони праці;

- знос канатів перевищує встановлені норми;

- є тріщини, деформації в металоконструкціях ліфта;

- несправні прилади і пристрої безпеки, а також мають місце інші несправності, які впливають на безпечну експлуатацію ліфта.

Статтею 4 Закону України Про охорону праці передбачено, що державна політика в галузі охорони праці спрямована на створення належних, безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням та базується на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, мають право забороняти, зупиняти, припиняти, обмежувати експлуатацію підприємств, окремих виробництв, цехів, дільниць, робочих місць, будівель, споруд, приміщень, випуск та експлуатацію машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів праці, виконання певних робіт, застосування нових небезпечних речовин, реалізацію продукції, а також скасовувати або припиняти дію виданих ними дозволів і ліцензій до усунення порушень, які створюють загрозу життю працюючих (частина перша статті 39 Закону України Про охорону праці ).

Згідно пункту 5 статті 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду.

Відповідно пункту 7 статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

З матеріалів справи вбачається, що в ході планової перевірки позивачем встановлено та зафіксовано в пунктах 24, 31, 40, 41, 42, 43, 47, 49, 52, 53, 54 розділу 5 акту перевірки від 07.08.2017 року порушення нормативно-правових актів з охорони праці, пов'язаних із експлуатацією ліфтів, які створюють загрозу життю та здоров'ю фізичних осіб.

Отже, вимоги позивача щодо застосування заходів реагування у сфері державного нагляду є обґрунтованими, оскільки на момент розгляду цієї справи відповідачем не усунуті виявлені перевіркою порушення, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Слід додатково зазначити, що заперечення відповідачем надано суду не було.

Таким чином, суд вважає, що адміністративний позов управління Держпраці у Сумській області, звернувся до Товариства з обмеженою відповідальністю "Шосткажитлосервіс" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду - зупинити виконання робіт на висоті та експлуатації ліфтів, з реєстраційними номерами №355, 356, 357, 358 (вул. Садовий бульвар, б.8, м. Шостка), №137, 138, 139 (вул. Садовий бульвар, б.20, м. Шостка), №148, 149, 151 (вул. Садовий бульвар, б. 18, Шостка), №172, 173, 174 (вул. Садовий бульвар, б. 16, м. Шостка), №432, 433, 434, 429, 430, 431 (вул. Миру, б. 12, м. Шостка), №553, 554, 555 (вул. Миру, б.14, м. Шостка) - загальна кількість 28, є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню в повному обсязі.

Суд звертає увагу відповідача на те, що згідно з ч. 12 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України особа має право подати заяву про скасування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування щодо державного нагляду (контролю).

Відповідно до ч. 1 ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження підлягають виконанню негайно.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Управління Держпраці у Сумській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Шосткажитлосервіс" про застосування заходів реагування - задовольнити в повному обсязі.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Товариства з обмеженою відповідальністю "Шосткажитлосервіс" (41100, Сумська область, м. Шостка, вул. Луначарського, 7а, код ЄДРПОУ 32009491), а саме зупинити:

- виконання робіт на висоті;

- експлуатацію ліфтів з реєстраційними номерами №355, 356, 357, 358 (вул. Садовий бульвар, б.8, м. Шостка), №137, 138, 139 (вул. Садовий бульвар, б.20, м. Шостка), №148, 149, 151 (вул. Садовий бульвар, б. 18, Шостка), №172, 173, 174 (вул. Садовий бульвар, б. 16, м. Шостка), №432, 433, 434, 429, 430, 431 (вул. Миру, б. 12, м. Шостка), №553, 554, 555 (вул. Миру, б.14, м. Шостка) - загальна кількість 28 ліфтів.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя О.М. Кунець

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.09.2017
Оприлюднено28.09.2017
Номер документу69092291
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/1197/17

Ухвала від 31.10.2017

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

Постанова від 20.09.2017

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

Ухвала від 23.08.2017

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні