Постанова
від 29.05.2007 по справі 3/585-нм
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

  

 

УКРАЇНА

Господарський

суд

Житомирської

області


10002, м. Житомир, майдан

Путятинський,3/65

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 

Від "29" травня 2007 р. 

                                                   Справа № 3/585-НМ

 

Господарський суд Житомирської області у складі:

Судді Машевської О.П.

при секретарі Зоренко В.М.

за участю представників сторін

від позивача Стужук С.М. - довіреність№1982 від 20.06.2006

року

від відповідача не з'явився

прокурор: Стемковський Д.Б. - посвідчення №114

 

Розглянув у відкритому судовому засіданні в м.Житомирі справу за

позовом Прокурора Андрушівського району в інтересах держави в особі

Державноїподаткової інспекції в Андрушівському районі (м. Андрушівка) 

до Фізичної особи - підприємеця ОСОБА_1 (ст. Котельня Андрушівського

району)

про припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця

 

Прокурор у позовній заяві просить припинити підприємницьку

діяльність фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (ст. Котельня Андрушівського

району) згідно п.2 статті 46 Закону України "Про порядок державної

реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" у зв'язку з

неподанням органам державної податкової служби податкових декларацій,

документів фінансової звітності відповідно до закону,                           п.6 ст.128 ГК

України, ст.9 Закону України "Про систему оподаткування".

Представник ДПІ в Андрушівському районі та прокурор в судовому

засіданні позовні вимоги підтримали, обгрунтовуючи їх наданими в матеріали

справи доказами.

Відповідач в засідання суду не з'явився, про причини неявки суд

неповідомив, ухвали, які надсилалися відповідачу рекомендованою кореспонденцією

з повідомленням повернулося до суду з відміткою поштового відділення про

вручення.

Заслухавши уповноваженого представника ДПІ в Андрушівському районі

та прокурора, дослідивши матеріали справи, господарський суд,

 

ВСТАНОВИВ:

 

Відповідача - ОСОБА_1 (ст. Котельня Андрушівського району) було

зареєстровано Андрушівською районною державною адміністрацією, як суб'єкта

підприємницької діяльності без створення юридичної особи за адресою: АДРЕСА_1,

ідентифікаційний номер НОМЕР_1, видано Свідоцтво про державну реєстрацію, про

що зроблено запис 27.11.2001 р. у журналі обліку реєстраційних справ НОМЕР_2

(а.с.4).

Згідно довідки ДПІ  у

Андрушівському районі НОМЕР_3 від 20.03.2007р.відповідач взятий на облік як

платник податків 17.12.2001р. за НОМЕР_4 ( а.с. 5).

Згідно з п.2 ст.55 Господарського кодексу України, громадяни

України зареєстровані відповідно до закону як підприємці, є суб'єктами

господарювання.

Відповідно до ст.9 Закону України "Про систему

оподаткування" від 25.06.91р. №1251-ХІІ, платники податків і зборів

(обов'язкових платежів) зобов'язані: вести бухгалтерський облік, складати

звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у

терміни встановлені законами; подавати до державних податкових органів та інших

державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та

інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів

(обов'язкових платежів).

Пунктом 6 ст.128 Господарського Кодексу України передбачено, що

громадянин -підприємець зобов'язаний своєчасно надавати податковим органам

декларації про доходи, інші необхідні відомості для нарахування податків та

інших обов'язкових обов'язкових платежів. 

В порушення зазначених норм законів відповідач не звітує до ДПІ в

Андрушівському районі з 01.01.2004 року, що підтверджується довідкою позивача

НОМЕР_3 від 20.03.2004 року (а.с.5), тобто на день звернення з позовом до суду

- більше двох років.

Частиною першою статті 238 ГК України передбачено, що за порушення

встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до

суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами

державної влади або органами місцевого самоврядування

адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або

майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта

господарювання та ліквідацію його наслідків.

Пунктом 1 ст.247 Господарського кодексу України передбачено, що у

разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи

установчим документам, до нього може бути застосовано

адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації

цього суб'єкта та його ліквідації, що, у розумінні              ст.238 цього Кодексу,  є заходом організаційно-правового характеру.

Відповідно до п.17 статті 11 Закону України "Про державну

податкову службу в України" органи державної податкової служби у випадках,

в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право

звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною

заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької

діяльності. 

При цьому,  звернення до

господарського суду із позовною заявою про припинення підприємницької

діяльності фізичної особи-підприємця може мати місце у разі, якщо платник

податків не має заборгованості перед бюджетом, про що зазначено у п.8.6 Порядку

обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів) (з наступними змінами

та доповненнями), затвердженого наказом ДПА України 19.02.1998 року за № 80 та

зареєстрованого у Мінюсті 16.03.1998 року за № 172/ 2612.

Згідно з довідкою ДПІ в Андрушівському районі (а.с.5)

заборгованість за платежами до бюджету у відповідача відсутня.

Оцінюючи правомірність звернення прокурора з адміністративним

позовом в інтересах  ДПІ в Андрушівському

районі, господарський суд виходить з наступного.

Відповідно до статті 121 Конституції України на прокуратуру

України покладається представництво інтересів громадянина  або держави в суді у випадках, визначених

законом. Підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень

або загрози порушень економічних інтересів внаслідок протиправних дій

(бездіяльності) фізичних або юридичних дій, що вчиняються у відносинах між ними

або з державою             (ст. 36-1

Закону України "Про прокуратуру"). Прокурор, який звертається до  суду в інтересах держави, в позовній заяві

самостійно визначає, в чому полягає порушення її інтересів, обгрунтовує

необхідність їх захисту, а також вказує орган, уповноважений державою здійснювати

відповідні функції у спірних відносинах. Позивачем, відповідно до п.8 ст.3 КАС

України, зокрема, є суб'єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого

подана позовна заява до адміністративного суду. 

Враховуючи викладене, адміністративний позов прокурора, поданий в

інтересах ДПІ в Андрушівському районі як суб'єкта владних повноважень

відповідно до статті 4 Закону України "Про державну податкову службу в

Україні" є правомірним, оскільки 

спрямований на захист інтересів держави.

Відповідно до п.2 ст.46 Закону України "Про державну

реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15.05.03р.

№755-ІV, неподання протягом року органам державної податкової служби податкових

декларацій, документів фінансової звітності, є підставою для постановлення

судового рішення про припинення державної реєстрації підприємницької діяльності

фізичної особи-підприємця.

Згідно ч.ч.1,5 ст.49 цього Закону, суд, який постановив рішення

про припинення підприємницької діяльності, в день набрання таким рішенням

законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцем реєстрації

фізичної особи-підприємця для внесення до Єдиного державного реєстру запису про

судове рішення щодо припинення підприємницької діяльності фізичної

особи-підприємця.

Порядок державної реєстрації припинення підприємницької діяльності

за судовим рішенням, що не пов'язано з банкрутством фізичної особи- підприємця,

здійснюється за процедурами, встановленими частинами дев'ятою-вісімнадцятою

статті 47 цього Закону, а отже за особистою участю останнього. 

Враховуючи викладене, позовні вимоги обґрунтовані, підтверджуються

належними доказами, а тому підлягають задоволенню - підприємницьку діяльність

фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 слід припинити.

Судові витрати стягненню не підлягають відповідно до ч.4 ст.94 КАС

України.

 

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 51,59, п.1 ст.247 ГК

України, п.п.1,2 ст.9 Закону України "Про систему оподаткування", п.2

ст.46, ст.49 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та

фізичних осіб-підприємців" від 15.05.03р. №755-ІV, керуючись ст.ст. 4, 14,

69-73, 86, 94, 104, 158-163, 167, 254-259, п.п. 3,6,7 Розділу 7

"Прикінцеві та перехідні положення" 

Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд,

                                                   

 ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задоволити.

Припинити підприємницьку діяльність фізичноїособи-підприємця

ОСОБА_1, що мешкає за адресою: АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1.

2. Суб'єкту підприємницької діяльності-фізичній особі ОСОБА_1

вчинити дії, передбачені ч.ч. 9,11 ст.47 Закону України "Про державну

реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" для здійснення

процедури державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.

3. Копію постанови направити сторонам та державному реєстратору

Андрушівській районній державній адміністрації Житомирської області (державному

реєстратору - після набрання постановою законної сили).

Постанова господарського суду може бути оскаржена до Київського

апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення

шляхом подачі заяви, а в разі складення постанови суду у повному обсязі

відповідно до ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня

складення в повному обсязі.

Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана протягом

двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова господарського суду набирає законної сили після

закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого КАС

України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне

оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений КАС

України, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У

разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає

законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя                                                                        

 

Віддрукувати:

1 - в справу

2 - позивачу;

3 - відповідачу;

            4,5 - прокурору;

            6 - держ. реєстратору.

Дата ухвалення рішення29.05.2007
Оприлюднено22.08.2007
Номер документу693605
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —3/585-нм

Постанова від 29.05.2007

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Машевська О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні