ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 819/1546/17
25 вересня 2017 р.м.Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі:
головуючої судді Подлісної І.М.
при секретарі судового засідання Павловського Ю.Б.
за участю:
представника позивача Свистун Є.М.
представника відповідача Костецький Ю.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Тернопільській області до ТОВ "Інжтербуд" про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна, -
ВСТАНОВИВ:
Головне управління ДФС у Тернопільській області звернулося у Тернопільський окружний адміністративний суд з поданням до товариства з обмеженою відповідальністю "Інжтербуд" про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідач відмовив у допуску посадових осіб контролюючого органу на проведення документальної позапланової виїзної перевірки, що є підставою для підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна.
В судовому засіданні представник позивача Головног управління ДФС у Тернопільській області подання підтримала в повному обсязі, з мотивів, викладених у поданні, просить подання задовольнити.
Представник відповідача товариства з обмеженою відповідальністю "Інжтербуд" в судовому засіданні вимоги не визнав, проти їх задоволення заперечив.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши подані докази в їх сукупності, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив такі обставини.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Інжтербуд" зареєстроване як юридична особа та перебуває на обліку у Тернопільській ОДПІ ГУ ДФС у Тернопільській області, як платник податків.
14.09.2017, з метою здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування і сплати податків та зборів, керуючись підпунктом 20.1.4. пункту 20.1. ст. 20, пунктом 75.1. ст. 75, підпунктом 78.1.4. пункту 78.1. ст. 78 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі - ПК України) та на підставі службової записки начальника управління аудиту від 14.09.2017, ГУ ДФС у Тернопільській області видано наказ № 1772 про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Інжтербуд".
На підставі чого ГДРІ відділу перевірок платників основних галузей економіки управління аудиту ГУ ДФС у Тернопільській області Лемегою І.О. з метою вручення наказу про проведення документальної позапланової виїзної перевірки № 1772 від 14.09.2017 та ознайомлення з відповідними направленнями на перевірку здійснено виїзд за юридичною адресою TOB "Інжтербуд".
Проте, останньою складено акт № 6143/14-01/39203531 від 15.09.2017 про неможливість проведення зазначеної перевірки TOB "Інжтербуд" у зв'язку з відсутністю платника та його посадових осіб за юридичною адресою.
Після чого, 18.09.2017 було встановлено місцезнаходження підприємства та вручено під розписку посадовим особам TOB "Інжтербуд" наказ № 1772 від 14.09.2017 про проведення документальної позапланової виїзної перевірки та ознайомлено з направленнями на проведення перевірки № 3102, № 3103, № 3104, № 3105 від 15.09.2017.
Однак, 18.09.2017 головний бухгалтер Костецький Ю.В., після отримання та ознайомлення із змістом наказу ГУ ДФС у Тернопільській області № 1772 від 14.09.2017, відмовив надати будь - які документи, в тому числі первинних документів які пов'язані з предметом перевірки, зведених податкових регістрів та інших, пояснень щодо такої відмови не надав, про що складений акт відмови від надання документів № 6455/14-01/39203531 від 18.09.2017.
19.09.2017 головним державним ревізором - інспектором відділу перевірок платників податків основних галузей економіки управління аудиту ГУ ДФС у Тернопільській області Лемегою І.О. та головним державним ревізором-інспектором відділу фактичних перевірок, контролю за готівковими операціями управління аудиту ГУ ДФС у Тернопільській області Лабівкою В.Б. здійснено виїзд на місцезнаходження TOB "Інжтербуд", а саме: м. Тернопіль, вул. Оболоня, 49, для проведення документальної позапланової виїзної перевірки з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства TOB "Інжтербуд" за період з 01.01.2015 по 31.12.2016, про те головний бухгалтер Костецький Ю.В. до перевірки не допустив, посилаючись на те, що підстав для проведення вказаної перевірки зазначеної у наказі № 1772 від 14.09.2017 недостатньо для її проведення, інших причин не допуску не надавав про, що складено 19.09.2017 акт про відмову у допуску посадових осіб ГУ ДФС у Тернопільській області до проведення документальної позапланової виїзної перевірки підприємства № 6163/14-01/39203531.
При ознайомленні з вказаним актом представником товариства з обмеженою відповідальністю "Інжтербуд" надано копію листа за вих. №0806/1 від 08.06.2017 р. на ім'я ГУ ДФС у Тернопільській області в якому він надав податковому органу відповіді на усі питання, викладені у листі ГУ ДФС у Тернопільській обл. від 19.05.2017 р. №2722/10/19-00-14-04/6548 та витребовувану інформацію.
Однак податковим органом вказана інформація до уваги не була взята та заступником начальника ГУ ДФС у Тернопільській області Лопотинською Н.М. 21.09.2017 прийнято рішення № 5891/10/19-00-14-01-13/13657 про застосування арешту майна платника податків.
Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю "Інжтербуд" ні наказ про №1772 від 14 вересня 2017 року, ні дії посадових осіб ГУ ДФС у Тернопільській області не оскаржував.
Згідно з пунктом 75.1 ст. 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Відповідно до підпункту 75.1.2. пункту 75.1. ст.75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.
Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.
Підпунктом 78.1.4. пункту 78.1. ст. 78 ПК України визначено, що документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав:
виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.
Відповідно до пункту 78.4. ст. 78 ПК України про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.
Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Пунктом 81.1. ст. 81 ПК України визначено, що посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:
направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу;
копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу.
Таким чином, враховуючи те, що зазначена перевірка проводилась згідно наказу № 1772 від 14.09.2017 та на підставі направлень № 3102, № 3103, № 3104, № 3105 від 15.09.2017, якими було ознайомлено належним чинним відповідача, суд дійшов висновку, що у відповідача були відсутні правові підстави для не допуску посадових осіб контролюючого органу для проведення зазначеної перевірки.
При цьому товариство з обмеженою відповідальністю "Інжтербуд" наказ "Про проведення документальної позапланової перевірки" не оскаржило, відтак він є дійсним та підлягає виконанню.
Відповідно до пункту 94.1. ст. 94 ПК України адміністративний арешт майна платника податків (далі - арешт майна) є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом.
Підпунктом 94.2.3. пункту 94.2. ст. 94 ПК України визначено, що арешт майна може бути застосовано, якщо з'ясовується одна з таких обставин:
платник податків відмовляється від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу.
Згідно з пунктом 94.6. ст. 94 ПК України керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу за наявності однієї з обставин, визначених у пункті 94.2 цієї статті, приймає рішення про застосування арешту майна платника податків.
Заступником начальника ГУ ДФС у Тернопільській області Лопотинською Н.М. 21.09.2017 прийнято рішення № 5891/10/19-00-14-01-13/13657 про застосування арешту майна платника податків, яке є обгрунтованим.
Відповідно до частини першої ст. 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України провадження у справах за зверненням органів доходів і зборів при здійсненні ними передбачених законом повноважень здійснюється на підставі подання таких органів щодо підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків.
З огляду на зазначене, суд дійшов висновку, що подання підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 94, 158-167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Подання задовольнити. Визнати умовний адміністративний арешт майна платника податків - товариства з обмеженою відповідальністю "Інжтербуд" (код ЄДРПОУ 39203531, фактична адреса: 46000, Тернопільська область, м. Тернопіль, вул. Оболоня, 49; податкова (юридична адреса): 46000, Тернопільська область, м. Тернопіль, вул. Гайова, 21) обґрунтованим.
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя Подлісна І.М.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2017 |
Оприлюднено | 28.09.2017 |
Номер документу | 69092336 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні