Рішення
від 05.10.2017 по справі 440/71/17
БУСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Єдиний унікальний номер №440/71/17

Провадження № 2/440/489/2017

05 жовтня 2017 року

Буський районний суд Львівської області

в складі:головуючого-судді Журибіда Б. М.

при секретарі Гута О.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Буську в приміщенні суду без фіксування судового засідання технічними засобами цивільну справу за позовом Буського районного центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення коштів, виплачених як допомога по безробіттю, -

встановив:

представник позивача звернувся в суд з означеним позовом. В обґрунтування своїх вимог покликається на те, що відповідач ОСОБА_2 звернулася до Буського районного центру зайнятості в пошуках роботи 19.10.2015 р.. Цього ж дня їй було надано статус безробітної. 26.10.2015 р. призначено виплату допомоги з безробіття. Однак було з'ясовано, що відповідач під час перебування на обліку у Буському районному центрі зайнятості як безробітна, уклала договір цивільно правового характеру з ТзОВ Мінпрод Галичина (договір підряду) та отримувала дохід і відповідно підлягала зняттю з обліку як безробітна з 01.11.2015 року. На підставі цих даних Буським РЦЗ було проведено розслідування страхового випадку, відповідно до Наказу Міністерства праці та соціальної політики України від 13.02.2009 р. № 60/62 Про затвердження порядку розслідування страхових випадків обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним . За результатами складено акт розслідування страхового випадку Львівського МЦЗ № 1186 від 15.09.2016 р., котрим зафіксовано факт укладення ОСОБА_2 договору підряду від 01.11.2015 р., тобто під час перебування відповідача у статусі безробітної. В результаті не повідомлення відповідачем спеціалістів центру зайнятості про укладення договорів підряду, відповідач безпідставно перебувала на обліку як безробітна та незаконно отримувала допомогу з безробіття за період з 26.10.2015 р. по 03.07.2016 р. у сумі 9046,66 грн.. Відповідач відшкодувала частину коштів в сумі 2000,00 гривень. Просить стягнути з відповідачки різницю незаконно отриманих коштів в сумі 7046,66 гривень та покласти на неї судові витрати.

Представник позивача Миляновський С.Р., до початку судового засідання подав заяву з проханням справу слухати у їх відсутності, позов підтримує в повному об'ємі, просить його задоволити.

Відповідач ОСОБА_2 також подала письмову заяву з проханням справу слухати у її відсутності, позов визнає, не заперечує щодо задоволення позову.

Оскільки в матеріалах справи достатньо доказів для розгляду справи без участі сторін, суд, у відповідності до ч. 2 ст. 197 ЦПК України, вважає за можливе заслухати справу на підставі наявних доказів, без фіксування судового засідання звукозаписувальними технічними засобами.

Дослідивши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення, з таких підстав.

Відповідно до ст. 3 ЦПК України, до суду може звернутись кожна особа за захистом своїх порушених прав, а також інтересах інших осіб у випадках встановлених законом.

За вимогами ст. ст.10,60 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, крім випадків встановлених цим кодексом. Доказуванню підлягають обставини, які мають значення для ухвалення рішення у справі і щодо яких у сторін та інших осіб, які беруть участь у справі, виникає спір. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.

Відповідно до ст.11 ч.1 ЦПК України суд розглядає цивільні справи не інакше як за зверненням фізичних чи юридичних осіб, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених ними вимог і на підставі доказів сторін та інших осіб, які беруть участь у справі.

Судом встановлено, що ОСОБА_2 звернулася до Буського районного центру зайнятості в пошуках роботи 19.10.2015 р. та цього ж дня їй надано статус безробітної відповідно до ст.43 Закону України Про зайнятість населення на підставі поданої заяви. (а.с. 2)

За час перебування на обліку отримувала у центрі зайнятості матеріальне забезпечення - допомогу по безробіттю.

08.09.2016 р. від Пенсійного фонду України, в результаті електронного обміну, позивач отримав дані про отримання відповідачем виплат відповідно до умов цивільно правових договорів, а саме підряду, укладеного між ОСОБА_2 та ТзОВ Мінпрод Галичина .

На підтвердження цих даних здійснено перевірку достовірності інформації отриманої при обміні даними з ПФУ, ДПА (акт розслідування страхового випадку та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття ) та з'ясовано, що ОСОБА_2 під час перебування на обліку як безробітна у Буському районному центрі зайнятості уклала Договір підряду № б/н від 01.11.2015 р. з ТзОВ Мінпрод Галичина який переукладений щомісячно включно до 01.06.2016 р. (а.с. 5-12) та отримувала дохід, і відповідно підлягала зняттю з обліку як безробітна з 01.11.2015 року.

На підставі цих даних Буським РЦЗ було проведено розслідування страхового випадку, відповідно до Наказу Міністерства праці та соціальної політики України від 13.02.2009 р. № 60/62 Про затвердження порядку розслідування страхових випадків обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним . За результатами складено акт розслідування страхового випадку Львівського МЦЗ № 1186 від 15.09.2016 р., котрим зафіксовано факт укладення ОСОБА_2 договору підряду від 01.11.2015 р., тобто під час перебування відповідача у статусі безробітної. (а.с. 3)

В результаті не повідомлення відповідачем спеціалістів центру зайнятості про укладення договору відповідач безпідставно перебувала на обліку як безробітна та незаконно отримувала допомогу з безробіття за період з 26.10.2015 р. по 03.07.2016 р. у сумі 9046,66 грн..

Відповідно п.7 ч.1 ст. 1 Закону України Про зайнятість населення , зайнятість - не заборонена законодавством діяльність осіб, пов'язана із задоволенням їх особистих та суспільних потреб з метою одержання доходу (заробітної плати) у грошовій або іншій формі, а також діяльність членів однієї сім'ї, які здійснюють господарську діяльність або працюють у суб'єктів господарювання, заснованих на їх власності, у тому числі безоплатно.

Згідно ст. 2 Закону України Про зайнятість населення безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законом, доходів.

Частиною 1 ст. 4 Закону України Про зайнятість населення визначено, щодо зайнятого населення належать особи, які працюють за наймом на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, особи, які забезпечують себе роботою самостійно (у тому числі члени особистих селянських господарств), проходять військову чи альтернативну (невійськову) службу, на законних підставах працюють за кордоном та які мають доходи від такої зайнятості, а також особи, що навчаються за денною формою у загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах та поєднують навчання з роботою.

Відповідно до ч.1 ст. 7 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття , допомога по безробіттю є видом забезпечення за цим Законом.

Відповідно до п.7 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2013р. № 198 передбачено, підставами для відмови у наданні статусу безробітного є встановлення факту зайнятості особи, у тому числі отримання повідомлення роботодавця про працевлаштування особи.

Відповідно до п.8 ч.1 ст. 45 Закону України Про зайнятість населення реєстрація у центрі зайнятості припиняється у разі в встановлення факту подання особою недостовірних даних та документів, на підставі яких прийнято рішення про надання їй статусу безробітного, призначення виплати матеріального забезпечення на випадок безробіття та надання соціальних послуг, що мав місце протягом періоду реєстрації.

Відповідно до п.п. 1 п.37 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу та ведення обліку осіб, які шукають роботу затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2013 року №198 передбачено: центр зайнятості припиняє реєстрацію безробітного з дня працевлаштування за наймом на умовах трудового договору (контракту).

Частиною 2 ст. 36 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття визначено, що застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.

П. 3 ст. 36 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття передбачено: сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг .

Буський районний центр зайнятості звернувся до ОСОБА_2 про повернення незаконно отриманих коштів, як допомоги по безробіттю. Остання 28.10.2016 року відшкодувала частину таких в розмірі 2000,00 гривень.

Відповідно до п. 6 Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу і безробітних, затвердженого постановою КМУ № 219 від 14.02.2007 року,у разі встановлення центром зайнятості відповідно до цього Порядку належності безробітної особи до категорії зайнятих така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законодавством порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг. Якщо відомості про доходи є недостовірними з вини особи, центри зайнятості припиняють відповідні виплати, а суми здійснених виплат з дня їх призначення повертаються особою відповідно до п.7 цього Порядку.

Враховуючи висновок у справі про стягнення з фізичної особи зайво виплачених сум допомоги по безробіттю, висловлений колегією суддів Судової палати у цивільних справах та судової палати в адміністративних справах 22.09.2015 року №21-2209а-15, зводиться до того, що такий спір є не публічно-правовим, а приватно - правовим і має розглядатися за правилами цивільного судочинства (постанова Верховного Суду України від 22.09.2015року №п/118/3781/14).

Отже, якщо під час одержання допомоги по безробіттю безробітний своєчасно не подав відомості про обставини, що впливають на умови її виплати, з безробітного стягується сума виплаченої допомоги по безробіттю з моменту виникнення цих обставин.

Відповідно до ст. 4 ЦПК України здійснюючи правосуддя, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, зазначений законами України.

Згідно з ст. 212 ЦПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жоден доказ не має для суду наперед встановленого значення.

За таких обставин, виходячи із встановлених судом обставин та відповідних їм правовідносин, суд знаходить, що позовні вимоги являються обґрунтованими, доказаними і такими, що підлягають задоволенню, а тому з відповідача на користь позивача підлягає стягненню кошти допомоги по безробіттю в розмір 7046,66 грн..

Оскільки суд дійшов до висновку про задоволення позову, то відповідно до ст. 88 ЦПК України всі судові витрати, а саме судовий збір в розмірі 640 грн., підлягає стягненню з відповідача на користь держави.

Керуючись ст.ст. 3, 4, 10, 11, 27, 31, 57-60, 88, 169, 212, 214-215 ЦПК України, суд-

вирішив:

позов задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_2, жительки с. Куткір Буського району Львівської області, РНОКПП НОМЕР_1, на користь Буського районного центру зайнятості (адреса місцезнаходження м. Буськ вул. Петрушевича, 3, р/р 37171301900048, ГУДКСУ у Львівській області , код ЄДРПОУ 22341598, МФО 825014) кошти, виплачені як допомога по безробіттю в розмір 7046 (сім тисяч сорок шість) гривень 66 копійок.

Стягнути з ОСОБА_2 судовий збір в сумі 640,00 гривень в дохід держави.

На рішення суду може бути подана апеляційна скарга протягом десяти днів з дня його проголошення через Буський районний суд Львівської області. Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.

Суддя: Б. М. Журибіда

Дата ухвалення рішення05.10.2017
Оприлюднено11.10.2017
Номер документу69440691
СудочинствоЦивільне
Сутьстягнення коштів, виплачених як допомога по безробіттю

Судовий реєстр по справі —440/71/17

Рішення від 05.10.2017

Цивільне

Буський районний суд Львівської області

Журибіда Б. М.

Ухвала від 27.09.2017

Цивільне

Буський районний суд Львівської області

Журибіда Б. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні