Постанова
від 11.11.2009 по справі 37998/09/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний ад міністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

11.11.2009 р. № 2-а - 37998/09/2070

Харківський окружний адм іністративний суд у складі г оловуючого судді Старосєль цева О.В. при секретарі - Чуб укіній М.В.,

за участю сторін:

представника позивача - Гв оздецького М.П. № 5907/10/10-023;

представника відповідача - не прибув;

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні Харківського окружного ад міністративного суду адміні стративну справу за позовом

Державної податкової інс пекції у Червонозаводському районі м. Харкова

до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Опт-Техност андарт плюс»

про надання дозволу на провед ення позапланової виїзної до кументальної перевірки,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Державна подат кова інспекція у Червонозаво дському районі міста Харкова звернувся до Харківського о кружного адміністративного суду з адміністративним поз овом, в якому після уточнень п росив надати дозвіл на прове дення позапланової виїзної д окументальної перевірки ТОВ „Опт-техностандарт плюс" (код 36036419) з питань дотримання вимог податкового, валютного та ін шого законодавства за період з 28.10.2008р. по теперішній час з заз наченням наступної дати поча тку і закінчення позапланово ї перевірки ТОВ „Опт-техност андарт плюс", а саме протягом 3 0 (тридцяти) робочих днів з дня набуття судовим рішенням пр о надання дозволу на проведе ння перевірки законної сили, строком на 10 (десять) робочих д нів з правом продовження від повідно до ч.12 ст.11-1 Закону Укра їни „Про державну податкову службу в Україні" з зазначенн ям наступного складу осіб, як і будуть проводити позаплано ву перевірку ТОВ „Опт-технос тандарт плюс": головний держа вний податковий ревізор-інсп ектор відділу проведення под аткового аудиту платників по датків ДШ у Червонозаводсько му районі м.Харкова Карташов а В.М., головний державний пода тковий ревізор-інспектор від ділу організації податковог о аудиту, відбору платників п одатків та аналізу їх діяльн ості ДШ у Червонозаводському районі м.Харкова Булгакова Т .І., головний державний податк овий ревізор-інспектор відді лу схем мінімізації ДШ у Черв онозаводському районі м.Харк ова Белько О.В. та начальник ві дділу організації податково го аудиту, відбору платників податків та аналізу їх діяль ності ДШ у Червонозаводськом у районі м.Харкова Манойло І.В .

Відповідач, Товариства з об меженою відповідальністю «О пт - Техностандарт плюс» в судове засідання не прибув, б ув повідомлений належним чин ом про дату, час та місце розгл яду справи, правом надати зап еречення не скористався.

Суд, заслухавши пояснення п озивача, дослідивши зібрані по справі докази, проаналізу вавши зміст норм матеріально го і процесуального права, як і підлягають застосуванню до спірних правовідносин, вваж ає, що позов підлягає задовол енню з наступних підстав та м отивів.

Державна податкова інспек ція у Червонозаводському рай оні міста Харкова в силу поло жень Закону України “Про дер жавну податкову службу в Укр аїні”, Закону України “Про по рядок погашення зобов' язан ь платників податків перед б юджетами та державними цільо вими фондами”та за визначенн ям ст.3 КАС України є суб' єкто м владних повноважень. Право на звернення до суду з позово м про надання дозволу на пров едення позапланової виїзної перевірки діяльності платни ків податків передбачено ч.7 с т.11-1 Закону України “Про держа вну податкову службу в Украї ні” в редакції Закону Україн и від 25.03.2005р. №2505-IV

Відтак, дана справа є справо ю адміністративної юрисдикц ії і підлягає вирішенню адмі ністративними судами за прав илами КАС України.

Правові відносини, що склад аються з приводу обставин, на явність яких є підставою для проведення органами державн ої податкової служби України позапланових виїзних переві рок діяльності платників под атків, унормовані ч.6 ст.11-1 Зако ну України “Про державну под аткову службу в Україні”.

Так, відповідно до вказаної норми закону позаплановою в иїзною перевіркою вважаєтьс я перевірка, яка не передбаче на в планах роботи органу дер жавної податкової служби і п роводиться за наявності хоча б однієї з таких обставин:

1) за наслідками перевірок і нших платників податків вияв лено факти, які свідчать про п орушення платником податків законів України про оподатк ування, валютного законодавс тва, якщо платник податків не надасть пояснення та їх доку ментальні підтвердження на о бов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робо чих днів з дня отримання запи ту;

2) платником податків не под ано в установлений строк под аткову декларацію або розрах унки, якщо їх подання передба чено законом;

3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податко вій декларації, поданій плат ником податків, якщо платник податків не надасть пояснен ня та їх документальні підтв ердження на обов'язковий пис ьмовий запит органу державно ї податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отр имання запиту;

4) платник податків подав у в становленому порядку скаргу про порушення законодавства посадовими особами органу д ержавної податкової служби п ід час проведення планової ч и позапланової виїзної перев ірки, в якій вимагає повного а бо часткового скасування рез ультатів відповідної переві рки;

5) у разі виникнення потреби у перевірці відомостей, отри маних від особи, яка мала прав ові відносини з платником по датків, якщо платник податкі в не надасть пояснення та їх д окументальні підтвердження на обов'язковий письмовий за пит органу державної податко вої служби протягом десяти р обочих днів з дня отримання з апиту;

6) проводиться реорганізаці я (ліквідація) підприємства;

7) стосовно платника податкі в (посадової особи платника п одатків) у порядку, встановле ному законом, податковою міл іцією заведено оперативно-ро зшукову справу, у зв'язку з чим є потреба у проведенні позап ланової виїзної перевірки фі нансово-господарської діяль ності такого платника податк ів;

8) у разі, коли вищестоящий ор ган державної податкової слу жби в порядку контролю за дос товірністю висновків нижчес тоящого органу державної под аткової служби здійснив пере вірку документів обов'язково ї звітності платника податкі в або висновків акта перевір ки, складеного нижчестоящим контролюючим органом, та вия вив їх невідповідність вимог ам законів, що призвело до нен адходження до бюджетів сум п одатків та зборів (обов'язков их платежів). Позапланова виї зна перевірка в цьому випадк у може ініціюватися вищестоя щим органом державної податк ової служби лише у тому разі, к оли стосовно посадових або с лужбових осіб нижчестоящого органу державної податкової служби, які проводили планов у або позапланову виїзну пер евірку зазначеного платника податків, розпочато службов е розслідування або порушено кримінальну справу;

9) платником подано декларац ію з від'ємним значенням з под атку на додану вартість, яке с тановить більше 100 тис. гривен ь.

Відповідно до приписів п.3 с т. 11 Закону України „Про держа вну податкову службу в Украї ні" органи державної податко вої служби мають право одерж увати у платників податків (п осадових осіб платників пода тків) пояснення з питань, що ви никають під час перевірок та стосуються реалізації повно важень органів податкової сл ужби, встановлених цим та інш ими законами України; переві ряти під час проведення пере вірок у фізичних осіб, що посв ідчують особу.

Зазначеним функціональним повноваженням органів держа вної податкової служби корес пондує встановлений ст.9 Зако н України „Про систему опода ткування", обов'язок платникі в податків і зборів (обов'язко вих платежів) подавати до дер жавних податкових органів та інших державних органів від повідно до законів деклараці ї, бухгалтерську звітність т а інші документи і відомості , пов'язані з обчисленням і спл атою податків і зборів.

Відповідно до положень ст. 1 1-1 Закону України „Про державн у податкову службу в Україні " однією з обставин, при наявно сті яких проводиться виїзна перевірка, є проведення лікв ідації підприємства.

Відповідно до ч.7 ст.11-1 Закону України №509-ХІІ Позаплановою перевіркою вважається перев ірка в межах повноважень под аткових органів, визначених законами України „Про застос ування реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг", „Про державне рег улювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячног о і плодового, алкогольних на поїв та тютюнових виробів", а в інших випадках - за рішенням с уду. На виконання ч.8 ст.11-1 Закон у України № 509-ХІ1 орган державн ої податкової служби, який ін іціює проведення позапланов ої виїзної перевірки, подає д о суду письмове обґрунтуванн я підстав такої перевірки та дати її початку і закінчення , склад осіб, які будуть провод ити таку перевірку, документ и, які відповідно до частини ш остої цієї статті свідчать п ро виникнення підстав для пр оведення такої перевірки, ін формацію про вид та кількіст ь перевірок, проведених орга нами державної податкової сл ужби щодо суб'єкта господарс ької діяльності та наслідки таких перевірок за попередні три роки.

Матеріалами справи підтве рджено, що відповідач, Товари ство з обмеженою відповідаль ністю «Опт-Техностандарт плю с» пройшов передбачену чинн им законодавством процедуру державної реєстрації, набув ши правового статусу суб' єк та господарювання, на обліку як платник податків, зборів (о бов' язкових платежів) знахо диться в ДПІ у Червонозаводс ькому районі міста Харкова.

Відповідно до наказу ДПА Ук раїни від 18.04.2008р. №266 «Про організ ацію взаємодії органів ДПС п ри опрацюванні розшифровок п одаткових зобов'язань та под аткового кредиту з податку н а додану вартість у розрізі к онтрагентів» при опрацюванн і податкових декларацій з ПД В та додатку №5 до декларацій з ПДВ «Розшифровки податкових зобов'язань та податкового к редиту декларації з податку на додану вартість у розрізі контрагентів» за січень 2009 ро ку виявлено розбіжності по в заємовідносинам ТОВ «Опт-Тех ностандарт плюс» з ПП «Оптим ал-Трейд Груп» (код 36129686) у сумі 808 26196,50 грн. та з ПП «Нормал Систем Продукт» (код 36129691) у сумі 80861364,67 грн .

Позивачем було підготовле но та направлено на підприєм ство листи-запити від 16.03.2009р № 4414 /10/18-015. та 17.03.2009р. щодо надання поясн ень з причин виникнення зазн ачених вище розбіжностей та первинних документів до пере вірки.

06.04.2009 (вх. до ДПІ №7944/10) ДПІ отрима но відповідь, згідно якої пос тановою господарського суду Харківської області від 18.03.2009 у справі №Б-39/53-09 ТОВ "Опт-Техноста ндарт Плюс" визнано банкруто м та відкрито ліквідаційну п роцедуру. Однак, підтверджую чих документів щодо правильн ості формування податкових з обов'язань та податкового кр едиту за січень 2009р. надано не б уло.

Згідно відомостей Єдиного державного реєстру ухвалою господарського суду Харківс ької області від 05.03.2009р. порушен о провадження по справі №Б-39/53-0 9 за заявою ТОВ «Опт-Техностан дарт плюс» про визнання банк рутом - ТОВ «Опт-Техностандар т плюс».

Постановою суду від 18.03.2009р. ТО В «Опт-Техностандарт плюс» в изнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру. Лік відатором банкрута призначе но арбітражного керуючого За гребельного Г.С. (ліцензія сер ія АВ №347324 від 06.12.2007р. від 06.12.2007р., адр еса: АДРЕСА_1).

Відповідно до ст.23 Закону Ук раїни «Про відновлення плато спроможності боржника або ви знання його банкрутом» з дня прийняття господарським суд ом постанови про визнання бо ржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури при пиняються повноваження орга нів управління банкрута щодо управління банкрутом та роз порядження його майном, якщо цього не було зроблено раніш е, керівник банкрута звільня ється з роботи у зв'язку з банк рутством підприємства, про щ о робиться запис у його трудо вій книжці, а також припиняют ься повноваження власника (в ласників) майна банкрута, якщ о цього не було зроблено рані ше.

Відповідно до ст.24 Закону лі квідатор (ліквідаційна коміс ія) виконують свої повноваже ння до завершення ліквідацій ної процедури в порядку, вста новленому цим Законом та інш ими нормативно-правовими акт ами.

Згідно ст.25 Закону ліквідат ор з дня свого призначення зд ійснює, зокрема, такі повнова ження: виконує функції з упра вління та розпорядження майн ом банкрута; виконує повнова ження керівника (органів упр авління) банкрута; здійснює і нші повноваження.

Протягом п'ятнадцяти днів з дня призначення ліквідатора відповідні посадові особи б анкрута зобов'язані передати бухгалтерську та іншу докум ентацію банкрута, печатки і ш тампи, матеріальні та інші ці нності банкрута ліквідатору . У разі ухилення від виконанн я зазначених обов'язків відп овідні посадові особи банкру та несуть відповідальність в ідповідно до законів України .

З дня призначення ліквідат ора до нього переходять прав а керівника (органів управлі ння) юридичної особи - банкрут а.

Ліквідатор (арбітражний ке руючий) має право замовити ви готовлення дубліката печатк и та штампів у разі їх втрати.

У відповідності до положен ь п.п.п.8.1.1. п.п.8.1. п.8 Наказу Державн ої податкової адміністрації України від 19 лютого 1998 року N 80 « Про затвердження Порядку обл іку платників податків, збор ів (обов'язкових платежів)» юр идичній особі, крім військов их частин, у разі прийняття рі шення про припинення засновн иками (учасниками) юридичної особи, уповноваженими орган ами чи судом, толові комісії з припинення (ліквідатору, лік відаційній комісії тощо) чи о собі, відповідальній за пога шення податкових зобов'язань або податкового боргу платн ика податків у разі ліквідац ії платника податків, слід у 3- денний термін від дати внесе ння до Єдиного державного ре єстру відомостей про те, що юр идична особа перебуває у про цесі припинення, подати в орг ан державної податкової служ би, в якому платник податків п еребуває на обліку, такі доку менти:

- заяву про припинення платн ика податків за ф. N 8-ОПП, дата я кої фіксується в журналі за ф . N 6-ОПП;

- оригінал довідки за формою N 4 ОПП;

- копію розпорядчого докум ента (рішення) власника або органу, уповноваженого на т е засновницькими документам и про ліквідацію;

- копію розпорядчого докуме нта про утворення ліквідацій ної комісії.

У відповідності до приписі в ст. 111 Закону України «Про дер жавну податкову службу в Укр аїні» ліквідація підприємст ва є підставою для проведенн я позапланової виїзної перев ірки платника податків.

З даною законодавчою нормо ю кореспондуються положення п.п.8.2. п.8 Наказу Державної пода ткової адміністрації Україн и від 19 лютого 1998 року N 80 «Про зат вердження Порядку обліку пла тників податків, зборів (обов 'язкових платежів)», згідно як их у зв'язку з проведенням рео рганізації чи ліквідації юри дичної особи органом державн ої податкової служби приймає ться рішення про проведення позапланової виїзної переві рки платника податків, який п еребуває на обліку в такому о ргані, у разі одержання хоча б одного з таких документів (ві домостей):

- заяви за формою N 8-ОПП (додат ок 8) від платника податків;

- відомостей державного реє стратора про внесення до Єди ного державного реєстру запи су про рішення засновників (у часників) юридичної особи, уп овноваженого ними органу про реорганізацію чи ліквідацію юридичної особи;

- відомостей з Єдиного держа вного реєстру чи ЄДРПОУ, пові домлення органу державної ре єстрації про закриття відокр емленого підрозділу;

- судових рішень або відомос тей з Єдиного державного реє стру, іншої інформації щодо п рийняття судом рішень про по рушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків , порушення справи або прийня ття рішення судом про припин ення юридичної особи, визнан ня недійсною державної реєст рації чи установчих документ ів платника податків, зміну м ети установи, реорганізацію платника податків.

Призначається перевірка, я ку відповідні підрозділи роз починають протягом місяця пі сля одержання того документа , що надійшов до органу держав ної податкової служби першим .

Ліквідатор в порушення сво їх безпосередніх обов'язків не звертався до ДПІ з формою N 8-ОПП, а з вищенаведеного перел іку підстав для прийняття рі шення щодо перевірки ДПІ бул о отримано лише відомості з Є диного державного реєстру що до прийняття судом рішення п ро визнання банкрутом платни ка податків - ТОВ «Опт-Техност андарт плюс».

Згідно актів від 24.02.2009р., від 06.03 .09р., 02.04.09р., 06.04.09р, 07.04.09р. в ході виконан ня ДПІ покладених нормами ді ючого законодавства на подат кові органи завдань та функц ій було встановлено, що ТОВ «О пт-Техностандарт плюс» за св оїм місцезнаходженням - м. Хар ків, вул. Плеханівська.4-а, кв.31/1 н е знаходиться, про зміну свог о місцезнаходження підприєм ство у встановленому порядку не повідомляло (а.с.8-14).

Згідно відомостей Єдиного державного реєстру головою ліквідаційної комісії банкр ута є Загребельний Георгій С ергійович, у якості місцезна ходження ліквідаційної комі сії зазначена адреса - АДРЕ СА_2. Однак, як вже зазначалос ь, ДПІ був встановлений факт в ідсутності посадових осіб пі дприємства (у тому числі і лік відатора Загребельного Г.С.) з а місцезнаходженням платник а податків. При цьому, жодних з аяв, листів-звернень з питань проведення позапланової виї зної перевірки своєчасності , достовірності, повноти нара хування та сплати ТОВ «Опт-Те хностандарт плюс» податків т а зборів (обов'язкових платеж ів), фінансово-господарських первинних документів, відом остей щодо зміни місцезнаход ження банкрута до ДПІ від лік відатора не надходило.

Відповідно до ст.9 Закону Ук раїни "Про систему оподаткув ання", якими визначені обов'яз ки платників податків і збор ів.

Так, платники податків (а лі квідатор в даному випадку ви ступає у якості керівника пл атника податків) зобов'язані :

1) вести бухгалтерський облі к, складати звітність про фін ансово-господарську діяльні сть і

забезпечувати її збе рігання у терміни, встановле ні законами;

2) подавати до державних под аткових органів та інших дер жавних органів відповідно до законів

декларації, бухга лтерську звітність та інші д окументи і відомості, пов'яза ні з обчисленням і сплатою

податків і зборів (обов'язков их платежів);

3) сплачувати належні суми п одатків і зборів (обов'язкови х платежів) у встановлені зак онами

терміни;

4) допускати посадових осіб державних податкових органі в до обстеження приміщень, що використовуються для одержа ння доходів чи пов'язані з утр иманням об'єктів оподаткуван ня, а також для перевірок з пит ань обчислення і сплати пода тків і зборів (обов'язкових пл атежів).

06.04.2009 (вх. до ДПІ №7944/10) ДПІ отрима но відповідь від арбітражног о керуючого Загребельного Г. С, згідно якої постановою гос подарського суду Харківсько ї області від 18.03.2009 у справі №Б-39/ 53-09 ТОВ "Опт-Техностандарт Плюс " визнано банкрутом та відкри то ліквідаційну процедуру. О днак, підтверджуючих докумен тів щодо правильності формув ання податкових зобов'язань та податкового кредиту за сі чень 2009р. не надано та не повідо млено за якою адресою ДПІ змо же провести позапланову виїз ну документальну перевірку Т ОВ "Опт-Техностандарт Плюс".

На теперішній час завдяки у хиленню ліквідатором від вик онання своїх безпосередніх о бов'язків склалась ситуація, при якій ДПІ позбавлена можл ивості провести позапланову виїзну перевірку своєчаснос ті, достовірності, повноти на рахування та сплати ТОВ «Опт -Техностандарт плюс» податкі в та зборів (обов'язкових плат ежів), а терміни для проведенн я зазначеної перевірки, визн ачені Наказом ДПА України №80 в ід 19 лютого 1998 року, фактично сп ливли.

Судовим розглядом підтвер джено, що вимога суб' єкта вл адних повноважень про наданн я дозволу на проведення поза планової виїзної документал ьної перевірки не порушує пр ава та охоронювані законом і нтереси Товариства з обмежен ою відповідальністю «Опт-Тех ностандарт плюс» у сфері пуб лічно-правових відносин, з ме тою захисту інтересів Держав ної податкової інспекції у Ч ервонозаводському районі м. Харкова та недопущення поруш ень у сфері оподаткування, по зовні вимоги підлягають задо воленню.

Питання складу осіб, яким ві д імені податкового органу б уде доручено проводити перев ірку діяльності платника под атків та її тривалості, з огля ду на приписи ст.124 Конституці ї України та ч.7 ст.11-1 Закону Укр аїни “Про державну податкову службу в Україні” в редакції Закону України від 25.05.2005р. №2505-IV, ч .10 і ч.12 цієї ж статті не є предме том судового розгляду.

Керуючись ст. ст. 8,19 Конститу ції України, ст.ст. 7-12, ст.ст. 158-163 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

1.Адміністративний позов Державної податкової інспек ції у Червонозаводському рай оні м. Харкова до Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Опт-Техностандарт плюс» п ро надання дозволу на провед ення позапланової виїзної до кументальної перевірки - з адовольнити.

2. Надати Державній податков ій інспекції у Червонозаводс ькому районі міста Харкова д озвіл на проведення позаплан ової виїзної документальної перевірки Товариства з обме женою відповідальністю «Опт -Техностандарт плюс» (код 36036419, м ісцезнаходження: 61001, м.Харків, вул. Червоножовтнева, 4 а, кім. 31 /1) з питання достовірності, по вноти нарахування та сплати ним податків та зборів (обов'я зкових платежів) за період ді яльності з 28.10.2008 р. по теперішні й час. 3. Постанова набира є законної сили після закінч ення строку подання заяви пр о апеляційне оскарження, якщ о таку заяву не було подано. Як що було подано заяву про апел яційне оскарження, але апеля ційна скарга не була подана у строк, постанова набирає зак онної сили після закінчення цього строку. У разі подання а пеляційної скарги постанова , якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінче ння апеляційного розгляду сп рави.

4. Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку до Харківського апеляційног о адміністративного суду чер ез Харківський окружний адмі ністративний суд шляхом пода чі в 10-денний строк з дня склад ання постанови у повному обс язі заяви про апеляційне оск арження і поданням після цьо го протягом 20 днів апеляційно ї скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції або в порядку ч. 5 ст. 186 КАС України.

Постанова у повному о бсязі виготовлена 16.11.2009р.

Суддя Старосєльцева О.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.11.2009
Оприлюднено16.09.2010
Номер документу6927529
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —37998/09/2070

Постанова від 11.11.2009

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Старосєльцева О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні