Постанова
від 02.10.2017 по справі 802/1365/17-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Вінниця

02 жовтня 2017 р. Справа № 802/1365/17-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Крапівницької Н.Л.,

розглянувши у письмовому провадженні в місті Вінниці адміністративну справу за позовом

Державної екологічної інспекції у Вінницькій області

до товариства з обмеженою відповідальністю "Вісам"

про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -

В С Т А Н О В И В :

До Вінницького окружного адміністративного суду звернулась Державна екологічна інспекція у Вінницькій області з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Вісам" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду.

Позовні вимоги мотивовані тим, що під час проведеної перевірки позивачем зафіксовано порушення ТОВ "Вісам" вимог природоохоронного законодавства.

Вказані в акті перевірки від 26.05.2017 року №196/ВН порушення відповідачем не усунуто, у зв'язку з чим позивач просить суд, застосувати передбачені законодавством заходи реагування у сфері державного нагляду.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, уповноваженого представника до суду не направив, проте, в матеріалах справи міститься заява про розгляд справи без участі представника позивача в порядку письмового провадження.

Відповідач в судове засідання не з'явився, уповноваженого представника до суду не направив, про дату, час і місце розгляду справи повідомлявся належним чином. Конверт з поштовим відправленням повернувся до суду з відміткою поштового відділення зв'язку: "не проживає".

Відповідно до ч. 4 ст. 33 КАС України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються зокрема юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Згідно до ч. 11 ст. 35 КАС України розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Відповідно до ч. 4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Згідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Суд, вивчивши матеріали справи, та оцінивши наявні у ній докази в їх сукупності, встановив, що Державною екологічною інспекцією у Вінницькій області проведено перевірку на предмет дотримання вимог природоохоронного законодавства ТОВ "Вісам". За результатами проведеної перевірки складено акт №196/ВН, яким встановлено порушення вимог законодавства та винесено припис від 26.05.2017 року.

Так, у ході проведеної перевірки ТОВ "Вісам" позивачем, окрім іншого, виявлено, що підприємство в порушення вимог ст. 10, 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" в ході виробничої діяльності здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних джерел - виробничий майданчик з облаштованими на ньому кагатами з випалювання деревного вугілля, що розташований в с. В"язовиця, територія Іллінецької міської ради, без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.

Відносно директора ТОВ "Вісам" складено протокол про адміністративне правопорушення № 007049 від 26.05.2017. Постановою №03/184 від 06.06.2017 директора ТОВ "Вісам" притягнуто до адміністративної відповідальності за ст. 78 КУпАП та накладено штраф у розмірі 136 грн., який сплачено в повному обсязі.

Під час позапланової перевірки 01.08.2017 на виконання суб'єктом господарювання припису від 26.05.2017 Держекоінспекцією встановлено, що ТОВ "Вісам" не виконано вимог припису щодо отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.

Враховуючи те, що вжиті Держекоінспекцією заходи (припис, постанова про накладення адміністративного стягнення) не призвели до усунення виявлених порушень, діяльність ТОВ "Вісам" проводиться без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, позивач звернувся до суду з вимогами щодо повного зупинення робіт з випалювання деревного вугілля на виробничому майданчику, що розташований в с. В"язовиця, територія Іллінецької міської ради до отримання ТОВ "Вісам" дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зважає на наступне.

За змістом статті 16 Конституції України забезпечення екологічної безпеки і підтримання екологічної рівноваги на території України, подолання наслідків Чорнобильської катастрофи - катастрофи планетарного масштабу, збереження генофонду Українського народу є обов'язком держави.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 № 877-V (далі - Закон № 877-V).

В розумінні статті 1 Закону № 877-V, державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Заходами державного нагляду (контролю) - є планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

Спосіб здійснення державного нагляду (контролю) - процедура здійснення державного нагляду (контролю), визначена законом.

У відповідності до пункту 1 Положення про Державну екологічну інспекцію України, постановою Кабінету Міністрів України від 19 квітня 2017 р. № 275 (далі - Положення № 275) Державна екологічна інспекція України (Держекоінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів і який реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Держекоінспекція відповідно до покладених на неї завдань: здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства, зокрема: наявності та додержання умов дозволів, установлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин, лімітів забору і використання води та скидання забруднюючих речовин (пп. "в" п. 4 Положення № 275).

Держекоінспекція здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи. (п.7 Положення №275).

В силу статті 4 Закону №877-V, державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Частиною 5 ст. 4 Закону № 877-V встановлено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду.

Відповідно до частини сьомої статті 7 Закону № 877-V, на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.

Із аналізу вищенаведених норм видно, що підставою для звернення з позовом до суду про застосування заходів реагування є виявлення органом нагляду (контролю) порушення вимог законодавства, про що зазначається в акті перевірки.

Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" підприємства, установи, організації та громадяни - суб'єкти підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов'язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов'язані: здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо.

Викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, виданого суб'єкту господарювання, об'єкт якого належить до другої або третьої групи, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення (ч. 5 ст. 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" підприємства).

Отже, суб'єкти господарювання мають право здійснювати викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря після отримання відповідного дозволу.

Згідно пп. "в" ч. 1 ст. 20 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить: обмеження чи зупинення (тимчасове) діяльності підприємств і об'єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів впливу фізичних та біологічних факторів і лімітів скидів забруднюючих речовин.

Як видно із матеріалів справи, за результатами перевірки виявлено, що підприємство в порушення вимог ст. 10, 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" в ході виробничої діяльності здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних джерел - виробничий майданчик з облаштованими на ньому кагатами з випалювання деревного вугілля, що розташований в с. В"язовиця, територія Іллінецької міської ради, без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.

В подальшому, головним спеціалістом відділу екологічного контролю водних ресурсів та атмосферного повітря складено припис від 26.05.2017 року з вимогою усунути порушення, зазначені у Акті перевірки та щодо виконання заходів інформування Держекоінспекцію у Вінницькій області письмово.

На час розгляду справи, доказів виконання вимог припису щодо усунення порушень відповідачем суду не надано.

Відповідно до ст. ст. 11, 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Беручи до уваги те, що виявлені під час перевірки порушення вимоги природоохоронного законодавства відповідач не усунув, що підтверджується матеріалами справи, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог. Таким чином, позов підлягає задоволенню в повному обсязі відповідно до заявлених вимог.

На підставі п. 10 ч. 1 ст. 256 КАС України постанова суду в частині застосування заходів реагування у сфері державного нагляду підлягає негайному виконанню.

Згідно ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

Позов задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до товариства з обмеженою відповідальністю "Вісам" (вул. Радянська, 59, м. Іллінці, Вінницька область, код ЄДРПОУ 40407428) шляхом повного зупинення робіт з випалювання деревного вугілля на виробничому майданчику, що розташований в с. В"язовиця, територія Іллінецької міської ради до отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.

Постанову суду в частині застосування заходів реагування у сфері державного нагляду звернути до негайного виконання.

Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя /підпис/ ОСОБА_1

Згідно з оригіналом Суддя

Секретар

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.10.2017
Оприлюднено10.10.2017
Номер документу69385517
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/1365/17-а

Постанова від 02.10.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

Ухвала від 17.08.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні