10.1
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про заміну сторони виконавчого провадження її правонаступником
02 жовтня 2017 року СєвєродонецькСправа № 812/4641/13-а
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Чернявська Т.І., розглянувши у порядку письмового провадження заяву управління Пенсійного фонду України в м. Лисичанську Луганської області про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 812/4641/13-а за адміністративним позовом управління Пенсійного фонду України в м. Лисичанську Луганської області до комунального підприємства "Лисичанська ритуальна служба" про стягнення заборгованості в сумі 244292,60 грн,
ВСТАНОВИВ:
22 вересня 2017 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла заява управління Пенсійного фонду України в м. Лисичанську Луганської області про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 812/4641/13-а за адміністративним позовом управління Пенсійного фонду України в м. Лисичанську Луганської області до комунального підприємства "Лисичанська ритуальна служба" про стягнення заборгованості в сумі 244292,60 грн.
В обґрунтування заяви зазначено, що згідно із Законом України від 04.07.2013 № 406-VІІ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи" функції з адміністрування єдиного внеску були передані від органів Пенсійного фонду - органам Міністерства доходів і зборів. В спірних відносинах з відповідачем Головне управління ДФС у Луганській області фактично є правонаступником управління Пенсійного фонду України в м. Лисичанську Луганської області.
Заявник у судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду справи повідомлений належним чином (арк. спр. 43), в заяві про заміну сторони виконавчого провадження просив розглянути заяву без участі уповноваженого представника управління Пенсійного фонду України в м. Лисичанську Луганської області.
Представники відповідача та Головного управління ДФС у Луганській області у судове засідання не прибули, про дату, час і місце судового розгляду справи повідомлені належним чином (арк. спр. 44, 45, 46, 47, 48).
Відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Оскільки сторони про час, дату та місце судового розгляду повідомлені належним чином, відсутня потреба заслухати свідка чи експерта, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши заяву про заміну сторони виконавчого провадження, дослідивши матеріали справи, суд встановив таке.
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 17 червня 2013 року у справі № 812/4641/13-а з комунального підприємства «Лисичанська ритуальна служба» (93100, Луганська область, м. Лисичанськ, вул. Радянська, 17, р/р 26002347004, МФО 380805, ідентифікаційний код 03339807) на користь управління Пенсійного фонду України в м. Лисичанську Луганської області (93113, Луганська область, м. Лисичанськ, вул. Свердлова, 347, р/р 37192101001211 в ЛОУ ВАТ "Державний ощадний банк України", МФО 804013, код ЄДРПОУ 21792407) стягнуто борг по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 244292,60 грн (двісті сорок чотири тисячі двісті дев'яносто дві гривні 60 копійок) (арк. спр. 19-20).
22 липня 2013 року Луганським окружним адміністративним судом у вказаній справі видано виконавчий лист (арк. спр. 34).
Постановою старшого державного виконавця відділу державної виконавчої служби Лисичанського міського управління юстиції у Луганській області від 12 серпня 2013 року відкрито виконавче провадження ВП № 39554410 з примусового виконання виконавчого листа у справі № 812/4641/13-а, виданого Луганським окружним адміністративний судом, про стягнення з комунального підприємства «Лисичанська ритуальна служба» на користь управління Пенсійного фонду України в м. Лисичанську Луганської області заборгованості в сумі 244292,60 грн (арк. спр. 35).
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 24 квітня 2017 року відновлено втрачене судове провадження в адміністративній справі № 812/4641/13-а в частині: процесуальних документів: ухвали Луганського окружного адміністративного суду від 22.05.2013 про відкриття провадження у адміністративній справі, постанови Луганського окружного адміністративного суду від 17.06.2013 та документів по справі: повідомлення про взяття на облік платника єдиного внеску комунальне підприємство "Лисичанська ритуальна служба", свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи КП "Лисичанська ритуальна служба", довідки з Єдиного державного реєстру підприємства та організацій України (арк. спр. 26-27).
11 серпня 2013 набрав чинності Закон України від 04.07.2013 № 406-VІІ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи" (далі - Закон № 406), яким було врегульоване питання щодо передачі функцій адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від Пенсійного фонду України до Міністерства доходів і зборів України.
Пунктом 3 розділу ІІ Закону № 406 встановлено, що процедури адміністрування, які здійснюють органи доходів і зборів, встановлені цим Законом, поширюються на періоди до набрання чинності цим Законом.
Законом № 406 внесено зміни в ряд нормативно-правових актів, зокрема і в Закон України від 08 липня 2010 року № 2464-VІ "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі за текстом - Закон № 2464).
Відповідно до положень частини другої статті 12 Закону № 2464 (з урахуванням змін, внесених Законом № 406) центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, відповідно до покладених на нього завдань: забезпечує збір та ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску; здійснює контроль за додержання законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, правильністю нарахування, обчислення, повнотою і своєчасністю сплати єдиного внеску.
Постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року № 160 "Про утворення Державної фіскальної служби" утворено Державну фіскальну службу як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України, реорганізувавши Міністерство доходів і зборів шляхом перетворення.
Постановою Кабінету Міністрів України від 6 серпня 2014 року № 311 "Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України" утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної фіскальної служби за переліком згідно з додатком 1 та реорганізовано територіальні органи Міністерства доходів і зборів шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної фіскальної служби за переліком згідно з додатком 2.
З системного аналізу норм Закону № 406 та Закону № 2464, у взаємозв'язку з постановами Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року № 160 "Про утворення Державної фіскальної служби" та від 6 серпня 2014 року № 311 "Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України", слідує, що станом на теперішній час функції з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування належать Державній фіскальній службі України та її територіальним органам, як правонаступникам реорганізованого шляхом перетворення Міністерства доходів і зборів України та його територіальних органів.
Законом України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні", який набрав чинності 01 січня 2017 року, внесені зміни до Податкового кодексу України. Зокрема, зазначеним Законом внесені зміни до статті 19-1, доповнено кодекс статтями 19-2 і 19-3, пункт 41.1 статті 41 викладено в новій редакції.
Відповідно до пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.
Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (пункт 41.2 статті 41 Податкового кодексу України).
Згідно з підпунктом 19-1.1.22 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.
Отже, з 01 січня 2017 року відповідно до внесених Законом України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" змін до Податкового кодексу України функція з погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів здійснюється органами Державної фіскальної служби України обласного рівня і у спірних правовідносинах належним стягувачем повинне бути Головне управління ДФС у Луганській області.
Відповідно до частини першої статті 264 КАС України суд у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Частиною п'ятою статті 15 Закону України "Про виконавче провадження" встановлено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов'язковими тією мірою, якою вони були б обов'язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
З огляду на вищевикладене, суд вважає за необхідне здійснити заміну сторони виконавчого провадження - стягувача, з управління Пенсійного фонду України в м. Лисичанську Луганської області на Головне управління ДФС у Луганській області.
Керуючись статтями 160, 165, 264 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Заяву управління Пенсійного фонду України в м. Лисичанську Луганської області про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 812/4641/13-а за адміністративним позовом управління Пенсійного фонду України в м. Лисичанську Луганської області до комунального підприємства "Лисичанська ритуальна служба" про стягнення заборгованості в сумі 244292,60 грн задовольнити.
Замінити стягувача у виконавчому провадженні № 39554410 з примусового виконання виконавчого листа у справі № 812/4641/13-а, виданого Луганським окружним адміністративним судом 22 липня 2013 року, про стягнення з комунального підприємства «Лисичанська ритуальна служба» на користь управління Пенсійного фонду України в м. Лисичанську Луганської області заборгованості в сумі 244292,60 грн з управління Пенсійного фонду України в м. Лисичанську Луганської області на Головне управління ДФС у Луганській області (ідентифікаційний код 39591445, місцезнаходження: 93400, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вулиця Енергетиків, будинок 72).
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що ухвала суду не набрала законної сили.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 КАС України, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії ухвали суду безпосередньо в суді, то п'ятиденний строк на апеляційне оскарження ухвали суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії ухвали суду.
СуддяТ.І. Чернявська
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2017 |
Оприлюднено | 02.07.2022 |
Номер документу | 69255283 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.І. Чернявська
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.І. Чернявська
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні