26.09.2017
У Х В А Л А
про надання дозволу на проведення
позапланової ревізії
копія Справа № 401/4736/15-к Провадження № 1-кс/401/422/17
26 вересня 2017 року м. Світловодськ
Слідчий суддя Світловодського міськрайонного суду Кіровоградської області
ОСОБА_1 ,
за участю: секретаря ОСОБА_2
прокурора ОСОБА_3 ,
розглянувши в Світловодському міськрайонному суді Кіровоградської області у відкритому судовому засіданні клопотання слідчого СВ Світловодського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Кіровоградській області ОСОБА_4 , погоджене прокурором про надання дозволу на проведення виїзної позапланової ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності, -
В С Т А Н О В И В:
До суду надійшло клопотання слідчого СВ Світловодського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Кіровоградській області ОСОБА_4 , погоджене прокурором ОСОБА_3 про надання дозволу у кримінальному провадженні №12015120270001894 від 16.10.2015 р. на проведення виїзної позапланової ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності комунального закладу «Центр первинної медико-санітарної допомоги м. Світловодськ» (ідентифікаційний код юридичної особи 38475656, місцезнаходження та юридична адреса: 27500, м. Світловодськ Кіровоградської області, вул. Павлова, буд. 16) та виконавчого комітету Світловодської міської ради Кіровоградської області (вул. Героїв України, 14, м. Світловодськ, 27501, код ЄДРПОУ 04055280, тел. (05236) 21785), з питань визначених слідчим у постанові про призначення вказаної ревізії від 20 вересня 2017 року. Проведення виїзної позапланової ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності просить доручити спеціалістам Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області (25006, м. Кропивницький, вул. Дворцова, 64/53), та встановити терміни для проведення ревізії у період з 20 жовтня 2017 року по 09 листопада 2017 року упродовж 15 (п`ятнадцяти) робочих днів.
В обґрунтування клопотання зазначив, що в провадженні СВ Світловодського ВП ГУНП в Кіровоградській області перебувають матеріали досудового розслідування у кримінальному провадженні №12015120270001894 від 16 жовтня 2015 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст.211 КК України, у ході досудового розслідування якого досліджується факт можливих порушень вимог чинного законодавства діями службових осіб Світловодської міської ради з приводу визначення у січні 2015 року субвенції до бюджету с.Власівка на фінансування комунальної установи «Лікарська амбулаторія» смт. Власівка, в якої з квітня 2014 року відсутня ліцензія на провадження господарської діяльності з медичної практики.
Досудовим розслідуванням встановлено, що у порушення вимог ст. 17 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров`я», Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики, затверджених наказом МОЗ України від 02.02.2011 №49 (у редакції наказу від 30.11.2012 №981), Бюджетного кодексу України службовими особами Світловодської міської ради безпідставно 28.01.2015 визначено субвенцію до бюджету смт. Власівка на фінансування комунальної установи «Лікарська амбулаторія» смт. Власівка, в якої з квітня 2014 року відсутня ліцензія на провадження господарської діяльності з медичної практики. Вказаними діями службових осіб Світловодської міської ради необґрунтовано збільшено витрати міського бюджету всупереч вимог ст. 17 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров`я», Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики, затверджених наказом МОЗ України від 02.02.2011 №49 (у редакції наказу від 30.11.2012 №981), Бюджетного кодексу України, предметом зазначених дій є бюджетні кошти у великих розмірах, а саме на суму 1373 000, 29 грн.
Комунальна установа «Лікарська амбулаторія» с. Власівка м. Світловодська як окрема юридична особа ліквідована шляхом приєднана до комунального закладу «Центр первинної медико-санітарної допомоги м. Світловодськ» на правах окремого структурного підрозділу.
Комунальний заклад «Центр первинної медико-санітарної допомоги м. Світловодськ» підпорядкований виконавчому комітету Світловодської міської ради, яким забезпечується його бюджетне фінансування.
У ході досудового розслідування 12.01.2016 за ухвалою слідчого судді Світловодського міськрайонного суду від 16.12.2015 вилучено документацію щодо проведення фінансування лікувального закладу.
Згідно ч. 8 ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» прокурор або слідчий, який ініціює проведення позапланової виїзної ревізії, подає до суду письмове обґрунтування підстав такої ревізії та дати її початку і закінчення, документи, які свідчать про виникнення підстав для проведення такої ревізії, а також на вимогу суду - інші відомості.
Проведення виїзної позапланової ревізії забезпечить отримання відомостей, які в своїй сукупності будуть можливими для їх використання як доказів у кримінальному провадженні, сприятимуть перевірці слідчим шляхом доводів заявника, а також встановленню особи, що скоїла кримінальне правопорушення та дані відомості неможливо отримати в інший спосіб, окрім як з залученням спеціалістів Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області.
Постановою від 20.09.2017 слідчого СВ Світловодського відділу поліції ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_4 призначено у кримінальному провадженні №12015120270001894 від 16.10.2015 з попередньою правовою кваліфікацією за ч.1 ст.211 КК України, виїзну позапланову ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності комунального закладу «Центр первинної медико-санітарної допомоги м.Світловодськ» (ідентифікаційний код юридичної особи 38475656, місцезнаходження та юридична адреса: 27500, м. Світловодськ Кіровоградської області, вул. Павлова, буд. 16) та виконавчого комітету Світловодської міської ради Кіровоградської області (вул. Героїв України, 14, м. Світловодськ, 27501, код ЄДРПОУ 04055280, тел. (05236) 21785).
В судовому засіданні прокурор підтримав клопотання та просив його задовольнити з наведених у клопотанні підстав.
Заслухавши прокурора, перевіривши матеріали кримінального провадження, знаходжу клопотання обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню з таких підстав.
В судовому засіданні було встановлено, що органом досудового розслідування розпочате кримінальне провадження №12015120270001894 внесене до ЄРДР від 16 жовтня 2015 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч1. ст.211 КК України.
Як зазначено у клопотанні органом досудового розслідування досліджується факт можливих порушень вимог чинного законодавства діями службових осіб Світловодської міської ради з приводу визначення у січні 2015 року субвенції до бюджету с.Власівка на фінансування комунальної установи «Лікарська амбулаторія» смт. Власівка, в якої з квітня 2014 року відсутня ліцензія на провадження господарської діяльності з медичної практики, , предметом зазначених дій є бюджетні кошти у великих розмірах, а саме на суму 1373 000, 29 грн. Комунальна установа «Лікарська амбулаторія» с. Власівка м. Світловодська як окрема юридична особа ліквідована шляхом приєднана до комунального закладу «Центр первинної медико-санітарної допомоги м.Світловодськ» на правах окремого структурного підрозділу.
Постановою слідчого СВ Світловодського ВП від 20 вересня 2017 року в кримінальному провадженні №12015120270001894 внесене до ЄРДР від 16 жовтня 2015 р. призначено виїзну позапланової ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності комунального закладу «Центр первинної медико-санітарної допомоги м. Світловодськ» (ідентифікаційний код юридичної особи 38475656, місцезнаходження та юридична адреса: 27500, м. Світловодськ Кіровоградської області, вул. Павлова, буд. 16) та виконавчого комітету Світловодської міської ради Кіровоградської області (вул. Героїв України, 14, м. Світловодськ, 27501, код ЄДРПОУ 04055280, тел. (05236) 21785), з таких питань:
1.1. Чи були законні, достатні та обґрунтовані підстави для здійснення фінансування комунальної установи «Лікарська амбулаторія» с.Власівка м.Світловодська станом на дати здійснення фінансування за відсутності у лікувального закладу відповідної ліцензії;
1.2. Чи підтверджується документально обґрунтованість цільового витрачання бюджетних коштів для здійснення фінансування комунальної установи «Лікарська амбулаторія» с. Власівка м. Світловодська станом на дати здійснення фінансування за відсутності у лікувального закладу відповідної ліцензії; як саме, для яких потреб було витрачено вказані бюджетні кошти на суму 1373 000, 29 грн., чи допущено порушення при освоєнні бюджетних коштів, якщо так, то які саме, ким саме, на яку суму;
1.3. Якщо зазначені підстави для фінансування були відсутні, то в чому саме та діями кого саме допущено порушення, яких нормативних актів, на яку суму заподіяно шкоду охоронюваним законом державним інтересам або інтересам територіальної громади органу місцевого самоврядування;
1.4. Чи було змінено видатки бюджету всупереч встановленому законом порядку внаслідок здійснення фінансування комунальної установи «Лікарська амбулаторія» с.Власівка м.Світловодська станом на дати здійснення фінансування за відсутності у зазначеного лікувального закладу відповідної ліцензії та подальшої ліквідації даного закладу, якщо так, то виданням яких саме нормативно-правових або розпорядчих актів, ким саме їх видано.
Статтею 2 КПК України встановлено, що завданями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.
Статтею 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачено, що за зверненням правоохоронного органу для забезпечення розслідування під час кримінального провадження орган державного фінансового контролю проводить позапланову виїзну ревізію.
Позапланова виїзна ревізія як підконтрольної установи (державного сектору економіки) так і суб`єктів господарської діяльності незалежно від форм власності, які не віднесені до підконтрольних установ, може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду.
Таким чином, законом встановлено судовий контроль за дотриманням законності та обґрунтованості втручання у господарську діяльність, зумовлену потребами досудового розслідування задля досягнення його дієвості.
Статею 78 Податкового кодексу України визначено підстави для проведення документальної позапланової перевірки.
Аналіз положень ст.ст.36, 40 КПК, якою визначені повноваження прокурора (слідчого) в кримінальному провадженні та ст.11 Закону, якою передбачено проведення позапланових виїзних ревізій, свідчить про те, що передумовою звернення прокурора (слідчого) з клопотанням про дозвіл на проведення позапланової виїзної ревізії є винесена ними постанова про призначення такої ревізії.
Так, відповідно до ст. 82.2 ПК України тривалість перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу (крім перевірок, що проводяться за наявності обставин, визначених у підпункті 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, тривалість яких встановлена у статті 200 цього Кодексу), не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб`єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, для фізичних осіб - підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому - восьмому цього пункту, - 3 робочі дні, інших платників податків - 10 робочих днів.
Відповідно до ч.7 ст.11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.
Згідно з пунктом 2 Постанови Кабінету Міністрів України «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами», надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організації, фізичних осіб підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.
Оскільки здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у суб"єктах господарювання, незалежно від форми власності, відноситься до головних завдань органу державного фінансового контролю, а забезпечення розслідування кримінального провадження є можливим лише при проведенні позапланової ревізії окремих питань фінансово - господарської діяльності установи, клопотання підлягає до задоволення.
На підставі викладеного, з метою забезпечення кримінального провадження, та повноти та всебічності розслідування кримінального провадження, в передбачені кримінально - процесуальним законодавством строки, належного зібрання доказів про обставини вчинення кримінального правопорушення, встановлення істини та подальшого прийняття законного процесуального рішення, клопотання як обґрунтоване підлягає задоволенню.
У зв`язку з вищевикладеним, керуючись статтями 2,36, 40,91,93,94,99, 110, 309, 369, 372, 395 Кримінального процесуального кодексу України, на підставі статті 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пункту 29 постанови Кабінету Міністрів України від 20.04.2006 №550 зі змінами та доповненнями «Про затвердження Порядку проведення інспектування Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами», Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 №43, слідчий суддя, -
У Х В А Л И В:
Клопотання слідчого задовольнити.
Надати дозвіл Управлінюю Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області (вул.Дворцова 64/53, м. Кропивницький, 25030, код ЄДРПОУ 39767636) на проведення призначеної, постановою слідчого СВ Світловодського ВП від 20 вересня 2017 року в кримінальному провадженні №12015120270001894 внесене до ЄРДР від 16 жовтня 2015 р., виїзної позапланової ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності комунального закладу «Центр первинної медико-санітарної допомоги м. Світловодськ» (ідентифікаційний код юридичної особи 38475656, місцезнаходження та юридична адреса: 27500, м. Світловодськ Кіровоградської області, вул. Павлова, буд. 16) та виконавчого комітету Світловодської міської ради Кіровоградської області (вул. Героїв України, 14, м. Світловодськ, 27501, код ЄДРПОУ 04055280, тел. (05236) 21785), з таких питань:
1.1. Чи були законні, достатні та обґрунтовані підстави для здійснення фінансування комунальної установи «Лікарська амбулаторія» с.Власівка м.Світловодська станом на дати здійснення фінансування за відсутності у лікувального закладу відповідної ліцензії;
1.2. Чи підтверджується документально обґрунтованість цільового витрачання бюджетних коштів для здійснення фінансування комунальної установи «Лікарська амбулаторія» с. Власівка м. Світловодська станом на дати здійснення фінансування за відсутності у лікувального закладу відповідної ліцензії; як саме, для яких потреб було витрачено вказані бюджетні кошти на суму 1373 000, 29 грн., чи допущено порушення при освоєнні бюджетних коштів, якщо так, то які саме, ким саме, на яку суму;
1.3. Якщо зазначені підстави для фінансування були відсутні, то в чому саме та діями кого саме допущено порушення, яких нормативних актів, на яку суму заподіяно шкоду охоронюваним законом державним інтересам або інтересам територіальної громади органу місцевого самоврядування;
1.4. Чи було змінено видатки бюджету всупереч встановленому законом порядку внаслідок здійснення фінансування комунальної установи «Лікарська амбулаторія» с.Власівка м.Світловодська станом на дати здійснення фінансування за відсутності у зазначеного лікувального закладу відповідної ліцензії та подальшої ліквідації даного закладу, якщо так, то виданням яких саме нормативно-правових або розпорядчих актів, ким саме їх видано.
Встановити терміни для проведення позапланової ревізії п`ятнадцять робочих днів з 20 жовтня 2017 року по 09 листопада 2017 року.
Про результати ревізії після її завершення інформувати Світловодський відділ поліції ГУНП в Кіровоградській області з наданням акту ревізії та матеріалів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя: підпис з оригіналом згідно
Слідчий суддя Світловодського міськрайонного суду
Кіровоградської області ОСОБА_1
Суд | Світловодський міськрайонний суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 26.09.2017 |
Оприлюднено | 07.03.2023 |
Номер документу | 69140551 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Світловодський міськрайонний суд Кіровоградської області
Мельничик Ю. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні