Постанова
від 08.09.2017 по справі 760/9020/17
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

760/9020/17

3/760/4140/17

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

08 вересня 2017 року Солом'янський районний суд м. Києва у складі судді Усатової І.А., при секретарі Козак К.В., за участю представника Київської міської митниці ДФС України - Панькіна Д.В., представника особи, що притягується до адміністративної відповідальності - ОСОБА_2, розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС, про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1 - керівника ТОВ ГРУПВЕЙ (код ЄДРПОУ 40405635, адреса: 03035Україна, м. Київ, Солом'янський р-н, вул. Сурікова, буд. 3, кв. (офіс) 4), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1, виданий 18.12.1995 Кілійським РВ УМВС України в Одеській обл., ідентифікаційний код НОМЕР_1, за ознаками порушення митних правил, передбачених ч.1 ст. 483 МК України, -

В С Т А Н О В И В :

Відповідно до протоколу про порушення митних правил №0331/10000/17 від 24.04.2017, 28.10.2016 в зоні діяльності Волинської митниці ДФС (п/п Ягодин-Дорогуск ) через митний кордон України автомобілем р.н.з. НОМЕР_2 на підставі товаросупровідних документів: інвойс від 24.10.2016 №PR/03/2016, міжнародної автомобільної накладної (CMR) від 24.10.2016 №910361 та книжки МДП №GX77234350 за попередньою митною декларацією від 24.10.2016 №100000000/2016/865814 на адресу ТОВ ГРУПВЕЙ (код ЄДРПОУ 40405635) переміщено товари циркуляційні насоси виробництва компанії HEL-WITA Sp. z o. o. - 998 штук, клапани виробництва компанії HEL-WITA Sp. z o. o. - 4 штуки, приводи (двигуни) виробництва компанії HEL-WITA Sp. z o. o. - 4 штуки, термометри, термостати, манометри, мідні гільзи, клапани, приводи, комплекти насосних груп, латунні трубки, пульти керування для систем опалення, кріпильні вироби, фітинги з пластмас (заглушки), забивачі скоб, розмотувальники труб, скоби, інсталяційні шафки для сантехнічних вузлів, монтажні самоклейні стрічки, клапани та терморегулювальні вентилі виробництва компанії Capricorn S.A. , електромагнітні клапани, мембрани та соленоїди для клапанів, газові водонагрівачі та котли, зливні крани загальною вагою брутто 110 621,10 кг, вартістю 31 323,64 доларів США, згідно вищезазначеного інвойсу.

Відповідно до товаросупровідних документів, поставка вищевказаних товарів здійснювалась з території Республіки Польща від компанії-відправника DREAMWOOD IMPORT L.P. (office 1, 145 Kilmarnock Road, Glasgov, Scotland) на адресу ТОВ ГРУПВЕЙ (код ЄДРПОУ 40405635) на виконання умов контракту №DW/GW-2016 від 15.08.2016, укладеного між останніми.

29.10.2016 зазначені вище товари доставлено до митниці призначення, та 31.10.2016 керівником ТОВ ГРУПВЕЙ (код ЄДРПОУ 40405635) - гр. ОСОБА_3 заявлені до митного контролю та оформлення в Київській міській митниці ДФС (ВМО №1 м/п Західний (СТЗ та МС ПАТ КАТП-13054 , м. Київ, вул. Малинська, 20) за МД №100250001/2016/117013, оформлені та випущені у вільний обіг.

03.03.2017 листом Київської митниці ДФС від 03.03.2017 №1201/10-70-20-22 на адресу Київської міської митниці ДФС надійшов лист Департаменту організації протидії митним правопорушенням Державної фіскальної служби України від 22.02.2017 №4511/7/99-99-20-02-01-17 з матеріалами відповіді митних органів Республіки Польща, що надійшли у відповідь на ініційований Волинською митницею ДФС запит про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення на митну територію України товарів на адресу ТОВ ГРУПВЕЙ (код ЄДРПОУ 40405635).

Митні органи Республіки Польща своєю відповіддю інформували, що товари, перевезення яких здійснювалось за книжкою МДП №GX77234350, оформлені останніми у процедурі транзиту та надали, серед інших, роздруківку транзитної ноти до книжки МДП №GX77234350, з відомостей якої слідує, що процедура транзиту відкрита митними органами Республіки Польща на підставі експортних декларацій Республіки Польща №№ 16PL431020E0125997, 16PL432010E0122691, 16PL454010E0132578, Італійської Республіки №№16ITQMP1T0043456E1, 16ITQXJ010049515E7, 16ITQMP1T0043461E0 та Угорщини №16HU1012402303F539.

Також, митні органи Республіки Польща до своєї відповіді додали копії експортних декларацій №16PL431020E0125997 та №16PL454010E0132578, на підставі яких, серед інших, останніми відкрито процедуру транзиту за книжкою МДП № GX77234350.

З відомостей, що містяться в експортній декларації №16PL431020E0125997 слідує, що відправником товарів циркуляційні насоси - 998 штук, клапани - 4 штуки та приводи - 47 штук загальною вартістю 31 378,82 євро на умовах поставки EXW Zielonka, згідно Інкотермс, виступала компанія HEL-WITA Sp. Z o.o. (Польща), одержувачем - LLC WATTON (40-richa Zhovtnya 120 bloc.1, Kiev) (ТОВ ВАТТОН (адреса: м. Київ, пр-т 40-річчя Жовтня, 120, блок 1).

Відповідно до інформації, наявної в експортній декларації №16PL431020E0125997, відправником товарів конструктивні кріпильні вироби, скоби та заглушки, інсталяційні шафи, самоклейні стрічки, забивачі скоб в комплекті з скобами, розмотувальники труб, зворотні клапани , вагою брутто 1 562,00 кг, загальною вартістю 6 652,26 євро на умовах поставки EXW Przemysl, згідно Інкотермс, виступала компанія CAPRICORN S.A. (Польща), одержувачем - WATTON LIMITED LIABILITY COMPANY (40-richa Zhovtnya 120 bloc.1, 03127, Kiev) (ТОВ ВАТТОН (адреса: 03127, м. Київ, пр-т 40-річчя Жовтня, 120, блок 1).

За результатами співставлення відомостей про товари, що наявні в надісланих митними органами Республіки Польща експортних деклараціях №16PL431020E0125997 та №16PL454010E0132578, з документами, на підставі яких здійснено пропуск товарів через митний кордон України та їх митне оформлення в Київській міській митниці ДФС за МД від 31.10.2016 №100250001/2016/117013 встановлено, що вони стосуються частини товарів, а саме: товарів №№1, 2, 3, 4, 5, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 циркуляційні насоси виробництва компанії HEL-WITA Sp. z o. o. - 998 шт., клапани виробництва компанії HEL-WITA Sp. z o. o. - 4 штуки, приводи (двигуни) виробництва компанії HEL-WITA Sp. z o. o. - 4 штуки, кріпильні вироби, фітинги з пластмас (заглушки), забивачі скоб, розмотувальники труб, скоби, інсталяційні шафки для сантехнічних вузлів, монтажні самоклейні стрічки, клапани та терморегулювальні вентилі виробництва компанії Capricorn S.A. .

При цьому, загальна фактична вартість вищезазначених товарів при експорті з території Республіки Польща становила 38 031,08 євро на умовах поставки EXW, згідно Інкотермс, а вартість цих же товарів у товаросупровідних документах, на підставі яких здійснено пропуск через митний кордон України, а в подальшому поданих до митного контролю та оформлення за митною декларацією від 31.10.2016 №100250001/2016/117013, зазначена у розмірі 16 852,63 доларів США на умовах поставки СІР.

Таким чином, в результаті вивчення і співставлення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари циркуляційні насоси виробництва компанії HEL-WITA Sp. z o. o. - 998 штук, клапани виробництва компанії HEL-WITA Sp. z o. o. - 4 штуки, приводи (двигуни) виробництва компанії HEL-WITA Sp. z o. o. - 4 штуки, кріпильні вироби, фітинги з пластмас (заглушки), забивачі скоб, розмотувальники труб, скоби, інсталяційні шафки для сантехнічних вузлів, монтажні самоклейні стрічки, клапани та терморегулювальні вентилі виробництва компанії Capricorn S.A. , загальною вартістю 38 031,08 євро або 1 061 054,81 грн. по курсу НБУ на день переміщення товарів через митний кордон України - 1 євро - 27,89967600 грн., переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та одержувача товарів, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

Відповідно до ч. 2 ст. 459 МК України - суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.

Відповідно до пунктів 3, 5 статті 65 Господарського кодексу України, для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) або уповноважений ним орган призначає (обирає) керівника підприємства; керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.

Відповідно до інформації, наявної в ІС Податковий блок Державної фіскальної служби України , на дату переміщення вищезазначених товарів через митний кордон України, на посаді керівника підприємства ТОВ ГРУПВЕЙ (код ЄДРПОУ 40405635) перебував громадянин України ОСОБА_3.

Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_3 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов'язаний надавати до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

Таким чином, дії громадянина України ОСОБА_3 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 1 061 054,81 гривень через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та одержувача товарів, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

Відповідно до інформації, наявної в реєстрі порушників митних правил ЄАІС ДФС, гр. ОСОБА_3 протягом 2016-2017 року не притягувався до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст. 483 або ст. 482 Митного кодексу України.

В судовому засіданні представник митниці вважав за необхідне визнати ОСОБА_3 винним у порушенні митних правил за ч.1 ст.483 МК України та піддати його відповідному адміністративному стягненню.

Особа, що притягується до адміністративної відповідальності в судове засідання не з?явилась, хоча про час та місце розгляду справи повідомлялась належним чином.

Представник особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 просив провадження у справі закрити у зв'язку із закінченням строків притягнення до адміністративної відповідальності.

Згідно зі ст. ст. 245, 251, 252, 280 КУпАП при розгляді адміністративної справи органом (посадовою особою) повинно бути вжито всіх необхідних заходів для повного, всебічного і об'єктивного дослідження доказів та з'ясовано: чи було вчинено правопорушення, чи винна дана особа у його вчиненні, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

За змістом ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

У цьому розумінні переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю може бути вчинено одним із способів, перелічених у ст. 483 МК України.

Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об'єктивних і суб'єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Згідно зі ст. 10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

Порушення митних правил передбачене диспозицією ч. 1 ст. 483 МК України, полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Таким чином, основним безпосереднім об'єктом порушення митних правил є встановлений порядок переміщення товарів та ТЗ через митний кордон України.

Об'єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Суб'єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

При цьому відповідно до пункту 6 постанови Пленуму Верховного Суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 №8, документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Відповідно до ст. 459 МК України суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил підприємствами - є посадові особи цих підприємств.

Відповідно до ч. 3 ст. 265 МК підприємства можуть бути декларантами, за умови перебування їх на обліку в митних органах України.

Таким чином, керівник ТОВ ГРУПВЕЙ на момент вчинення адміністративного правопорушення - ОСОБА_3 є суб'єктом адміністративної відповідальності.

Згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

У відповідності до ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Враховуючи вищевикладене, суддя приходить до висновку, що товари циркуляційні насоси виробництва компанії HEL-WITA Sp. z o. o. - 998 штук, клапани виробництва компанії HEL-WITA Sp. z o. o. - 4 штуки, приводи (двигуни) виробництва компанії HEL-WITA Sp. z o. o. - 4 штуки, кріпильні вироби, фітинги з пластмас (заглушки), забивачі скоб, розмотувальники труб, скоби, інсталяційні шафки для сантехнічних вузлів, монтажні самоклейні стрічки, клапани та терморегулювальні вентилі виробництва компанії Capricorn S.A. , загальною вартістю 38 031,08 євро або 1 061 054,81 грн. по курсу НБУ на день переміщення товарів через митний кордон України - 1 євро - 27,89967600 грн., переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та одержувача товарів, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості, що є порушенням митних правил, відповідальність за яке, передбачено ст. 483 МК України.

Разом з тим, матеріали справи про порушення ОСОБА_3 митних правил передбачених ч.1 ст.483 МК України надійшли безпосередньо до суду 24.05.2017 (що підтверджується штампом суду в правому нижньому куті №39342 (а.с.62-64), переміщення товарів через митний кордон України було здійснено 28.10.2016, відповідь на запит від митних органів Республіки Польща митними органами України через Державну фіскальну службу України було отримано 01.03.2017 (а.с.37), протокол про порушення митних правил 0331/10000/17 складений 24.04.2017 (а.с.1-5).

Відповідно до ст. 527 МК України у справі про порушення митних правил митний орган або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з постанов, зокрема про закриття провадження у справі.

Відповідно до ч.2 ст.467 МК України якщо справи про порушення митних правил відповідно до статті 522 цього Кодексу розглядаються судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше, ніж через шість місяців з дня вчинення правопорушення, а в разі розгляду судами (суддями) справ про триваючі порушення митних правил, у тому числі передбачені статтями 469, 477-485 цього Кодексу, - не пізніше, ніж через шість місяців з дня виявлення цих правопорушень.

Згідно зі ст..488 МК України провадження у справі про порушення митних правил вважається розпочатим з моменту складання протоколу про порушення митних правил.

Згідно ст. 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Згідно з п.7 ч.1 ст.247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю в разі закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

Таким чином, враховуючи вищевикладене суд приходить до висновку, що строки накладення адміністративного стягнення закінчились, а тому провадження у справі підлягає закриттю на підставі п.7 ч.1 ст.247 КУпАП.

Керуючись ст. ст. 1, 8, 38, 245, 247, 251-252, 280 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст. ст. 3, 458, 467, ч.1 ст. 483, 487-489, 491, 495, 503, 527 Митного кодексу України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

Визнати винним громадянина ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_2,у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Закрити провадження в справі про притягнення громадянина ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_2, до відповідальності за порушення митних правил за ч.1 ст.483 МК України у зв'язку з закінченням строків притягнення особи до адміністративної відповідальності.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя:

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення08.09.2017
Оприлюднено06.10.2017
Номер документу69354647
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/9020/17

Постанова від 08.09.2017

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні