КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про поновлення пропущеного строку для пред'явлення
до виконання виконавчого листа та про заміну сторони виконавчого провадження
05 жовтня 2017 року Справа № 810/2806/16
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнової А.О., за участю секретаря судового засідання Сакевич Ж.В., розглянувши у порядку письмового провадження заяву Кам'янської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області про поновлення строку пред'явлення до виконання виконавчого листа та заміни сторони виконавчого провадження у справі №810/2806/16 за позовом Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Дніпровського Публічного акціонерного товариства "Гідроспецбуд" про стягнення податкового боргу з розрахункових рахунків у банку, обслуговуючих такого платника податків,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулась Дніпродзержинська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Дніпропетровській області з позовом до Дніпровського Публічного акціонерного товариства "Гідроспецбуд" про стягнення з рахунків Дніпровського Публічного акціонерного товариства "Гідроспецбуд" в обслуговуючих банках коштів у сумі 140353,04 грн. податкового боргу з орендної плати з юридичних осіб.
Постановою Київського окружного адміністративного суду від 27.10.2016 адміністративний позов задоволено.
Стягнуто з Дніпровського Публічного акціонерного товариства "Гідроспецбуд" (ідентифікаційний код 04630494, місцезнаходження 07300, Київська обл., Вишгородський район, місто Вишгород, Проммайданчик) 140353,04 грн. (сто сорок тисяч триста п'ятдесят три грн. 04 коп.) в рахунок погашення податкового боргу з орендної плати з юридичних осіб за період квітень – липень 2016 року та пені, нарахованої у зв'язку з несплатою узгоджених грошових зобов'язань за період з 02.09.2013 по 10.08.2016.
17.01.2017 на примусове виконання постанови Київського окружного адміністративного суду від 27.10.2016 був виданий виконавчий лист, строк пред'явлення якого зазначений до 03.03.2017.
25.09.2017 через канцелярію суду Кам'янською ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області подано заяву від 19.09.2017 №3699/10/08-03-10-36 про поновлення строку пред'явлення до виконання виконавчого листа у справі №810/2806/16 та заміни сторони виконавчого провадження з Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Дніпропетровській області на Головне управління ДФС у Дніпропетровській області.
В результаті автоматизованого розподілу судової справи між суддями Київського окружного адміністративного суду розгляд заяви передано судді Кушновій А.О.
У судове засідання, призначене на 05.10.2017, представники сторін не з'явились, хоча про дату, час та місце розгляду заяви були повідомлені належним чином.
За змістом частини 3 статті 261 Кодексу адміністративного судочинства України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, що звернулися з поданням (заявою), та осіб, які беруть участь у справі. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду (ч.2 cт. 264 КАС України).
За наведених обставин розгляд заяви здійснювався без участі представників сторін у порядку письмового провадження.
Вирішуючи питання щодо наявності підстав для заміни позивача (боржника) у виконавчому провадженні, суд виходив з наступного.
Суд зазначає, що Кам'янська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області в заяві від 19.09.2017 №3699/10/08-03-10-36 просить замінити сторону виконавчого провадження з Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Дніпропетровській області на Головне управління ДФС у Дніпропетровській області.
Згідно із ст.19-1 Податкового кодексу України (з урахуванням змін, внесених Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII, який набрав чинності з 01.01.2017) центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, в частині забезпечення формування та реалізації податкової та митної політики виконує такі функції: здійснює координацію діяльності контролюючих органів; затверджує нормативно-правові акти з питань, що належать до компетенції контролюючих органів; прогнозує, аналізує надходження податків, зборів, платежів, визначених Податковим та Митним кодексами України, Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», джерела податкових надходжень, вивчає вплив макроекономічних показників, законодавства, угод про вступ до міжнародних організацій, інших міжнародних договорів України на надходження податків, зборів, платежів, надає пропозиції щодо збільшення їх обсягу та зменшення втрат бюджету; узагальнює практику застосування законодавства з питань оподаткування, законодавства з питань сплати єдиного внеску, розробляє проекти нормативно-правових актів; видає узагальнюючі податкові консультації відповідно до цього Кодексу; виконує інші функції, передбачені законом.
Відповідно до пп.2-3 та пп.7 п.4 Положення про Головне управління ДФС у Дніпропетровській області, яке затверджене наказом ДФС України від 27.03.2017 №202, Головне управління ДФС у Київській області відповідно до покладених на нього завдань: здійснює адміністрування податків і зборів та інших платежів, єдиного внеску в порядку, встановленому законом, забезпечує контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою їх нарахування та сплати до бюджету і відповідних позабюджетних фондів; контролює, зокрема, своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів; забезпечує ведення обліку податків і зборів, платежів, єдиного внеску.
Отже, до функцій Головного управління ДФС у Дніпропетровській області належать функції із забезпечення здійснення обліку податків та зборів.
Згідно з частиною 1 статті 264 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.
З рахуванням викладеного, зважаючи на те, що функції із забезпечення здійснення обліку податків та зборів та контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою їх нарахування та сплати до бюджету і відповідних позабюджетних фондів покладено на Головне управління ДФС у Дніпропетровській області, суд вважає необхідним замінити сторону виконавчого провадження з виконання виконавчого документу - виконавчого листа №810/2806/16, виданого 17.01.2017 Київським окружним адміністративним судом, а саме стягувача - Дніпродзержинську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Дніпропетровській області на - Головне управління ДФС у Дніпропетровській області (ідентифікаційний код 39394856, місцезнаходження: 49005, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а).
Вирішуючи питання щодо наявності підстав для поновлення пропущеного строку для пред'явлення виконавчого листа до виконання в адміністративній справі №810/2806/16, суд виходив з наступного.
Порядок оформлення та видачі виконавчих листів визначений Кодексом адміністративного судочинства України та Законом України «Про виконавче провадження».
Відповідно до частини 1 статті 258 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) за кожним судовим рішенням, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, за заявою осіб, на користь яких воно ухвалено, чи прокурора, який здійснював у цій справі представництво інтересів громадянина або держави в суді, видається один виконавчий лист. Якщо судове рішення ухвалено на користь кількох позивачів чи проти кількох відповідачів, суд має право видати кілька виконавчих листів, точно зазначивши, яку частину судового рішення треба виконати за кожним виконавчим листом. Якщо судом було вжито заходів щодо забезпечення позову за заявою осіб, на користь яких ухвалено судове рішення, суд разом із виконавчим листом видає копії документів, які підтверджують виконання ухвали суду про забезпечення позову.
Виконавчий лист має відповідати вимогам до виконавчого документа, встановленим Законом України «Про виконавче провадження» (ч.1 ст. 259 КАС України).
Відповідно до ч. 1 ст. 22 Закону України «Про виконавче провадження» № 606-ХІV від 21.04.1999 (зі змінами та доповненнями по день набрання законної сили судовим рішенням у справі) виконавчі документи можуть бути пред'явлені до виконання в такі строки:
1) посвідчення комісій по трудових спорах, постанови судів у справах про адміністративні правопорушення та постанови органів (посадових осіб), уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення, - протягом трьох місяців;
2) інші виконавчі документи - протягом року, якщо інше не передбачено законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 261 КАС України стягувачам, які пропустили строк для пред'явлення виконавчого листа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено.
Згідно ч. 3 ст. 261 КАС України суд розглядає заяву про поновлення пропущеного строку в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням осіб, які беруть участь у справі. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
З матеріалів справи вбачається, що 22.11.2016 Дніпродзержинською об'єднаною державною податковою інспекцію Головного управління ДФС у Дніпропетровській області подано через канцелярію суду заяву про видачу виконавчого листа від 18.11.2016 №18832/07-03-10-36.
17.01.2017 Київським окружним адміністративним судом виготовлений виконавчий лист №810/2806/16 із строком пред`явлення до виконання до 03.03.2017, копія якого міститься в матеріалах адміністративної справи (а.с.63).
Проте, виконавчий лист Київського окружного адміністративного суду №810/2806/16 отримано позивачем 28.07.2017, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.65).
Таким чином суд зазначає, що виконавчий лист в адміністративній справі №810/2806/16 отриманий Дніпродзержинською об'єднаною державною податковою інспекцію Головного управління ДФС у Дніпропетровській області 28.07.2017, тобто після спливу строку для пред`явлення такого виконавчого листа до виконання (до 03.03.2017) з причин, що не залежали від стягувача.
З урахуванням вищевикладеного, суд приходить до висновку, що позивачем пропущено строк пред'явлення до виконання виконавчого листа Київського окружного адміністративного суду в адміністративній справі №810/2806/16, виданого 17.01.2017 з поважних на те причини, а тому суд вважає необхідним заяву Кам'янської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області про поновлення строку пред'явлення виконавчого листа до виконання №810/2806/16 задовольнити та поновити строк для пред'явлення до виконання вказаного виконавчого листа по справі №810/2806/16.
Керуючись статтями 160, 165, 261, 264 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
у х в а л и в:
1. Заяву Кам'янської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області про поновлення строку пред'явлення до виконання виконавчого листа та заміни сторони виконавчого провадження в адміністративній справі №810/2806/16 - задовольнити.
2. Замінити сторону виконавчого провадження у справі №810/2806/16, а саме стягувача - Дніпродзержинську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Дніпропетровській області на Головне управління ДФС у Дніпропетровській області (ідентифікаційний код 39394856, місцезнаходження: 49005, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а).
3. Визнати поважними причини пропуску строку пред'явлення до примусового виконання виконавчого листа №810/2806/16, виданого Київським окружним адміністративним судом 17.01.2017.
4. Поновити строк пред'явлення до примусового виконання виконавчого листа №810/2806/16, виданого Київським окружним адміністративним судом 17.01.2017.
5. Копію ухвали надіслати особам, які беруть участь у справі.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом п'яти днів з дня її проголошення, а в разі постановляння ухвали у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, - протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Суддя Кушнова А.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.10.2017 |
Оприлюднено | 12.10.2017 |
Номер документу | 69420810 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Кушнова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні