8.2.3
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
29 вересня 2017 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1206/17
Суддя Луганського окружного адміністративного суду А.Г.Секірська, розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю Вест про стягнення податкового боргу в сумі 34 763,50 грн, -
ВСТАНОВИВ:
28 серпня 2017 року на адресу Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області (далі - позивач) до товариства з обмеженою відповідальністю Вест (далі - відповідач, ТОВ Вест ) про стягнення податкового боргу в сумі 34 763,50 грн. В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідач зареєстрований Станично-Луганською райдержадміністрацією 08.09.1995 за номером запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб - підприємців № 621072. Перебуває на податковому обліку в Станично-Луганській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Луганській області з 08.09.1995 № 319. ГУ ДФС у Луганській області у період з 12.11.2015 по 26.11.2015 на підставі наказів від 09.11.2015 № 143, від 20.11.2015 № 152 та направлень на перевірку від 09.11.2015 № 65, № 66 проведено фактичну перевірку господарської одиниці АЗС, яка належить ТОВ Вест за результатами проведення якої складено акт перевірки за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулюванням обігу готівки, наявності свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності торгових патентів і ліцензій від 26.11.2015 № 0003/12/32/22/21838204/29. На підставі акту перевірки винесено податкові повідомлення рішення від 12.01.2016 № 0000032204 на суму 510,00 грн, від 12.01.2016 № 0000012204 на суму 15179,5 грн, від 22.04.2016 № 0000032213 на суму 19584,00 грн. Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 16.11.2016 у справі № 812/428/16 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Вест до Головного управління ДФС у Луганській області, Станично-Луганської ОДПІ ГУ ДФС у Луганській області про визнання протиправними та незаконними податкових повідомлень-рішень, податкові повідомлення - рішення від 12.01.2016 № 0000032204 на суму - 510,00 грн, № 0000012204 на суму - 15179,5 грн, визнано правомірними, податкове повідомлення-рішення від 22.04.2016 № 0000032213 на суму 19584,00 грн, скасовано в частині застосування до ТОВ Вест штрафних санкцій на суму 170,00 грн та 340,00 грн, штрафні санкції на суму 1,00 грн та 19073,00 грн визнано правомірними. Ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 01.02.2017 у справі № 812/428/16 постанову Луганського окружного адміністративного суду від 16.11.2016 залишено без змін.
Щодо скасованого податкового повідомлення-рішення від 22.04.2016 № 0000032213 в частині застосування до ТОВ Вест штрафних санкцій на суму 170,00 грн та 340,00 грн, ГУ ДФС у Луганській області винесено податкове повідомлення-рішення від 01.02.2017 № 000152213 на загальну суму 19074,00 грн.
Станом на 01.08.2017 ТОВ Вест допущено заборгованість, яка виникла у зв'язку із визначенням контролюючим органом податкового зобов'язання у податкових повідомленнях-рішеннях від 12.01.2016 № 0000032204 на суму 510,00 грн, від 12.01.2016 № 0000012204 на загальну суму 15179,5 грн, від 01.02.2017 № 000152213 на загальну суму 19074,00 грн, які вважаються узгодженими з дня набрання судовим рішенням законної сили, на загальну суму 34763,50 грн.
Станично-Луганською ОДПІ було сформовано податкову вимогу від 05.04.2017 № 39-17, яку направлено поштою з рекомендованим повідомленням про вручення та вручено уповноваженій особі за довіреністю 10.05.2017.
На підставі викладеного, з посиланням на положення статті 67 Конституції України, п.п.20.1.34 п.20.1 ст.20, п.95.1 та п.95.1. п.95.3 ст. 95 Податкового кодексу України, позивач просив суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Вест (код за ЄДРПОУ 21838204) кошти з рахунків у банках обслуговуючих ТОВ Вест у сумі заборгованості 34763,50 грн.
Представник позивача у судове засідання не прибув, надав заяву про розгляд справи в письмовому провадженні, позовні вимоги підтримує в повному обсязі (арк.спр. 40).
Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином (арк.спр. 37-39), причини неявки суду не повідомив, заперечень проти позову не надав.
Згідно з частиною четвертою статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст. 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідач - ТОВ Вест , код ЄДРПОУ 21838204, є юридичною особою, зареєстрованою в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 07.09.1995 (арк. спр. 22-23).
Відповідач взятий на облік як платник податків з 08.09.1995 № 319 (арк. спр. 21).
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, установлених законом.
Спірні правовідносини регулюються Податковим кодексом України (далі -ПК України), який відповідно до пункту 1.1 статті 1 цього Кодексу регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
У відповідності до п.41.1 ст. 41 ПК України, контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.
Пунктом 15.1 статті 15 ПК України передбачено, що платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Згідно пп.16.1.4 п.16.1 ст. 16 ПК України, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи;
Відповідно до п. 46.1 ст. 46 ПК України, податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов'язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
У відповідності до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України, грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Пунктом 58.1 статті 58 ПК України передбачено, що у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Згідно із пунктом 58.2 статті 58 ПК України, податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до пункту 58.3 статті 58 ПК України, податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.
Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України передбачено, що сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання набуває статусу податкового боргу.
Судом встановлено, що податковим органом у період з 12.11.2015 по 26.11.2015 було проведено фактичну перевірку господарської одиниці АЗС, розташованої за адресою: Луганська область, Станично-Луганський район, смт. Станиця-Луганська, вул. 5-а Лінія, 26/а, яка належить ТОВ Вест , за результатами проведення якої складено акт перевірки за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності торгових патентів і ліцензій від 26.11.2015 № 0003/12/32/22/21838204/29 (арк.спр.11-16).
На підставі зазначеного акту сформовані податкові повідомлення-рішення від 12.01.2016 № 0000012204 на суму 15179,5 грн, від 12.01.2016 № 0000022204 на суму 19754,00 грн, від 12.01.2016 № 0000032204 на суму 510,00 грн (арк.спр.17-19).
Відповідно до постанови Луганського окружного адміністративного суду від 16.11.2016 у справі № 812/428/16 у задоволенні позовних вимог ТОВ Вест про скасування податкових повідомлень-рішень від 12.01.2016 № 0000012204 на суму 15179,5 грн, від 12.01.2016 № 0000032204 на суму 510,00 грн відмовлено (арк.спр.42-51).
Ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 01.02.2017 апеляційні скарги ТОВ Вест , Станично-Луганської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області та Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області - залишено без задоволення, постанову Луганського окружного адміністративного суду від 16 листопада 2016 року у справі № 812/428/16 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Вест до Станично-Луганської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області, Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області про визнання протиправними та незаконними податкових повідомлень-рішень - залишено без змін (арк.спр. 54-62).
Частинами першою, третьою статті 254 КАС України передбачено, що постанова або ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано; а у разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.
Оскільки постановою Луганського окружного адміністративного суду від 16.11.2016 податкові повідомлення-рішення від 12.01.2016 № 0000012204 на суму 15179,5 грн, від 12.01.2016 № 0000032204 на суму 510,00 грн визнані правомірним, тому сума зобов'язання по цим податковим повідомленням-рішенням є узгодженою та зобов'язує податковий орган провести його облік як податкового боргу.
Також, податковим органом на підставі акта від 26.11.2015 № 0003/12/32/22/21838204/29 сформовано податкове повідомлення-рішення від 01.02.2017 № 000152213 на суму 19074,00 грн.
Станом на час розгляд справи, згідно інтегрованої картки платника податків заборгованість становить 34763,50 грн (арк.спр.10).
Згідно з пунктом 59.1 статті 59 ПК України (станом на день направлення податкової вимоги) у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.
Пунктами 59.4 та 59.5 статті 59 ПК України визначено, що податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
З метою стягнення податкового боргу позивачем на підставі статті 59 ПК України виставлено податкову вимогу від 05.04.2017 форми Ю № 39-17, в якій зазначено загальну суму податкового боргу платника податків станом на 04.04.2017 - 37831,40 грн, в тому числі основний платіж - 2347,40 грн, штрафні (фінансові) санкції - 35273,50 грн, пеня - 210,50 грн (арк. спр. 20).
Податкова вимога отримана уповноваженим представником відповідача 10.05.2017, не оскаржена та є чинною (арк. спр. 20).
Згідно з пунктом 95.1 статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (пункт 95.2 статі 95 ПК України).
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (пункт 95.3 статті 95 ПК України).
Відповідачем суду не надано доказів сплати податкового боргу у сумі 34763,50 грн.
Пунктом 95.1 статті 95 ПК України регламентовано, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (підпункти 95.2 та 95.3 статті 95 ПК України).
Оскільки ТОВ Вест вручено податкову вимогу, яка є чинною, суд дійшов висновку, що контролюючим органом при зверненні до суду дотримано вимоги статті 95 ПК України.
Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючи органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до пункту 41.1 статті 41 ПК України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.
Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (пункт 41.2 статті 41 ПК України).
Згідно з підпунктом 19-1.1.22 пункту 19-1.1 статті 19-1 ПК України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.
З вищевикладеного слідує, що контролюючим органом, уповноваженим здійснювати стягнення, є органи ДФС України обласного рівня, зокрема, Головне управління ДФС у Луганській області.
Враховуючи, що відповідачем на час розгляду даної адміністративної справи податковий борг у сумі 34763,50 грн не сплачений, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.
Відповідно до частини четвертої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 158-163, 167, 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю Вест про стягнення податкового боргу в сумі 34 763,50 грн задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю Вест (ідентифікаційний код юридичної особи 21838204, місцезнаходження: 93600, Луганська область, Станично- Луганський район, смт. Станиця-Луганська, вул. Спортивна, буд. 27) в дохід Державного бюджету України кошти з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків у загальному розмірі 34763,50 грн ( тридцять чотири тисячі сімсот шістдесят три гривні 50 коп.).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Суддя А.Г. Секірська
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.09.2017 |
Оприлюднено | 01.10.2017 |
Номер документу | 69222827 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
А.Г. Секірська
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні