П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 жовтня 2017 року справа № 823/1577/17
19 год. 25 хв. м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Гаврилюка В.О.,
суддів Гаращенка В.В., Тимошенко В.П.,
секретар судового засідання - Гордієнко Ю.П.,
за участю:
представника позивача - не з'явився,
представника відповідача - ОСОБА_1,
третьої особи - не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Кам'янської міської партійної організації політичної партії «Соціал-Демократична Партія» до Кам'янської міської територіальної виборчої комісії Кам?янського району Черкаської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - ОСОБА_2, про скасування або визнання нечинним протиправного рішення,
встановив:
Кам'янська міська партійна організація політичної партії «Соціал-демократична Партія» подала позов, в якому просить скасувати або визнати нечинним протиправне рішення Кам'янської міської територіальної виборчої комісії від 05.10.2017 «Про відмову в реєстрації кандидата у депутати до Кам'янської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі» , як таке, що не відповідає положенням статті 38 Конституції України, статті 35, частини 7 статті 41 та статті 46 Закону України «Про місцеві вибори» і вимогам Постанови ЦВК № 228 від 05 вересня 2015 року «Про порядок організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів» та відновити кандидата ОСОБА_2 (округ № 1) у виборчому списку кандидатів в депутати до Кам'янської міської ради від Кам'янської міської партійної організації політичної партії «Соціал-Демократична Партія» на перших виборах депутатів сільських селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, що відбудуться 29 жовтня 2017 року, як незаконно виключеного без будь-яких на те законних підстав.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що рішення Кам'янської міської територіальної виборчої комісії № 10 від 05.10.2017 «Про відмову в реєстрації кандидата у депутати до Кам'янської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі» , не відповідає положенням статті 38 Конституції України, статті 35, частини 7 статті 41 та статті 46 Закону України «Про місцеві вибори» і вимогам Постанови ЦВК № 228 від 5 вересня 2015 року «Про Порядок організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів» .
Позивач зазначив, що 03.10.2017, в день подачі документів до Кам'янської міської територіальної виборчої комісії Черкаської області (ТВК), виявлено, що крім Кам'янської міської партійної організації політичної партії «Соціал-Демократична Партія» документи на кандидата в депутати члена партії «Соціал-Демократична Партія» ОСОБА_2 на включення до свого виборчого списку подала і Кам'янська районна у Черкаській області організація Партії «ОСОБА_3 Порошенка «Солідарність» .
Як стверджує позивач, Кам'янська районна у Черкаській області організація Партії «ОСОБА_3 Порошенка «Солідарність» , сама того не знаючи вписала в свій список члена іншої партії. Цього ж дня, про вказані обставини був повідомлений ОСОБА_2, який написав власноручно заяву до виборчої комісії про те, що він являється членом партії «Соціал-Демократична Партія» , і давав згоду бути кандидатом в депутати лише від «Соціал-Демократичної Партії» , а іншим політичним силам згоди не давав. 04.10.2017 вказана заява була зареєстрована в законному порядку у зошиті реєстрацій міської територіальної виборчої комісії. Зареєстровану в законний спосіб в ТВК заяву кандидата в депутати залишили без реагування і з виборчого списку Кам'янської районної у Черкаській області організації Партії «ОСОБА_3 Порошенка «Солідарність» не виключили, що є порушенням частини 7 статті 41 Закону України «Про місцеві вибори» .
Також, голова і заступник голови комісії не надали правову допомогу кандидату в депутати порушивши грубо виборче законодавство.
Окрім того, 05 жовтня 2017 року Кам'янська міська ТВК на своєму засіданні, одноголосно проголосувала за прийняття рішення про реєстрацію списочного складу усіх без винятку кандидатів у депутати до Кам'янської міської ради, що були висунуті Кам'янською міською організацією політичної партії «Соціал-Демократична Партія» , у тому числі, і за кандидата у депутати ОСОБА_2 Отже, згідно чинного законодавства він став зареєстрованим законним кандидатом у депутати.
Проте, вже пізніше, на цьому ж засіданні ТВК проголосувала про відмову ОСОБА_2 в реєстрації і виключення з виборчого списку Кам'янської міської організації політичної партії «Соціал-Демократична Партія» .
В результаті бездіяльності посадових осіб ТВК і їх протиправних дій кандидат в депутати ОСОБА_2 був виключений на засіданні комісії з обох виборчих списків. При чому із списку Кам'янської міської партійної організації політичної партії «Соціал-Демократична Партія» - без будь яких законних підстав і без пояснень, з посиланням лише на частину 8 статті 41 Закону України «Про місцеві вибори» , повністю ігноруючи попередні дві частини 6 і 7 цієї ж статті 41 Закону про відкликання заяви самим депутатом.
Позивач наголошує, що посадові особи Кам'янської міської територіальної виборчої комісії та окремі її члени проявили бездіяльність, перевищили свої службові повноваження, що привело до грубого порушення виборчого законодавства, при здачі документів ОСОБА_2. Кам'янської міською партійною організацією політичної партії «Соціал-Демократична Партія» були дотриманні всі умови, передбачені статтею 33 Закону України «Про місцеві вибори» .
Кам'янська міська партійна організація політичної партії «Соціал-Демократична Партія» , належним чином повідомлена про дату час і місце судового розгляду, свого представника у судове засідання не направила.
Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечила та зазначила, що Кам'янська міська територіальна виборча комісія діяла у відповідності до чинного законодавства, зокрема частини 8 статті 41 Закону України «Про місцеві вибори» .
Третя особа, належним чином повідомлена про дату, час і місце судового розгляду, в судове засідання не прибула.
Відповідно до частини 12 статті 172 Кодексу адміністративного судочинства України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені, не перешкоджає судовому розгляду.
Заслухавши пояснення представника відповідача, повно, всебічно, об'єктивно дослідивши надані у справі докази, надавши їм юридичну оцінку, суд дійшов до такого висновку.
Суд встановив, що постановою ЦВК від 18.08.2017 № 164 оголошено про початок виборчого процесу перших виборів депутатів сільських, селищних, міської рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 29 жовтня 2017 року, додатком 22 якої призначені вибори до Кам'янської міської об'єднаної територіальної громади.
У зв'язку з цим Кам'янська міська партійна організація політичної партії «Соціал-Демократична Партія» до Кам'янської міської територіальної виборчої комісії Кам'янського району Черкаської області подала 03.10.2017 документи про реєстрацію ОСОБА_2 кандидатом в депутати до Кам'янської міської ради.
В день подачі документів до Кам'янської міської територіальної виборчої комісії Черкаської області (ТВК), позивачем виявлено, що крім Кам'янської міської партійної організації політичної партії «Соціал-Демократична Партія» документи на кандидата в депутати члена партії «Соціал-Демократична Партія» ОСОБА_2 на включення до свого виборчого списку подала і Кам'янська районна у Черкаській області організація Партії «ОСОБА_3 Порошенка «Солідарність» .
03 жовтня 2017 року ОСОБА_2 написав заяву про те, що він являється членом партії «Соціал-Демократична Партія» , і давав згоду бути кандидатом в депутати лише від «Соціал-Демократичної Партії» , іншим політичним силам згоди не давав. Вказана заява, зареєстрована в законному порядку міської територіальної виборчої комісії 04.10.2017.
04 жовтня 2017 року ОСОБА_2 подав до відповідача заяву, в якій просив надати інформацію щодо його згоди бути кандидатом в депутати від Кам'янської районної у Черкаській області організації партії «ОСОБА_3 Порошенка «Солідарність» , а також просив скасувати дану згоду і виключити його зі списків місцевої організації політичної партії «ОСОБА_3 Порошенка «Солідарність» .
Постановою Кам'янської міської територіальної виборчої комісії Черкаської області № 10 від 05.10.2017 ОСОБА_2 відмовлено в реєстрації кандидата у депутати до Кам'янської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі.
Вирішуючи спір по суті суд зазначає наступне.
Основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост визначає Закон України «Про місцеві вибори» № 595-VIII від 14 липня 2015 року (далі - Закон № 595-VIII).
Відповідно до статті 1 Закону № 595-VIII організація і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост (далі - місцеві вибори) регулюються Конституцією України, цим та іншими законами України, а також прийнятими відповідно до них іншими актами законодавства.
Підпунктом «г» пункту 2 частини 1 статті 19 Закону № 595-VIII визначено, що систему виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів, становлять територіальні міські виборчі комісії.
Повноваження виборчих комісій щодо підготовки та проведення місцевих виборів поширюються територіальної виборчої комісії - на територію відповідного виборчого округу або виборчого територіального округу в межах адміністративно-територіальної одиниці стосовно відповідних місцевих виборів (пункт 2 частина 2 статті 19 Закону № 595-VIII).
Відповідно до частин 1, пункту 4 частини 5 статті 25 Закону № 595-VIII територіальна виборча комісія на період здійснення своїх повноважень забезпечує організацію і проведення місцевих виборів у межах повноважень та у порядку, передбачених цим та іншими законами України.
Міська, районна в місті (у містах, де утворені районні у місті ради) територіальна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати відповідно міської, районної у місті ради, включених до виборчих списків кандидатів у депутати місцевих організацій політичних партій, представників, уповноважених осіб місцевих організацій партій - суб'єктів відповідного виборчого процесу, видає їм посвідчення.
Згідно з пунктом 2 частини 4 статті 36 Закону № 595-VIII міська організація партії, з урахуванням вимог, передбачених абзацом четвертим частини третьої цієї статті, може висунути виборчий список кандидатів у депутати відповідної міської ради (із закріпленням не більше ніж по одному кандидату в депутати у територіальному виборчому окрузі по виборах депутатів відповідної міської ради).
Частиною 2 статті 37 Закону № 595-VIII передбачено, що виборчий список кандидатів у депутати, а також рішення про висування кандидатів повинні містити прізвище, власне ім'я (усі власні імена), по батькові (за наявності), число, місяць, рік народження, відомості про громадянство, освіту, партійність, посаду, місце роботи (заняття), місце проживання усіх кандидатів.
Згідно з частиною 1 статті 41 Закону № 595-VIII кандидати у депутати в багатомандатному виборчому окрузі, включені до виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії, реєструються відповідною територіальною виборчою комісією в разі дотримання умов, передбачених статтею 38 цього Закону.
Частинами 4, 5, 6, 7, 8, 9 вказаної статті передбачено, що представник місцевої організації партії, уповноважений на підставі довіреності від місцевої організації партії, подає для реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі документи, передбачені частиною першою статті 38 цього Закону.
Представнику місцевої організації партії, уповноваженому на підставі довіреності від місцевої організації партії, який подав передбачені частиною першою статті 38 цього Закону документи, територіальна виборча комісія видає довідку із зазначенням дати і часу прийняття документів, переліку прийнятих документів.
Особа, включена місцевою організацією партії до виборчого списку кандидатів у депутати, яка на день подання заяви місцевою організацією партії про реєстрацію кандидатів у депутати до територіальної виборчої комісії не дала згоди балотуватися кандидатом у депутати від цієї місцевої організації партії відповідно до пункту 6 частини першої статті 38 цього Закону, вважається виключеною з цього виборчого списку з дня подання зазначеної заяви місцевою організацією партії до територіальної виборчої комісії. Заява такої особи про згоду балотуватися, подана після подання заяви відповідною місцевою організацією партії про реєстрацію кандидатів у депутати, не приймається.
Особа, включена місцевою організацією партії до виборчого списку кандидатів у депутати, має право до дня реєстрації відкликати свою заяву про згоду балотуватися кандидатом у депутати. З моменту отримання територіальною виборчою комісією заяви особи про відкликання нею заяви про згоду балотуватися кандидатом у депутати така особа вважається виключеною з виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії. Про отримання такої заяви територіальна виборча комісія письмово повідомляє представника місцевої організації партії не пізніш як у триденний строк з дня отримання заяви. Повторна заява особи про її згоду балотуватися від місцевої організації партії не приймається.
У разі якщо особа, включена за її письмовою заявою про згоду балотуватися за виборчим списком кандидатів у депутати від місцевої організації політичної партії, включена за її письмовою заявою про згоду балотуватися за виборчим списком кандидатів у депутати від місцевої організації іншої політичної партії та (або) висунута за її письмовою заявою про згоду балотуватися кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, старости від місцевої організації іншої політичної партії або шляхом самовисування, відповідні територіальні виборчі комісії виключають таку особу з усіх виборчих списків, до яких вона була включена, скасовують її реєстрацію як кандидата в депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, про що повідомляють відповідні місцеві організації партій та цю особу.
У разі якщо особа, включена за її письмовою заявою про згоду балотуватися за виборчим списком кандидатів у депутати обласної, районної, міської або районної в місті ради, включена за її письмовою заявою про згоду балотуватися за виборчим списком кандидатів у депутати іншої відповідно обласної, районної, міської або районної в місті ради, відповідні територіальні виборчі комісії виключають таку особу з виборчих списків кандидатів у депутати усіх обласних, районних, міських або районних у місті рад.
Територіальна виборча комісія не пізніш як на третій день з дня прийняття документів, зазначених у частині першій статті 38 цього Закону, але не пізніш як за 23 дні до дня голосування приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів), включених до виборчого списку кандидатів у депутати.
Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття надсилається (видається) представнику місцевої організації партії, від якої висунуті кандидати в депутати.
Як свідчать матеріали справи, Кам'янська міська партійна організація політичної партії «Соціал-Демократична Партія» 03.10.2017 подала до Кам'янської міської територіальної виборчої комісії Кам'янського району Черкаської області виборчий список кандидатів у депутати до Кам'янської міської ради. Серед вказаного списку було і ім'я члена партії Кам'янської міської партійної організації політичної партії «Соціал-Демократична Партія» ОСОБА_2.
03 жовтня 2017 року ОСОБА_2 до Кам'янської міської територіальної виборчої комісії Кам'янського району Черкаської області подав заяву, в якій зазначив, що дав згоду балотуватися кандидатом у депутати від Кам'янської міської партійної організації політичної партії «Соціал-Демократична Партія» і бути кандидатом у депутати по відповідному територіальному виборчому округу та повідомив, що він являється членом партії «Соціал-Демократична Партія» , іншим політичним силам згоди не давав.
Вказана заява була зареєстрована в законному порядку у Кам'янській міській територіальній виборчій комісії.
Також, в матеріалах справи є заява ОСОБА_2 згідно якої останній просив виключити його із списків місцевої організації політичної партії «ОСОБА_3 Порошенка» «Солідарність» , а отже відповідно до пункту 6 частини першої статті 38 цього Закону, ОСОБА_2 вважається виключеним з цього виборчого списку з дня подання зазначеної заяви місцевою організацією партії до територіальної виборчої комісії.
Виходячи з вищевикладеного, суд дійшов висновку, що рішення Кам'янської міської територіальної виборчої комісії Кам'янського району Черкаської області є протиправним та підлягає скасуванню.
Щодо позовної вимоги щодо відновлення кандидата у депутати ОСОБА_2 (округ №1) у виборчому списку кандидатів в депутати до Кам'янської міської ради зазначає, що відповідно до частини 8 статті 99 Закону № 595-VIII у разі визнання судом рішення відповідної виборчої комісії протиправним, у тому числі з питання визнання голосування на виборчій дільниці недійсним, установлення підсумків і результатів голосування, встановлення результатів виборів, рішення з цього питання приймається виборчою комісією, рішення якої було визнане протиправним, або виборчою комісією вищого рівня на підставі рішення суду. При цьому виборча комісія не може прийняти рішення, яке по суті повторює рішення, визнане судом протиправним, крім випадку, коли рішення було скасовано з формальних підстав.
За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є частково обґрунтованими, а вимоги такими, що належить задовольнити частково.
Зважаючи на те, що за подання адміністративного позову позивачем судовий збір не сплачений, його розмір згідно частини 2 статті 4, абзацу 2 частини 3 статті 6 «Про судовий збір» від 08.07.2011 № 3674-VI та статті 7 Закону України « Про Державний бюджет України на 2017 рік» від 21 грудня 2016 року № 1801-VIII становить 3200,00 грн, суму судового збору слід стягнути до спеціального фонду Державного бюджету України.
Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 11, 14, 70, 71, 94, 159 - 163, 172, 177 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
постановив:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати протиправною та скасувати постанову Кам'янської міської виборчої комісії Кам'янського району Черкаської області № 10 від 05 жовтня 2017 року про відмову в реєстрації кандидата у депутати до Кам'янської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі.
Зобов'язати Кам'янську міську виборчу комісію Кам'янського району Черкаської області розглянути питання щодо реєстрації ОСОБА_2 кандидатом у депутати в багатомандатному виборчому окрузі до Кам'янської міської ради, висунутого Кам'янською міською партійною організацією політичної партії «Соціал-Демократична партія» .
В задоволенні решти вимог відмовити.
Стягнути з Черкаської обласної партії організації політичної партії «Соціал-Демократична партія» (20303, Черкаська область, м. Умань, вул. Успенська, буд. 22, корпус Д, кв. 36, ідентифікаційний код 40000645) до спеціального фонду Державного бюджету України (отримувач коштів УДКСУ у м. Черкасах Черкаської області, код ЄДРПОУ 38031150, банк отримувача ГУ ДКСУ в Черкаській області, МФО 854018, рахунок отримувача 312122206784002) судовий збір в розмірі 3200 (три тисячі двісті) грн 00 коп.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Кам'янської міської територіальної виборчої комісії Кам'янського району Черкаської області (20801, Черкаська область, м. Кам'янка, вул. Героїв Майдану, 37) на користь Черкаської обласної партії організації політичної партії «Соціал-Демократична партія» (20303, Черкаська область, м. Умань, вул. Успенська, буд. 22, корпус Д, кв. 36, ідентифікаційний код 40000645) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 1600 (одна тисяча шістсот) грн 00 коп.
Постанова набирає законної сили відповідно до статті 177 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд у дводенний строк з дня її проголошення.
Головуючий В.О. Гаврилюк
Судді В.В. Гаращенко
ОСОБА_4
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2017 |
Оприлюднено | 10.10.2017 |
Номер документу | 69421648 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.О. Гаврилюк
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні