Ухвала
від 28.09.2017 по справі 910/26792/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua УХВАЛА

28.09.2017Справа № 910/26792/15

За скаргою Публічного акціонерного товариства Національна суспільна телерадіокомпанія України

На дії Печерського районного відділу державної виконавчої служби міста Київ Головного територіального управління юстиції у місті Києві

У справі за позовом Публічного акціонерного товариства Національна суспільна телерадіокомпанія України

до Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІ ДЖІ ЕС КОРПОРЕЙШН"

про стягнення 290 060,52 грн.

Суддя Ващенко Т.М.

Представники учасників судового процесу:

Від позивача (скаржника): Шматов М.М.

Від відповідача: не з'явився

Від ВДВС: не з'явився

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Рішенням Господарського суду міста Києва від 10.11.15. у справі № 910/26792/15 позов задоволено повністю.

23.11.15. на виконання вказаного рішення судом видано наказ.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 25.07.17. замінено сторону виконавчого провадження (стягувача) по виконанню наказу господарського суду міста Києва від 23.11.2015 у справі № 910/26792/15, а саме, Національну телекомпанію України (04119, м. Київ, вул. Мельникова, 42, ідентифікаційний код 23152907) на її правонаступника - Публічне акціонерне товариство "Національна суспільна телерадіокомпанія України" (04119, м. Київ, вулиця Мельникова, будинок 42, ідентифікаційний код 23152907).

21.08.17. до Господарського суду міста Києва через відділ діловодства від Публічного акціонерного товариства Національна суспільна телерадіокомпанія України на дії Печерського районного відділу державної виконавчої служби міста Київ Головного територіального управління юстиції у місті Києві, відповідно до якої скаржник просить суд скасувати постанову про повернення виконавчого документа стягувачу та відновити виконавче провадження № 51777510.

Розпорядженням проведено повторний автоматичний розподіл скарги, за результатами якого скаргу у справі № 910/26792/15 передано на розгляд судді Ващенко Т.М., з огляду на що суддею Ващенко Т.М. ухвалою Господарського суду міста Києва від 22.08.17. розгляд скарги призначено на 14.09.17.

Представники відповідача та відділу ДВС в судове засідання 14.09.17. не з'явились, вимоги ухвали суду від 22.08.17. не виконали.

За результатами судового засідання 14.09.17. розгляд скарги було відкладено на 28.09.17., про що судом було прийнято відповідну ухвалу.

В судовому засіданні 28.09.17. скаржником було підтримано подане ним 20.09.17. через відділ діловодства суду клопотання, яким викладено прохальну частину скарги в наступній редакції:

- скасувати постанову від 26.06.17. у виконавчому провадження № 51777510 про повернення виконавчого документа стягувачу.

Судом встановлено, що вимога викладена у скарзі та її підстави залишились незмінними, а тому розгляд скарги здійснюється щодо заявлених вимог з урахуванням поданого клопотання.

В судовому засіданні 28.09.17. Публічним акціонерним товариством Національна суспільна телерадіокомпанія України підтримано подану ним скаргу.

Відповідач та ВДВС в судове засідання 28.09.17. повторно не з'явились, вимоги попередніх ухвал суду не виконали, про причини неявки суд не повідомили, про дату, час та місце проведення судового засідання були повідомлені належним чином.

При цьому, судом враховано, що за приписами ст. 121-2 ГПК України неявка боржника, стягувача, прокурора чи представника органу Державної виконавчої служби в судове засідання не є перешкодою для розгляду скарги.

Розглянувши матеріали скарги Господарський суд міста Києва встановив:

Частиною 1 статті 121-2 ГПК України встановлено, що скарга на рішення, дії чи бездіяльність органів державної виконавчої служби, приватних виконавців щодо виконання судових рішень господарських судів може бути подана стягувачем, боржником або прокурором протягом десяти робочих днів з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення її прав, свобод і законних інтересів, крім рішень виконавця про відкладення проведення виконавчих дій, які можуть бути оскаржені протягом трьох робочих днів з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення її прав, свобод і законних інтересів.

Законодавством передбачено, що у разі визнання неправомірними рішення, дій або бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби суд зобов'язує їх усунути допущені порушення або іншим шляхом поновлює порушені права чи свободи заявника.

Відповідно до ст. 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Відповідно до статей 4-5 Господарського процесуального кодексу України господарські суди здійснюють правосуддя шляхом прийняття обов'язкових до виконання на усій території України рішень, ухвал, постанов.

У силу ст. 124 Конституції України, ст.115 ГПК України, рішення господарського суду, що набрали законної сили, є обов'язковими на всій території України і виконуються у порядку, встановленому Законом України "Про виконавче провадження".

Умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню, у разі невиконання їх у добровільному порядку, регламентуються Законом України "Про виконавче провадження" (далі - Закон). Вказаний нормативний акт є спеціальним по відношенню до інших нормативних актів при вирішенні питання щодо оцінки дій державної виконавчої служби.

Зазначеним Законом регламентовано порядок та особливості проведення кожної стадії (дії) виконавчого провадження і відповідних дій державних виконавців.

Пунктом 13 постанови Пленуму Верховного Суду України № 14 від 26.12.03. "Про практику розгляду судами скарг на рішення, дії або бездіяльність органів і посадових осіб державної виконавчої служби та звернень учасників виконавчого провадження" визначено, що у справах за скаргами на рішення, дії або бездіяльність державного виконавця чи інших посадових осіб державної виконавчої служби предметом судового розгляду можуть бути рішення, дії або бездіяльність органів державної виконавчої служби щодо виконання рішень господарських судів.

Постановою від 27.07.16. головним державним виконавцем Печерського районного відділу державної виконавчої служби міста Київ Головного територіального управління юстиції у місті Києві відкрито виконавче провадження № 51777510 по виконанню наказу Господарського суду міста Києва від 23.11.15. № 910/26792/15.

Постановою від 26.06.17. державним виконавцем Печерського районного відділу державної виконавчої служби міста Київ Головного територіального управління юстиції у місті Києві у виконавчому провадженні № 51777510 повернуто виконавчий документ (наказ Господарського суду міста Києва від 23.11.15. № 910/26792/15) стягувачу на підставі п. 2 ч. 1 ст. 37 ЗУ Про виконавче провадження .

При цьому, в означеній постанові було зазначено, що згідно повідомлення ДПС України у боржника відкриті рахунки в фінансових установах, в ході проведення виконавчих дій встановлено, що на рахунках кошти на які можливо звернути стягнення відсутні; згідно відповіді УДАІ м. Києва за боржником транспортних засобів не зареєстровано; згідно інформаційної довідки з державного реєстру речових прав на нерухоме майно інформація відносно боржника в реєстрі відсутня; заходи здійснені державним виконавцем щодо розшуку майна боржника виявились безрезультатними.

За приписами п. 2 ч. 1 ст. 37 ЗУ Про виконавче провадження виконавчий документ повертається стягувачу, якщо у боржника відсутнє майно, на яке може бути звернено стягнення, а здійснені виконавцем відповідно до цього Закону заходи щодо розшуку такого майна виявилися безрезультатними.

Під час здійснення виконавчого провадження виконавець вчиняє виконавчі дії та приймає рішення шляхом винесення постанов, попереджень, внесення подань, складення актів та протоколів, надання доручень, розпоряджень, вимог, подання запитів, заяв, повідомлень або інших процесуальних документів у випадках, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами (ч. 1 ст. 13 Закону).

За приписами ч. 3 ст. 18 Закону виконавець під час здійснення виконавчого провадження має право: проводити перевірку виконання боржниками рішень, що підлягають виконанню відповідно до цього Закону; проводити перевірку виконання юридичними особами незалежно від форми власності, фізичними особами, фізичними особами - підприємцями рішень стосовно працюючих у них боржників; з метою захисту інтересів стягувача одержувати безоплатно від державних органів, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності, посадових осіб, сторін та інших учасників виконавчого провадження необхідні для проведення виконавчих дій пояснення, довідки та іншу інформацію, в тому числі конфіденційну; за наявності вмотивованого рішення суду про примусове проникнення до житла чи іншого володіння фізичної особи безперешкодно входити на земельні ділянки, до житлових та інших приміщень боржника - фізичної особи, особи, в якої перебуває майно боржника чи майно та кошти, належні боржникові від інших осіб, проводити в них огляд, у разі потреби примусово відкривати їх в установленому порядку із залученням працівників поліції, опечатувати такі приміщення, арештовувати, опечатувати та вилучати належне боржникові майно, яке там перебуває та на яке згідно із законом можливо звернути стягнення. Примусове проникнення на земельні ділянки, до житлових та інших приміщень у зв'язку з примусовим виконанням рішення суду про виселення боржника та вселення стягувача і рішення про усунення перешкод у користуванні приміщенням (житлом) здійснюється виключно на підставі такого рішення суду; безперешкодно входити на земельні ділянки, до приміщень, сховищ, іншого володіння боржника - юридичної особи, проводити їх огляд, примусово відкривати та опечатувати їх; накладати арешт на майно боржника, опечатувати, вилучати, передавати таке майно на зберігання та реалізовувати його в установленому законодавством порядку; накладати арешт на кошти та інші цінності боржника, зокрема на кошти, які перебувають у касах, на рахунках у банках, інших фінансових установах та органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів (крім коштів на рахунках платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, коштів на рахунках із спеціальним режимом використання, спеціальних та інших рахунках, звернення стягнення на які заборонено законом), на рахунки в цінних паперах, а також опечатувати каси, приміщення і місця зберігання грошей; здійснювати реєстрацію обтяжень майна в процесі та у зв'язку з виконавчим провадженням; використовувати за згодою власника приміщення для тимчасового зберігання вилученого майна, а також транспортні засоби стягувача або боржника за їхньою згодою для перевезення майна; звертатися до суду або органу, який видав виконавчий документ, із заявою (поданням) про роз'яснення рішення, про видачу дубліката виконавчого документа у випадках, передбачених цим Законом, до суду, який видав виконавчий документ, - із заявою (поданням) про встановлення чи зміну порядку і способу виконання рішення, про відстрочку чи розстрочку виконання рішення; приймати рішення про відстрочку та розстрочку виконання рішення (крім судових рішень), за наявності письмової заяви стягувача; звертатися до суду з поданням про розшук дитини, про постановлення вмотивованого рішення про примусове проникнення до житла чи іншого володіння боржника - фізичної або іншої особи, в якої перебуває дитина, стосовно якої складено виконавчий документ про її відібрання; звертатися до суду з поданням про примусове проникнення до житла чи іншого володіння боржника - фізичної або іншої особи, в якої перебуває майно боржника чи майно та кошти, що належать боржникові від інших осіб; викликати фізичних осіб, посадових осіб з приводу виконавчих документів, що перебувають у виконавчому провадженні; залучати в установленому порядку понятих, працівників поліції, інших осіб, а також експертів, спеціалістів, а для проведення оцінки майна - суб'єктів оціночної діяльності - суб'єктів господарювання; накладати стягнення у вигляді штрафу на фізичних, юридичних та посадових осіб у випадках, передбачених законом; застосовувати під час примусового виконання рішень фото- і кінозйомку, відеозапис; вимагати від матеріально відповідальних і посадових осіб боржників - юридичних осіб або боржників - фізичних осіб надання пояснень за фактами невиконання рішень або законних вимог виконавця чи іншого порушення вимог законодавства про виконавче провадження; у разі ухилення боржника від виконання зобов'язань, покладених на нього рішенням, звертатися до суду, за встановленням тимчасового обмеження у праві виїзду боржника - фізичної особи чи керівника боржника - юридичної особи за межі України до виконання зобов'язань за рішенням або погашення заборгованості за рішеннями про стягнення періодичних платежів; залучати в разі потреби до проведення чи організації виконавчих дій суб'єктів господарювання, у тому числі на платній основі, за рахунок авансового внеску стягувача; отримувати від банківських та інших фінансових установ інформацію про наявність рахунків та/або стан рахунків боржника, рух коштів та операції за рахунками боржника, а також інформацію про договори боржника про зберігання цінностей або надання боржнику в майновий найм (оренду) індивідуального банківського сейфа, що охороняється банком; здійснювати інші повноваження, передбачені цим Законом.

На вимогу суду, державним виконавцем не подано доказів вчинення ним, під час здійснення виконавчого провадження № 51777510, дій, встановлених законом, зокрема, направлення платіжних вимог на примусове списання коштів, направлення запитів задля розшуку рухомого та нерухомого майна боржника, тощо.

Закон встановлює підстави та умови відповідальності у виконавчому провадженні, однак, штрафів на боржника державний виконавець не накладав, заяв до правоохоронних органів не подавав.

Судом встановлено за матеріалами скарги, що Печерським районним відділом державної виконавчої служби міста Київ Головного територіального управління юстиції у місті Києві не надано жодних доказів на спростування обставин, викладених заявником у скарзі, не висловлено своєї правової позиції щодо поданої скарги.

Пунктом 9.13. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 9 від 17.10.2012 року "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України" визначено, що за результатами розгляду скарги виноситься ухвала, в якій господарський суд або визнає доводи заявника правомірними і залежно від їх змісту визнає постанову державного виконавця щодо здійснення заходів виконавчого провадження недійсною, або визнає дії чи бездіяльність органу Державної виконавчої служби незаконними, чи визнає недійсними наслідки виконавчих дій, або зобов'язує орган державної виконавчої служби здійснити певні виконавчі дії, якщо він ухиляється від їх виконання без достатніх підстав, або визнає доводи скаржника неправомірними і скаргу відхиляє.

Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку про те, що є незаконними дії державного виконавця Печерського районного відділу державної виконавчої служби міста Київ Головного територіального управління юстиції у місті Києві при винесенні постанови від 26.06.17. № 51777510 про повернення виконавчого документа стягувачеві, а постанова від 26.06.17. № 51777510 про повернення виконавчого документа стягувачу щодо виконання наказу Господарського суду міста Києва № 910/26792/15 від 23.11.15. підлягає визнанню недійсною, з огляду на що скарга підлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст. 86, 121-2 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва, -

УХВАЛИВ:

1. Скаргу задовольнити.

2. Визнати недійсною постанову державного виконавця Печерського районного відділу державної виконавчої служби міста Київ Головного територіального управління юстиції у місті Києві від 26.06.17. № 51777510 про повернення виконавчого документа стягувачу щодо виконання наказу Господарського суду міста Києва № 910/26792/15 від 23.11.15.

Суддя Т.М. Ващенко

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення28.09.2017
Оприлюднено03.10.2017
Номер документу69257556
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/26792/15

Ухвала від 09.03.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Нечай О.В.

Ухвала від 28.09.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ващенко Т.М.

Ухвала від 27.09.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ващенко Т.М.

Ухвала від 14.09.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ващенко Т.М.

Ухвала від 22.08.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ващенко Т.М.

Ухвала від 25.07.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ярмак О.М.

Ухвала від 13.07.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ярмак О.М.

Рішення від 10.11.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ярмак О.М.

Ухвала від 27.10.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ярмак О.М.

Ухвала від 16.10.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ярмак О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні