ОКРЕМА УХВАЛА
Про порушення чинного законодавства посадовими особами органу місцевого самоврядування
"28" вересня 2017 р. 145/508/17
2/145/437/2017
Тиврівський районний суд Вінницької області в складі:
головуючого Мазурчака А. Г.
за участі секретаря Мигдальської Н.М.,
позивача ОСОБА_1,
представника позивача ОСОБА_2,
представника відповідача ОСОБА_3,
третьої особи ОСОБА_4,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в смт Тиврів цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Краснянківської сільської ради про визнання права власності на житловий будинок з господарськими спорудами та земельні ділянки в порядку спадкування за заповітом,
встановив:
ОСОБА_1 звернувся до суду із заявою, в якій вказує, що 24 червня 2016 року померла ОСОБА_5, яка до дня смерті була зареєстрована та проживала по АДРЕСА_1.
Після її смерті відкрилась спадщина, до складу якої входить житловий будинок з господарським спорудами по АДРЕСА_1 та дві земельні ділянки, розташовані за тією ж адресою, а саме:
земельна ділянка площею 1,0777 га, кадастровий номер НОМЕР_1, цільове призначення - для ведення особистого селянського господарства,
земельна ділянка площею 0,2500 га, кадастровий номер НОМЕР_2, цільове призначення - для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд.
За життя ОСОБА_5 склала заповіт від 01 лютого 2014 року, посвідчений Краснянківським сільським головою Тиврівського району Вінницької області ОСОБА_3 та зареєстрований в реєстрі за № 1, яким усе своє майно заповіла ОСОБА_4 та ОСОБА_6 в рівних частках кожному.
Спадкоємців, які мають право на обов'язкову частку у спадщині немає. Він прийняв спадщину після смерті ОСОБА_5 в порядку, передбаченому ч. 1 ст. 1269 ЦК України, звернувшись з відповідною заявою до Тиврівської держнотконтори.
Його брат ОСОБА_7 спадщини після смерті їх матері не прийняв, з відповідною заявою до нотаріальної контори не звертався.
В ході розгляду даної цивільної справи судом встановлені порушення норм чинного законодавства, яке регулює повноваження і обов'язки посадових осіб органів місцевого самоврядування щодо порядку вчинення нотаріальних дій та видачі таких документів на руки зацікавленим особам зі сторони голови Краснянківської сільської ради ОСОБА_3 та секретаря Краснянківської сільської ради ОСОБА_8, що призвело до порушення прав сторін по справі та затягування розгляду справи в суді.
Судом при розгляді справи достовірно встановлено, що за життя ОСОБА_5 склала заповіт від 01 лютого 2014 року, посвідчений Краснянківським сільським головою Тиврівського району Вінницької області ОСОБА_3 та зареєстрований в реєстрі за № 1, яким усе своє майно заповіла ОСОБА_4 та ОСОБА_6 в рівних частках кожному. При зверненні до суду з даним позовом, до матеріалів справи позивачем долучено ксерокопію зазначеного заповіту на якому рукописним текстом зазначено "за даними реєстру Краснянківської сільської ради даний заповіт не змінено, не відмінено. Секретар сільської ради ОСОБА_9". Вказаний підпис скріплено печаткою Краснянківської сільської ради.
Допитана в якості свідка секретар Краснянківської сільської ради ОСОБА_9 показала, що відмітку про відсутність змін і відмін в заповіті від 01 лютого 2014 року власноручно виконав сільський голова ОСОБА_3 а вона проставила свій підпис, яким підтвердила зазначену інформацію.
В ході судового розгляду сторонами надано суду ксерокопію іншого заповіту від 16 листопада 1914 року, яким ОСОБА_5 - земельну ділянку розміром 4.24 га. посвідчену державним актом НОМЕР_3 на право власності на земельну ділянку виданого Краснянківською сільською радою 19 березня 2001 року, яка знаходиться на території Краснянківської сільської ради Тиврівського району і яка належить їй на праві приватної власності заповіла своїй онучці ОСОБА_10 ІНФОРМАЦІЯ_2.
Даний заповіт також посвідчено Краснянківським сільським головою Тиврівського району Вінницької обл. ОСОБА_3.
Відмітки про відсутність зміни чи скасувань вказаного заповіту в наданому примірнику відсутні.
Посадові особи органів місцевого самоврядування в своїй діяльності повинні керуватись Порядком вчинення нотаріальних дій посадовими особами органів місцевого самоврядування затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 11.11.2011 № 3306/5 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 листопада 2011 р. за № 1298/20036.
Відповідно до розділу ІІІ даного порядку ( посвідчення заповітів) визначено;
п/п 1.8. Заповіти, посвідчені посадовими особами органів місцевого самоврядування, записуються до алфавітної книги обліку заповітів (додаток 16).
Заповідач може в будь-який час скасувати заповіт, подавши про це заяву до відповідного органу місцевого самоврядування.
п/п 1.9. У випадку одержання посадовою особою органу місцевого самоврядування заяви про скасування заповіту, так само як і одержання нового заповіту, який відміняє чи змінює раніше посвідчений заповіт, посадова особа органу місцевого самоврядування робить про це відмітку в реєстрі для реєстрації нотаріальних дій, в алфавітній книзі обліку заповітів і відповідний напис на примірнику заповіту, який зберігається у справах органу місцевого самоврядування.
Якщо заповідач подасть примірник заповіту, який знаходиться у нього, то відповідний напис про скасування заповіту робиться і на цьому примірнику, після чого він разом із заявою (якщо заповіт скасовано заявою) приєднується до примірника, який зберігається у справах органу місцевого самоврядування. Справжність підпису на заяві про скасування чи зміну заповіту повинна бути нотаріально засвідченою.
п/п 1.10. Відомості про посвідчення посадовими особами органів місцевого самоврядування заповітів та інформація про їх скасування, зміну або видачу дубліката підлягають обов'язковому внесенню до Спадкового реєстру у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 № 491 "Про затвердження Порядку державної реєстрації заповітів і спадкових договорів у Спадковому реєстрі".
Зазначені вимоги чинного законодавства грубо проігноровано як Краснянківським сільським головою ОСОБА_3 так і секретарем Краснянківської сільської ради ОСОБА_8 та внесено до заповіту № 1 від 01.02.2014 року відомості про відсутність змін і скасування, що не відповідає дійсності.
Відповідно до ст.211 ЦПК України суд, виявивши під час розгляду справи порушення закону і встановивши причини та умови, що сприяли вчиненню порушення, може постановити окрему ухвалу і направити її відповідним особам чи органам для вжиття заходів щодо усунення цих причин та умов.
Виходячи із вище викладеного суд вважає, що є підстави для направлення до Жмеринської місцевої прокуратури окремої ухвали на предмет перевірки наявності в діях посадових осіб Краснянківської сільської ради Тиврівського району Вінницької області складу правопорушення передбаченого ч.1 ст.366 КК України.
Керуючись ст..211 ЦПК України ,
У Х В А Л И В :
Про викладене в ухвалі довести до відома керівника Жмеринської місцевої прокуратури Вінницької області для вирішення питання щодо внесення до ЄРДР інформації за фактом ознак правопорушення передбаченого ч.1 ст.366 КК України в діях Краснянківського сільського голови Тиврівського району ОСОБА_3 та секретаря Краснянківської сільської ради Тиврівського району ОСОБА_8.
Про вжиті заходи протягом місяця з дня надходження окремої ухвали повідомити суд, який постановив окрему ухвалу.
Окрему ухвалу може бути оскаржено особами, інтересів яких вона стосується, до апеляційного суду Вінницької області через тиврівський районний суд протягом п'яти днів з дня отримання її копії.
Суддя : А. Г. Мазурчак
Суд | Тиврівський районний суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 28.09.2017 |
Оприлюднено | 06.10.2017 |
Номер документу | 69340756 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Тиврівський районний суд Вінницької області
Мазурчак А. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні