Постанова
від 05.10.2017 по справі 442/4368/17
ДРОГОБИЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 442/4368/17

Провадження № 2-а/442/163/2017

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 жовтня 2017 року Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області в складі:

головуючого - судді Крамара О.В.

при секретарі - Лютик Х.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду міста Дрогобича адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Дрогобицької районної ради Львівської області, Дрогобицької районної державної адміністрації Львівської області про визнання протиправними та скасування рішення суб'єкта владних повноважень та визнання протиправними та скасування подання суб'єкта владних повноважень, -

встановив:

Позивач звернувся в суд із вказаним вище позовом, в обґрунтування якого посилається на те, що 05 травня 2017 року на ХІV позачерговій сесії сьомого скликання Дрогобицької районної ради Львівської області прийнято рішення № 158 Про утворення опорних закладів на базі Меденицької СЗШ І-ІІІ ст. та Підбузького НВК І-ІІІ ст. . У пунктах 7, 9, 10 даного рішення вказано наступне:

П. 7. Утворити на базі Підбузького НВК І-ІІІ ст. опорний заклад Підбузький НВК І-ІІІ ст. Дрогобицького району Львівської області, з наступними філіями: Сторонянська СЗШ 1-ІІ ст. Дрогобицького району Львівської області; Заколотський НВК І-ІІ ст. Дрогобицького району Львівської області; Підмонастирецька СЗШ І ст. Дрогобицького району Львівської області.

П. 9. Реорганізувати у філії без статусу юридичної особи шляхом приєднання до опорного закладу Підбузький НВК І-ІІІ ст. Дрогобицького району Львівської області: - Сторонянську СЗШ І-ІІ ст. Дрогобицького району Львівської області; Заколотський НВК І-ІІ ст. Дрогобицького району Львівської області; Підмонастирецьку СЗШ І ст. Дрогобицького району Львівської області.

П. 10. Відділу освіти Дрогобицької райдержадміністрації (ОСОБА_2): вжити необхідних заходів для виконання п.п.7,8, 9 даного рішення відповідно до вимог чинного законодавства; забезпечити підготовку проекту статуту опорного закладу Підбузький НВК І-ІІІ ст. Дрогобицького району Львівської області, положень про філії даного опорного закладу та подати їх на затвердження в районну раду.

Позивач, як житель ІНФОРМАЦІЯ_1, вчитель історії та образотворчого мистецтва Стронянської СЗШ І-ІІст. Дрогобицького району Львівської області, батько дітей ОСОБА_3 та ОСОБА_4, які навчаються в Стронянській СЗШ І-ІІ ст.Дрогобицького району Львівської області, голова первинної профспілкової організації працівників Сторонянської СЗШ І-І І ст., вважає, що Рішення Дрогобицької районної ради Л\о №158 від 05.05.2017р. порушує та впливає на його права, свободи та інтереси, окрім цього оскаржуване рішення прийняте з суттєвим порушенням норм Законодавства України.

Позивач ОСОБА_1 та його представник в судовому засіданні позовні вимоги підтримали з підстав викладених в позовній заяві, просять позов задоволити.

Представник Дрогобицької районної ради Львівської області ОСОБА_5 в судовому засіданні заперечив щодо задоволення позову, покликаючись на обставини викладені в письмовому запереченні.

Представник Дрогобицької районної державної адміністрації Львівської області ОСОБА_6, заперечив, щодо задоволення позову покликаючись на законність оскаржуваного рішення, та як такого, що прийняте на виконання постанови КМУ від 19.04.2017 року № 289 Про внесення змін до пункту 2 положення про освітній округ .

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши письмові докази по справі, суд вважає, що адміністративний позов підлягає до задоволення з наступних підстав.

Частиною 1 ст.2 КАС України визначено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Відповідно до змісту ч.3 вказаної статті, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Предметом доказування в адміністративних справах є обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення справи (причини пропущення строку для звернення до суду тощо) та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі (ст. 138 КАС України).

Правосуддя за своєю суттю визнається таким лише за умовами що воно відповідає вимогам справедливості і забезпечує ефективне поновлення в правах (абзац 5 п.9 Рішення Конституційного Суду України від 30 січня 2003 року №3-рп/2003 (справа про розгляд судом окремих постанов слідчого і прокурора).

Матеріалами справи встановлено та сторонами не оспорюється, що 05 травня 2017 року на XIV позачерговій сесії сьомого скликання Дрогобицькою районною радою прийнято рішення № 158 Про утворення опорних закладів на базі Меденицької СЗШ І-ІІІст. та Підбузького НВК І-ІІІст. Відповідно до П. 7 вказаного рішення вирішено: утворити на базі Підбузького НВК І-ІІІ ст. опорний заклад Підбузький НВК І-ІІІ ст. Дрогобицького району Львівської області, з наступними філіями: Сторонянська СЗШ 1-ІІ ст. Дрогобицького району Львівської області; Заколотський НВК І-ІІ ст. Дрогобицького району Львівської області; Підмонастирецька СЗШ І ст. Дрогобицького району Львівської області.

В пункті 9 вказано: реорганізувати у філії без статусу юридичної особи шляхом приєднання до опорного закладу Підбузький НВК І-ІІІ ст. Дрогобицького району Львівської області: - Сторонянську СЗШ І-ІІ ст. Дрогобицького району Львівської області; Заколотський НВК І-ІІ ст. Дрогобицького району Львівської області; Підмонастирецьку СЗШ І ст. Дрогобицького району Львівської області.

В пункті 10 вказано: Відділу освіти Дрогобицької райдержадміністрації (ОСОБА_2): вжити необхідних заходів для виконання п.п.7,8, 9 даного рішення відповідно до вимог чинного законодавства; забезпечити підготовку проекту статуту опорного закладу Підбузький НВК І-ІІІ ст. Дрогобицького району Львівської області, положень про філії даного опорного закладу та подати їх на затвердження в районну раду.

Правовий статус, порядок утворення округу (опорного закладу, його філій) визначається Положенням Про освітній округ затверджене Постановою Кабінету Міністрів України №777 від 27 серпня 2010 року.

Відповідно до пункту 2 Положення Про освітній округ Засновниками (співзасновниками) освітнього округу, опорного закладу та його філій можуть бути представницькі органи місцевого самоврядування об'єднаних територіальних громад, районні ради (далі - засновники).

Засновниками Підбузького навчально-виховного комплексу Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ст.-дошкільний навчальний заклад є: Підбузька селищна рада Дрогобицького району Львівської області (код ЄДРПОУ 04374754), Львівська область, Дрогобицький район, селище міського типу Підбуж, вулиця Шевченка, 2); Дрогобицька районна рада Львівської області (Львівська область, м. Дрогобич, вул. 22 січня, 37)

Відповідно до пункту 7 Положення Про освітній округ Засновник приймає рішення (співзасновники укладають договір про спільну діяльність або засновницький договір) про утворення округу, опорного закладу та його філії у порядку, визначеному законодавством, в якому зазначаються: перелік суб'єктів округу, опорних закладів та їх філій; права, обов'язки, порядок взаємодії суб'єктів округу, опорних закладів та їх філій; особливості організації навчально-виховного процесу в суб'єктах округу, опорних закладах та їх філіях; організація підвезення учнів (вихованців) і педагогічних працівників до місця навчання, роботи та до місця проживання відповідно до розкладу уроків суб'єктів округу, опорного закладу та його філій; харчування учнів (вихованців) суб'єктів округу, опорного закладу та його філій; питання забезпечення належною матеріально-технічною базою суб'єктів округу, опорного закладу та його філій; інші питання діяльності округу, опорного закладу та його філій.

В порушення пункту 7 Положення Про освітній округ затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №777 від 27 серпня 2010р. між Підбузькою селищною радою Дрогобицького району Львівської області та Дрогобицькою районною радою Львівської області не укладався договір про спільну діяльність чи засновницький договір щодо утворення опорного закладу освіти Підбузького НВК І-ІІІ ст.

Відповідно до пункту 5 Положення Про освітній округ затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №777 від 27 серпня 2010р. Засновники для прийняття рішення про створення освітнього округу, опорного закладу та його філій: проводять аналіз мережі підпорядкованих навчальних закладів, закладів культури, фізичної культури і спорту з урахуванням їх кадрового потенціалу та рівня матеріально-технічного забезпечення; вивчають стан впровадження допрофільної підготовки і профільного навчання у навчальних закладах, що входитимуть до складу округу, та якість надання зазначених освітніх послуг; прогнозують витрати на зміцнення матеріально-технічної бази навчальних закладів, придбання шкільних автобусів з метою організації підвезення учнів (вихованців) і педагогічних працівників до місця навчання, роботи та до місця проживання, введення у разі потреби додаткових посад педагогічних працівників, створення безбар'єрного середовища для осіб з особливими освітніми потребами; організовують проведення інформаційно-роз'яснювальної роботи серед громадськості щодо утворення округу, опорних закладів та їх філій.

Дрогобицька районна рада Львівської області, приймаючи оскаржуване рішення, не провела відповідних консультацій із громадськістю та прийняла оскаржуване рішення без врахування інтересів громади, чим порушено ст.8 та ст. 13 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , а також Порядок проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.2010 року №996. Також в порушення вимог Методичних рекомендацій, затверджених розпорядженням КМУ від 05.09.2012 №675-р, не проведено повного та системного аналізу доцільності визначення відповідних навчальних закладів опорними школами та не враховано інтересів та пропозицій територіальної громади з цього приводу, не проведено аналіз мережі підпорядкованих навчальних закладів, закладів культури, фізичної культури і спорту з урахуванням їх кадрового потенціалу та рівня матеріально-технічного забезпечення, не вивчено стан впровадження допрофільної підготовки і профільного навчання у навчальних закладах, що входитимуть до складу округу, та якість надання зазначених освітніх послуг, не спрогнозовано витрати на зміцнення матеріально-технічної бази навчальних закладів, придбання шкільних автобусів з метою організації підвезення учнів (вихованців) і педагогічних працівників до місця навчання, роботи та до місця проживання, введення у разі потреби додаткових посад педагогічних працівників, створення безбар'єрного середовища для осіб з особливими освітніми потребами.

Згідно п. 3 Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 996 від 03 листопада 2010 року, консультації з громадськістю проводяться з питань, що стосуються суспільно- економічного розвитку держави, реалізації та захисту прав і свобод громадян, задоволення їх політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів.

Згідно п.5 Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики консультації з громадськістю організовує і проводить орган виконавчої влади, який є головним розробником проекту нормативно-правового акта або готує пропозиції щодо реалізації державної політики у відповідній сфері державного і суспільного життя.

Згідно п.12 Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики в обов'язковому порядку проводяться консультації з громадськістю у формі публічного громадського обговорення та/або електронних консультацій з громадськістю щодо проектів нормативно-правових актів, які стосуються конституційних прав, свобод та обов'язків громадян.

В порядку підготовки проекту рішення від 05.05.2017р. № 158, не проведено інформаційно- роз'яснювальну роботу серед громадськості щодо утворення опорних закладів освіти шляхом проведення загальних зборів громадян у с.Сторона Дрогобицького району Львівської області, за місцем їх проживання як формою їх безпосередньої участі у вирішенні питання щодо утворення освітнього округу для врахування їх думки та прийнятих рішень загальних зборів громадян с.Сторона, органами місцевого самоврядування в їх діяльності, що суперечить чинним вимогам законодавства. Отже не проведення обговорень проекту рішення про визначення опорних шкіл із іншими порушеннями та без урахування думки батьків учнів з цього приводу говорить про те, що спірне рішення не відповідає критеріям, визначеним ч.3 ст. 2 КАС України, згідно з якими рішення суб'єкта владних повноважень має бути прийнято на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), добросовісно і розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення.

Відповідно до ч.3 ст. 15 Закону України Про доступ до публічної інформації Проекти нормативно- правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.

В порушення зазначених приписів закону, при підготовці проекту рішення Дрогобицької районної ради Л\о № 158 від 05.05.2017р. взагалі не оприлюднювався проект даного рішення, який розроблений розпорядниками.

За частиною 2 ст. 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Статтею 140 Конституції України встановлено, що місцеве самоврядування є правом територіальної громади самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

Відповідно до ст.144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території. Рішення органів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції чи законам України зупиняються у встановленому законом порядку з одночасним зверненням до суду.

Згідно зі статтею 25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

За правилами, встановленими ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких грунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до ч.2ст.71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Матеріали справи свідчать, що відповідні положення ст. 2 КАС України Дрогобицькою районною радою при прийнятті оскаржуваного рішення не були дотримані, що в свою чергу, говорить про підставність позовних вимог щодо протиправності рішення суб'єкта владних повноважень.

Частина 3 статті 105 КАС України визначає перелік вимог, що можуть міститися в адміністративному позові. Ці вимоги націлені на реалізацію матеріально-правової сторони права на адміністративний позов, тобто на задоволення адміністративного позову. Перелік вимог, зафіксований у ст. 105 КАС України, відображає зміст адміністративного позову, який є елементом позову і вказує на форму судового захисту, тобто вказує на те, якого виду рішення вимагає позивач від суду.

Спеціальною правовою нормою, яка встановлює особливості провадження в адміністративних справах щодо оскарження нормативно-правових актів, в тому числі і обрання способів захисту порушеного права, є ст. 171 КАС України.

Відповідно до ч.8 ст.171 КАС України, суд може визнати нормативно-правовий акт незаконним чи таким, що не відповідає правовому акту вищої юридичної сили, повністю або в окремій його частині.

Згідно положень ст.162 КАС України, при вирішенні справи по суті суд може задовольнити адміністративний позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково. Суд може прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Відповідно до позиції Вищого адміністративного суду України висловленої в п.10.2. Постанови Пленуму ВАС України від 20 травня 2013 року № 7 Про судове рішення в адміністративній справі , із змісту статті 162 КАС України випливає, що в разі задоволення позову про визнання протиправним рішення суб єкта владних повноважень чи його окремих положень суд повинен зазначити про це в судовому рішенні та одночасно застосувати один із встановлених законом способів захисту порушеного права позивача: про скасування або визнання не чинними рішення чи окремих його положень. При цьому суди повинні мати на увазі, що одночасне застосування обох способів захисту порушеного права визнання спірного акта не чинним та скасування такого акта є помилковим.

Враховуючи наведене, суд вважає, що позивачем доведена наявність підстав до визнання протиправними та скасування п.п.7, 9, 10 рішення XIV позачергової сесії сьомого скликання Дрогобицької районної ради № 158 від 05 травня 2017 року Про утворення опорних закладів на базі Меденицької СЗШ І-ІІІст. та Підбузького НВК І-ІІІст. , оскільки таке прийняте з порушенням вище вказаних норм законодавства.

Що стосується позовних вимог в частині визнання протиправним та скасування подання Дрогобицької районної державної адміністрації від 04.05.2017 року № 02-23/1133 в частині винесення на розгляд позачергової сесії Дрогобицької районної ради питання Про утворення опорного закладу на базі Підбузького НВК І-ІІІ ст.. з філією Сторонянська СЗШ І-ІІст. , то в цій частині слід відмовити, оскільки як вбачається із матеріалів справи, це не нормативно-правовий акт, а лист прохального характеру.

Керуючись ст.ст. 10, 11, 12, 71, 159, 160-163, 167 КАС України, суд -

п о с т а н о в и в :

Позов ОСОБА_1 задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати частину рішення, а саме пункти 7,9,10 рішення XIV позачергової сесії сьомого скликання Дрогобицької районної ради Львівської області від 05.05.2017 року за № 158 Про утворення опорних закладів на базі Меденицької СЗШ І-ІІІ ст..та Підбузького НВК І-ІІІ ст.. .

В решті позову відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення апеляційної скарги, а у випадку відкладення складення постанови у повному обсязі чи її прийняття у письмовому провадженні - в цей же строк з дня отримання копії постанови.

Постанова виготовлена в нарадчій кімнаті

Суддя: О.В. Крамар

СудДрогобицький міськрайонний суд Львівської області
Дата ухвалення рішення05.10.2017
Оприлюднено10.10.2017
Номер документу69416159
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —442/4368/17

Постанова від 09.10.2017

Адміністративне

Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області

Крамар О. В.

Постанова від 05.10.2017

Адміністративне

Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області

Крамар О. В.

Постанова від 05.10.2017

Адміністративне

Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області

Крамар О. В.

Ухвала від 15.06.2017

Адміністративне

Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області

Крамар О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні