Постанова
від 04.10.2017 по справі 805/2079/17-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 жовтня 2017 р. Справа №805/2079/17-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

час прийняття постанови:10:30

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Христофорова А.Б.,

при секретарі Кульматицькій В.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Комунальної лікувально-профілактичної установи Родинської міської лікарні до Родинської міської ради Донецької області, Державного реєстратора відділу державної реєстрації Краснолиманської районної державної адміністрації Донецької області, за участю третьої особи: Покровської міської ради Донецької області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

26.05.2017 року позивач, Покровська міська рада, звернувся до суду з адміністративним позовом до Родинської міської ради Донецької області (далі відповідач-1), Державного реєстратора відділу державної реєстрації Краснолиманської районної державної адміністрації Донецької області (далі відповідач-2), за участю третьої особи: Комунальної лікувально-профілактичної установи Родинської міської лікарні про визнання рішення Родинської міської ради №7/14-6 від 29.11.2016 року "Про затвердження Статуту КЛПУ Родинська міська лікарня" протиправним та скасувати його в повному обсязі, зобов'язати Державного реєстратора відділу державної реєстрації Краснолиманської районної державної адміністрації Донецької області Голубєву Ю.О. скасувати в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис №127110500140000262 від 16.12.2016 року щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи КЛПУ Родинська міська лікарня здійснених державним реєстратором відділу державної реєстрації Краснолиманської районної державної адміністрації Донецької області Голубєвою Ю.О. №127110500140000262 від 16.12.2016 року, в обґрунтування якого зазначив, що рішенням Родинської міської ради від 29.11.2016 року №7/14-6 затверджено Статут Комунальної лікувально-профілактичної установи Родинської міської лікарні. Вважає, що відповідно до діючого законодавства розробка статуту покладається на комунальну лікувально-профілактичну установу Родинської міської лікарні, а тому відповідач не мав права самостійно розробляти та затверджувати Статут без погодження з установою. Крім того, відповідно до Статуту територіальної громади м. Покровська Донецької області, затвердженого рішенням Покровської міської ради від 12.10.2016 року №7/21-5, до складу територіальної громади м. Покровська входять адміністративно територіальні одиниці м. Покровськ, м. Родинське, смт.Шевченко з підпорядкуванням м. Покровськ. Фінансування лікувальної установи здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету Покровської міської ради Донецької області. Також, позивач вважає, що Статут за своїм змістом не відповідає діючому законодавству, має низку недоліків та не може ефективно регулювати суспільні відносини. Отже, спірне рішення є протиправним, підлягає скасуванню та підлягає скасуванню запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців про зміни до установчих документів.

Відповідач-2 надав заперечення на адміністративний позов, мотивуючи тим, що акти ради є обов'язкові для виконання, так рішенням Родинської міської ради від 29.11.2016 року №7/14-6 уповноважено для здійснення реєстрації змін про юридичну особу керуючого справами виконкому ради Туроверову Я.В., якою були надані всі необхідні документи для здійснення реєстрації змін та 12.06.217 року державним реєстратором було зареєстровано зміни до установчих документів лікарні. З огляду на зазначене вважає недоцільним скасовувати попередню реєстраційну дію щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

Ухвалою суду від 04 жовтня 2017 року замінено первинного позивача - Покровську міську раду Донецької області, на належного - Комунальну лікувально-профілактичну установу Родинської міської лікарні та залучено у якості третьої особи, яка не заявляє самостійний вимог- Покровську міську раду Донецької області.

Представник позивача через відділ діловодства та документообігу суду надав клопотання про розгляд справи без участі представника.

Представник відповідача -1 до судового засідання не з'явився про час, дату та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, з заявами та клопотаннями про відкладання розгляду справи до суду не звертався.

Представник відповідача-2 через відділ документообігу суду надав заперечення та клопотання про розглялд справи без його участі.

Представник третьої особи через відділ діловодства та документообігу суду надав клопотання про розгляд справи без участі представника.

У відповідності до приписів ч.2 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі- КАС України) суд вважає за можливе розглянути справу без участі сторін.

Суд, дослідивши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив наступне.

Позивач, Комунальна лікувально-профілактична установа Родинська міська лікарня(код ЄДРПОУ 01990861, вул. Запорізька, б.5, м. Родинська м. Красноармійська Донецька область, 85310), у відповідності до вимог ст.48 Кодексу адміністративного судочинства України, здатний особисто здійснювати свої права та обов'язки.

Відповідач-1, Родинська міська рада Донецької області, є суб`єктом владних повноважень, у відповідності до вимог ст.48 Кодексу адміністративного судочинства України, здатний особисто здійснювати свої права та обов'язки.

Відповідач-2, Державний реєстратор відділу державної реєстрації Краснолиманської районної державної адміністрації Донецької області, у відповідності до вимог ст.48 Кодексу адміністративного судочинства України, здатний особисто здійснювати свої права та обов'язки.

Третя особа, Покровська міська рада Донецької області, у відповідності до вимог ст.48 Кодексу адміністративного судочинства України, здатний особисто здійснювати свої права та обов'язки.

Судом встановлено, що до складу міста Покровська відповідно до Класифікатора об'єктів адміністративно - територіального устрою України, затвердженого наказом Держстандарту України від 31 жовтня 1997 року № 659, зі змінами та доповненнями, входить місто Родинське.

Комунальна лікувально-профілактична установа Родинська міська лікарня (код ЄДРПОУ 01990861) пройшла передбачену законодавством процедуру державної реєстрації 09.06.2003 року №1 271 120 0000 000262 та є юридичною особою зазначене підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрації СеріїА00 №292249.(а.с.22)

29.11.2016 року Рішенням Родинської міської ради №7/14-6 Про затвердження Статуту КЛПУ Родинська міська лікарня затверджено Статут КЛПУ Родинської міської лікарні в новій редакції, уповноважено керуючого справами виконкому ради Туроверову Я.М. здійснити реєстрацію внесення змін до відомостей про юридичну особу.

Спірні правовідносини врегульовані Законом України Основи законодавства України про охорону здоров'я № 2801-XII від 19.11.1992 року (далі - Закон № 2801-XII), Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР (далі - Закон № 280/97-ВР).

Відповідно до ст. 3 Закону № 2801-XII, заклад охорони здоров'я - юридична особа будь-якої форми власності та організаційно-правової форми або її відокремлений підрозділ, основним завданням яких є забезпечення медичного обслуговування населення на основі відповідної ліцензії та професійної діяльності медичних (фармацевтичних) працівників.

Згідно ст. 16 Закону № 2801-XII, заклад охорони здоров'я провадить свою діяльність на підставі статуту (положення), що затверджується власником закладу (уповноваженим ним органом).

З Єдиного державного реєстру, безоплатний доступ до яких забезпечується на підставі Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 10.06.2016р. № 1657/5, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 10 червня 2016р. за № 839/28969 вбачається, що засновником та органом управління юридичної особи Комунальної лікувально-профілактичної установи Родинська міська лікарня є Родинська міська рада.

Судом встановлено, що у зв'язку з встановленням нових вимог до неприбуткових установ згідно з Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій №652-ІІІ від 17.07.2015 року відповідно до Податкового кодексу України та постанови Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 року №440, профспілковою конференцією співробітників КЛПУ Родинська міська лікарня 03.10.2016 року було вирішено затвердити Статут КЛПУ Родинська міська лікарня у новій редакції.

Наказом №151 од від 06.10.2016 року В.о. головного лікаря КЛПУ Родинська міська лікарня затверджено Статут КЛПУ Родинська міська лікарня в новій редакції та подано до Родинської міської лікарні до затвердження.

10.10.2016 року позивач звернувся до Родинської міської ради з листом № 273 з проханням розглянути на сесії міської ради питання затвердження Статуту КЛПУ Родинська міська лікарня у новій редакції.

07.11.2016 року позивач звернулась до Родинської міської ради з листом №293 з проханням розглянути питання щодо затвердження Статуту КЛПУ Родинська міська лікарня у новій редакції у найкоротший час.

Листом від 09.11.2016 року Родинська міська рада запропонувала надати проект Статуту в електронному вигляді для внесення виправлень.

Відповідно до Телефонограми №303 від 10.11.2016 року запрошено КЛПУ Родинська міська лікарня на засідання тимчасової контрольної комісії 10.11.2016 року о 14-00 год про вирішення питання щодо оренди приміщення КЛПУ Родинська міська лікарня.

У зв'язку з ненаданням документів листом від 15.11.2016 року Родинська міська лікарня запропонувала надати зазначені документи повторно.

Відповідно до листа №297 від 21.11.2016 року КЛПУ Родинська міська лікарня були надані витребувані документи.

21.11.2016 року знов звернулась до Родинської міської ради з листом №293 з проханням розглянути питання щодо затвердження Статуту КЛПУ Родинська міська лікарня у новій редакції у найкоротший час.

У зв'язку з затягуванням розгляду питання щодо затівердження Статуту, 23.11.2016 року КЛПУ Родинська міська лікарня листом №301 звернулась до Голови Донецької обласної державної адміністрації, в якому просила посприяти в вирішені питання щодо затвердження Статуту КЛПУ Родинська міська лікарня в новій редакції.

01.12.2016 року КЛПУ Родинська міська лікарня звернулась до Родинської міської ради про зазначення строків розгляду питання щодо затвердження Статуту КЛПУ Родинська міська лікарня у новій редакції або причини його не розгляду.

Відповіді на звернення до Родинської міської ради позивач не отримував.

Відповідно до п.30 ч.1 ст. 26 Закону № 280/97-ВР, вбачається, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, зокрема, прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна; затвердження місцевих програм приватизації, а також переліку об'єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації; визначення доцільності, порядку та умов приватизації об'єктів права комунальної власності; вирішення питань про придбання в установленому законом порядку приватизованого майна, про включення до об'єктів комунальної власності майна, відчуженого у процесі приватизації, договір купівлі-продажу якого в установленому порядку розірвано або визнано недійсним, про надання у концесію об'єктів права комунальної власності, про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади.

Стаття 8 Господарський кодекс України (далі- ГК України),визначає, що Держава, органи державної влади та органи місцевого самоврядування не є суб'єктами господарювання. Рішення органів державної влади та органів місцевого самоврядування з фінансових питань, що виникають у процесі формування та контролю виконання бюджетів усіх рівнів, а також з адміністративних та інших відносин управління, крім організаційно-господарських, в яких орган державної влади або орган місцевого самоврядування є суб'єктом, наділеним господарською компетенцією, приймаються від імені цього органу і в межах його владних повноважень. Господарська компетенція органів державної влади та органів місцевого самоврядування реалізується від імені відповідної державної чи комунальної установи. Безпосередня участь держави, органів державної влади та органів місцевого самоврядування у господарській діяльності може здійснюватися лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

Стаття 57 ГК України, установчими документами суб'єкта господарювання є рішення про його утворення або засновницький договір, а у випадках, передбачених законом, статут (положення) суб'єкта господарювання.

Статут суб'єкта господарювання повинен містити відомості про його найменування, мету і предмет діяльності, розмір і порядок утворення статутного капіталу та інших фондів, порядок розподілу прибутків і збитків, про органи управління і контролю, їх компетенцію, про умови реорганізації та ліквідації суб'єкта господарювання, а також інші відомості, пов'язані з особливостями організаційної форми суб'єкта господарювання, передбачені законодавством. Статут може містити й інші відомості, що не суперечать законодавству.

Положенням визначається господарська компетенція органів державної влади, органів місцевого самоврядування чи інших суб'єктів у випадках, визначених законом.

Статут (положення) затверджується власником майна (засновником) суб'єкта господарювання чи його представниками, органами або іншими суб'єктами відповідно до закону.

Відповідно до статті 32 Закону № 280/97-ВР, до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження управління закладами освіти, охорони здоров'я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними підлітковими закладами за місцем проживання, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення.

Статтею 17 Закону № 280/97-ВР встановлено, що відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.

Згідно з частиною другою статті 52 Закону № 280/97-ВР виконавчий комітет ради координує діяльність відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідної територіальної громади, заслуховує звіти про роботу їх керівників.

Таким чином питання щодо діяльності КЛПУ Родинська міська лікарня вирішуються безпосередньо між засновником та підпорядкованою установою.

КЛПУ Родинська міська лікарня є комунальною власністю Родинської міської ради та до повноважень якої входить обов'язок затверджувати Статут КЛПУ Родинська міська лікарня.

Як було встановлено судом, КЛПУ Родинська міська лікарня був розроблений Статут, який направлено до Родинської міської ради для затвердження як засновником (власником), однак остання без врахування розробленого Статуту КЛПУ Родинська міська лікарня затвердила самостійно розроблений Статут КЛПУ Родинська міська лікарня у новій редакції.

Отже, Родинська міська рада при затверджені Статуту КЛПУ Родинська міська лікарня у новій редакції повинна була перед реєстрацією погодити вказаний Статут з КЛПУ Родинська міська лікарня, але зазначеного не зробила у зв'язку з чим останій не може вважатися затвердженим правомірно.

Крім того, суд зауважує, що Статуту КЛПУ Родинська міська лікарня має недоліки, та не може ефективно регулювати діяльність позивача, оскільки має два пункти під №6 з різними визначеннями, а саме: п.6 Майно та фінансово-господарська діяльність Лікарні та п.6 Права та обов'язкі Лікарні.

Таким чином, суд вважає, що рішення Родинської міської ради №7/14-6 від 29.11.2016 року "Про затвердження Статуту КЛПУ Родинська міська лікарня" є протиправним та підлягає скасуванню.

Стосовно позовної вимоги про зобов'язання Державного реєстратора відділу державної реєстрації Краснолиманської районної державної адміністрації Донецької області Голубєву Ю.О. скасувати в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис №127110500140000262 від 16.12.2016 року щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи КЛПУ Родинська міська лікарня здійснених державним реєстратором відділу державної реєстрації Краснолиманської районної державної адміністрації Донецької області Голубєвою Ю.О. №127110500140000262 від 16.12.2016 року, суд зазначає наступне.

Так, статтею 73 Закону № 280/97-ВР передбачено, що акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Зі змісту частини четвертої статті 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" від 15 травня 2003 року № 755-IV (далі - Закон № 755-IV) вбачається, що для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи:

- заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;

- примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру;

- документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;

- установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі.

З матеріалів справи вбачається, що документи щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи прийняті уповноваженим органом та були подані у відповідності до статей 15 та 17 Закону № 755-IV.

Таким чином, суд не вбачає в діях державного реєстратора ознак протиправності, однак враховуючи, що рішення Родинської міської ради №7/14-6 від 29.11.2016 року "Про затвердження Статуту КЛПУ Родинська міська лікарня" у ході розгляду справи було визнано протиправним та таким, що підлягає скасуванню, виникає необхідність у скасуванні в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис №127110500140000262 від 16.12.2016 року щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи КЛПУ Родинська міська лікарня.

Отже враховуючи вищезанначене, позовні вимоги позивача є такими, що підлягають задоволеню.

Судові витрати розподілити у відповідності до вимог ст. 94 КАС України, оскільки судові витрати були понесені первинним позивачем- Покровською міською радою Донецької області, як суб'єктом владних повноважень, то у відповідно до ч.4 ст. 94 КАС України, судові витрати, здійснені позивачам - суб'єктом владних повноважень, з відповідача не стягуються.

На підставі наведеного та керуючись ст. ст. 19, 94, 104-106, 160, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Комунальної лікувально-профілактичної установи Родинської міської лікарні до Родинської міської ради Донецької області, Державного реєстратора відділу державної реєстрації Краснолиманської районної державної адміністрації Донецької області, за участю третьої особи: Покровської міської ради Донецької області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання чинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Родинської міської ради №7/14-6 від 29.11.2016 року "Про затвердження Статуту КЛПУ Родинська міська лікарня".

Скасувати в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис №127110500140000262 від 16.12.2016 року щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи КЛПУ Родинська міська лікарня.

Вступна та резолютивна частини постанови проголошено у судовому засіданні 04 жовтня 2017 року.

Повний текст постанови виготовлено 06 жовтня 2017 року.

Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом десяти днів з дня отримання особами, які беруть участь у справі, копії постанови шляхом подачі апеляційної скарги, з подачею її копії до суду апеляційної інстанції.

Суддя Христофоров А.Б.

Дата ухвалення рішення04.10.2017
Оприлюднено09.10.2017

Судовий реєстр по справі —805/2079/17-а

Постанова від 04.10.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Ухвала від 04.10.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Ухвала від 04.10.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Ухвала від 14.09.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Ухвала від 14.09.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Ухвала від 12.09.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Ухвала від 12.09.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Ухвала від 21.08.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Ухвала від 21.08.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Ухвала від 01.08.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні