Постанова
від 27.09.2017 по справі 824/650/17-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 вересня 2017 р. м. Чернівці Справа № 824/650/17

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Лелюка О.П.,

за участю:

секретаря судового засідання Кіщук О.І.,

представника позивача ОСОБА_1 та представника відповідача ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області до Могилівської загальноосвітньої школи I-II ступенів про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),

В С Т А Н О В И В :

Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області звернулось до суду з позовом до Могилівської загальноосвітньої школи I-II ступенів про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Позивач просить суд застосувати захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді - зобов'язати ОСОБА_3 - директора Могилівської загальноосвітньої школи I-II ступенів (ідентифікаційний код - 21438083), що розташована в с. Могилівка, Герцаївського району, Чернівецької області відключити із залученням спеціалізованої організації з електропостачання, одну дільницю електромережі в спортивному залі будівлі їдальні до повного виконання протипожежних заходів, визначених приписом Герцаївського районного сектору управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області від 16 серпня 2017 року №12 зі складанням відповідного підтверджуючого документу.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач посилається на те, що за результатом проведеної планової перевірки додержання та виконання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки Могилівської загальноосвітньої школи I-II ступенів, були виявлені численні порушення вимог нормативних актів у сфері цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки, про що складено відповідний акт та винесено припис.

Відповідачем не було усунуто жодне із порушень, які були виявлені під час проведеної перевірки та пропонувались до їх усунення відповідно до припису №12 від 16 серпня 2017 року.

У зв'язку з цим, посилаючись на норми Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", Кодексу цивільного захисту України, управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Відповідач щодо задоволення позову заперечував. У наданих суду запереченнях проти позову у письмовій формі посилаючись на Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" вказував, що вимоги позивача є необгрунтованими, оскільки не відповідають вимогам вказаного закону.

В судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені вимоги з підстав, наведених у позові. Просив суд позовні вимоги задовольнити повністю.

Представник відповідача в судовому засіданні визнав заявлені управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області позовні вимоги.

Заслухавши пояснення осіб, які з'явились в судове засідання, дослідивши наявні матеріали, всебічно та повно з'ясувавши всі обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про те, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що на підставі повідомлення Герцаївського районного сектору управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області №13/104 від 31 липня 2017 року, наказу "Про проведення перевірки" №19 від 09 серпня 2017 року та посвідчення на проведення перевірки №19 від 09 серпня 2017 року в період з 10 серпня 2017 року по 16 серпня 2017 року головним інспектором Герцаївського РС УДСНС у Чернівецькій області капітаном служби цивільного захисту ОСОБА_4 проведено планову перевірку додержання (виконання) вимог нормативно-правових актів та нормативних актів та нормативних документів у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки Могилівської загальноосвітньої школи I-II ступенів, за результатами якої складено акт перевірки від 16 серпня 2017 року №12.

Так, перевіркою виявлені численні порушення вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, а саме:

- не забезпечено весь персонал засобами індивідуального захисту органів дихання (пункт 2 частини першої статті 20 КЦЗУ, пункти 4.3, 4.6 ПТБ ПКМУ №1200);

- не пройдено навчання з питань цивільного захисту керівному складу та посадовим особам, які підлягають навчанню (стаття 33 Закону України "Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру", Порядок здійснення підготовки населення на підприємствах, в установах та організаціях до дій при виникненні надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, затвердженого наказом МНС від 23 квітня 2001 року №97);

- приміщення та територію не забезпечено первинними засобами пожежогасіння згідно норм належності (пункт 3,6 розділ 5 НАПБ А.01.001-2015);

- не проведено технічне обслуговування наявних вогнегасників (пункт 3,17 розділ 5 НАПБ А.01.001-2015);

- вогнегасникам не присвоєно облікові (інвентарні) номери за прийнятою на об'єкті системою нумерації (пункт 3,18 розділ 5 НАПБ А.01.001-2015);

- дерев'яні конструкції в будинках усіх ступенів вогнестійкості, крім V, не піддано вогнезахисному обробленню, за винятком дверей, воріт, підлоги, стелажів (підтверджується до виконання з 2011 року) (пункт 2,5 розділ 3 НАПБ А.01.001-2015);

- будинки, приміщення та споруди не обладнано системами протипожежного захисту відповідно до ДБН.В. 2.5- 56:2010 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту" (підтверджується до виконання з 2011 року) (пункт 1,2 розділ 5 НАПБ А.01.001-2015);

- не проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання (пункт 1.20 розділ 4 НАПБ.А.01-001-2015);

- двері горищ, електрощитових, підвалів не утримуються зачиненими, на дверях не вказано місце зберігання ключів (пункт 2.14 розділ 3 НАПБ.А.01-001-2015);

- не заведено журнал обліку вогнегасників (пункт 3.17 розділ 5 НАПБ.А.01-001-2015);

- не захищено будівлі від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів (пункт 1.21 розділ 4 НАПБ.А.01-001-2015);

- приміщення не обладнано системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2010 "Інженерне обладнання будинків і споруд, системи протипожежного захисту" (пункт 1.2 розділ 5 НАПБ.А.01-001-2015);

- не проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання (пункт 1.20 розділ 4 НАПБ.А.01-001-2015);

- дерев'яні конструкції в будинку не піддано вогнезахисному оброблянню (пункт 2.5 розділ 3 НАПБ.А.01-001-2015);

- приміщення та територію не забезпечено первинними засобами пожежогасіння згідно норм належності (пункт 3,6 розділ 5 НАПБ.А.01-001-2015);

- в приміщенні спортивного залу не заборонено підвішування світильників безпосередньо на струмопровідні проводи та їх експлуатацію зі знятими ковпаками (розсіювачами) (пункт 1.18 розділ 4 НАПБ.А.01-001-2015).

З метою усунення порушень законодавства, виявлених під час перевірки дотримання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки 16 серпня 2017 року Герцаївським районним сектором управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області видано припис №12, яким приписано відповідачу усунути виявлені порушення під час перевірки.

За невиконання протипожежних заходів, 15 серпня 2017 року головним інспектором Герцаївського районного сектору управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій України у Чернівецькій області капітаном служби цивільного захисту ОСОБА_4 складено протокол ЧВ №035553 про адміністративне правопорушення та прийнято постанову ЧВ №000434 про накладення адміністративного стягнення, якою ОСОБА_3 - директора Могилівської загальноосвітньої школи I-II ступенів притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу в сумі 34, 00 грн.

За наведених обставин Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області звернулось до адміністративного суду з даним позовом.

До вказаних правовідносин суд застосовує такі положення закону та робить висновки по суті спору.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05 квітня 2007 року № 877-V.

Статтею 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно абзацу 1 частини п'ятої статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Частиною сьомою статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначенням повноважень органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов'язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності регулює та визначає Кодекс цивільного захисту України.

Відповідно до статті 64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.

Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: 1) органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; 2) органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; 3) підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.

Згідно статті 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Статтею 67 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема: - здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб'єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у статті 65 цього Кодексу; - складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; - звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Відповідно до Указу Президента України від 16 січня 2013 року №20/2013 Деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій , Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра оборони України (далі - Міністр).

ДСНС України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності.

Основними завданнями ДСНС України є: реалізація державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності; здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, за діяльністю аварійно-рятувальних служб.

ДСНС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення).

Крім цього, у відповідності до Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1052, основними завданнями ДСНС України є, зокрема: реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності; здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб; внесення на розгляд Міністра внутрішніх справ пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у зазначених сферах; реалізація в межах повноважень, передбачених законом, державної політики у сфері волонтерської діяльності.

ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Аналогічного змісту норми наведені і в Положенні про Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області, затвердженого наказом ДСНС України від 20 березня 2017 року №155.

Таким чином, Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області є територіальним органом центрального органу виконавчої влади, уповноваженим на забезпечення реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а тому воно наділене повноваженнями здійснювати державний нагляд (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки і звертатись до суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Відповідно до частини третьої статті 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.

Згідно частин першої, другої та третьої статті 68 Кодексу цивільного захисту України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.

У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Приписи, постанови, розпорядження центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, щодо усунення порушень встановлених законодавством вимог з питань техногенної та пожежної безпеки можуть бути оскаржені до суду в установлений законом строк.

Відповідно до статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставами для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів у є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; порушення правил поводження з небезпечними речовинами; відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; відсутність на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; н

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Аналізуючи вказані правові норми, суд приходить до висновку, що застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів можливо в тому випадку, якщо суб'єктом господарювання не дотримано вимоги пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами, за обов'язкової умови, що таке порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки створює загрозу життю та здоров'ю людей.

Як вбачається з обставин справи, територіальним органом ДСНС було проведено планову перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки Могилівської загальноосвітньої школи I-II ступенів. За результатом проведеної перевірки виявлено численні порушення вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту.

З характеру порушень, встановлених перевіркою, вбачається, що вони є суттєвими, адже можуть призвести до виникнення пожежі як неконтрольованого процесу знищування або пошкодження вогнем майна, під час якого виникають чинники, небезпечні для істот та навколишнього природного середовища.

Виявлені територіальним органом ДСНС порушення можуть створювати і небезпеку завдання шкоди життю та здоров'ю людей у процесі самої пожежі.

У зв'язку з цим, позивач просить суд застосувати до Могилівської загальноосвітньої школи I-II ступенів захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді - зобов'язати ОСОБА_3 - директора Могилівської загальноосвітньої школи I-II ступенів (ідентифікаційний код - 21438083), що розташована в с. Могилівка, Герцаївського району, Чернівецької області відключити із залученням спеціалізованої організації з електропостачання, одну дільницю електромережі в спортивному залі будівлі їдальні до повного виконання протипожежних заходів, визначених приписом Герцаївського районного сектору управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області від 16 серпня 2017 року №12 зі складанням відповідного підтверджуючого документу.

В судовому засіданні представник відповідача визнавав заявлені управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області позовні вимоги.

Статтею 51 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено право відповідача на визнання адміністративного позову.

Відповідно до положень статті 136 Кодексу адміністративного судочинства України відповідач може визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву, а якщо визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи.

Судове рішення у зв'язку з визнанням адміністративного позову ухвалюється за правилами, встановленими статтею 112 Кодексу адміністративного судочинства України.

Згідно з частиною третьою та четвертою статті 112 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повного визнання відповідачем позовних вимог і прийняття його судом приймається постанова про задоволення адміністративного позову. Суд не приймає визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Враховуючи наведені вище обставини та зважаючи на визнання відповідачем даного позову повністю, що не суперечить закону і не порушує чиїх-небудь прав, свобод або інтересів (у т.ч. державних), суд вважає за можливе прийняти визнання відповідачем адміністративного позову й задовольнити заявлені управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області позовні вимоги.

З огляду на викладене та беручи до уваги положення частини другої статті 70 Кодексу цивільного захисту України та абзацу 1 частини п'ятої статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" суд приходить до висновку про наявність правових підстав для застосування до Могилівської загальноосвітньої школи I-II ступенів захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді відключення, із залученням спеціалізованої організації з електропостачання, однієї дільниці електромережі в спортивному залі будівлі їдальні до повного виконання протипожежних заходів, визначених приписом Герцаївського районного сектору управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області від 16 серпня 2017 року №12.

Водночас суд звертає увагу сторін, що відповідно до абзацу 2 частини п'ятої статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Частиною дванадцятою статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що особа має право подати заяву про скасування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування щодо державного нагляду (контролю).

Отже, після усунення порушень, зафіксованих в акті перевірки, відповідач має право звернутись до суду із заявою про скасування застосованих судом заходів реагування.

Згідно пункту 10 частини першої статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.

Керуючись статтями 69, 70, 71, 86, 112, 158 - 163, 183-2, 256 Кодексу адміністративного судочинства України,

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Застосувати до Могилівської загальноосвітньої школи I-II ступенів захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді відключення, із залученням спеціалізованої організації з електропостачання, однієї дільниці електромережі в спортивному залі будівлі їдальні до повного виконання протипожежних заходів, визначених приписом Герцаївського районного сектору управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області від 16 серпня 2017 року №12.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя О.П. Лелюк

Постанова у повному обсязі складена 28 вересня 2017 року.

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.09.2017
Оприлюднено28.09.2017
Номер документу69168417
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/650/17-а

Постанова від 27.09.2017

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

Ухвала від 13.09.2017

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

Ухвала від 30.08.2017

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні