КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 вересня 2017 року № 810/328/17
Київський окружний адміністративний суд в складі головуючого - судді Щавінського В.Р. розглянувши в порядку письмового провадження у м. Києві адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Форум-Косметік" до Відділу Держгеокадастру у м. Броварах Київської області, Головного управління Держгеокадастру у Київській області, третя особа: Броварська міська рада Київської області про визнання протиправним та скасування витягу,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулося товариство з обмеженою відповідальністю «Форум-Косметік» з позовом до відділу Держгеокадастру у м. Броварах Київської області та просить (з урахуванням заяви про зміну позовних вимог від 21.08.2017 р.) визнати протиправними дії відділу Держгеокадастру у м. Броварах Київської області щодо застосування Рішення Броварської міської ради Київської області від 25.12.2014 р. № 1378-50-06 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Бровари» при формуванні витягу № 34-1028-99.3-1842/2-16 від 20.07.2016 р. з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 24.07.2017 р. залучено до участі у справі другого відповідача Головне управління Держгеокадастру у Київській області та Броварську міську раду Київської області в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача.
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивачем зазначено, що дії відділу Держгеокадастру у м. Броварах Київської області є протиправними, оскільки при формуванні витягу № 34-1028-99.3-1842/2-16 від 20.07.2016 р. з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки відділом Держгеокадастру у м. Броварах Київської області було застосоване Рішення Броварської міської ради Київської області від 25.12.2014 р. № 1378-50-06 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Бровари», яке не набрало чинності (законної сили). Вказується на те, що зазначене рішення міської ради у порядку, встановленому чинним законодавством, у друкованих засобах масової інформації Броварської міської ради не оприлюднювалось. Позивач вважає, що у відділу Держгеокадастру у м. Броварах Київської області відсутні правові підстави для формування вищевказаного витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку орендованої позивачем земельної
ділянки.
У судових засіданнях представник позивача підтвердив обставини, викладені у позові, позовні вимоги підтримав, просив їх задовольнити.
Відповідачі у судове засідання не з'явилися, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином, про причини неявки суд не повідомили, будь-яких заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи не заявляли. При цьому другий відповідач - Головне управління Держгеокадастру у Київській області позов не визнав, надав суду письмові заперечення, в яких просив суд у задоволенні позову відмовити. В обгрунтування своєї правової позиції вказує, що рішення Броварської міської ради від 25.12.2014 р. № 1378-50-06 набуло чинності з моменту його оприлюднення на офіційному сайті Броварської міської ради Київської області.
У судовому засіданні представник третьої особи проти позову заперечував, просив відмовити у його задоволенні. Третьою особою зазначено, що Рішення Броварської міської ради Київської області від 25.12.2014 р. № 1378-50-06 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Бровари» було офіційно оприлюднено 26.12.2014 р. шляхом розміщення на веб-сайті Броварської міської ради, що відповідає положенням Закону України «Про доступ до публічної інформації» та Регламенту Броварської міської ради Київської області, а тому свідчить про дотримання міською радою порядку оприлюднення вказаного рішення, набрання таким рішенням чинності. Крім того, третя особа зауважила, що на вказане рішення не поширюються положення Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», оскільки таке рішення не є регуляторним актом, про що свідчить лист Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва від 05.08.2014 р. №6342/0/20-14.
13.09.2017 у судовому засіданні судом прийнято рішення про подальший розгляд справи у письмовому провадженні.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Заслухавши пояснення представника позивача, третю особу, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи, 28.02.2007 р. між Броварською міською радою Київської області (орендодавець), з однієї сторони, і товариством з обмеженою відповідальністю «Форум-Косметік» (орендар), з другої сторони, був укладений договір оренди землі. За цим договором орендодавець передав, а орендар прийняв в орендне користування земельну ділянку загальною площею 0,1501 га по вулиці по вулиці Красовського в районі заводу «Торгмаш» у місті Бровари, що підтверджується підписаним сторонами актом прийому-передачі земельної ділянки.
Договір укладено сторонами на 5 (п'ять) років, терміном до 25 січня 2012 р. Однак угодою від 28 травня 2010 року до договору оренди земельної ділянки від 28.02.2007 р. орендодавець та орендар домовились слова пункту 3 договору «на 5 (п'ять) років, терміном до 25 січня 2012 року» замінити словами «на 25 (двадцять п'ять) років, терміном до 25 січня 2032 року».
Пунктом 2.3 вказаного договору передбачено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки згідно довідки Броварського міського відділу земельних ресурсів від 19 лютого 2007 р. №04-3/13-3/442 становить 39 701 грн.
Відповідно до вимог ст. 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Як зазначено, договором оренди земельної ділянки нормативна грошова оцінка землі визначена як база для розрахунку розміру орендної плати. При цьому розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
За приписами частини 3 статті 201 Земельного кодексу України нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель тощо.
Статтею 1 Закону України «Про оцінку земель» визначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами. Частинами 1, 2 статті 20 цього Закону встановлено, що за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Відповідно до частин 1, 3, 4 статті 23 Закону України «Про оцінку земель» технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Рішення рад, зазначених у цій статті, щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, встановлені відповідно до пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України.
20.07.2016 р. відділом Держгеокадастру у м. Броварах Київської області на підставі Рішення Броварської міської ради від 25.12.2014 р. №1378-50-06 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Бровари» було сформовано та видано позивачу витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за № 34-1028-99.3-1842/2-16, відповідно до якого нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 0,1501 га по вулиці Москаленка Сергія (Красовського) в районі заводу «Торгмаш» у місті Броварах Київської області становить З 720 768 (три мільйони сімсот двадцять тисяч сімсот шістдесят вісім) грн. 86 коп.
Установлено, що пунктами 1, 2 вищевказаного рішення ради затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Бровари, яка вводиться в дію з 01.01.2016. При цьому передбачено необхідність довести дане рішення до відома фізичних та юридичних осіб шляхом опублікування в засобах масової інформації (пункт 5 цього рішення).
Згідно із пунктом 271.2 статті 271 Податкового кодексу України рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
Частинами 1, 3 статті 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що правовий статус місцевого самоврядування в Україні визначається Конституцією України, цим та іншими законами, які не повинні суперечити положенням цього Закону.
Органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
У відповідності до частини 1 статті 59 вказаного Закону рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. При цьому згідно із частиною 12 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування, які відповідно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються у порядку, встановленому Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Статтею 1 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», який визначає правові та організаційні засади реалізації державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності, визначено, що регуляторний акт - це: прийнятий уповноваженим регуляторним органом нормативно- правовий акт, який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання; прийнятий уповноваженим регуляторним органом інший офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб і який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання, незалежно від того, чи вважається цей документ відповідно до закону, що регулює відносини у певній сфері, нормативно-правовим актом; регуляторний орган - Верховна Рада України, Президент України, Кабінет Міністрів України, Національний банк України, Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення, інший державний орган, центральний орган виконавчої влади, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцевий орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, а також посадова особа будь-якого із зазначених органів, якщо відповідно до законодавства ця особа має повноваження одноособово приймати регуляторні акти.
До регуляторних органів також належать територіальні органи центральних органів виконавчої влади, державні спеціалізовані установи та організації, некомерційні самоврядні організації, які здійснюють керівництво та управління окремими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування, якщо ці органи, установи та організації відповідно до своїх повноважень приймають регуляторні акти; розробник проекту регуляторного акта - регуляторний орган або інший орган, установа, організація, особа чи група осіб, що уповноважені розроблювати або організовувати, спрямовувати та координувати діяльність з розроблення проекту регуляторного акта.
У відповідності до ч. 5 ст. 12 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» регуляторні акти, прийняті органами та посадовими особами місцевого самоврядування, офіційно оприлюднюються в друкованих засобах, масової інформації відповідних рад, а у разі їх відсутності - у місцевих друкованих засобах масової інформації, визначених цими органами та посадовими особами, не пізніш як у десятиденний строк після їх прийняття та підписання.
За приписами частини 5 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рішення ради нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо радою не встановлено більш пізній строк введення цих рішень у дію. Органи місцевого самоврядування зобов'язанні оприлюднювати нормативно-правові акти не пізніше ніж через п'ять днів з дати їх прийняття (пункт 2 частини 1 статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації»).
Положенням статті 22 Закону України «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації» визначено, що рішення органів місцевого самоврядування, інші нормативно- правові акти публікуються в офіційних виданнях (відомостях, бюлетенях, збірниках, інформаційних листках тощо) та друкованих засобах масової інформації відповідних органів місцевого самоврядування. При цьому друкованим засобом масової інформації відповідно до статті 1 Закону України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні» є періодичні і такі, що продовжуються, видання, які виходять під постійною назвою, з періодичністю один і більше номерів (випусків) протягом року на підставі свідоцтва про державну реєстрацію.
Відповідно до частини 5 статті 5 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
Із системного аналізу норм чинного законодавства України вбачається, що рішення органів місцевого самоврядування про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель мають визначальні ознаки регуляторного акта, оскільки такі рішення є офіційними письмовими документами, що прийняті уповноваженим регуляторним органом та окремі положення яких спрямовані на правове регулювання господарських та адміністративних відносин, а тому такі рішення підлягають офіційному оприлюдненню в друкованих засобах масової інформації, не пізніш як у десятиденний строк після їх прийняття та підписання.
Таким чином, порядок набрання чинності рішенням міської ради, яке має нормативно-правовий характер і є регуляторним актом, діючим законодавством України пов'язується з офіційним оприлюдненням саме в друкованих засобах масової інформації. Тому нормативна грошова оцінка земельних ділянок населеного пункту набирає чинності лише після її оприлюднення у встановленому порядку та не є чинною без такого оприлюднення.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до Рішення Броварської міської ради Київської області від 28.11.2013 р. №1104-40-06 «Про затвердження плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на 2014 рік» затверджено план підготовки проектів регуляторних актів на 2014 рік, зокрема, проекту Рішення «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Бровари».
В той же час, як зазначає третя особа, відповідно до листа Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва від 05.08.2014 р. №6342/о/20-14, проект рішення Броварської міської ради Київської області «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Бровари» не є регуляторним актом та не потребує реалізації положень Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». У зв'язку з цим, як відзначає Броварська міська рада Київської області, була припинена процедура розгляду проекту вказаного рішення як регуляторного акту.
Однак, згідно із вищенаведених норм законодавства України рішення органів місцевого самоврядування про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель мають визначальні ознаки регуляторного акта, відтак наведене у листі твердження Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва стосовно того, що проект рішення Броварської міської ради «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Бровари» не є регуляторним є помилковим.
Крім того, третьою особою не надано доказів про внесення міською радою змін до вищевказаного рішення ради щодо виключення зазначеного проекту рішення з плану діяльності органу місцевого самоврядування. За таких обставин необхідних правових підстав для припинення Броварською міською радою процедури розгляду проекту рішення як регуляторного акта не було.
При цьому суд вважає безпідставними посилання Головного управління Держгеокадастру у Київській області та третьої особи на те, що рішення Броварської міської ради Київської області від 25.12.2014 року №1378-50-06 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Бровари» набрало законної сили у зв'язку з оприлюдненням його на офіційному сайті Броварської міської ради 26.12.2014 р.
Згідно із частиною 5 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо органом чи посадовою особою не встановлено пізніший строк введення цих актів у дію.
Спеціальною нормою статті 55 Регламенту Броварської міської ради, затвердженого рішенням Броварської міської ради Київської області від 03.02.2011 р. №148-06-06 (із змінами, внесеними рішенням Броварської міської ради Київської області від 09.06.2011 р. №244-09-06), передбачено, що рішення ради нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення в друкованому засобі масової інформації Броварської міської ради, якщо радою не встановлено більш пізній строк введення відповідного рішення в дію, а рішення індивідуальної дії з моменту їх прийняття. Нормативно-правові акти та акти індивідуальної дії, підлягають обов'язковому оприлюдненню невідкладно, але не пізніше п'яти робочих днів з дня затвердження документа на офіційному веб-сайті міської ради із зазначенням дати оприлюднення документа і дати оновлення інформації. Відповідно до статті 28 цього Регламенту Броварської міської ради регуляторний акт оприлюднюється в засобах масової інформації не пізніше 10 днів після його прийняття на сесії міської ради.
Таким чином, враховуючи, що рішення «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Бровари» відноситься до актів нормативно- правового характеру, таке рішення набирає чинності саме з дня його опублікування в друкованому засобі масової інформації Броварської міської ради.
Лист Броварської міської ради Київської області від 31.01.2017 р. №04-01/67 за підписом міського голови Сапожко І.В. свідчить, що Рішення Броварської міської ради Київської області від 25.12.2014 р. №1378-50-06 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Бровари» не було оприлюднено в друкованому засобі масової інформації Броварської міської ради. У зв'язку з цим суд вважає, що вказане рішення не набрало чинності, а тому розрахунок нормативної грошової оцінки орендованої земельної ділянки був здійснений відділом Держгеокадастру у м. Броварах Київської області неправомірно на підставі нечинного рішення Броварської міської ради від 25.12.2014 р. за№ 1378-50-06.
При цьому оприлюднення рішення органу місцевого самоврядування на веб-сайті не може вважатися виконанням вимог статті 55 Регламенту Броварської міської ради та вищезазначених приписів актів чинного законодавства України, оскільки набрання чинності нормативно-правовими актами органу місцевого самоврядування пов'язується виключно з їх опублікуванням у друкованому засобі масової інформації. Помилковим є посилання третьої особи на положення Закону України «Про доступ до публічної інформації», оскільки ними не регламентуються відносини щодо набрання чинності нормативно-правовими актами органів місцевого самоврядування.
Водночас посилання третьої особи на те, що рішення Броварської міської ради від
25.12.2014 р. №1378-50-06 почало породжувати правовідносини лише з 01.01.2016 р., не спростовує, що до дня опублікування вказаного рішення в друкованому засобі масової інформації, таке рішення не набирає чинності. Тобто, зазначення в рішенні ради спеціальних строків не зумовлює набрання чинності рішенням ради - нормативної грошової оцінки землі міста Бровари без відповідного офіційного оприлюднення даного рішення ради.
За таких обставин дії відділу Держгеокадастру у м. Броварах Київської області щодо формування витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 20.07.2016 р. № 34-1028-99.3-1842/2-16 на підставі рішення Броварської міської ради від 25.12.2014 р. №1378-50-06, яке не набрало чинності, є протиправними.
Обставини щодо не набрання чинності рішенням Броварської міської ради від
25.12.2014 р. №1378-50-06 вже досліджувалися в судовому засіданні та знайшли
підтвердження в постанові Київського окружного адміністративного суду від 27.04.2017 р. у справі № 810/329/17, яка набрала законної сили після її апеляційного оскарження
(ухвала Київського апеляційного адміністративного суду від 08.07.2017 р).
Відповідно до частини 1 статті 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Відповідно до частини 4 статті 72 КАС України вирок суду в кримінальній справі або постанова суду у справі про адміністративний проступок, які набрали законної сили, є обов'язковими для адміністративного суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, щодо якої ухвалений вирок або постанова суду, лише в питаннях, чи мало місце діяння та чи вчинене воно цією особою.
Наведеними нормами КАС України встановлені преюдиційні обставини, тобто ті обставини, що встановлені в судовому рішенні, яке набрало законної сили. Зазначені преюдиційні обставини є підставами для звільнення від доказування.
Так, звільнення від доказування з підстав установлення преюдиційних обставин в іншому судовому рішенні, передбачене частиною першою статті 72 КАС України, варто розуміти так, що учасники адміністративного процесу не зобов'язані повторно доказувати ті обставини, які були встановлені чинним судовим рішенням в іншій адміністративній, цивільній або господарській справі, якщо в цій справі брали участь особи, щодо яких відповідні обставини встановлені. Преюдиційність ґрунтується на правовій властивості законної сили судового рішення і визначається його суб'єктивними і об'єктивними межами за якими сторони та інші особи, які брали участь у справі, а також їх правонаступник не можуть знову оспорювати в іншому процесі встановлені судовим рішення у такій справі правовідносини.
Отже, за змістом частини першої статті 72 КАС України учасники адміністративного процесу звільнені від надання доказів на підтвердження обставин, які встановлені судом при розгляді іншої адміністративної, цивільної чи господарської справи. Натомість такі учасники мають право посилатися на зміст судового рішення у відповідних справах, що набрало законної сили, в якому відповідні обставини зазначені як установлені.
Для спростування преюдиційних обставин, передбачених частиною першою статті 72 КАС України, учасник адміністративного процесу, який ці обставини заперечує, повинен подати суду належні та допустимі докази. Водночас передбачене звільнення від доказування не має абсолютного характеру і не може сприйматися судом як неможливість спростування під час судового розгляду обставин, які зазначені в іншому судовому рішенні. Ці докази повинні бути оцінені судом, що розглядає справу, у загальному порядку за правилами статті 86 КАС України (лист Вищого адміністративного суду України від 14.11.2012 р. №2379/12/13-12 «Щодо застосування статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України»).
Відповідачами і третьою особою не наведено жодної обставини й не надано належних і допустимих доказів на спростування встановлених преюдиційних фактів.
Згідно із ст. 255 КАС України, постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України. Обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із частиною першою статті 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до статті 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно із статтею 86 цього ж Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Згідно із частини 2 статті 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
У даному випадку відповідачі не довели суду, що при формуванні витягу № 34- 1028-99.3-1842/2-16 від 20.07.2016 р. з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки відділ Держгеокадастру у м. Броварах Київської області діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством України. Тобто, на виконання вимог частини 2 статті 71 КАС України відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не надав суду жодних доказів, які спростовували б твердження позивача, а відтак, не довів правомірності свої дій.
Разом із цим, позивач довів наявність факту порушення відповідачем його прав та законних інтересів у сфері публічно-правових відносин. Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України, доказів, наявних в матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до статті 94 КАС України якщо судом рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
На підставі викладеного, керуючись статтями 11, 69-71, 128, 158-163, 167, 254 КАС України, суд,
п о с т а н о в и в:
1. Позов задовольнити.
2. Визнати протиправними дії відділу Держгеокадастру у м. Броварах Київської області щодо застосування Рішення Броварської міської ради Київської області від 25.12.2014 р. № 1378-50-06 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Бровари» при формуванні витягу № 34-1028-99.3-1842/2-16 від 20.07.2016 р. з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
3. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Форум - Косметік» (07400 Київська область, місто Бровари, вулиця Возз'єднання, будинок 5, ідентифікаційний код 24592643) судовий збір в сумі 1600 (одна тисяча шістсот) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень - Головного управління Держгеокадастру у Київській області (03115 м. Київ, вул. Серпова, буд. 3/14, ідентифікаційний код 39817550).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Щавінський В.Р.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.09.2017 |
Оприлюднено | 02.07.2022 |
Номер документу | 69255368 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Щавінський В.Р.
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Щавінський В.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні