Постанова
від 25.09.2017 по справі 734/3157/17
КОЗЕЛЕЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Провадження № 1-кс/734/925/17 Справа № 734/3157/17

У х в а л а

іменем України

25 вересня 2017 року смт. Козелець

Слідчий суддя Козелецького районного суду Чернігівської області ОСОБА_1 при секретарі ОСОБА_2 , за участю слідчого СВ Козелецького ВП Ніжинського ВП ГУНП в Чернігівській області ОСОБА_3 , розглянув винесене в кримінальному провадженні №12015270130000470 від 12.07.2015 року слідчим СВ Козелецького ВП Ніжинського ВП ГУНП в Чернігівський області ОСОБА_3 клопотання про проведення перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства,-

ВСТАНОВИВ:

до Козелецького районного суду Чернігівської області звернувся слідчий СВ Козелецького ВП Ніжинського ВП ГУНП в Чернігівський області ОСОБА_3 із клопотанням про проведення перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства у якому просить призначити перевірку у кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12015270130000470 від 12.07.2015 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст. 246 КК України.

Клопотання обґрунтоване тим, 10.07.2015 року під час об`їзду лісового масиву обх.№1 кв. 67-70 було виявлено порубку сироростущого дуба в кількості 21 пня.

Згідно розрахунку розміру шкоди, заподіяної незаконною рубкою деревини дуба, виявленої 10.07.2016 в кварталі №68 Олишівського лісництва ДП «Остерське лісове господарство», проведеного інженером охорони та захисту лісу ДП «Остерський лісгосп» ОСОБА_4 , розмір шкоди становить 138435,00 грн.

В ході розслідування вищеназваного кримінального провадження, виникла необхідність у проведенні перевірки законності порубки дерев в кварталі №68 Олишівського лісництва ДП «Остерське лісове господарство» та проведенні огляду місця події із залученням спеціалістів Державної екологічної інспекції в Чернігівській області, які мають спеціальні знання у сфері природоохоронного законодавства.

Заслухавши слідчого та дослідивши матеріали клопотання, суд вважає, що клопотання слідчого СВ Козелецького ВП Ніжинського ВП ГУНП в Чернігівський області ОСОБА_3 про проведення перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства підлягає задоволенню із наступних підстав:

згідно з ч. 2 ст. 84 КПК України одним із процесуальних джерел доказів є документи, до яких п. 4 ч. 2 ст. 99 КПК України віднесено і акти перевірок.

Відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом отримання від органів державної влади актів перевірок.

Однак в порядку, визначеному КПК України, слідчий не має змоги призначити ревізію чи перевірку в порядку, визначеному законом, що обумовлює необхідність звернення до слідчого судді з даним клопотанням.

Відповідно до пункту 3 Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року №454/2011, основними завданням Держекоінспекції України є здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Згідно підпункту (д) пункту 4 даного Положення, Держекоінспекція України відповідно до покладених завдань здійснює державний нагляд (контроль)задодержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органіввиконавчоївлади,підприємствами,установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами законодавства про екологічну безпеку, про охорону атмосферного повітря щодо наявності та додержання дозволів на викиди забруднюючих речовин.

Постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 року №408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» встановлено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребується у разі, якщо такі перевірки проходять за рішенням суду та на вимогу службових осіб у випадках, передбачених КПК України.

Згідно з ч. 2 ст. 84 КПК України, одним із процесуальних джерел доказів є документи, до яких п. 4 ч. 2 ст. 99 КПК України віднесено і акти перевірок.

Згідно ч. 1 ст. 92 КПК України, обов`язок доказування обставин, передбачених статтею 19 КПК України, покладається на слідчого та прокурора.

Відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Обставини кримінального провадження в сукупності з вищенаведеними нормами чинного законодавства України дають підстави для висновку, що для встановлення істини у даному кримінальному провадженні, в слідчого та прокурора, з метою встановлення фактичних обставин у кримінальному провадженні, є необхідність призначення позапланової комплексної перевірки дотримання вимог екологічного законодавства, щодо встановлення розмір шкоди, завданої внаслідок самовільної порубки вказаних дерев та з`ясування питання щодо знищення певного види дерев у тій чи іншій місцевості, що має суттєве значення для встановлення ознак складу кримінального правопорушення, передбаченого ст.246 КК України, тобто незаконна порубка дерев і чагарників у лісах, захисних та інших лісових насадженнях, що заподіяло істотну шкоду, а також вчинення таких дій у заповідниках або на територіях та об`єктах природно-заповідного фонду, або в інших особливо охоронюваних лісах.

Без проведення перевірки з питань дотримання вимог екологічного законодавства неможливо встановити розмір шкоди, завданої внаслідок самовільної порубки вказаних дерев, які види дерев було знищено у тій чи іншій місцевості.

Термін для проведення перевірки слід визначити у 10 календарних днів з дня отримання ухвали, що буде достатнім періодом для виконання її завдань.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 92, 93 КПК України, Постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 року №408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами», слідчий суддя, -

У Х В А Л И В:

Надати дозвіл на проведення перевірки у кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12015270130000470 від 12.07.2015 року за фактом порубки дерев в кварталі №68 Олишівського лісництва ДП «Остерське лісове господарство», за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст. 246 КК України, виконання якої доручити працівникам Державної екологічної інспекції в Чернігівській області (14017, м. Чернігів, вул. Малясова, 12).

При перевірці взяти участь у проведенні огляду місця події та дослідити наступні питання:

1. Чи законно здійснювалась порубка дерев виявлена 10.07.2015 в кварталі №68 Олишівського лісництва ДП «Остерське лісове господарство»?;

2.Яка кількість вирубаних дерев є сирими та сухостоєм, їх порода, діаметри тощо?;

3.Яка кількість дерев вирубана незаконно?;

4.Яка шкода завдана навколишньому природному середовищу незаконною вирубкою деревини в кварталі №68 Олишівського лісництва ДП «Остерське лісове господарство»?

Визначити строк проведення позапланової перевірки в 10 (десять) робочих днів з дня отримання ухвали слідчого судді.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя

Дата ухвалення рішення25.09.2017
Оприлюднено07.03.2023
Номер документу69111090
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —734/3157/17

Постанова від 14.02.2022

Кримінальне

Козелецький районний суд Чернігівської області

Іванюк Т. І.

Постанова від 31.01.2022

Кримінальне

Козелецький районний суд Чернігівської області

Іванюк Т. І.

Постанова від 03.11.2017

Кримінальне

Козелецький районний суд Чернігівської області

Іванюк Т. І.

Постанова від 25.09.2017

Кримінальне

Козелецький районний суд Чернігівської області

Іванюк Т. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні