Головуючий у 1 інстанції - Кошкош О.О.
ОСОБА_1 - ОСОБА_2
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 жовтня 2017 року справа №805/1193/17-а
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
судді-доповідача ОСОБА_2, суддів Блохіна А.А., Васильєвої І.А.,
секретар судового засідання Терзі Д.А.,
за участю представника позивача ОСОБА_3,
представника відповідачів ОСОБА_4,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 31 липня 2017 року у справі № 805/1193/17-а за позовом Товариства з обмеженою відповідальнстю "ДОНГРАДСТРОЙ" до Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області, Державної фіскальної служби України про зобов'язання вчинити певні дії ,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач, з урахуванням уточнених позовних вимог, просив:
зобов'язати Слов'янську ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області провести підготовку та обробку документів щодо відміни анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ Донградстрой та направити такі документи до ДФС України;
зобов'язати ДФС України провести відміну анулювання платника ПДВ ТОВ Донградстрой та внести відповідні дані до Реєстру платників ПДВ.
В обґрунтування зазначив, що постановою Донецького апеляційного адміністративного суду від 13 січня 2016 року №805/4727/15-а визнано протиправним та скасовано рішення № 81 від 22 вересня 2015 року Слов'янської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Донградстрой» . Разом з тим, контролюючим органом не внесені відповідні зміни до Реєстру, а саме запис про реєстрацію платника ПДВ.
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 31 липня 2017 року позов задоволено частково.
Зобов'язано Державну фіскальну службу України провести відміну анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Донградстрой» та внести відповідні дані до Реєстру.
В іншій частині позовних вимог відмовлено.
Не погодившись з судовим рішенням, Державна фіскальна служба України звернулась з апеляційною скаргою, в якій посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
В обґрунтування доводів апеляційної скарги зазначає, що вимоги позивача в даній справі стосуються питань з виконання судового рішення по справі №805/4727/15-а, а тому повинні бути вирішені саме в межах справи №805/4727/15-а суддею, який розглядав зазначену справу.
Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення учасників судового процесу, перевіривши доводи апеляційної скарги за матеріалами справи, розглядаючи справу в межах доводів апеляційної скарги, встановила наступне.
Судами встановлено, що 22.09.2015 року Слов'янською ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області прийнято рішення № 81 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ "Донградстрой".
13.01.2016 року постановою Донецького апеляційного адміністративного суду №805/4727/15-а (з урахуванням ухвали Донецького апеляційного адміністративного суду від 12.10.2016 про виправлення описки) визнано протиправним та скасовано рішення № 81 від 22 вересня 2015 року Слов'янської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Донградстрой» . Постанова набрала законної сили 13.01.2016 року.
Відповідно до ч.1 ст.72 КАС України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини
Згідно зі статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України, постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.
Відповідно до п. 2.3 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 14.11.2014 № 1130, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 листопада 2014 року за № 1456/26233 формування та ведення Реєстру здійснює Державна фіскальна служба України.
Контролюючі органи забезпечують достовірність даних про платників податків у Реєстрі, їх захист від несанкціонованого доступу, оновлення, архівування та відновлення даних.
Пунктом 2.6. цього Положення визначено, що державні податкові інспекції здійснюють:
приймання заяв, контроль за повнотою даних щодо відповідності нормативним документам;
обробку даних заяв та документів щодо реєстрації (у тому числі як суб'єкта спеціального режиму оподаткування), перереєстрації, анулювання реєстрації платників ПДВ, виключення із реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування;
реєстрацію (у тому числі як суб'єкта спеціального режиму оподаткування), перереєстрацію, анулювання реєстрації платників ПДВ, виключення із реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування;
формування і надання витягів з Реєстру;
підготовку та обробку документів щодо відміни анулювання реєстрації;
моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру.
Відповідно до п. 5.10 Положення підставою для внесення до Реєстру змін щодо скасування анулювання реєстрації, що відбулось за самостійним рішенням контролюючого органу, є рішення суду, яке набрало законної сили, або рішення контролюючого органу про скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ. Рішення із копіями відповідних документів направляється до Державної фіскальної служби України для внесення відповідних змін до Реєстру.
Якщо анулювання реєстрації платника ПДВ було здійснене згідно з рішенням про анулювання реєстрації платників податку на додану вартість за формою № 7-РПДВ (додаток 7), то скасування анулювання реєстрації платника ПДВ проводиться шляхом скасування запису про такого платника у Переліку. При цьому не скасовуються рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ та анулювання реєстрації інших платників ПДВ, включених до Переліку.
У разі скасування рішення про анулювання реєстрації, якщо інше не визначено судовим рішенням, контролюючий орган вносить до Реєстру запис про реєстрацію платника ПДВ із урахуванням таких особливостей:
1) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації в особи відсутня наступна (повторна) реєстрація, дата реєстрації платником ПДВ не змінюється;
2) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації особа зареєстрована платником ПДВ повторно, дата реєстрації платником ПДВ відповідає даті попередньої реєстрації платником ПДВ;
3) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації особа зареєстрована як платник єдиного податку, умова сплати якого не передбачає сплати податку на додану вартість, дата реєстрації платником ПДВ не змінюється, дата анулювання реєстрації відповідає даті, що передує дню переходу особи до застосування відповідної ставки єдиного податку, а причина анулювання - підпункту "в" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу. Анулювання реєстрації проводиться за заявою про анулювання реєстрації платника ПДВ або за рішенням контролюючого органу;
4) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації в особи є анульованою наступна (повторна) реєстрація, дата реєстрації платником ПДВ відповідає даті попередньої реєстрації платником ПДВ, а дата та причина анулювання реєстрації - даті та причині анулювання повторної реєстрації.
Таким чином, рішення суду про скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ, яке набрало законної сили, разом із копіями відповідних документів направляється контролюючим органом до Державної фіскальної служби України для внесення відповідних змін до Реєстру.
Судами першої та апеляційної інстанції встановлено, та підтверджено матеріалами справ, що Слов'янською ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області до ДФС України було направлено постанову Донецького апеляційного адміністративного суду №805/4727/15-а від 13 січня 2016 року, якою визнано протиправним та скасовано рішення № 81 від 22 вересня 2015 року Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "ДОНГРАДСТРОЙ" та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 12.10.2016 про виправлення описки в постанові №805/4727/15-а, що підтверджується листами №5135-05-022-08-19-7 від 28.04.2017, №8447/10-05-022-08-01-13-4 від 18.05.2016, № 2534/8/05-99-08-01-11 від 19.05.2017, №3303/8/05-99-08-01-13 від 24.06.2016 та рекомендованими повідомленнями про вручення поштового відправлення (а.с. 110-111, 121-124).
Таким чином, Слов'янською ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області виконала свої обов'язки щодо направлення рішення суду до ДФС України для внесення відповідних змін до Реєстру.
Разом з тим, Державна фіскальна служба України в порушення вимог Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість не виконала своїх обов'язків щодо внесення відповідних змін до Реєстру на підставі рішення суду яке набрало законної сили.
Стосовно посилання апелянта, що вимоги позивача по даній справі стосується питань, пов'язаних з виконанням судового рішення по справі №805/4727/15-а, а тому повинні бути вирішені саме в межах справи №805/4727/15-а, в порядку ст. 168 КАС України, колегія суддів зазначає наступне.
Так, відповідно до п.2. ч. 1 ст. 168 КАС України суд, що ухвалив судове рішення, може за заявою особи, яка брала участь у справі, чи з власної ініціативи прийняти додаткову постанову чи постановити додаткову ухвалу у випадках, якщо суд, вирішивши питання про право, не визначив способу виконання судового рішення.
Суд приймає додаткову постанову, якщо у його постанові внаслідок недогляду не встановлено способу виконання судового рішення (наприклад, визнано правовий акт незаконним, але нічого не сказано про його скасування чи нечинність, про поворот його виконання тощо).
Разом з тим, постановою Донецького апеляційного адміністративного суду від 13.01.2016 року у справі №805/4727/15-а визнано протиправним та скасовано рішення № 81 від 23 вересня 2015 року Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "ДОНГРАДСТРОЙ", тобто встановлено спосіб його виконання шляхом скасування рішення податкового органу.
Відповідно до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Не може бути скасовано правильне по суті рішення суду з одних лише формальних міркувань.
Враховуючи те, що ДФС України не виконала свої обов'язки щодо внесення відповідних змін до Реєстру , колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про зобов'язання Державної фіскальної служби України провести відміну анулювання реєстрації платника податку на додану вартість позивача та внести відповідні дані до реєстру.
Таким чином, колегія суддів дійшла висновку, що доводи апеляційної скарги не спростовують законність та обґрунтованість постанови суду першої інстанції. Постанова суду першої інстанції прийнята з дотриманням норм матеріального та процесуального права.
Керуючись ст. ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційний суд,-
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 31 липня 2017 року у справі № 805/1193/17-а - залишити без задоволення.
Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 31 липня 2017 року у справі № 805/1193/17-а - залишити без змін.
Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту проголошення і може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складання в повному обсязі.
У повному обсязі ухвала складена 10 жовтня 2017 року.
ОСОБА_1 ОСОБА_2
Судді А.А. Блохін
ОСОБА_5
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2017 |
Оприлюднено | 10.10.2017 |
Номер документу | 69422404 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Гончарова І.А.
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні