Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
про відмову у задоволенні заяви про заміну сторони у виконавчому провадженні
28 вересня 2017 р. Справа №2а/0570/14364/2012
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
суддя Донецького окружного адміністративного суду Голубова Л.Б., розглянувши матеріали заяви Управління Пенсійного фонду України в Першотравневому районі Донецької області про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі № 2а/0570/14364/2012 за позовом Управління Пенсійного фонду України в Новоазовському районі Донецької області до фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в розмірі 2501,24 грн., та штрафних санкцій у розмірі 170,00 грн., -
В С Т А Н О В И В:
Управління Пенсійного фонду України в Першотравневому районі Донецької області звернулось до суду з заявою про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі № 2а/0570/14364/2012 за позовом Управління Пенсійного фонду України в Новоазовському районі Донецької області до фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в розмірі 2501,24 грн., та штрафних санкцій у розмірі 170,00 грн.
В обґрунтування заяви зазначено, що постановою Управління Пенсійного фонду України від 12.05.2017 року №9-1 здійснення повноважень з обслуговування страхувальників на період проведення антитерористичної операції Управління Пенсійного фонду України в Новоазовському районі Донецької області покладено на Управління Пенсійного фонду України в Першотравневому районі Донецької області.
Відповідно до ОСОБА_2 України від 04.07.2013 року №406-VII Про внесення змін до деякиї законодавчіх актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи виконання функцій з адміністрування ЄСВ з 11.08.2013 року здійснюється органами Державної фіскальної служби. В зв'язку зі зміною ОСОБА_1 свого місця реєстрації на Лівобережний (Орджонікідзевський) район м. Маріуполя, одержувачем стягнутих коштів є Лівобережне відділення Маріупольської ОДПІ ГУ Державної фіскальної служби у Донецькій області.
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 29 листопада 2012 року позов Управління Пенсійного фонду України в Новоазовському районі Донецької області до фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в розмірі 2501,24 грн., та штрафних санкцій у розмірі 170,00 грн. задоволено.
29 серпня 2017 року Управління Пенсійного фонду України в Першотравневому районі Донецької області звернулось до суду з заявою про заміну сторони у виконавчому провадженні Управління Пенсійного фонду України в Новоазовському районі Донецької області на - Лівобережне відділення Маріупольської ОДПІ ГУ Державної фіскальної служби у Донецькій області, у зв'язку з тим, що виконання функцій з адміністрування ЄСВ з 11.08.2013 року здійснюється органами Державної фіскальної служби відповідно до ОСОБА_2 України від 04.07.2013 року №406-VII Про внесення змін до деякиї законодавчіх актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи .
Представники сторін до суду не з'явились, про дату, час і місце розгляду справи повідомлені належним чином.
Суд, розглянувши заяву, дослідивши виконавчий лист, виданий Донецьким окружним адміністративним судом 19.12.2012 року по справі №2а/0570/14364/2012 дійшов висновку про необґрунтованість заяви, виходячи з наступного.
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 19.11.2012 року у справі № 2а/0570/14364/2012 задоволено позов Управління Пенсійного фонду України в Новоазовському районі Донецької області до фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в розмірі 2501,24 грн., та штрафних санкцій у розмірі 170,00 грн.
Постанова сторонами в апеляційному порядку не оскаржена і набрала законної сили.
19.12.2012 року Донецьким окружним адміністративним судом видано виконавчий лист у справі №2а/0570/14364/2012 про стягнення з фізичної особи - підприємця ОСОБА_1, який мешкає за адресою 87611, Донецька обл., Новоазовський район, с. Комінтерново, вул. Побєди, 182б, ІПН НОМЕР_1 на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Новоазовському районі Донецької області, яке знаходиться за адресою 87600, м. Новоазовськ, вул. Леніна, 11 ЄДРПОУ 23413087, заборгованість по сплаті єдиного внеску в розмірі 2501 (дві тисячі п'ятсот одна) гривня 24 копійки, штрафні санкції в розмірі 170 (сто сімдесят) гривень 00 копійок.
Стосовно виконавчого провадження за даним виконавчим листом, суд зазначає, що заявник не надав жодних доказів звернення виконавчого документа до виконання, відкриття виконавчого провадження, та/або відмови державного виконавця у відкритті виконавчого провадження чи заміни назви сторони виконавчого провадження.
Вирішуючи питання про заміну сторони виконавчого провадження, суд виходить з такого.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначено ОСОБА_2 України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 року.
ОСОБА_2 України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи» від 04.07.2013 внесено зміни до ОСОБА_2 України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» .
Згідно з частиною 4 статті 8 ОСОБА_2 України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається цим ОСОБА_2, в частині адміністрування - Податковим кодексом України, та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Відповідно до пункту 31 частини 1 статті 1 ОСОБА_2 України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 року органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що формує податкову і митну політику (в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів, єдиного внеску) та забезпечує її реалізацію (центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), та його територіальні органи.
Відповідно до частини 3 Прикінцевих положень ОСОБА_2 України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи» від 04.07.2013 заходи адміністрування органами доходів і зборів здійснюються не раніше дня набрання чинності ОСОБА_2 України «Про внесення змін до Податкового кодексу України» від 04.07.2013 у зв'язку з проведенням адміністративної реформи.
Органи Пенсійного фонду України продовжують адмініструвати єдиний внесок у частині завершення процедур такого адміністрування.
ОСОБА_2 України «Про внесення змін до Податкового кодексу України» набрав чинності 11.08.2013.
Відповідно до підпункту 14.1.11 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (в редакції ОСОБА_2 України «Про внесення змін до Податкового кодексу України» ) адміністрування податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) та інших платежів відповідно до законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (далі - податків, зборів, платежів) - це сукупність рішень та процедур контролюючих органів і дій їх посадових осіб, що визначають інституційну структуру податкових та митних відносин, організовують ідентифікацію, облік платників податків і платників єдиного внеску та об'єктів оподаткування, забезпечують сервісне обслуговування платників податків, організацію та контроль за сплатою податків, зборів, платежів відповідно до порядку, встановленого законом.
Частиною 5 Прикінцевих положень ОСОБА_2 України "Про внесення змін в деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративних реформ" встановлено, що суми єдиного внеску, які надійшли на рахунки територіальних органів Пенсійного фонду України, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах для зарахування таких сум, підлягають перерахуванню на відповідні рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах.
Зважаючи на викладене, органи Пенсійного фонду закінчують усі наявні на день набрання чинності ОСОБА_2 України "Про внесення змін в деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративних реформ" процедури: перевірки, узгодження їх результатів та вимог про сплату боргу, оскарження рішень про застосування пені та фінансових санкцій, стягнення недоїмки.
Тобто, заявник є органом, який відповідно до ОСОБА_2 України "Про внесення змін в деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративних реформ" закінчує процедуру по стягненню заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з фізичної особи - підприємця ОСОБА_1.
Згідно з частиною 1 статті 264 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Доказів наявності виконавчого провадження та вибуття сторони виконавчого провадження позивач не надав.
Аналогічна норма міститься у ОСОБА_2 України «Про виконавче провадження» від 02.06.2016 року, у відповідності до частини 5 статті 15 якого у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов'язковими тією мірою, якою вони були б обов'язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Суд зазначає, що під час виконавчого провадження заміна сторони виконавчого провадження є аналогом інституту процесуального правонаступництва, встановленого статтею 55 КАС України, яка визначає процесуальні наслідки переходу прав і обов`язків від однієї особи до іншої у відносинах, щодо яких виник спір.
Відповідно до практики застосування юридичних термінів, правонаступництво - це перехід прав і обов'язків від одного суб'єкта до іншого. Правонаступництво може бути універсальним або частковим. За універсального правонаступництва до правонаступника (фізичної або юридичної особи) переходять усі права і обов'язки того суб'єкта, якому вони належали раніше. За часткового правонаступництва від одного до іншого суб'єкта переходять лише окремі права і обов'язки.
Таким чином, перехід прав та обов'язків може мати місце або у випадку переходу всіх прав та обов'язків (наприклад, у випадку реорганізації особи, та т.п.), або часткового переходу зазначених прав та обов'язків, але у даному випадку конкретний обсяг переданих прав і обов'язків має бути чітко зафіксований.
Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, який функціонує відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 14 грудня 2012 року № 1846/5 "Про затвердження Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 грудня 2012 року за № 2105/22471, отриманих з офіційного веб-порталу Державного підприємства "Інформаційно-ресурсного центру", УПФУ в м. Новоазовську Донецької області станом на 28 вересня 2017 року не виключено з Єдиного Державного юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, відомостей щодо знаходження управління в стані припинення також не міститься.
Таким чином, відсутні підстави вважати Лівобережне відділення Маріупольської ОДПІ ГУ Державної фіскальної служби у Донецькій області універсальним правонаступником Управління Пенсійного фонду України в м. Новоазовську Донецької області.
Згідно з частинами 1 та 2 статті 15 ОСОБА_2 України «Про виконавче провадження» сторонами у виконавчому провадженні є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ.
Управління Пенсійного фонду України в Першотравневому районі Донецької області в заяві про заміну сторони виконавчого провадження просить замінити Управління Пенсійного фонду України в Новоазавському районі Донецької області на Лівобережне відділення Маріупольської ОДПІ ГУ Державної фіскальної служби у Донецькій області, яке не має статусу юридичної особи.
Оскільки за заявником зберігаються повноваження із адміністрування єдиного внеску в частині завершення розпочатих процедур згідно з ОСОБА_2 України "Про внесення змін в деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративних реформ", то воно не втратило статусу стягувача у виконавчому провадженні з примусового виконання виконавчого листа № 2а/0570/14364/2012, виданого 19.12.2012 року Донецьким окружним адміністративним судом.
Крім того, ухвалою від 28 вересня 2017 року провадження з питання відновлення втраченого судового провадження було закрито.
З урахуванням викладеного, заява про заміну сторони виконавчого провадження є необґрунтованою, тому задоволенню не підлягає.
Керуючись ст. ст. 160, 165, 264 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
На підставі викладеного, керуючись ст. 52, ст. 254, ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
В задоволенні клопотання Управління Пенсійного фонду України в Першотравневому районі Донецької області про заміну сторони у виконавчому провадженні в адміністративній справі № 2а/0570/14364/2012 за позовом Управління Пенсійного фонду України в Новоазовському районі Донецької області до фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в розмірі 2501,24 грн., та штрафних санкцій у розмірі 170,00 грн. - відмовити.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Голубова Л.Б.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.09.2017 |
Оприлюднено | 28.09.2017 |
Номер документу | 69167225 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Голубова Л.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні