Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
15 листопада 2011 р. № 2-а- 13283/11/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Бартош Н.С.,
за участю секретаря судового засідання -Островської М.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова до Акціонерного товариства закритого типу "Авіс" про стягнення податкового боргу, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Державна податкова інспекція у Дзержинському районі м. Харкова, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Акціонерного товариства закритого типу "Авіс", в якому просить суд стягнути з відповідача податковий борг у сумі 14 715,27 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що внаслідок неподання відповідачем декларацій з податку на прибуток, Державною податковою інспекцією у Дзержинському районі м. Харкова проведені перевірки та за виявлені порушення застосовані штрафні санкції у сумі 4435,93 грн.
Також, відповідачем були подані до податкового органу декларації з податку на прибуток та на додану вартість, у яких платник самостійно визначив суми податкових зобов'язань у розмірі 10114,44 грн., але не сплатив.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином.
Відповідач у судове засідання не з'явився, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив.
Судом розглянуто справу у письмовому провадженні у відповідності до ч. 6 ст. 128 КАС України, оскільки відсутні перешкоди для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, і прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, та відсутні потреби заслухати свідка чи експерта.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ст. 41 КАС України.
Суд, дослідивши матеріали справи, встановив такі обставини.
Фахівцями Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова 19.10.2010р. проведено невиїзну документальну перевірку з питання порушення податкового законодавства Акціонерним товариством закритого типу "Авіс". В ході проведення перевірки встановлено порушення п.п. 4.1.4. п. 4.1 ст. 4 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами , а саме, факт неподання декларацій з ПДВ за квітень, травень, червень, липень, серпень 2010 р. Зазначене порушення оформлено актом перевірки №10747/15-210/25465616 від 19.10.2010 р.
На підставі акту перевірки, позивачем винесено податкове повідомлення-рішення №0006691502/0 від 26.10.2010 р., за яким до відповідача застосовано штрафну (фінансову) санкцію в сумі 1020,00 грн., яке направлене відповідачу, але ним не отримане. У зв'язку з чим рішення було розміщене на дошці оголошень.
Державною податковою інспекцією у Дзержинському районі м. Харкова 31.03.2010р. проведено невиїзну документальну перевірку з питання порушення податкового законодавства Акціонерним товариством закритого типу "Авіс", якою встановлено порушення п.п. 4.1.4. п. 4.1 ст. 4 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами , а саме, факт неподання декларацій з ПДВ за грудень 2009 р, січень та лютий 2010 р. Зазначене порушення оформлено актом перевірки №2129/15-210/25465616 від 19.10.2010 р.
На підставі висновків акту перевірки винесено податкове повідомлення-рішення №0001811502/0 від 08.04.2010 р., за яким до відповідача застосовано штрафну (фінансову) санкцію в сумі 510,00 грн., яке направлене відповідачу, але ним не отримане. У зв'язку з чим рішення було розміщене на дошці оголошень.
Фахівцями податкового органу 31.08.2010р. проведено невиїзну документальну перевірку з питання своєчасності подання податкової звітності, якою встановлено порушення відповідачем п.п. 4.1.4. п. 4.1 ст. 4 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами , а саме, факт неподання декларацій з податку на прибуток за перше півріччя 2010 р. За результатами перевірки складений акт №8895/1501/25465616 від 31.08.2010 р.
За результатами перевірки прийняте податкове повідомлення-рішення №0013021501/0 від 09.09.2010 р., за яким до відповідача застосовано штрафну (фінансову) санкцію в сумі 170,00 грн., яке направлене відповідачу, але ним не отримане. У зв'язку з чим рішення було розміщене на дошці оголошень.
07.12.2010р. фахівцями ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова проведено невиїзну документальну перевірку з питання своєчасності подання податкової звітності, якою також встановлено порушення відповідачем п.п. 4.1.4. п. 4.1 ст. 4 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами та встановлено факт неподання декларацій з податку на прибуток за ІІІ квартал 2010 р. За результатами перевірки складений акт №12738/1501/25465616 від 07.12.2010 р.
На підставі висновків акту перевірки прийняте податкове повідомлення-рішення №0015441501/0 від 15.12.2010 р., за яким до відповідача застосовано штрафну (фінансову) санкцію в сумі 170,00 грн., яке направлене відповідачу, але ним не отримане. У зв'язку з чим рішення було розміщене на дошці оголошень.
06.04.2010р. фахівцями ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова також проведено невиїзну документальну перевірку з питання своєчасності подання податкової звітності та встановлено порушення відповідачем п.п. 4.1.4. п. 4.1 ст. 4 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами , та встановлено факт неподання декларацій з податку на прибуток за 2009 р. За результатами перевірки складений акт №2194/1501/25465616 від 06.04.2010 р.
На підставі висновків акту перевірки прийняте податкове повідомлення-рішення №0003141501/0 від 14.04.2010 р., за яким до відповідача застосовано штрафну санкцію в сумі 170,00 грн., яке направлене відповідачу, але ним не отримане. У зв'язку з чим рішення було розміщене на дошці оголошень.
08.09.2009 р. фахівцями ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова проведено невиїзну документальну перевірку з питання своєчасності сплати податку на прибуток та встановлено, що платником податку несвоєчасно сплачений податок у сумі 4394.00 грн., за результатами якої складений акт №4712/1501/25465616 від 08.09.2009 р.
На підставі вказаного акту прийняте податкове повідомлення-рішення №0006801501/0 від 24.09.2009 р., яким до відповідача застосовано штраф в сумі 49,05,00 грн.
Фахівцями ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова 28.12.2009 р. також проведено невиїзну документальну перевірку з питання своєчасності подання податкової звітності та встановлено порушення відповідачем п.п. 4.1.4. п. 4.1 ст. 4 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами , та встановлено факт неподання декларацій з податку на прибуток за 3 квартали 2009 р. За результатами перевірки складений акт №7073/1501/25465616 від 28.12.2010 р.
На підставі акту перевірки прийняте податкове повідомлення-рішення №0000411501/0 від 02.02.2010 р., за яким до відповідача застосовано штрафну санкцію в сумі 170,00 грн., яке направлене відповідачу, але ним не отримане. У зв'язку з чим рішення було розміщене на дошці оголошень.
Також позивачем 16.09.2009 р. прийняте податкове повідомлення-рішення №0004121502 та 05.02.2010 р. №0000511502 про застосування до відповідача штрафних санкцій в сумі 1836,88 грн. та 340 грн. відповідно.
Відповідачем також до ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова подавалися податкові декларації з податку на додану вартість: декларація №9002036623 від 23.11.2009 р., у якій підприємством самостійно визначена сума податку у розмірі 3719.00 грн., декларація №9001184667, у якій підприємством самостійно визначена сума податку у розмірі 1939.00 грн., декларація №9002036622 від 23.11.2009 р., у якій підприємством самостійно визначена сума податку у розмірі 331.00 грн., та декларація з податку на прибуток підприємств №9000715758, у якій підприємством самостійно визначена сума податку у розмірі 5685.00 грн.
У зв'язку з несплатою заборгованості ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова винесено першу податкову вимогу про сплату боргу №1/316 від 03.03.2009 р. та 08.05.2009 р. винесено другу податкову вимогу № 2/566, які отримані відповідачем, що підтверджується копіями поштових повідомлень про вручення.
09.06.2009 р. заступником начальника ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова прийнято рішення №354 про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу.
Згідно зворотного боку облікової картки платника податку за відповідачем рахувалася переплата, а тому сума боргу складає 14715.27 грн.
Відповідно до п. п. 1,11 ч. 1 ст. 11 Закону України Про державну податкову службу в Україні (в редакції, чинній на день виникнення спірних відносин) органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право: здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ (далі - платники податків); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірі, встановлених законодавством, а також стягувати до державного бюджету суми заборгованості суб'єктів господарювання за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками та фінансовою допомогою, наданою на поворотній основі, та нарахованої на неї пені у порядку, передбаченому Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожний зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 9 Закону України Про систему оподаткування від 25.06.1991 р. № 1251-ХІІ (діяв на час виникнення спірних правовідносин) платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).
Відповідно до абз. 1 преамбули Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами від 21.12.2000 р. № 2181-ІІІ (діяв на час виникнення спірних правовідносин) цей Закон є спеціальним законом з питань оподаткування, який встановлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.
Відповідно до п.п. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами (діяв на час виникнення спірних правовідносин) платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.2.2 пункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статті.
Відповідно до п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами (діяв на час виникнення спірних правовідносин) податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:
а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;
б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);
в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року;
г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.
Відповідно до пп. 5.2.1. п. 5.2 ст. 5 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами (діяв на час виникнення спірних правовідносин) податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.
Відповідно до абз. 3 пп. 5.3.1. п. 5.3 ст. 5 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами (діяв на час виникнення спірних правовідносин) у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Відповідно до п. 6.1 ст. 6 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами (діяв на час виникнення спірних правовідносин) у разі коли сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом відповідно до статті 4 цього Закону, такий контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення, в якому зазначаються підстава для такого нарахування, посилання на норму податкового закону, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок податкових зобов'язань, сума податку чи збору (обов'язкового платежу), належного до сплати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строки їх погашення, а також попередження про наслідки їх несплати в установлений строк та граничні строки, передбачені законом для оскарження нарахованого податкового зобов'язання (штрафних санкцій за їх наявності).
Відповідно до абз. 1 п.п. 6.2.1 п. 6.2. ст. 6 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами (діяв на час виникнення спірних правовідносин) у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Відповідно до п. п. 6.2.2. п. 6.2 ст. 6 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами (діяв на час виникнення спірних правовідносин) податкові вимоги мають містити крім відомостей, передбачених підпунктом 6.2.3 цієї статті, посилання на підстави їх виставлення; суму податкового боргу, належного до сплати, пені та штрафних санкцій; перелік запропонованих заходів із забезпечення сплати суми податкового боргу.
Відповідно до п.п. 6.2.3. п.6.2 ст. 6 цього Закону податкові вимоги надсилаються:
а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків. обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Відповідно до абз. 1,2,3 п.п. 6.2.4. п. 6.2 ст. 6 Закону №2181 податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписки або надіслано листом з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові повідомлення.
Відповідно до абз. 1 п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 зазначеного Закону платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Відповідач не скористався своїм правом апеляційного або судового оскарження податкових вимог, тому сума заборгованості підприємства перед бюджетом є узгодженою та підлягає сплаті.
На час розгляду справи заборгованість відповідачем не погашена.
Згідно п. 95.1 ст.95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності -шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Таким чином, суд приходить до висновку, що штрафні (фінансові) санкції за неподання податкових декларацій з податку на прибуток та податку на додану вартість були застосовані позивачем в порядку та розмірах, визначених діючим законодавством, в межах повноважень контролюючого органу, є узгодженими та підлягають стягненню з відповідача у зв'язку з їх несплатою у встановлений законом строк.
Із врахуванням вищевикладених обставин суд вважає, що позовні вимоги позивача обґрунтовані та підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.
На підставі вищезазначеного, керуючись ст. ст. 8-14, 41, 71, 94, 128, 159, 160-164, 167, 186 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова до Акціонерного товариства закритого типу "Авіс" про стягнення податкового боргу - задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Акціонерного товариства закритого типу "Авіс" (61058, АДРЕСА_1, код 25465616) на користь держави податковий борг в сумі 14715.27 грн. (чотирнадцять тисяч сімсот п'ятнадцять гривень 27 копійок).
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня її проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга, подана після закінчення строків, встановлених законом, залишається без розгляду, якщо суд апеляційної інстанції за заявою особи, яка її подала не знайде підстав для поновлення строку, про що постановляється ухвала.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного проваджені або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Бартош Н.С.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.11.2011 |
Оприлюднено | 27.09.2017 |
Номер документу | 69127541 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бартош Н.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні