головуючий суддя І інстан ції - Ушаков Т.С.
суддя - доповідач - Гера щенко І.В.
Донецький апеляційний адм іністративний суд
У Х В А Л А
Іменем України
« 18 » листопада 2009 року справа № 2а-24254/09/1270
м. Донецьк, бул. Шев ченка, 26
Донецький апеляційний адм іністративний суд у складі к олегії суддів:
головуючого Геращен ка І.В.
суддів Арабей Т .Г., Малашкевича С.А.
при секретарі судового з асідання Літвіновій Л.О .
за участю представників ст орін:
від позивача - не з' явились
від відповідача - н е з' явились
від третьої особи - не з' явились
розглянувши у судовому з асіданні апеляційну скаргу Ленінської міжрайонної державної податкової інспек ції у м. Луганську
на ухвалу Лугансько го окружного адміністративн ого суду
від 25.08.2009 року
у справі № 2а-24254/09/127 0
за позовом Ленінсь кої міжрайонної державної по даткової інспекції у м. Луган ську
до відповідача Това риства з обмеженою відпові дальністю “Келар - Трейд”
третя особа Управлін ня Державної реєстрації та м іського реєстру Луганської м іської ради
про визнання недійс ним запису про державну реєс трацію та припинення юридичн ої особи
ВСТАНОВИВ:
Ленінська міжрайонна де ржавна податкова інспекція у м. Луганську звернулась до Лу ганського окружного адмініс тративного суду з позовною з аявою до Товариства з обм еженою відповідальністю “Ке влар - Трейд”, третя особа Упра вління Державної реєстрації та міського реєстру Лугансь кої міської ради про визнанн я недійсним запису про держа вну реєстрацію та припинення юридичної особи.
Ухвалою Луганського окруж ного адміністративного суду від 25.08.2009 року у справі № 2а-24254/09/1270 (с уддя Твердохліба Р.С.) провад ження у справі закрите на під ставі п. 5 ч. 1 ст. 157 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни.
Позивачем подана апеляцій на скарга, в якій він просить с касувати постанову суду та п рийняти нове рішення, яким по зовну заяву задовольнити в п овному обсязі.
Доводи апеляційної скарги підприємство обґрунтовує не вірним застосуванням норм ма теріального та процесуально го права.
Зазначає, що рішення суду пр ийняте при неповному та не вс ебічному досліджені усіх мат еріалів справи, оскільки не в зяте до уваги, що відповідач з ареєстрований особою, яка не мала наміру займатись фінан сово - господарською діяльн істю, здійснила реєстрацію т овариства за винагороду, тоб то, як вважає податкова інспе кція, порушила вимоги Закону України “Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців”.
Дослідивши матеріали спра ви, колегія суддів встановил а.
Товариство з обмеженою в ідповідальністю “Кевлар - Тр ейд” зареєстроване як суб'є кт господарювання розпоряд женням виконавчого комітет у Луганської міської ради 17.06.20 05 року за номером 13821020000004710, про що в идане свідоцтво про державну реєстрацію серії АОО № 486319 та в ключене до єдиного державног о реєстру підприємств та орг анізацій України, присвоєний ідентифікаційний код 33619192, взя те на облік платників податк ів у Ленінській МДПІ у м. Луган ську.
Засновником ТОВ “Кевлар - Тр ейд” є ОСОБА_2, який здійсн ив реєстрацію товариства за винагороду, фінансово - гос подарською діяльністю від ім ені товариства не займався, д окументи бухгалтерського аб о податкового обліку не підп исував.
Місцезнаходження ТОВ “Кев лар - Трейд” згідно установчи х документів: АДРЕСА_1.
Ухвалою господарського су ду Луганської області від 05.03.20 09 року у справі № 20/38б ТОВ “Кевла р - Трейд” ліквідоване, про щ о внесений запис до Єдиного Д ержавного реєстру юридтични х осіб та фізичних осіб - підпр иємців (а.с. 24, 28).
Між сторонами немає розбіж ностей щодо обставин справи, встановлених судом першої і нстанції, податкова інспекці я в апеляційній скарзі вказу є тільки на невірне застосув ання судом першої інстанції норм процесуального та матер іального права.
Колегія суддів вважає таки й висновок помилковим, а апел яційну скаргу такою, що задов оленню не підлягає, з наступн их підстав.
Щодо вимоги про скасування запису про державну реєстра цію відповідача, колегія суд дів враховує наступне.
Статус державної податков ої служби в Україні, її функці ї та правові основи діяльнос ті визначає Закон України “П ро державну податкову службу в Україні”.
Відповідно до п. 1 ст. 10 Закону України “Про державну подат кову службу в Україні” держа вні податкові інспекції в ра йонах, містах без районного п оділу, районах у містах, міжра йонні та об'єднані державні п одаткові інспекції здійсню ють, зокрема, контроль за своє часністю, достовірністю, пов нотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язко вих платежів), контролюють св оєчасність подання платника ми податків бухгалтерських з вітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та і нших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряют ь достовірність цих документ ів щодо правильності визначе ння об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших п латежів, проводять перевірки фактів приховування і заниж ення сум податків та зборів (о бов'язкових платежів) у поряд ку, встановленому цим Законо м та іншими законами України ;
Статтею 11 Закону України “П ро державну податкову службу в Україні” визначені права п одаткових органів, зокрема, о ргани державної податкової с лужби у випадках, в межах комп етенції та у порядку, встанов лених законами України, мают ь право здійснювати документ альні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших д окументів, пов'язаних з нарах уванням і сплатою податків т а зборів (обов'язкових платеж ів) незалежно від способу їх п одачі), а також планові та поза планові виїзні перевірки сво єчасності, достовірності, по вноти нарахування і сплати п одатків та зборів (обов'язков их платежів), додержання валю тного законодавства юридичн ими особами, їх філіями, відді леннями, іншими відокремлени ми підрозділами, що не мають с татусу юридичної особи, а так ож фізичними особами, які маю ть статус суб'єктів підприєм ницької діяльності чи не маю ть такого статусу, на яких згі дно із законами України покл адено обов'язок утримувати т а/або сплачувати податки і зб ори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ (далі - платни ки податків); запрошувати пл атників податків або їх пред ставників для перевірки прав ильності нарахування та своє часності сплати податків та зборів (обов'язкових платежі в) такими платниками податкі в. Письмові повідомлення про такі запрошення направляють ся не пізніше ніж за десять ро бочих днів до дня запрошення рекомендованими листами, в я ких зазначаються підстави за прошення, дата і час, на які за прошується платник податків (посадова особа платника под атків); застосовувати до плат ників податків фінансові (шт рафні) санкції, стягувати до б юджетів та державних цільови х фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розміра х, встановлених законами Укр аїни.
Відповідно до п. 11, 17 ст. 11 Закон у України “Про державну пода ткову службу в Україні” пода ткові органи в межах компете нції та у порядку, встановлен их законами України мають пр аво подавати до судів позови до підприємств, установ, орга нізацій та громадян про визн ання угод недійсними і стягн ення в доход держави коштів, о держаних ними за такими угод ами, а в інших випадках - кошті в, одержаних без установлени х законом підстав, а також про стягнення заборгованості пе ред бюджетом і державними ці льовими фондами за рахунок ї х майна; звертатися у передба чених законом випадках до су дових органів із заявою (позо вною заявою) про скасування д ержавної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності .
Статтею 110 Цивільного кодек су України однією з підстав л іквідації юридичної особи ви значено визнання судом недій сною державної реєстрації юр идичної особи через допущені при її створенні порушення, я кі не можна усунути.
Зазначена норма кореспонд ується з ч. 2 ст. 38 Закону Україн и “Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців”, згідно аб з. 5, 6 якої підст авами для постановлення судового рі шення щодо припинення юриди чної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особ и, зокрема, є неподання протяг ом року органам державної по даткової служби податкових д екларацій, документів фінан сової звітності відповідно д о закону, наявність в Єдиному державному реєстрі запису п ро відсутність юридичної осо би за вказаним її місцезнахо дження м.
Відповідно до п. 2 ст. 110 Цивіль ного кодексу України вимога про ліквідацію юридичної осо би може бути пред' явлена до суду органом, що здійснює дер жавну реєстрацію, а також уча сником юридичної особи.
З системного аналізу норм ч инного законодавства Україн и вбачається, що податковим і нспекціям не надане право зв ертатись до суду з позовними заявами про визнання недійс ними записів про державну ре єстрацію.
Пунктом 1 статті 3 КАС Україн и встановлено, що справа адмі ністративної юрисдикції (дал і - адміністративна справа) - п ереданий на вирішення адміні стративного суду публічно-пр авовий спір, у якому хоча б одн ією зі сторін є орган виконав чої влади, орган місцевого са моврядування, їхня посадова чи службова особа або інший с уб'єкт, який здійснює владні у правлінські функції на основ і законодавства, в тому числі на виконання делегованих по вноважень.
Як зазначено раніше, Господ арським судом Луганської обл асті ліквідоване ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю “Кевлар - Трейд” у справі пр о банкрутство товариства, пр ипинене провадження у справі , Державний реєстратор зобов ' язаний провести припиненн я державної реєстрації юриди чної особи.
Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 157 Коде ксу адміністративного судоч инства України суд закриває провадження у справі у разі л іквідації підприємства, уста нови, організації, які були ст ороною у справі.
Таким чином, суд першої інст анції правомірно закрив пров адження у справі в частині ви моги про припинення юридично ї особи.
З огляду на наведене колегі я суддів вважає, що ухвала, яка оскаржується, прийнята при в ірному застосуванні норм про цесуального права та залишен а без змін.
На підставі викладеного, ке руючись ст. 3, ст. 4, ст. 157, ст. 160, ст. 167, ст. 195, п. 1 ст. 199, ст. 200, п. 1 ч. 1 ст. 205, ст. 206, с т. 212, ст. 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України с уд, -
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Ленін ської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луг анську на ухвалу Луганськог о окружного адміністративно го суду від 25.08.2009 року у справі № 2а-24254/09/1270 - залишити без задово лення.
Ухвалу Луганського окружн ого адміністративного суду в ід 25.08.2009 року у справі № 2а-24254/09/1270 за позовом Ленінської міжрайон ної державної податкової інс пекції у м. Луганську до ОСО БА_1 з обмеженою відповідал ьністю “Уевлар - Трейд”, третя особа Управління державної реєстрації та міського реєст ру Луганської міської ради п ро визнання недійсним запису про державну реєстрацію, при пинення юридичної особи - залишити без змін.
Ухвала Донецького апеляці йного адміністративного суд у за наслідками апеляційного перегляду вступає в законну силу з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищ ого адміністративного суду У країни протягом одного міся ця після набрання законної с или судовим рішенням суду ап еляційної інстанції, а в разі складення в повному обсязі в ідповідно до статті 160 цього К одексу - з дня складення в повн ому обсязі.
У судовому засіданні 18.11.2009 ро ку проголошений повний текст ухвали.
Головуючий І.В .Геращенко
Судді Т.Г.Арабе й
С.А.Малашкевич
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2009 |
Оприлюднено | 22.07.2010 |
Номер документу | 6918005 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні